|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

כיצד שומרה גם ב-2009 חליבת המיסים משוק הרכב?

הסכום הכולל של הכנסות המדינה ממס קנייה על רכב פרטי בלבד עמד ב-2009 על כ-6.72 מיליארד שקל אך זהו רק קצה הקרחון אם מוסיפים את ההכנסות ממע"מ, מכס על כלי רכב יפניים וקוריאניים, אגרות, מיסוי דלק, וההכנסות משווי השימוש החודשי מגיעים לנתון שקרוב יותר ל-30 מיליארד שקל
15/01/2010  |     |   חדשות   |   תגובות
מאת: דובי בן-גדליהו  |  גלובס  |  globes.co.il  |  תגובות
שוק הרכב - המשיך להיות "פרה חולבת" למדינה גם ב-2009 [צילום: פלאש 90]

כל סטאז'ר באוצר יודע ששוק הרכב הוא "פרה חולבת", שתרומתה לקופת המדינה אסטרטגית. הציבור הישראלי מעדיף בד"כ להתעלם מהחליבה, אבל פעם בשנה אנחנו מקבלים תזכורת על היקפה בדוח השנתי של המדינה ממיסוי רכב. הדוח השנתי של 09' שפורסם השבוע מספק נתונים מרתקים במיוחד.

הסכום הכולל של הכנסות המדינה ממס קנייה על רכב פרטי בלבד עמד ב-09' על כ-6.72 מיליארד שקל (7.54 מיליארד מכלל שוק הרכב), אך זהו רק קצה הקרחון. אם מוסיפים את ההכנסות ממע"מ על מכירת כלי הרכב, מכס על כלי רכב יפניים וקוריאניים, אגרות, מיסוי דלק, וכמובן - ההכנסות משווי השימוש החודשי על כלי רכב צמודים (בסביבות 2,000 שקל לחודש בממוצע כפול כ-300 אלף כלי רכב) מגיעים לנתון שקרוב יותר ל-30 מיליארד שקל.

ההכנסות הישירות ממס הקנייה על רכב פרטי חושפות נתון מרתק: למרות שמכירות כלי הרכב ב-09' צנחו בכ-11%, הכנסות המדינה ממס קנייה על רכב ירדו ב-3.1% בלבד, לעומת 08'. מכיוון שגם הערך הכספי של כלי הרכב המיובאים ירד בשיעור לא מבוטל של 7.2%, אי-אפשר לייחס את התופעה לשינויים דרמטיים בשער החליפין וכדומה.

איך האוצר עשה זאת?

כזכור, בתחילת השנה התייבשו עטיניה של הפרה החולבת, ובמחצית הראשונה של השנה ירדו הכנסות המדינה ממס קנייה על רכב פרטי בקרוב ל-1.1 מיליארד שקל לעומת 08'. תשובת האוצר הייתה להעניק לפרה המנמנמת בעיטה בריאה בדמות "המיסוי הירוק", שכלל העלאת מס הקנייה ל-90%.

אך כדי לאפשר לציבור "להסתגל" לשינוי, הודיע האוצר כי חודש יולי יהיה תקופת "חסד" עד להעלאת המס באוגוסט. בדיעבד היה זה תרגיל מבריק בפסיכולוגיית צרכנים. הציבור הסתער על כלי הרכב החדשים, ובעיקר על היקרים. כך זינקו ביולי הכנסות המדינה ממס קנייה על רכב פרטי לשיא חסר תקדים של 1.341 מיליארד שקל, עלייה של 76% לעומת יולי 08'. כל זה לפני שהעלאת המס נכנסה לתוקף.

"תרגיל" זה כיסה כמעט לבדו את יעד גיוס המיסים השנתי, בגובה של כ-400 מיליון שקל, שעליו הכריז האוצר בעת החלת המיסוי הירוק. אחרי כניסתו ועליית המחירים וההסתערות של יולי, נרשמה האטה הצפויה במכירות ובהכנסות המדינה ממס קנייה שנמשכה עד ספטמבר. באוקטובר כבר החל השוק לחזור לתלם בעקבות ההתאוששות הכלכלית, אבל האוצר לא ויתר על ההזדמנות האחרונה להצליף בפרה.

הפרסומים סביב העלאת שווי השימוש הצפויה בינואר, כתוצאה מהמעבר לשיטה "רציפה", התניעו שוב את פסיכולוגיית ההמונים והפעם בשוק המוסדי. בנובמבר זינקו הכנסות מס הקנייה על רכב פרטי ב-496 מיליון שקל, עלייה של 22.4% לעומת החודש המקביל אשתקד, ואילו בדצמבר, שאמור היה להיות חודש רדום, פאניקת שווי השימוש כבר עשתה את שלה, והכנסות המדינה ממס קנייה על רכב פרטי טיפסו ל-601 מיליון שקל, עלייה דרמטית של 134% לעומת דצמבר 08'.

גם כשמקזזים את מה שהמדינה מוציאה על "החזרי מס" לכלי רכב ירוקים אפשר להגיע למסקנה: המס הירוק, שבא במקביל להתאוששות הכלכלית של השוק, כיסה את עלותו למדינה בריבית-דריבית. אז בפעם הבא שתוכרז רגולציית רכב חדשה ותרגישו דגדוג מוזר, שווה לבדוק. אולי מישהו הגביר את עוצמת מכונת החליבה.

תאריך:  15/01/2010   |   עודכן:  15/01/2010
דובי בן-גדליהו
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כיצד שומרה גם ב-2009 חליבת המיסים משוק הרכב?
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
hguy
16/01/10 07:43
2
cr5e
16/01/10 17:16
3
גימי-יהודי מיהודה
16/01/10 23:38
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חברת כיל, שבשליטת משפחת עופר, סיכמה על עסקה עם יבואנית הדשנים הסינית CNOOC לשיווק 300- 350 אלף טון אשלג לסין, להערכת השבועון המקצועי Fertilizer Week.
15/01/2010  |  יורם גביזון  |   חדשות
"אם מסתכלים על התחרות בכלל, יש לי 60 מתחרים שונים. התחרות היא תחרות ברמה היומיומית אשר מחייבת אותך להגיב באופן מיידי. להיות גדול זה יתרון גדול מבחינת סחר, אך זה קושי לא קטן כי צריך להיות מחודדים תמיד" - כך אמר (יום ו', 15.1.10) רמי שביט, בעלי קבוצת המשביר לצרכן, אשר התייחס לכוונת המשביר לצרכן להיכנס לתחום המזון ולפתוח רשת סופרמרקטים. לעסק קטן יותר קל, הוא יכול לתת הנחה ללקוח ללא הסברים, אצלנו זה יותר גדול ויותר מסודר.
15/01/2010  |  עופר וולפסון  |   חדשות

נתחיל מהסוף - מיק פנינג הוא אלוף עולם ראוי. גם אם חלקכם לא מתחברים לסגנון הגלישה שלו. כאשר הפסיד לברט סימפסון, הרוקי המקומי, בגמר אליפות ארצות הברית הפתוחה דבר ראשון שעשה היה לברך אותו לעיני כולם.

 וזו הייתה התחרות עם סך הפרסים היקר ביותר עד כה, כך שניצחון בה היה דבר משמעותי. לאחר מכן באותה רצועת חוף ב" הארלי פרו טרסלס" הוא ניצח את דיין ריינולדס בגמר, בתחרות ששברה את שיא הזכייה בפרס לתחרות בודדת וזו גם הייתה נקודת המפנה בקמפיין שלו לעבר התואר העולמי.

מיק לאורך כל השנה היה היחיד שהאמין שהוא מסוגל להביס את ג'ואל, והרצינות שלו, ההתמדה וכוח הרצון הם אלו שהובילו אותו אל התואר השני שלו.
ג'ואל לעומתו פשוט הפסיד את התואר. אין דרך אחרת לתאר זאת לצערי. יותר מאשר מיק זכה היה זה ג'ואל שבחצי השני של העונה נכנע ללחץ, נכנע לפציעה בקרסול (על אף שהיא עברה לפני שתי התחרויות האחרונות בפורטוגל ובפייפ) ואני בטוח שעל אף הפירגון האמיתי לחברו מיק הוא יושב כעת בביתו, בתקופת הפגרה הזו, ומחשבות על איך לעזאזל הוא לא אלוף עולם מטרידות את מנוחתו בלילות.

ובכל זאת אין לי ספק שג'ואל יאגור כוחות מחודשים ויסתער על התואר גם בשנה הבאה.
עוד שני אנשים שצריכים לעשות חשבון נפש עם עצמם הם טאג' (מקום רביעי) וביד דרביג' (מקום שלישי). עד מתי הם יריחו מן התבשיל אך לא יזכו לטעום? ומה בכלל חסר להם על מנת להניח את ידיהם על הגביע הקדוש? טאג' ניצח את קלי בגמר הפייפליין ולפי דבריו זה היה הניצחון בתחרות הכי חשובה בקריירה שלו. גם לביד יש ניצחון בפייפליין (2007)  דבר שלמיק ולג'ואל עדיין אין.

במקרה של טאג' אין ספק שיציבות היא שם המשחק. אם ניקח לדוגמא את השנה אז לא יתכן שגולש ברמה של טאג' יגלוש בבל'ס למקום ה-17 ובטרסלס למקום ה-33 , שני גלים שכל כך הולמים את סגנונו הרדיקלי. אם הוא מתכנן (בוודאי שכן) לזכות בתואר הרי שהוא חייב לשפר את המשחק שלו במקומות האלו.

ביד הצטרף לסבב בשנת 2005 וכבר בשנת 2007 הוא סיים את השנה במקום החמישי ושנה לאחר מכן במקום השני כסגן של סלייטר. למרות העובדה שמתוך 5 שנים בשלושת השנים האחרונות הוא ממוקם בחמישייה האחרונה משהו בנו מסרב לראות בו כמתמודד ראוי על התואר.  לפארקו יש סטייל, למיק כוח ומהירות, קלי הוא פשוט קלי וכל מילה מיותרת, טאג' ודיין הם מלכי הפריסטייל אך מיהו ביד? כנראה שהוא חייב לפתח אופי מסויים או איזה ביצוע שקרוי על שמו כדי שאנחנו נתחבר אליו יותר ואולי רק אז גם הוא יתחבר לעצמו.

בהמשך טבלת הרייטינג (מקום 5)  מתמקם לו בנוחות אדריאנו דה סאוזה הברזילאי שניצח בתחרות במונדקה, זכייה ראשונה שלו בסבב המקצועני שאולי תעניק רוח למפרשיו בעונה הבאה והוא ימשיך לטפס בטבלה. אל המקום השישי הגיע איזה זקן אחד וקירח ולא מוכר בכלל שעונה לשם קלי סלייטר..
אבל עכשיו ברצינות. שנה קשה עברה על האלוף האמיתי שלנו. קשה מדיי. בתקופה הזו שנה קודם לכן כאשר כולנו היינו שיכורים מניחוחות האליפות התשיעית הכל כך בלתי מעורערת, היינו בטוחים שהעשירית כבר בכיס הקטן.

הפרישה של אנדי וההיחלשות של פנינג עוד יותר ביססו את קביעתנו המוטעית שזו הולכת להיות האליפות העשירית של קלי. אך המציאות סטרה בפנינו כאשר סלייטר בשלושת התחרויות הראשונות הגיע רק למקום ה-17. את התחרות הרביעית בברזיל הוא ניצח, וקלי כידוע לכולנו אם הוא לא היה הגולש הכי טוב בעולם הוא בוודאי היה פרופסור למתמטיקה תיאורטית מכיוון שאין אדם שאוהב לעשות את חישובי הרייטינג יותר ממנו והוא החליט להמשיך להתחרות לכל אורך השנה.גם אנחנו האמנו כמובן שיש לו סיכוי לזכות בתואר אך המקום ה-17 שהשיג בפורטוגל סתם את הגולל לשנה זו. מה יהיה איתו בשנה הבאה? קלי הוא תמיד איש המסתורין. בשנים האחרונות הוא מעיד על עצמו כי לא יעשה את הסבב במלואו אך כל עוד יש לו סיכוי לזכות בתואר הוא מופיע לכל הארועים. אין לי ספק שהוא יתייצב לתחרות הראשונה בסנאפר וכנראה שאם הוא יפתח עם תוצאה חזקה אז הוא ילך על זה עד הסוף......בכל מקרה יהיה מעניין לצפות..במורד הטבלה מתייצבים להם שלושת גולשי הגופי הטובים ביותר בעולם: סי ג'יי (7) בובי (8) ודמיאן (9). יכול להיות שהסבב מתאים יותר לגולשי רגיולר? בפירוש לא. נכון שבסנאפר ובג'פריס יש יתרון ברור לרגיולר'ס אך מה תגידו על צ'ופו, פייפליין ופיגי' (כשמתקיים)?

לסי ג'יי הייתה עונה מוזרה. מצד אחד הוא הגולש היחיד השנה ללא תוצאות כמו מקום  17 ו-33 ומצד שני הוא לא העפיל לאף גמר כך שזו עובדה שדי מאכזבת לגביו. בובי מרטינז ניצח בצ'ופו ומאז סבל מעליות וירידות בתוצאותיו, האמת היא שהייתי די בטוח שהוא הולך לנצח בפייפ אך הוא לא שרד את מתקפתו של ג'ון ג'ון פלורנס- הילד המקומי (רק בן 16!) שמגיל 11 קודח שם צינורות.

גם לדמיאן הייתה עונה טובה, אך אין לי ספק שהוא מחכה להשתפר בשנה הבאה מעבר לגמר הבודד אליו הצליח להגיע בג'פריס רק על מנת שיוכל לשמש כתפאורה לעוד אחד מניצחונותיו של ג'ואל בחצי הראשון של השנה.[קישור] ריינולדס (10) וגו'רדי סמית' (11), שלא יתפלאו שהתקשורת תמיד מזכירה את שמותיהם כצמד בלתי נפרד- הנה אפילו בדירוג הסופי הם עוקבים אחד אחרי השני.  בשביל שניהם זו השנה השנייה בסבב, שניהם מוגדרים כמי שעתידים לרשת את הטופ של הטופ של הגלישה המקצוענית ולשניהם יש ארסנל עשיר של ביצועים רדיקליים שנוגדים את כל חוקי הפיזיקה.

דיין ריינולדס הוא עוף מוזר. הוא מצהיר על עצמו שממש לא אכפת לו מתחרויות, בשנה שעברה הוא סיים במקום ה-22 אך ללא ספק הוא האטרקציה הכי גדולה של הסבב היום והמקצים שלו זוכים למירב ההתעניינות. השנה הוא החל להראות ניצוצות של כוכב אמיתי כאשר הגיע לשלושה חצאי גמרים (ג'פריס ביי, טרסלס ופייפ) ומתוכם עלה לגמר אחד (טרסלס) אותו הפסיד לפנינג. הוא עדיין לא זכה באף תחרות בסבב אך אין לי ספק שזה עתיד להשתנות כבר בתחילת העונה הבאה. מעניין אותי האם את תקופת הפגרה הוא מנצל בשביל לשתות בירה (מה שהוא מגדיר כתחביב הרשמי שלו) או שהוא עובד על נקודות התורפה שלו, אך בכל מקרה דיין יהיה מתמודד משמעותי על התואר בעונה הבאה.

ג'ורדי סמית' עד כה מראה לנו רק כ-10% ממה שהוא שווה באמת. ואם זה מוביל אותו למקום ה-11 מפחיד אותי לחשוב מה יקרה כשהוא ישפר את בחירת הגלים ואת אסטרטגיית המקצה שלו.
שני גולשים נוספים שבהחלט ראויים להזכר בעונה נוכחית הם קקואה בקלסו (מקום 18) הוואיני חמוד ושמנמן בן 24 שזכה בתואר רוקי השנה והצהיר בסוף העונה כי הוא מתכוון להרזות כמה פאונדים, להיכנס לכושר טוב יותר ולהשתפר ברמה. נקווה בשבילו.

אחרון חביב הוא טיילור נוקס האגדי (12) שבתור הגולש הכי מבוגר וותיק בסבב מוכיח לנו שגם בגיל 38 הוא בכושר טוב יותר מרוב הילדוד'ס בסבב ולגלישת הריילים והקארבים שלו עדיין אין תחליף בעולם. אני ממש מקווה שבעונה הבאה נזכה לראות אותו מניף גביע של תחרות כלשהי כי כל כך מגיע לו.[קישור] מה צופן לנו העתיד?    
רק טוב.. הסבב עומד להשתנות. בהשראתו של קלי שרצה למרוד עם סבב "אלופים" מצומצם ביותר שכולל חשיפה תקשורתית ופרסים כספיים גבוהים יותר, ה-ASP הבינו כי עליהם לצעוד קדימה וליצור שינויים על מנת  להיות אטרקטיביים יותר. לפי מנכ"ל ההתאחדות, ברודי קר, החל מאמצע השנה הבאה הסבב יצטמצם ל34 גולשים בלבד פלוס שני ווילדקארדס בכל תחרות ובסך הכל 36 מתחרים בלבד (במקום 48)  שיאפשרו לקיים ארוע על פני שלושה ימים במקום ארבעה ובכך לנצל בצורה טובה יותר את תנאי האוקיינוס.  כמו כן התחרות במונדקה התבטלה ובמקומה תתקיים תחרות בפורטוגל וזאת עקב ההצלחה של התחרות שהייתה השנה בפורטוגל וכשלון עקבי של התחרויות במונדקה. את הראיון המלא והמעניין איתו תוכלו לקרוא באתר" Target="_BLANK">[קישור] Surfline.

 בנוסף שלושת הווילדקארדס שנקבעו על ידי ההתאחדות הם אנדי איירונס, נקו פדרץ ולוק סטדמן. חזרתו של אנדי היא מאורע משמח לכל חובבי הגלישה המקצוענית. אנדי איירונס הוא ללא ספק אחד הגולשים ולבטח הגולשים התחרותיים הטובים בהיסטוריה של הענף, עם שלושה אליפויות עולם וקרבות מרתקים עם סלייטר בהם לא פעם ולא פעמיים גילה עליונות אבסולוטית על אלוף העולם 9 פעמים. אין ספק שהחזרה של אנדי מכניסה המון צבע לסבב. על אף שאני חושב שהוא איכזב בששת השבועות האחרונים במהלך שלושת תחרויות הטריפל קראון כאשר לא הצליח להזכיר לנו מיהו באמת אנדי איירונס, המתחרה שאף אחד לא רצה להגריל. כולנו ציפינו ממנו ליותר ואני מקווה שהוא יספק את הסחורה בשנה הבאה.

חוץ ממנו רשימת הרוקי'ס החדשים שהעפילו מסבב ה- QS  כוללת שמות מפוצצים כמו דסטי פיין, האחים פט וטאנר גודאוסקאס, ברט סימפסון, ואוון רייט (שקלי כבר אורב לו בסיבוב). אז תכינו את עצמכם לחודש פברואר כי הפגרה הזו תעבור חיש מהר ואנו נמצא את עצמנו מול המסך מביטים בשקיקה לעבר הגלים של סנאפר רוקס..

משהו אחרון לקינוח: הנה תמונות" Target="_BLANK">[קישור] + וידאו של העתיד - איאן ג'נטיל, מאט מיאולה, ג'מרקו מפיני, צ'אז קינושיטה וטהי ספנסר- כולם בני 13-14 ממאווי. כולי קנאה.....תהנו    [קישור]
15/01/2010  |  זיו ברגר  |   חדשות
מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר נותר ללא שינוי ברמה של 105.2 נקודות. כך עולה (יום ו', 15.1.10) מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. תחזיות האנליסטים היו לעלייה של כ-0.3% במדד.
15/01/2010  |  עופר וולפסון  |   חדשות

במכבי ת"א רוצים מאוד לשכוח את ההפסד המרגיז לבית"ר ירושלים בחצי גמר גביע הטוטו, ואין דרך טובה יותר מניצחון על בני יהודה - מי שמסתמנת כיריבת הצהובים במאבק על הכרטיס לאירופה.


15/01/2010  |  שירלי בר דיין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
"העקרונות המוסכמים" שעליהם מרבים לדבר בשנה האחרונה אינם מגילת עצמאות - הצהרת הכוונות של האבות המייסדים, חוקי יסוד וחוקים שחוקקה הכנסת הנבחרת על-ידי העם    בארגון דמוקרטי אלה העקרונו...
איתמר לוין
איתמר לוין
מחיר הרפורמה המשפטית במעמדה של ישראל    בכירי הממשלה והקואליציה חוזרים לימי השיסוי    נתניהו מתנהג כמו לפני המלחמה וכעת זו סכנה קיומית    סמוטריץ' בטוח שהמצב הכלכלי מצוין    טקס המשואו...
צבי גיל
צבי גיל
הגליל והכינרת בטבורו, שבעונה זאת של השנה פורח ומרהיב בשלל צבעים ובמיים זכים הזורמים בנחלים - נראה עצוב ורדום ביופיו ומשווע לתושבים העקורים ולתיירים שישובו אליו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il