|   15:07:40
דלג
  אליקים העצני  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

ספין הפתח של אולמרט

לבד מן ההנחה חסרת השחר, שלפתח יש מטרה כלשהי אחרת מאשר השמדת ישראל, יש כשל הגיוני בספין של אולמרט, כאלו מהעז של עזה יכול לצאת מתוק לישראל, אם רק תיטיב עם אבו מאזן
01/07/2007  |   אליקים העצני   |   מאמרים   |   תגובות
אולמרט ולבני

בשולי הידיעה על שבעה חיילים שנפצעו בשכם ממטעני חבלה למדנו בדרך אגב, שמשליכי המטענים היו מן הפתח, אותו הפתח שישראל משחררת חינם 250 ממחבליו, נותנת מחסה לנמלטיו, קולטת בבתי החולים שלה את פצועיו ומאפשרת לו להצטייד בנשק ובתחמושת ולקבל הדרכה צבאית מקצינים זרים. כל המהלכים המדיניים של אולמרט משועבדים למטרת-העל של "חיזוק אבו מאזן", המפקד העליון של אותו הפתח. הממסד כולו, לרבות התקשורת העוינת, מסתיר, מטשטש ומטייח את העובדה המקוממת, שמדינת ישראל מתייצבת מאחורי ארגון טרור אחר, הפתח, מול ארגון טרור אחר, החמאס.

אפילו אם נתעלם מן הרתיעה המוסרית - העובדה ש"גדודי חללי אל-אקצה" של הפתח הרגו יותר יהודים מאשר "גדודי עז-א-דין אל קסאם של החמאס - גם במבחן התועלת צפויה להתנהלות הזאת כשלון מחפיר. הרומן עם הפתח לא יסתיים על-פי הכלל "אויב אויבי הוא ידידי", והא ראייה שבעוד יד שמאל של המדינה תומכת בפתח בחומר וברוח, יד ימינה נאלצת ללחום בו ונפגעת מכדוריו בשכם. בכלל, אף אחד ממשתתפי פסגת שארם-א-שייך לא יהיה לעולם בעל ברית של ישראל, הוא ועמו לא חדלו מעולם לשנוא את היהודים ולהצר את צעדי מדינתם בכל דרך.

לאמתו של דבר, שיטת הפעולה של הערבים - כל הערבים - כלפינו מאז אוסלו היא טיפול בשיטת "השוטר הטוב והשוטר הרע": מה שלא יוציא ממך השוטר הרע, אתה תיתן לשוטר הטוב, ובראש וראשונה "אופק מדיני", שקונדוליזה את ציפי קוראות לו עכשיו "הסכם מדף".

מהו "הסכם מדף"? כדי להרגיז את השוטר הרע, תיתן ישראל לשוטר הטוב התחייבות עתידית, חד-צדדית וללא כל תמורה, למסור את ירושלים ואת יהודה ושומרון, להחריב לשם כך למעלה מ-300 ערים וכפרים, לגרש כחצי מיליון יהודים ולקלוט בתוך הקו הירוק מספר פליטים ערבים שטרם נקבע. את כל החבילה הזאת תניח ישראל על "מדף", עם הוראת מסירה כשכל השוטרים יהיו טובים. כך יתפתה השוטר הרע להיות גם הוא "שוטר טוב".

בעניין הגורלי הזה יש עדיין חילוקי דעות בין אולמרט ללבני. אצל אולמרט נתגלו סימנים של שפיות יחסית, והוא מוכן לתת חינם "רק" תחילת-תהליך-מדיני,"פלטפורמה" שעליה ניתן יהיה להעמיס בעתיד הסכם על "נושאי הליבה". וכך ניתן לומר שהוא סחב איתו במסוק את הקרש למדף, ומעליו הוא נשא נאום נמלץ, בו המיר את חזון הנביאים ב"חזון" הפלשתיני של הנשיא בוש, השווה את מעמד שבויינו למעמדם של מחבלים ערבים שפוטים והכריז על שחרור 250 מהם.

למזלנו, הכשילו המצרים את וועידת שארם, הכזיבו את ציפיותיו של אולמרט, ובמקום להצטרף לחזית נגד החמאס קראו לממשלת אחדות חדשה, חמאס-פתח. עם זאת, עדיין מאיימת על ישראל המדיניות המטורפת שסופה להביא לכך שחמאס (ופתח) ימשיכו בטרור ואבו מאזן יקבל בשבילם מדינה, או שגדודי עז-א-דין אל קסאם יפוצצו וגדודי קדושי אל-אקצה יחגגו על מאות מיליוני דולרים וכדורים, באדיבות ממשלת ישראל. השוטר הרע יחזיק בשליט, ולשוטר הטוב ישחררו היהודים את ברגותי.

הכביכול-הגיון מאחורי המהתלה הזאת הוא, שאם "העם הפלשתיני" יראה כמה אנחנו מיטיבים עם השוטר הטוב, הוא יסלק את השוטר הרע. עזה הרעבה תראה את רמאללה טובלת בשמנת ישראלית, תחזור בתשובה ותחזיר את שלטון הפתח.

כשל הגיוני בספין של אולמרט

לבד מן ההנחה חסרת השחר, שלפתח יש מטרה כלשהי אחרת מאשר השמדת ישראל, יש כשל הגיוני בספין של אולמרט, כאלו מהעז של עזה יכול לצאת מתוק לישראל, אם רק תיטיב עם אבו מאזן. מפני שאפילו יקבלו ערביי יו"ש מדינה על מדף כפרס על תמיכתם בפתח - מה יאמר החמאס? מה יאמר הרחוב הערבי? שהשתלטות החמאס על עזה, היא בלבד חילצה מן היהודים את "מדינת המדף, כפי שרק הטרור של החמאס היה בכוחו לגרום ליהודים לגרש את עצמם מן הרצועה. ועל כן - למי תודה, למי ברכה? לחמאס!

התוצאה הצפויה בוודאות: המדינה תורד מן המדף ותיפול לידי החמאס, כפי ש"ממשלת" פלשתין נפלה לידיו של איסמעיל הנייה כמי שהצטייר שהטרור שלו השיג את ה"הינתקות".

עוד דרישה אבסורדית מבית מדרשה של קונדוליזה נשקלת על-ידי אולמרט, שהמחסומים ייפתחו, צה"ל יפנה את מרכזי הערים וישאיר את המלחמה בטרור לפתח. שוכחים חכמי חלם, שהגורם היחיד המבטיח שגם על רמאללה לא ישתלט החמאס, הוא – צה"ל, ובאופן פרדוקסאלי – היישובים היהודיים, שבלעדיהם צה"ל יהיה צבא כיבוש גרידא, ללא סיכוי לשרוד בשטח. ואם רק בגלל ההשתלטות-מחדש של צה"ל על ערי יו"ש מאז מבצע "חומת מגן" אבו-מאזן עדיין יושב ברמאללה, איזה הגיון יש בנטרולו ובשיתוקו של צהל מלנוע ולפעול בתוך השטח הערבי הבנוי, אפילו מבחינת טובתו של אבו-מאזן?

ועוד לא ירדנו לחקר כל האמת. כי זאת אשליה מסוכנת לדבר על אבו-מאזן ומרעיו כעל "חלשים" גרידא, כאלו נחש מוחלש אין לו שן-ארס וייצר להכיש.

שימו לב: החאמס חושף בימים אלה מסמכים שתפס במשרדי המנגנון המסכל הפלשתיני ובאחד מהם נתגלה שבידי הפת'ח, כלומר בידיו של אבו-מאזן, וגם בידי המצרים היה מיפוי מלא של 22 מינהרות-נשק פעילות – ציון מקומן המדוייק והבתים שבשני קצוות המנהרה, ולא גילו לישראל מאומה, למרות אלף הבטחות שנתנו ואלף תמורות שגבו.

ועדיין חסר העיקר – מה הוא המתוק שאנחנו היינו צריכים להוציא מהעז של עזה, מהתמוטטות מדיניות הפיוס בת כמעט 15 השנים, מאז מדריד ואוסלו?

התשובה היא: אדמה. המאבק בינינו לערבים זה 130 שנה הוא למי תהיה אדמת הארץ, כל ארץ ישראל ולא "השטחים", המצאה הזוייה של השמאל הישראלי. לכן, הצגת השאלה, כמה אדמה עלינו לתת לפלשתינים כדי לפייסם היא חסרת שחר וגם אנטי-ציונית, אנטי-יהודית ואנטי-ביטחונית. השאלה שצריכה להישאל היא, איך ניתן לנצל את האסון המדיני והביטחוני שקרה ברצועה, כדי להבטיח אכן אופק, אבל אופק יהודי! כיצד להעמיק את שורשינו ביהודה ובשומרון ובירושלים ואיך חוזרים וגואלים את אדמת הרצועה?

כל התהום הפעורה בתוך העם היהודי גלומה בגישות המנוגדות האלה. הלא עינינו הרואות, שגם אצל ממשלה חסרת ראש ולב – שרשראות הטנקים מוליכות אותנו מעצמן מתוך כורח ביטחוני אל חורבות ניסנית, אלי-סיני ודוגית, ועד לחורבות נווה דקלים הגיעו! כמה דם צריך עוד להישפך, חלילה, עד שצה"ל ישב קבע בתוחמת הצפונית ובגוש קטיף ויסגור מחדש את ציר פילדלפי? האם לא ההיגיון שהכתיב מלכתחילה את הקמת ההתיישבות היהודית במקומות האלה בדיוק, מכתיב לנו עכשיו לשוב ולשקמם, כפי ששבנו לגוש עציון?

שלטון שפוי היה מנצל את כיבוש עזה ע"י החמאס כדי להסיר את קיללת אוסלו וכבלי מפת הדרכים. הלא כל הסכמי אוסלו נעשו עם אש"ף, "הארגון לשחרור פלשתין", שהתייצג כ"נציג החוקי הבלעדי של העם הפלשתיני". אש"ף חתום על "הצהרת העקרונות" ועל הסכמי-הביניים, המהווים ביחד את "אוסלו". אש"ף, ולא הרשות הפלשתינית, שאינה אלא תוצר ההסכמים שבין אש"ף למדינת ישראל. והנה, היום אש"ף איננו עוד "הנציג הבלעדי". רוב הפלשתינים, בבחירות דמוקרטיות, העלו את החמאס לשלטון, וחמאס איננו חלק מאש"ף. להיפך, הוא מתנער מכל הסכמי אוסלו! ועכשיו, מחצית מן הפלשתינים, אלה שברצועה, נמצאים תחת שלטון אפקטיבי חמאסי - אנטי-אש"פי ואנטי-אוסלואי, ולכן אבו מאזן אינו יותר היורש הלגיטימי של התחייבויות ישראל כלפי אש"ף.

ממשלה ציונית לא היתה מייפה את המפולת בעזה

לאמתו של דבר, יכולנו להשתחרר מזמן מהסכמי אוסלו וגם ממפת הדרכים שאינה אלא קומה ב' על אוסלו, מפני שכל ההסכמים הופרו ע"י הפלשתינים שוב ושוב ושוב. אלא, כלל הוא בדיני חוזים שהפרת חוזה ע"י צד א' מעניקה לצד ב' רק את האופציה, את הזכות, לבחור להתייחס אל החוזה המופר כבטל. אולם הצד המקיים יכול גם להתעלם מן ההפרה ולהמשיך בחוזה, וזה מה שישראל עשתה מול אינתיפאדה וטרור והסתה וחתרנות ומתאבדים, שוב ושוב ושוב. האישה המוכה חזרה שוב ושוב אל הבעל המכה והמתעלל.

ממשלה ציונית, לאומית, אחראית ושפויה לא היתה מייפה את המפולת בעזה בספין שקרי, כאלו מן האסון הזה ייצא דבר טוב בצורת דמותו העלובה של אבו-מאזן. היא לא היתה מכסה על האמת המרה, להיפך - היא היתה מבליטה אותה כדי להיחלץ מן הפשעים, השגיאות והמחדלים של קודמותיה. את השתלטות החמאס ניתן היה לנצל כדי להיפטר מכבלי אזורי A ,B , C ומתכתיבי הקוורטט. אלא, שהאישה רצתה להיות מוכה, ולכן היא נסעה לשארם –א-שייך כמו לאינוס קבוצתי.

גם חיפוש צבאות זרים לתפוס את "השטח", כלומר את אדמת ארץ ישראל במקומנו– צבא בינלאומי, צבא נאט"ו, צבע בינערבי, חטיבה ירדנית, צבא חדש של אבו מאזן - הוא סימפטום של חולי עמוק, של רקב במרכז העצבים השלטוני והתקשורתי שלנו. שלטון נורמלי היה מגיע למסקנה המתבקשת מן המפולת בעזה, שצה"ל, רק צה"ל, חייב להיות אחראי לביטחון, כולל הביטחון של אבו-מאזן ברמאללה! ואל מול התחזקות הכוחות המיליטנטיים במחנה הפלשתיני היתה צריכה להינתן רק תשובה אחת: התחזקות המחנה הציוני הבונה, המיישב והמתנחל – הרחבת הבסיס הקרקעי שעליו יושבת הריבונות היהודית והעמקת השורשים היהודיים בתוכו.

מועצת יש'ע הוציאה חוברת נפלאה עם הכותרת "הם החליפו את הדיסק", ובה בין היתר ציטוט מדברי האלוף (מיל.) גיורא איילנד, מאדריכלי הגירוש – לא פחות! – ודווקא האיש הזה אומר היום כך:

"אני חושב שבין הים לנהר אין די מרחב כדי להכיל שתי מדינות.. קווי 67' ותוכנית קלינטון אינם מעניקים לישראל גבולות בני הגנה. ברגע שכביש 6 נשלט בטווחים של מטרים באש של מקלעים ואר.פי.ג'י, ישראל בבעייה. אם יש לך את המטוס המתקדם ביותר בעולם, אבל הוא לא יכול להמריא מכיוון ששדה התעופה נמצא בטווח יעיל של נשק מדויק – יש בעיה,

אני למשל חושב שאי אפשר להבטיח את ביטחון מדינת ישראל ללא רמת הגולן. אנחנו זקוקים לרוב המוחלט של שטח הרמה כדי שיהיה לנו מינימום המרחב להפעיל נשק מדויק, מטוסים, מזל'טים וטילים. קל וחומר אל מול יהודה ושומרון.

איננו יודעים מה יהיה בירדן בעוד חמש שנים. איננו יודעים מה יהיה בעירק. וגם כדי לשמור על היכולות שלנו מול אירן, אנחנו זקוקים למינימום שטח...

גם מדינה פלשתינית המשתרעת על 100 אחוז מרצועת עזה ו-97 אחוז מהגדה המערבית אינה בת קיימא. היא אינה “viable” . מדינה כזאת תהיה ענייה, קיצונית, חסרת נחת, שהלחץ הדמוגרפי בה בלתי נסבל. במקרה הטוב יחזור תרחיש הפדאיון של שנות החמשיים. במקרה הרע תהיה קריסה כוללת ועימות. על כן, הפרדיגמה הקלאסית של שתי מדינות לשני עמים בין הים לנהר אינה ישימה. כל העולם אולי מסכים לה, אבל בשטח היא לא ישימה.

ההתכנסות מעוררת שורה של דילמות המחייבות בירור.המקומות שמהם מתנתקים הם בעלי חשיבות ביטחונית גדולה יותר וזיקה היסטורית עמוקה יותר מגוש קטיף. עפרה, בית-אל וקרית ארבע הן חלק מהאתוס הישראלי. הן הלב של הלב של ארץ ישראל.

אם צה'ל ייצא מהשטח לחלוטין כפי שיצא מרצועת עזה, ייווצרו בעיות ביטחון שאיני יודע כיצד פותרים אותן: ירי קסאמים על ירושלים ועל נתניה מדי יום, רכבת אווירית מאירן לגדה, שישראל לא תוכל לעצור..."

אחרי הדברים האלה – כל המוסיף גורע.

תאריך:  01/07/2007   |   עודכן:  02/07/2007
אליקים העצני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ספין הפתח של אולמרט
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אלי קופטר
2/07/07 08:33
2
שאול אבידור
2/07/07 09:21
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דפדפת שפירסמה מועצת יש'ע מביאה דברי חרטה מדהימים מפי כמה מראש המבצעים והתומכים של הגירוש הקרוי "הינתקות". לקרוא ולא להאמין:
01/07/2007  |  אליקים העצני  |   מאמרים
הוזמנתי להשתתף ב"מסע החיים" - אירועי יום השנה למלחמת לבנון השנייה, ביום שני, ולבי נצבט: כבר שנה. לבי עם המשפחות השכולות, עם הפצועים, עם הנכים, עם השבויים ועם חבריהם - גם אם לא אוכל להיות עמם בכל מסלול המסע.
01/07/2007  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
לפני מספר חודשים אחזה בציבור בהלה כאשר נודע כי עשרות חולים מתו לאחר שנדבקו בבתי חולים שונים בארץ בחיידק הקלפסיאלה. עובדה ידועה היא, כי מלכתחילה בתי החולים אינם סביבה סטרילית ממחלות מעצם טיבם וטבעם. אלא שכאשר נוצרת סיטואציה חריגה ומסוכנת עוד יותר, מתעוררת השאלה כיצד תתכן התמהמהות במסירת האינפורמציה לציבור. תמיהה רבתי מתעוררת בסיטואציות בהן מסכנים בתי החולים את בריאותו של החולה, ללא יידועו, אך ורק מתוך שיקולים כלכליים, קל וחומר כאשר מדובר במקרה של עשיית שימוש חוזר בציוד רפואי חד פעמי, בניגוד להוראות יצרן.
01/07/2007  |  עו"ד אלי דורון  |   מאמרים
הדבר הבולט מאוד בכל הנוגע לפרשת נשיאנו, עבריין המין [בל יהיה ספק בנקודה זו!] היא העובדה שא' הראשונה,זו שבגינה, אם כי כלל לא ביזמתה, החלה הפרשה להתגלגל, נעדרת לחלוטין מכתב האישום המתוקן. יש לציין כי גם בטיוטת כתב האישום תלונתה הופיעה באופן מינורי יחסית וגרסת האונס לא התקבלה. עובדה מביכה זו הביאה אותה לכנס מסיבת עיתונאים לפרט את גרסתה, שאותה לא ניתן היה כמובן לבחון.
01/07/2007  |  עו"ד משה גולדבלט  |   מאמרים
אינני משפטן ולכן איני מתיימר לדעת אם הבשיל תיק החקירה של משה קצב לכדי הגשת כתב אישום מלא ומקיף, או שכל שמסוגלת התביעה להוכיח הוא פשעים של "עכבר בגדלו של פיל". אינני משפטן ולכן איני מתיימר לדעת על סמך מה יצא היועץ המשפטי לממשלה בהצהרות חמורות על אישומי אונס ועל סמך מה שוכנע לסגת מעמדה זו. סוציולוג אני וברצוני להציג את עמדתי מנקודת מבטו של חוקר במדעי החברה.
01/07/2007  |  פרופ' רן חרמש  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il