|   15:07:40
דלג
  יהונתן דחוח הלוי  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

קואליציית הנשים לשלום מתגייסת לימין טרוריסטיות

פעילות ב"קואליציית הנשים לשלום" הפגינו לרגל יום האישה הבינלאומי בקריאה לשחרור כל האסירות הפלשתיניות. לדידן, אין מדובר בטרוריסטיות, אלא ב"לוחמות חופש" שישראל חייבת לשחררן למרות הפיגועים שביצעו
09/03/2010  |   יהונתן דחוח הלוי   |   חדשות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
גילה סבירסקי, יו"ר הנהלת בצלם ומייסדת "קואליציית נשים לשלום" [salem-news.com]

מאות נשים יהודיות ופלשתיניות הפגינו (9.3.10) מול כלא השרון (תל מונד) בקריאה לשחרור כל "האסירות הפוליטיות" הפלשתיניות. את ההפגנה יזמה "קואליציית נשים לשלום", לרגל יום האישה הבינלאומי, אשר פרסמה הודעה לתקשורת ערב ההפגנה בה נאמר, כי "כ-34 אסירות פוליטיות מוחזקות עתה בבתי הכלא הישראלים. אסירות אלה סובלות מאלימות פיזית, מינית ומילולית מצד כוחות הביטחון הישראלים, ובמקרים רבים כלואות תחת צו מעצר מנהלי כללי ועמום, שאינו מאפשר להן להגן על עצמן בבית המשפט".

לנא חאסקיה, רכזת "קואליציית נשים לשלום", ציינה בהקשר הזה, כי "אנו מפגינות כדי להזכיר לציבור בישראל שיום האישה אינו חג, אלא יום המציין את הדיכוי המתמשך של נשים. בעוד נשים יהודיות חוגגות את יום האישה ומסמנות את התקדמותן לשוויון, סובלות נשים פלשתיניות מאחורי גדרות של כלא. אפשר לראות בדיכוי הפוליטי, בפגיעה בגוף ובהשפלות שחוות הנשים הפלשתיניות בבתי הכלא מטאפורה לכיבוש הישראלי כולו - דכאני, אלים, ופולש לגוף ולמרחב. לכן, המאבק בכיבוש הוא גם מאבק למען חירות לנשים ולמען זכותן של נשים על גופן".

מיד עם סיום ההפגנה שוחחתי עם אילת מעוז, פעילה בכירה ב"קואליציית נשים לשלום", שסיפרה על מטרות ההפגנה ועמדתה בנוגע לאסירות הפלשתיניות ולדרך ליישוב הסכסוך עם הפלשתינים. להלן הראיון הטלפוני שנערך עימה:

האם תוכלי למסור לי פרטים על ההפגנה?

בהפגנה השתתפו כמה עשרות פעילים שהתאספו מול כלא השרון תחת כוחות כבדים של משטרה שנערכה בכוחות מתוגברים לאירוע וגם אילצה את המפגינים להתפזר למרות שההפגנה הייתה חוקית ולא נדרשה לאישור משטרתי. המפגינים קראו לשחרור כל האסירות הפוליטיות הכלואות בישראל מתוך חיבור ליום האישה הבינלאומי ולדרישה לחופש ולשוויון לנשים.

כשאת מדברת על האסירות הפוליטיות את מתכוונת לאסירות הפוליטיות הפלשתיניות ולא הישראליות.

יש רק אסירות פוליטיות פלשתיניות בישראל.

אתן ציינתן 34 אסירות פוליטיות, האם מדובר בכל האסירות הפלשתיניות?

אלה הן כל האסירות הפלשתיניות שנמצאות בבתי הכלא הישראלים. 34 אסירות.

מדוע אתן מכנות אותן אסירות פוליטיות? על-פי ההגדרות של ממשלת ישראל מדובר באסירות שהן מחבלות.

אנו בדיוק יוצאות תיגר נגד ההגדרות של ממשלת ישראל מכיוון שהאסירות האלה אינן אזרחיות המדינה. הן נתינות כבושות. הן נעצרו בשל מאבקן בכיבוש, ולכן הן אסירות פוליטיות. כל מעצר של פלשתיני בידי ישראל הוא מעצר פוליטי, מכיוון שהוא לא נעשה במסגרת של משפט הוגן או במסגרת של מערכת חוקית אחת, אלא במסגרת של שלטון כיבוש.

איך את מסבירה את המקרה של אחת האסירות המפורסמות ביותר בין ה-34, וופא אל-בס, שניסתה להתפוצץ בבית חולים סורוקה עם חגורת נפץ והיא נתפסה במחסום ארז. האם גם היא מוגדרת על ידכן כאסירה פוליטית?

לישראל אין שום לגיטימציה לאסור אסירות. אם פלשתין הייתה מדינה, אז פלשתין הייתה יכולה לשפוט את אזרחיה על התנהגויות כאלה ואחרות. כרגע לישראל אין זכות לעשות את זה.

מתוך דברייך עולה שמחבלת יכולה להגיע למסעדה בירושלים, לירות וישראל צריכה לשלוח מונית להחזיר אותה הביתה?

ישראל צריכה לסיים את הכיבוש. זה מה שישראל צריכה לעשות. סיום הכיבוש כולל כל מיני דברים. הוא כולל שחרור אסירים, הוא כולל לאפשר לפלשתינים להקים מנגנונים של מדינה עצמאית שיוכלו גם לייצר מערכת חוק ומשפט. מערכת המשפט שלנו על נתינים שאין להם שום זכויות - זה דבר מופרך מיסודו.

עד שתקום המדינה הפלשתינית, האם מבחינת זכויות אדם אין דין ואין דיין לאדם שרוצח? אדם שהוא בהגדרה שלך נתין שהוא תחת כיבוש, האם יש לו היתר לרצוח ישראלים ולהיות משוחרר לחופשי?

אין שום היתר לרצוח אף אחד, אני מתנגדת באופן נחרץ לכל צורות האלימות המופנית כלפי בני אדם. זה ברור מאליו. העניין הוא, שצריך למצוא מנגנונים שבהם המעמד החוקי של אנשים יהיה מוסדר. הן אסירות פוליטיות מכיוון שגם בקריטריונים בינלאומיים מקובלים הן לוחמות חופש.

עד שתקום המדינה הפלשתינית ויהיה סדר כפי שאת רואה אותו בין מדינה ריבונית למדינה ריבונית, עד אז למעשה, לוחמות חופש פלשתיניות, כפי שאת מגדירה אותן, יכולות לבוא לרצוח בישראל וישראל צריכה להחזיר אותן לרמאללה או לעזה מיד לאחר שהן מבצעות את הרצח?

לוח הזמנים שאתה מציג מאוד משונה בעיניי, כי הקריאה לשחרור אסירות היא חלק מקריאה כוללת לסיום הכיבוש, כלומר הדברים הם שלובים זה בזה.

אבל כל עוד אין סיום כיבוש, כיצד ישראל צריכה לנהוג במקרה כזה?

ישראל מחזיקה בכיבוש, היא יכולה לסיים אותו בכל יום, היא יכולה לסיים אותו מחר בבוקר. כלומר, הבחירה של ישראל להמשיך את הכיבוש היא בחירה מכוונת ופוליטית, זה לא מקרי, זה לא משהו שישראל אינה יכולה לעשות. ישראל היא הצד החזק ואין שום בעיה מבחינתה לסיים את הכיבוש מחר בבוקר או אפילו עוד חמש דקות. היא יכולה לעשות זאת. זה בכוחה, ושחרור אסירות הוא חלק מהמהלך הזה של סיום הכיבוש ויצירה של פיוס היסטורי בין העמים. זה לא עניין של לוח זמנים של מה יקרה עד סיום הכיבוש. הכיבוש צריך להסתיים לאלתר.

בנוגע לרצח שיקרה מחר בירושלים, מה צריך לעשות עם אותה מחבלת שתיתפס? האם על ישראל להכניס אותה לרשימת ה-35 שצריך לשחרר אותן או שצריך לשפוט אותה?

ישראל לא יכולה לשפוט את הנשים האלה. לישראל אין זכות לשפוט אותן. היא יכולה ליצור הסדרים ומנגנונים ביחד עם המדינה הפלשתינית שתוקם. מה צריך לעשות עם חייל שבמסגרת הסכסוך רוצח ילדים בעזה? האם הוא בא על עונשו? כל הדיון הזה כאילו יש צד אחד של מחבלות ואפשר לכלוא אותן הוא כל-כך מופרך מיסודו בתוך סיטואציה שבה הצד שמפעיל את האלימות המרכזית היא מדינת ישראל.

איך אתן רואות בקואליציית נשים לשלום את פתרון הסכסוך ברמה האסטרטגית, אם הוא בכלל אפשרי?

יישוב הסכסוך צריך להיות על בסיס של עקרונות צודקים שיאפשרו שוויון בין שני העמים, לא רק הסדר מדיני גרידא שיצור הפרדה בין שתי הקבוצות הלאומיות, שחיות בו הפרדה שהיא לא כך-כך אפשרית כיוון שגם בתוך ישראל יש אזרחים פלשתינים. אבל ברור לנו מעל לכל ספק, ששלום אמיתי יהיה כאן רק על בסיס הסכם שלום צודק, שזה אומר שיבת הפליטים הפלשתינים, פינוי של התנחלויות, אפשור של חופש תנועה, אפשור של חיים אמיתיים בכבוד לאנשים שחיים כאן, גם יהודים וגם פלשתינים. הפתרון צריך להיות פתרון כולל.

אתן מדברות על מדינה אחת בכל שטח פלשתין או על שתי מדינות?

אין לנו עמדה בנושא הזה. מבחינתנו, אם העקרונות של צדק ושוויון בין העמים יכולים מיושמים - הם יכולים להיות מיושמים במדינה אחת, בשתי מדינות או בעשר מדינות. מבחינתנו, זה לא רלוונטי. מה שחשוב הוא שבאמת העקרונות הבסיסיים יישמרו.

דיברת על שיבת הפליטים וצאצאיהם המונים על-פי הנתונים הפלשתינים בערך 4.5 - 5 מיליון נפש, האם את מדברת על שיבה של כל חמשת המיליונים לשטח ישראל?

לפי החלטת האו"ם וגם לפי כל אמנות זכויות הפליטים שיש בעולם, הפליטים צריכים לקבל את הזכות לשוב לבתיהם. בהחלט. מי מהם יבחר לעשות את זה ומי מהם יבחר לא לעשות את זה, זו שאלה אישית של הפליטים עצמם, אבל את הזכות הם חייבים לקבל. זה לא משהו שישראל יכולה להחליט אם בא לה לתת או לא.

האם גם הצאצאים של ניצולי פרעות תרפ"ט זכאים לשוב לבתיהם בחברון?

הם לא מוגדרים כפליטים. לפליט יש הגדרה מאוד ברורה והם לא עומדים בקריטריונים האלה. אם יהיה הסכם שלום בין העמים - אין מניעה שאנשים יחיו במקום שהם מעוניינים לחיות.

תאריך:  09/03/2010   |   עודכן:  10/03/2010
יהונתן דחוח-הלוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קואליציית הנשים לשלום מתגייסת לימין טרוריסטיות
תגובות  [ 20 ] מוצגות   [ 20 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שפוי28
10/03/10 09:40
2
פנחס
10/03/10 09:51
3
זה אסון של ממש
10/03/10 09:59
4
עם המחבלות בכלא
10/03/10 10:39
5
נחום שחף
10/03/10 11:12
6
אליהו חיים
10/03/10 11:40
7
גרוסמן
10/03/10 12:08
8
ישמעאל
10/03/10 12:17
9
יוסי78
10/03/10 12:31
10
ליסה
10/03/10 12:35
11
the big k
10/03/10 12:35
12
דני מ
10/03/10 12:53
13
אליק א.
10/03/10 12:58
14
פרד כהן-קידר
10/03/10 13:19
15
אסיר ציון בציון
10/03/10 19:00
16
דוד המלך
10/03/10 19:30
17
דוני דארקו
10/03/10 23:25
18
אבנר . ד
11/03/10 17:29
19
rash733
12/03/10 17:41
20
אבי מ
2/10/10 13:47
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מפגינים באתונה שקודם הסתפקו בהפגנות רחוב מצאו בימים האחרונים טקטיקה חדשה כדי לעורר את תשומת לב הממשלה -השתלטות על מוסדות השלטון. כך דיווחה סוכנות הידיעות AP (יום ג', 9.3.10). המפגינים, רבים מהם מחוסרי עבודה מהמגזר הציבורי, חסמו את הכניסה למשרד העבודה וכן למשרד החשבונאות הכללית ביום שלישי במחאה נגד סדרת הקיצוצים שהציגה ממשלת יוון בשבוע שעבר.
09/03/2010  |  מאיה שני  |   חדשות

על רקע המאורעות האחרונים בעיר, הערב (שלישי) נערך בבאר שבע פאנל של שחקנים, אוהדים ומאמנים למיגור תופעת האלימות במגרשים. הפאנל נערך בחסות התוכנית 'בועטים את הגזענות והאלימות ממגרשי הכדורגל' ובו נטלו חלק המאמן ויקו חדד, אביתר אילוז, מיקי עטיה, אסי רחמים, מנכ"ל הפועל באר שבע ארז בדש, ושני אוהדי הקבוצה, חנן אבוטבול ואביב סרוסי.

הקהל באירוע הורכב משחקני הקבוצה, שחקני מחלקות הנוער של הפועל ומכבי ב"ש ולא מעט אוהדי הפועל. אלונה ברקת? היא נעדרה. האוהד חנן אבוטבול אמר: "כולם צריכים להבין שניתן תמיד לבקר, אבל האלימות היא מחוץ לתחום". ארז בדש הוסיף: "חשבנו שבפעולה שקטה ניתן יהיה להשיג את מבוקשנו ולמגר את האלימות של הקהל. יכול להיות שטעינו אבל זה מה שחשבנו אז כנכון".


09/03/2010  |  זיו אברג'יל  |   חדשות
חוגים כלכליים ופוליטיים בירושלים העריכו הערב (יום ג') כי בעקבות סיכום נושא השכר בחוק בנק ישראל בוועדת הכספים של הכנסת, גברו מאוד הסיכויים שראש הממשלה, בנימין נתניהו, יציע לנגיד, סטנלי פישר, קדנציה שנייה כנגיד. פישר מסיים את הקדנציה הראשונה שלו כנגיד בעוד כ-50 יום, ב-30.4.2010.
09/03/2010  |  מוטי בסוק  |   חדשות
ראיון שערורייתי עם אחיו של האפיפיור. גיאורג רצינגר אמר בראיון לעיתונות כי נהג לסטור לתלמידים כאשר ניהל מקהלת בנים בגרמניה בשנות ה-60'. רצינגר אף אמר שהיה מודע לפרשת ההתעללות הפיזית שעברו ילדים בבית הספר שעבד עם המקהלה, אולם לא עשה דבר בנושא. כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.
09/03/2010  |  מאיה שני  |   חדשות
Love Never Dies או בתרגום חופשי: "האהבה לעולם לא מתה" הוצג לראשונה בלונדון 24 שנה לאחר "פנטום האופרה". רבבות צופים הגיעו למופע הבכורה של המשכו של אחד ממחזות הזמר המוצלחים ביותר בהיסטוריה של ברודוויי. כך דיווחה סוכנות הידיעות AP (יום ג', 9.3.10).
09/03/2010  |  מאיה שני  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
איתמר לוין
איתמר לוין
הממשלה של בנימין נתניהו, שכבר 14 חודשים יורקת בפרצוף של כל מי שאיננו שייך למחנה שלה, עושה זאת כעת ביתר שאת בכל כיוון אפשרי - ומעמידה את המדינה בסכנה קיומית
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
שיר טורם-הספרי
שיר טורם-הספרי
מספר המפונים מהגליל, יש לומר פליטים, נאמד באופן רשמי בכ-100 אלף. בפועל המספר גדול אף יותר    דה פקטו כל חבל הארץ הממוקם מהעיר כרמיאל צפונה לגבול הלבנון, הפך להיות "רצועת ביטחון" לכל...
[צילום: AP]
ד"ר רפאל בוכניק-חן
מידת מרכזיותה של הקונספציה במחדל הקולוסלי של ה-7 באוקטובר 2023, הוא מושא לפולמוס דינמי בין מומחים ופרשנים בתקשורת הישראלית. האמנם כך?    מחקר השוואתי בין הכשלים המודיעיניים של אוקטו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il