השדרוג המוצע פשוט: בתחילת כל ראיון תידרש הצגת כל התנאים המוקדמים שנקבעו לאותו ראיון, וכל ניגוד עניינים אפשרי. ראיון חדשותי אמור להציג בפני הציבור סיפור מעניין בצורה אובייקטיבית. כל מגבלה שמפרה את האובייקטיביות, ההגינות דורשת כי תוצג בפני הציבור, שאם לא כן יהווה הראיון הטעיית מכוונת. זכות הציבור לדעת כוללת גם את זכותו לדעת מה מונעים ממנו לדעת.
שני תחומים מהווים מגבלה לאובייקטיביות, תנאים מוקדמים וניגוד עניינים. יש לשדרג את האתיקה העיתונאית, כך שמגבלות אלו יוצגו לציבור לפני ובצמוד לראיון.
תקנת אתיקה נדרשת: בתחילת כל ראיון תידרש הצגת כל התנאים המוקדמים שנקבעו לאותו ראיון. כך אוכל כצופה להחליט אם ברצוני בכלל להקשיב לראיון, ולחילופין לשפוט את טיב המידע המוצג בפני. להערכתי פרסום כזה יצמצם את תופעת הראיונות שאינם אלא במה פתוחה לבעל השפעה להציג את דבריו ללא הפרעה.
תקנת אתיקה שנייה נדרשת: בתחילת כל ראיון תידרש הצגת כל ניגוד עניינים אפשרי. יוצג כל קשר בין העיתונאי ומעסיקיו לבין המרואיין, קשר חברות או משפחתי, קשר בעלות צולבת או קשר עסקי אחר.
בכלל לא יזיק כי כל ערוץ תקשורת ועיתון יידרש להציג את מבנה השליטה העסקית שלו. אז הציבור יתחיל להבין מדוע סיקור בנושא דמות כלשהי בעיתון זה או אחר הינו מוטה, או לא קיים.
לפני שנים יצרו תקנות של "אמת בפרסום". היום יש ליצור תקנות של "אמת בתקשורת", כמו שאמר חבר בית המשפט העליון של ארצות הברית השופט ברנדייס: "אור השמש הוא חומר החיטוי הטוב ביותר".