|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

מדוע אני תומך באילן בומבך

מבחינתי בומבך עשה דבר שאף חבר בכיר במוסדות הלשכה לא עשה בעבר, ולא אף מועמד בבחירות אלו; וכוונתי להרמת מסך מעל מערכת היחסים שבין עוה"ד והשופטים, ומעל לתחושות הציבור הרחב כלפי מערכת המשפט!
09/07/2007  |     |   מאמרים   |   תגובות
   רשימות קודמות
  הפעם מזוז לא טעה
  במי לבחור לנשיא המדינה?
  בין ברק לפרידמן
  שאלות לראשי מערכת המשפט
  בחירות לכנסת - עכשיו

ציבור עו"ד הינו התאגדות חשובה בכל מדינה, בפרט באלו שאינן דמוקרטיות, אך אצלנו, ראשי הלשכה בעבר ובהווה, הפכו גוף זה למוסד פוליטי, אמורפי וחסר שיניים; והגדיל לעשות שלמה כהן, אשר הפך את הלשכה לסניף של השמאל!

במקום שלשכת עוה"ד תהא איגוד של משפטנים, זרוע במלחמה נגד השחיתות, ומובילה לרפורמה במערכת בתי-המשפט, הינה ערב-רב של מחזיקי רישיון להופיע בבתיהמ"ש, מגן לשלטון, וסניף פוליטי של השמאל.

על-רקע זה, מה הפלא כי רוב עוה"ד מאסו בה, ואם היו שואלים את דעתם - היו מצביעים בעד פירוקה! אך מאחר שהלשכה הינה הגוף היחיד של אנשי מקצוע המעוגן בחוק, אזי ראשי הלשכה לדורותיהם, יכלו לחלוב מאיתנו דמי חבר ענקיים - להשתמש בכספים לצורך נסיעות לחו"ל, משכורות עתק לאנשי מינהלה, קיום כנסים ראוותנים שאינם תורמים דבר ל-95% מעוה"ד (פרט לאלו בצמרת, המחוברים להון, לשלטון ולשופטים)!

וכאן נשאלה השאלה: מדוע למרות זאת אני נדרש להכריע בין בומבך וגיא-רון? התשובה: בלית ברירה, אני ורוב עוה"ד שבויים בידי השלטון, וזה - במקום לדאוג לארגון שיהא זרוע חזקה בביסוס מערכת משפט וצדק, העביר את שטר השיעבוד בלשכה לשכבה דקיקה של עו"ד (שבידם כספים "להריץ" קמפיין בחירות), ואלו ניווטו את הלשכה לעשייה פוליטית ופעולות תרבות! והכל כדי לא להתעמת עם השלטון, ועם אי-הצדק המובנה בשיטת המשפט שלנו. לפיכך, כיום אני נדרש להכריע אם קיים סיכוי לשינוי, או לתמוך במי שיותיר את הדברים על כנם?

2. איני ידיד של גיא-רון ושל בומבך, מעולם לא נפגשתי עמם באירוע שהוא (למעט כנסים, שבהם נטלתי חלק בתוקף היותי חבר בביה"ד המשמעתי); ובסיבוב הראשון הצבעתי בעד משה וינברג.
כעת עלי להחליט במי לתמוך? תשובה: לא ע"ס דיבורים והבטחות, אלא ע"ס מעשים שעשו, וע"ס מה שיכלו לעשות ולא עשו!

3. מיהו יורי גיא-רון?

יורי הנו חבר בסיעת "לשכה אחרת" שהוקמה ע"י שלמה כהן, ומכוח חברותו בסיעה שימש במשך 8 השנים האחרונות כחבר בוועד המרכזי של הלשכה, ואחד משני נציגיה בוועדה לבחירת שופטים.

מה עשה גיא-רון במשך כל השנים הללו בוועד המרכזי - כלום! למעט תמיכה גורפת לכל מעשה והגיג של שלמה כהן; ומאידך הצביע באופן אוטומטי עבור כל מועמד לשפיטה ו/או קידום שהוצע ע"י אהרן ברק ואח"כ ע"י דוריש ביניש, בוועדה לבחירת שופטים!

מעולם לא שמעתי את גיא-רון זועק נגד עוולות מערכת המשפט, מעולם לא קראתי כי הציע תיקון משמעותי באופן בחירת שופטים! וכאן - נשאלת השאלה: איך ממנים עו"ד כה צעיר וכה חסר ניסיון להיות חבר בוועדה לבחירת שופטים? וגם במוסד המרכזי של הלשכה?
תשובה: כך שלמה כהן יכול היה לכפות את רצונותיו, מבלי "שיואשם" באינטרסנטיות ישירה!

מסקנה: יורי גיא-רון היה שלוח של שלמה כהן, מעולם לא הפגין עצמאות, חשיבה מקורית ומנהיגות. לפיכך, כל מי שרוצה בהמשך כהונתו של שלמה כהן, מוזמן להצביע בעד שלוחו!

4. מיהו אילן בומבך?

א. בניגוד לגיא-רון אשר "זכה" לכל תפקידיו עקב היותו עוזר נאמן לשלמה כהן, בומבך נבחר לראשות ועד מחוז ת"א, לאחר מירוץ חסר סיכוי נגד אורנה לין! אף אחד לא האמין כי מועמד צעיר, חובש כיפה, לא ידוע, יצליח להביס אשה שסימלה: פמיניזם, ליברליות ושחרור, במחוז המסמל את מעוז השמאל, אנטי דת וחופש מוחלט!

ב. בחירתו של בומבך היתה סדין אדום מול עיני שלמה כהן וחבורתו, ומה הם לא עשו כדי להכשילו? ניסו להשתלט על כספי ועד המחוז; חסמו פעילות צרכנית נפרדת (פוליסת ביטוח מקצועי) והשיא היה - מניעת פתיחת קלפי נוספת בעיר הכי גדולה במדינה! איך יתכן כי בעיר שבה פועלים כ-1/3 מכלל עוה"ד בארץ, ישנה רק קלפי אחת?!

רק מי שפוחד מדמוקרטיה אמיתית נוהג כך! רק מי שחושש מנהירה של עו"ד לקלפיות, דואג לצמצם אפשרות זו; רק מי שרצה למנוע בחירה של יריבו, דואג לחסמים טכניים, ומאידך רוממות הדמוקרטיה בגרונו.

ג. מה עשה אילן בומבך בתקופת כהונתו כראש ועד מחוז ת"א?לא אדון במעשים שחלקם יוגדרו כפופוליסטים, כגון: חלוקת יומנים - חינם עריכת מסיבות לדור הצעיר וכד'!

גם אני בדעה שאין זה תפקידה של הלשכה לדאוג לבידור של חבריה, והפעלת אגף צרכנות - פורה ככל שיהיה; אולם, אין לזלזל בכך, כאשר עו"ד משלמים דמי חברות שנתית בסכום גבוה ולא מקבלים דבר מהותי בתמורה!

מבחינתי בומבך עשה דבר שאף חבר בכיר במוסדות הלשכה לא עשה בעבר, ולא אף מועמד בבחירות אלו; וכוונתי להרמת מסך מעל מערכת היחסים שבין עוה"ד והשופטים, ומעל לתחושות הציבור הרחב כלפי מערכת המשפט!

אין זה משנה אם החשיפה הנ"ל, לא נעשתה מפיו של בומבך, אלא באופן עקיף; בדרך של פרסום סקרים שנעשו, בקרב עו"ד ובקרב הציבור הרחב!

אין ספק כי אילו בומבך היה רוצה לרצות את השופטים ולהיות כמו קודמיו, היה מונע עשיית סקרים אלו, ובודאי את פירסומם בבטאון ועד ת"א!

רוב עוה"ד בדעה כי מערכת המשפט קורסת, כי בחירת שופטים וקידום אחרים - אינו נקי משיקולים זרים ופסולים, וכי בג"צ אינו משקף את דעת רוב העם, אלא נהפוך הוא!

בומבך היה הראשון אשר נתן דרור לאמיתות, אשר ראשי הלשכה סירבו להכיר וכמובן לפרסם! (אלא חזרו כמו תלמידים אחר אמירות של אהרן ברק וידידיו, כי אין בעולם מערכת משפט כמו שלנו, וכי 90% מהציבור מביע אמון בביהמ"ש העליון). עד שפורסם סקר שנעשה ע"י ארגון ש.ב.י.ל ותוצאותיו "כאילו" הכו בתדהמה את המערכת הפוליטית המשפטית וגם את ראשי הלשכה!

5. הפן הפוליטי של הלשכה - בתקופת שלמה כהן

א. במשך 8 שנים, הפכה הלשכה להיות בית חם לאנשי שמאל, אנטי יהדות ותומכי העם הפלשתיני. לא היתה פעם שבה ש. כהן לא הביע תמיכה בהחלטותיו של אהרן ברק, בשבתו כנשיא ביהמ"ש העליון; לא היה אירוע פוליטי שבו ש. כהן נמנע מלהביע את דעתו האישית (וכאילו זו דעת הלשכה); ותמיד - בעד כינון מדינה פלשתינית בין הים לירדן, בעד האזרחים הערבים - הישראלים, ושוויון זכויות מלא גם בעניינים לאומיים; ונגד הבלטת הפן היהודי של מ.י.

ב. שלמה כהן שכח כי נבחר להיות ראש לשכת עוה"ד, ולא ראש לעוה"ד התומכים בדעותיו הפוליטיות; והיותר חמור, אף אחד מחברי רשימתו (לשכה אחרת), לא העז לקום ולצעוק - הכיצד?! רק יראון פסטינגר נאבק לאורך כל הדרך!

היום גיא-רון טוען כי הוא אינו שלמה כהן, והוא יהא אחר! לא רק שיורי שתק במשך 8 שנות כהונתו בוועד המרכזי, אלא גם בקמפיין שלו כעת, הוא לא העז להציג מנהיגות אחרת ולא פן אחר שלא היה קיים אצל כהן.

ג. לפיכך, די לנו בנציגים של שלמה כהן; די לנו בלשכה שנעשתה מר"צ ב', אנו רוצים נציגים אשר ידאגו למערכת משפט הוגנת, למינוי שופטים ראויים וגם לכבודם של עוה"ד, שבאמת יוכלו לשמש כקצין ביהמ"ש ולא סמרטוט תחת רגלם של שופטים.

6. כללי וסיכום

א. החיבור המהיר של יתר המועמדים עם יורי גיא-רון, נעשה ללא החלטה דמוקרטית "במחנה" של כל מועמד, אלא "דיל" אישי בין כ"א מהם וגיא-רון; לכן זה אינו אמור להיות תמרור כל שהוא, אלא אינטרס אישי של מועמד לשעבר! איני תוקף "דילים" שנעשו, אלא בא לאמר, כי אלו משקפים אך ורק את העניין האישי של המועמדים שלא הצליחו, ותו לא!

אין ספק כי אלמלא היותו של גיא-רון המוביל בסיבוב הראשון, אף דיל לא היה נעשה עמו. לפנינו חבירה למנצח בסיבוב הראשון (תוך תקווה כי ינצח גם בסיבוב השני).

ב. אין ספק כי אלמלא המכתב המשמיץ והמעליב מאת שלמה כהן, יומיים לפני הסיבוב הראשון, גיא-רון לא היה זוכה בסיבוב זה! טעות גדולה עשה בומבך בכך שהבליג ולא ענה - מיידית!(במאמר מוסגר אציין, כי שלמה כהן עשה בלשכה כבתוך שלו, ובטאון הלשכה היה ראי - לעמדות הפוליטיות, צילומיו ודעות חבריו לסיעה!)

ג. רוב רובו של ציבור עוה"ד הערביים, הצביע ומצביע בעד מועמד התומך בקו הפוליטי, המבוטא ע"י "ועדת המעקב העליונה", ארגון "עדאללה" וכד'! ולפיכך, אצל אלו אין מאבק מקצועי נטו, אלא שימוש בלשכת עוה"ד לצרכים פוליטיים לאומיים! ולכן, ציבור זה מתגייס כמו צבא לקראת בחירות כלליות ללשכה, ובא בהמוניו לקלפי!

כדי לנטרל הצבעה זו, אני קורא לכלל עוה"ד היהודים, לבוא ולהצביע למי שמשקף את הפן המקצועי של הלשכה וגם למי שאינו מתבייש בהיותו יהודי ואזרח נאמן במדינה יהודית!

ד. אם לשכת עוה"ד תמשיך להתנהל כפי שהתנהלה עד כה (גם אם בומבך ייבחר), אפעל נמרצות עם אמנון רפאל ורבים אחרים, לפירוקה והקמת ארגון וולנטרי, שכן - מים הגיעו עד נפש! לכן, או שנכריע בעד שינוי אמיתי, או שנקים בית חדש.

תאריך:  09/07/2007   |   עודכן:  09/07/2007
עו"ד דב אבן אור
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מדוע אני תומך באילן בומבך
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עו"ד זוהר
9/07/07 16:35
2
עו"ד משה כהן
9/07/07 16:40
3
יורי,ברזלי,אליגון
9/07/07 17:35
4
רחל ואן קוט פאריז
1/02/08 14:57
 
עורך דין
9/02/08 13:38
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאז מונה פואד סניורה לראש ממשלת לבנון ביוני 2005 בראשות הקואליציה האנטי סורית - "קואליציית ה-14 במרס" - שמטרתה היתה בעיקר להקים בית דין בין לאומי לשפיטת החשודים ברצח ראש הממשלה לשעבר רפיק חרירי ב-14.02.2005, הצליח פואד סניורה לעשות כמעט את הבלתי יאומן.
09/07/2007  |  דני רשף  |   מאמרים
הדמוקרטיה, מלמדים אותנו בבתי הספר התיכונים ובאוניברסיטאות, היא צורת השלטון ההוגנת ביותר והראויה ביותר לאדם המודרני. כזכור לנו, הנשיא בוש וצבאו הביאו כבר דמוקרטיה לאפגניסטן ולעירק, ואו-טו-טו הם ישליטו דמוקרטיה על כל המזרח התיכון. ב"פגוש את העיתונות" (האמריקנית, לא הישראלית) מספרים מפעם לפעם סנאטורים על הדמעות שעמדו בעיניהם כשראו את הנשים העירקיות שיצאו מהקלפיות עם אות ההצבעה - הבוהן הסגולה - סימן לשינויים הגדולים שמעצמה נאורה יכולה להעניק לילידים הצבעוניים באשר הם.
09/07/2007  |  אריק פורסטר  |   מאמרים
שיטת התועלתנות
09/07/2007  |  ראובן ימרום  |   מאמרים
מה קורה שם? משרד הביטחון ידוע כמי שמשקיע מאמצים רבים בפיתוח תוכניות החלל, ונראה כי כל-כך מרובים מאמציו הכנים, עד כי מחלקת האינטרנט של המשרד עזבה יחד עם האסטרונאוטים את תחומי כדור הארץ והצטרפה ליחידת הלוויינים - אי שם חיצונית לאטמוספרה. אחרת, לא מובן מדוע היא מנותקת לחלוטין מהמתרחש כאן, על פני כדור הארץ ממש.
09/07/2007  |  יוסי עבדי  |   מאמרים
פרשת חטיפתו ושחרורו של העיתונאי הבריטי, אלן ג'ונסטון, חשפה את עומק הקשרים בין תנועת החמאס לבין "צבא האיסלאם", שלוחת אל-קאעידה ברצועת עזה. בהודעה רשמית שפרסם ארגון "צבא האיסלאם" (4 ביולי 2007), נמסרו פרטים על העסקה שגובשה עם החמאס, שהובילה לשחרור של ג'ונסטון משבי "צבא האיסלאם".
08/07/2007  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il