|   15:07:40
דלג
  ענבל בר-און  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

לאחר חיבוטים, אושרה עיסקת טיעון בעבירות מין

הנאשם, דוד יפרח, ניצל את מרותו בזמן שהיה יו"ר אגף הרווחה של ההסתדרות הכללית וביצע עבירות מין מסוג הטרדות מיניות ומעשים מגונים בעובדות נקיון מתסקיר שירות המבחן עולה כי חרטתו אינה כנה וכי הוא לא הפנים את טיב מעשיו בקושי רב אושרה עסקת הטיעון אשר הפכה על פיה את כתב האישום הקשה לכדי כתב אישום "קל" ו"רזה"
12/04/2010  |   ענבל בר-און   |   חדשות   |   עסקות טיעון   |   תגובות
צילום אילוסטרציה. "הנאשם ביצע את המעשים מתוך תחושת הכוח שלו".

פיצוי בסך 15,000 ש"ח בגין הטרדה מינית בעבודה
עו"ד אלי דורון, עו"ד יפעת גוטמן
בית הדין ציין, כי התובעת סיפקה פרשנות מוגזמת, או למצער קיצונית משהו, לביטויי התנהגות שונים שהוצגו כלפיה, ושבהתאם לנסיבות, לאישיותה ולסגנון הופעתה המערביים רחוקים מ"הטרדה מינית". אולם עם זאת, גם התנהגות הנתבע כלפיה נתונה לפרשנות
לרשימה המלאה

הרצאה בנושא מניעת הטרדה מינית בעבודה
משרד התמ"ת
- הודעה מטעם משרד התמ"ת
לרשימה המלאה

קצין בכיר במשטרת ישראל הושעה בשל הטרדה מינית
איציק וולף
חשיפה ב-News1 * ניצב משנה איתן בן משה חשוד בהטרדה מינית והושעה מתפקידו * מח"ש פתחה בחקירה
לרשימה המלאה

ארגוני הנשים מבקשים להצטרף לתביעה נגד עופר גלזר
ענבל בר-און
עופר גלזר הורשע במעשים מגונים באחות סיעודית שעבדה בביתו * האחות הגישה תביעה * כעת מבקשים שלושה ארגוני נשים להצטרף לתביעה משפט
לרשימה המלאה

הודאה בהסדר טיעון - לא ערובה לאחידות בענישה
איריס פרחי
עבריין שהודה במסגרת הסדר טיעון בעבירות של החזקת סם נשלח לכלא וערער * בית משפט מחוזי דחה את הערעור והבהיר שלחובתו עבר פלילי שנלקח בחשבון
לרשימה המלאה

הסדר טיעון שנוגד אינטרס הציבור - דינו להידחות
ישי שביט
במקביל לפרשת עסקת הטיעון של הנשיא היוצא, דחה בית משפט השלום בחיפה עסקת טיעון, בנימוק שהתביעה לא לקחה בחשבון את חומרת המעשים, נסיבות ביצועם והשיטתיות בהן נעשו * טענות אלו ממש הועלו בעתירות לבג"צ נגד עסקת הטיעון של קצב
לרשימה המלאה

"באת כוח המאשימה לא הסבירה לבית המשפט את הסיבה לתיקון המשמעותי שתוקן כתב האישום לקולא וראוי היה שתעשה כן. מעבר לכך מתמיהה מאוד העובדה, שב"כ שני הצדדים לא התייחסו כלל לתסקיר לגופו, הקובע חד-משמעית שהנאשם מטשטש את המניעים האמיתיים שהביאו אותו לביצוע העבירות, חוזר בו מהודאתו בהקשר ליסוד הנפשי וטוען שלא הייתה לו כוונה מינית, ובנוסף מתכחש לחלק מהעובדות הקשות שעדיין נותרו בכתב האישום ה"מקוצץ". משכך לא ברור לבית המשפט כיצד ביקשו הסנגורים לשכנע, שהנאשם מבין ומפנים את חומרת מעשיו ומצטער עליהם באופן עמוק ואמיתי,שמעבר להצהרות שהצהיר בבית המשפט קודם להחלטה באשר לעונשו". כך קבעה (יום ה', 8.04.10) שופטת בית משפט השלום בתל אביב, דורית רייך שפירא, בבקשה שהגישו המדינה והסנגוריה הציבורית לבית המשפט, לאשר את הסדר הטיעון עם הנאשם דוד יפרח, אשר הואשם בביצוע מעשים מגונים והטרדות מיניות בעובדות אשר היו כפופות למרותו, במסגרת תפקידו כיו"ר אגף הרווח ה בהסתדרות הכללית.

כנגד דוד יפרח, יליד שנת 1951, הגישה פרקליטות מחוז מרכז כתב אישום בגין שורה של עבירות מין, מסוג מעשים מגונים והטרדות מיניות, כלפי עובדות הכפופות למרותו, בזמן שהיה יו"ר אגף הרווחה של ההסתדרות הכללית. עם זאת, עדויות לא נשמעו בתיק והצדדים בחרו במסלול הקל של הסדר טיעון, תוך שכתב האישום שהוגש כנגד הנאשם עובר מהפך לקולא - העבירות אשר בוצעו במקור בשנים 2000 עד 2007 קוצרו במשכן, ועתה, לפי כתב האישום המתוקן (לצורך הסדר הטיעון), העבירות בוצעו "אך ורק" משנת 2002. אחת המתלוננות נמחקה מהתיק ובאשר לשתיים האחרות - טיב העבירות שבוצעו בהן הומר מכתב האישום המקורי לכתב האישום המתוקן באופן כזה שתוצגנה עבירות קלות בהרבה. הוסכם כי יושת על הנאשם עונש של שישה חודשי מאסר אשר יבוצעו בעבודות שירות וכן מאסר על תנאי והוא חויב לפצות את המתלוננות בסכום כולל של 35 אלף שקלים.

"הנאשם עבר את העבירות על-רקע תחושת הכוח והשליטה שהקנתה לו משרתו"

הגם שתסקירי שירות המבחן נועדו, במקורם ההיסטורי, לסייע לעבריינים אשר הגיעו לעבריינות מתוך נחשלות ומצוקה חברתית וכלכלית, לעלות על מסלול משקם, המציאות בישראל דהיום היא שגם עבריינים אשר ביצעו את עבירותהם מתוך עמדת כוח ומתוך תחושה של כוח, בין אם מדובר בעבירות המין שביצעו קצב, רמון, גלזר, גולדבלט ודומיהם, ובין אם מדובר בעבירות כלכליות שלטוניות שבצעו אולמרט, הירשזון ודומיהם, עדיין, מסורת היא מסורת וגם נאשמים רבי כוח, אשר אין חולק כי לא המצוקה דחפה אותם לבצע עבירות, אלא דווקא ה"שתן" שעלה להם לראש ושיכרון הכוח, נתונים למרותו של שירות המבחן, ולקביעותיו, אשר עצם כפיפותם לו, כלל אינה תואמת את הסיטואציה. וכך קרה ששירות המבחן נתן תסקיר בעניינו של הנאשם ולפיו "נאשם עבר את העבירות על-רקע תחושת הכוח והשליטה שהקנתה לו משרתו". ברם, מאז הפרשה עזב יפרח את משרתו, פנה ללימודים בכולל, ולטענתו הוא אינו זקוק לשיקום מטעם הרשויות שכן "רב מכווין את כל התנהגותו", ובכך נסגר הגולל על התיקון הנדרש לו הוא נזקק, לטענתו. כל הצדדים בתיק הסכימו להסדר הטיעון, תוך שסניגורו של הנאשם, הפרופ' קנת מן, משבח את התיקון הנפשי שביצע הנאשם בנפשו ואת ההכאה על חטא. הצדדים ככללם היו משוכנעים שהנאשם 'תיקן את מידותיו', 'הביע חרטה' והנאשם אף הצהיר בהן צדק בפני בית המשפט כי הסכין לעסקת הטיעון וזאת בכדי לחסוך מן המתלוננות את הסבל אשר כרוך בעדות.

ביהמ"ש: "הנאשם לא הפנים את חומרת מעשיו"

לאחר שהשופטת דורית רייך שפירא סוקרת את הרציונלים של איסור ההטרדה המינית שבחוק, ביניהם, כבוד האדם, האוטונומיה שלו, זכותו לפרטיות, והשוויון בין המינים במקום העבודה, היא תמהה על מהפך ה"הרזיה" שעבר כתב האישום, מכתב אישום אשר משקף את חומרת מעשיו הלכאוריים של הנאשם לכתב אישום רזה ומרודד. השופטת רייך שפירא מותחת ביקורת על כך שהסדר הטיעון נערך חרף העובדה שהנאשם לא הפנים את חומרת מעשיו, ומכחיש שהייתה לו כוונה מינית בעת ביצוע המעשים.

הרשעה עכשיו, קלון אח"כ

ביהמ"ש גם בחן את עמדת הצדדים בנוגע להטלת קלון בנאשם, וכל הצדדים הסכימו כי את שאלת הקלון יש לדחות לעת מצוא, עת יגיש הנאשם מועמדות למשרה ציבורית נוספת. נכון להיום התפטר הנאשם ממשרתו והוא אינו עוסק עוד בכל משרה ציבורית שהיא.

"דפוס התנהגות כוחני ומשפיל, קבוע ומתמשך"

לא בנקל אישרה השופטת דורית רייך שפירא את הסדר הטיעון. מחד, היא ציינה, הנאשם ניצל עובדות נקיון שהיו כפופות לו במשך שנים וחודשים, כאשר לא מדובר בהתאהבות חד פעמית אלא ב"דפוס התנהגות כוחני ומשפיל, קבוע ומתמשך". מאידך ציינה השופטת את הודאת הנאשם, אשר חסכה את הסבל שכרוך בעצם העמידה על דוכן העדים מן המתלוננות, כמו גם את חלוף הזמן מאז ביצוע המעשים. השופטת שפירא אישרה את עסקת הטיעון, השיתה על הנאשם כ 24 חודשים מאסר כאשר שישה מתוכם ירוצו בעבודות שירות (אם כי לא בסביבת עבודה בה עובדות נשים), והשאר - כמאסר על תנאי בתנאי שבמשך שנתיים לא יעבור הנאשם עבירה מסוג עוון ובמשך כשלוש שנים לא יעבור הנאשם עבירת מין מסוג פשע. כמו-כן הורתה השופטת שפירא להעביר את סכום הפיצוי, בסך 35 אלף שקלים, מקופת בית המשפט, שם הופקד, לרשות הקורבנות.
ת"פ 4999/08 מדינת ישראל נ' דוד יפרח
אושר, לאחר לבטים, הסדר טיעון בין המדינה לנאשם ולפיו יושתו על הנאשם כשישה חודשי מאסר אשר ירוצו בעבודות שירות ועוד כ 18 חודשי מאסר על תנאי, במידה ולא יעבור עבירות דומות בתוך תקופה בת 3 שנים. הסדר הטיעון אושר לאחר לבטים היות ולפי קביעת השופטת, דורית רייך שפירא, הנאם לא הפנים את חומרת מעשיו. הוסכם על הצדדים כי סוגית הקלון תידון אך ורק במידה והנאשם יחפוץ לשוב לעיסוק בתפקיד ציבורי.

- ת"פ 4999/08 מדינת ישראל נ' דוד יפרח
- בשם המדינה: עו"ד אבירם גלעם
- בשם הנאשם: בעצמו
תאריך:  12/04/2010   |   עודכן:  12/04/2010
ענבל בר-און
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לאחר חיבוטים, אושרה עיסקת טיעון בעבירות מין
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הניה
12/04/10 19:47
פורום: עסקות טיעון כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"סקירת העדויות ההיסטוריות שהוגשו לנו מצביעה, לעניות דעתי, על סבירותו של התרחיש בדבר בריחה של יהודים לוביים לכפרים מפחדו של הצורר הנאצי; ולו בתור אחד המניעים לבריחה. ניתוח הלכת הפחד מחייב את המסקנה כי באותן נסיבות שבהן פחדו של הצורר הנאצי יהוו מניע (ולו חלקי) לבריחה; או גרם ל'מתח מירבי וקיצוני' - יש מקום להחיל את 'הלכת הפחד', ולהכיר בקיומן של עילות נרדפות לפי חוק הפיצויים הגרמני, ושל זכאות לתגמול לפי חוק נכי רדיפות הנאצים". כך קבע (יום ד', 7.04.10) שופט בית משפט השלום בתל אביב, שלמה פרידלנדר, בתביעה שהגישו כ 47 ניצולי שואה מלוב להכרה בהם כנרדפי הנאצים לצורך קבלת פיצויים מאוצר המדינה.
12/04/2010  |  ענבל בר-און  |   חדשות
אייל שוקר מונה (יום ב', 12.4.10) למנכ"ל חברת חיפושי הגז והנפט "הזדמנות ישראלית - חיפושי נפט וגז" שהוקמה באחרונה ע"י רוני הלמן ואורי אלדובי.
12/04/2010  |  עופר וולפסון  |   חדשות
סגן מנכ"ל רשות המיסים, בועז סופר, הציע בימים אלו להנהלת האוצר לגבות מס שבח על רווחי הון ממכירת דירות להשקעה. מטרתו היא "לצנן" את שוק הדירות ולהביא להקטנת הביקוש לדירות להשקעה, המביא להתייקרות כלל הדירות. אולם שר האוצר יובל שטייניץ מתנגד להצעה, יש בה קשיים מעשיים וחוקיים, וספק גדול אם תצא לפועל, או אם הדיון עליה יקודם. לפי כל הסימנים, מה שהיה הוא שיהיה.
12/04/2010  |  אלעזר לוין  |   חדשות
רשות ניירות ערך הודיעה אתמול (א', 11.4.10) כי החליטה לאחרונה להשתתף במימון בקשות למימון תביעות ייצוגיות נגד חברת לנדמארק גרופ וכן לשאת במימון הוצאות שונות במסגרת הליך אישור התובענה הייצוגית נגד חברת בולוס גד תיירות ומלונאות.
12/04/2010  |  עופר וולפסון  |   חדשות
מנכ"ל רשת מלונות דן, עמי הירשטיין, הודיע (יום ב', 12.4.10) על סבב חילופי מנכ"לים במלונות הרשת.
12/04/2010  |  סיון בראימן  |   חדשות
רשימות נוספות   /   עסקות טיעון  /  מי ומי  
עסקת טיעון למתעללים  /  מחלקה ראשונה
חקיקה להסדרת עסקות טיעון בבתי המשפט  /  רותי אברהם
עסקת טיעון לתא"ל צ'יקו תמיר  /  מחלקה ראשונה
מכת מדינה ושמה עסקת טיעון  /  רות פורסטר
הבסיס המוסרי של עסקות טיעון  /  טל רבינוביץ
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il