|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

הגורם האמיתי לרצח בכבישים

לדעתי, "תאונת נזק" דומה לפצע קטן ותאונה עם נפגעים היא פצע גדול. אם יטופל הפצע הקטן מיד וכראוי, הוא לא יתפתח לפצע גדול. אם על כל תאונת נזק ישלם הנהג המשתולל קנס כספי משמעותי ואם הענישה בגין תאונות נזק חוזרות של אותו נהג תלך ותחמיר ככל שהוא מרבה בתאונות נזק, יקטן משמעותית מספר התאונות הקטלניות
28/07/2007  |     |   מאמרים   |   תגובות
צילום ארכיון

בית המשפט העליון זיכה מאשמת רצח נהג אשר הותקף קשות ע"י נהג אחר ואביו, עד כדי איבוד הכרתו, ולאחר שהתעורר מעלפונו ירה ורצח/הרג את אחד מתוקפיו ופצע עוד שניים מנוסעי המכונית שבה נסעו התוקפים. השופטים המירו את ההרשעה ברצח להרשעה בהריגה.

אין בכוונתי לדון בשאלה אם נכונה פסיקת בית המשפט העליון אם לאו. בימים אלו בהם גועשת הארץ עקב מה שנראה כהתערבות בג"צ בהחלטת היועץ המשפטי לממשלה בעניין קצב, למרות שבג"צ לא ראה את כל הראיות בעוד מזוז ראה את כל הראיות, לא אעשה כמעשה הבג"צ ולא אביע דיעה. שהרי לא ראיתי את כל הראיות שהיו לפני בית המשפט העליון.

אני מנצל הזדמנות זו כדי לדון ברציחות האחרות המתקיימות בכבישים, מדי יום ביומו, וכוונתי לרציחות המכונות תאונות דרכים קטלניות. הן תאונות בהן מעורבים מספר כלי רכב והן תאונות בהן מעורב רק רכב אחד אותן אכנה "תאונות עצמוניות".

כמשתמש בדרך מדי יום ביומו, אני נתקל - למזלי, לא היתקלות פיזית - באותם נהגים, חיות טרף של ממש הנוהגים ברכבם בפראות, תוך סיכון ממשי של חייהם וחיי המשתמשים האחרים בדרך. הסכנה בה הם מעמידים את הנהגים האחרים אינה רק מפני האפשרות שהמתפרע יתנגש באחר ויגרום לו מוות או חבלה חמורה, הסכנה מקבלת ביטויה גם בכך שנהגים נורמטיביים שרואים את המתפרע נוסע מולם או לצידם מגיבים תגובות פתאומיות, מתוך בהלה ובמטרה להתחמק מפגיעת הרכב המתפרע, שלדאבון לב מתבררות כתגובות מסוכנות לא פחות מהסכנה ממנה רצו להימלט.

כך קורה שנהג פרוע גורם לרכב תמים לסטות ימינה בפתאומיות, להתנגש ברכב אחר שנמצא בימינו או לעלות על המדרכה ולהרוג הולך רגל ו/או להתדרדר לתהום שמצד ימינו או לסטות ימינה לשוליים צרים ומיד לנסות לעלות חזרה אל הכביש ואז להתהפך או לעבור לנתיב הנגדי ולהתנגש ברכב שבא ממול.

בכל אחד מהתיאורים הנ"ל הרכב המתפרע לא נפגע כלל והוא ממשיך לדרכו כאילו לא קרה כלום. תאונות אלה הן התאונות אותן אני מכנה תאונות עצמוניות.

לעתים הרכב המשתולל פוגע במכונית אחת או שתיים בדרך של שפשוף צד בצד כאשר הוא נצמד יותר מדי בעת נסיעה במקביל לרכב אחר, או בדרך של מכה בפינה הימנית/שמאלית האחורית של רכב שנוסע לפניו, בעת שהמשתולל עובר/עוקף מנתיב לנתיב.

כאשר הרכב המשתולל לא "נפגע" בעצמו בתאונה, אין הרבה מה לעשות, שכן הוא ממשיך בדרכו במהירות מסחררת עד שלא ניתן אפילו להספיק לרשום את המספר שלו. במיוחד שכל הנהגים שבקרבתו מבוהלים מצורת נהיגתו וכל מעיינם להינצל מפגיעתו הרעה. ואולם כאשר יש מפגש בין רכב כזה לבין רכב אחר ללא נפגעי גוף, מפגש זה מוגדר ע"י המשטרה "כתאונת נזק בלבד". וכאן מתחילה הקטסטרופה.

המשטרה מסרבת להגיע למקום התאונה ודורשת שהנהגים יחליפו ביניהם פרטים ויגישו תביעות אזרחיות. כך יוצא שהנהג הנורמטיבי זוכה לקבל את הגנת החוק על חייו רק אחרי שהוא נפגע. כל עוד הוא לא נפגע בגופו אין הוא זכאי להגנה ואם יפנה למשטרה הוא עוד יואשם בהטרדת שוטר. האבסורד הוא שהמשטרה אורבת לנהגים שנוסעים בכבישים בינעירוניים מעל למהירות המותרת, או עוברים באור אדום או נוסעים בלתי חגורים בשעות הקטנות של הלילה כשהכביש ריק ממכוניות אחרות, ומבלי שהם מסכנים אף אדם, ולא גרמו נזק לשום רכוש ורושמת להם דוחות קנס או זימון למשפט לרבות שלילת רישיון זמנית, אך לא עושה מאומה לנהג שהשתולל ופגע ברכב אחר וגרם "רק" לנזק רכוש.

לדעתי, "תאונת נזק" דומה לפצע קטן ותאונה עם נפגעים היא פצע גדול. אם יטופל הפצע הקטן מיד וכראוי, הוא לא יתפתח לפצע גדול. אם על כל תאונת נזק ישלם הנהג המשתולל קנס כספי משמעותי ואם הענישה בגין תאונות נזק חוזרות של אותו נהג תלך ותחמיר ככל שהוא מרבה בתאונות נזק, יקטן משמעותית מספר התאונות הקטלניות.

רישום תאונות נזק יתן תמונה בהירה על צורת נהיגתו של הנהג ועל מידת כובד הראש ותשומת הלב של הנהג בעת שהוא נוהג "במלאך המוות" על גלגלים, כך שבנסיבות מסויימות, למשל אחרי 5 תאונות נזק, צריך לשלול את רישיונו לשנה שלמה ולחייבו לעבור מבחנים פסיכולוגיים לשם בדיקת הבנתו את מידת המסוכנות של המכונית, וכן לחייבו לעבור טסט נוסף.

כשכל הדרכים האחרות לצימצום הרצח בדרכים לא סיפקו את הסחורה, אולי כדאי לנסות דרך זו. כשכל מתפרע ידע שעבור כל נגיעה ברכב אחר הוא יפגוש את השוטר וישלם קנס משמעותי ורשיונו אף עלול להישלל, אז, אם הוא לא חולה נפש, הוא יפקח 7 עיניים בעת שהוא נוהג ברכב ויחשוב 10 פעמים לפני שיחליט להידחק ולהיצמד למכוניות אחרות.

תאריך:  28/07/2007   |   עודכן:  28/07/2007
רחמים יפת
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הגורם האמיתי לרצח בכבישים
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מרדכי מוטי אטיה
28/07/07 11:08
 
רחמים יפת
29/07/07 10:17
 
מרדכי מוטי אטיה
29/07/07 10:51
2
הניה
28/07/07 14:03
3
סרי
28/07/07 18:34
 
קורא בעיון
29/07/07 01:34
 
רחמים יפת
29/07/07 10:47
4
ClearVision
28/07/07 23:09
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
החלום לשלום כולל לא הומצא על-ידי השמאל הישראלי. ישעיהו התנבא " לֹא-יִשָּׂא גוֹי אֶל-גּוֹי חֶרֶב, וְלֹא-יִלְמְדוּ עוֹד מִלְחָמָה" (ישעיהו ב,ד), בזמן שבספרטה עוד חונכו האזרחים להיות, בראש ובראשונה, חיילים המקדישים חייהם למלחמה. חזון השלום הכולל נהגה עוד בתקופה שהמלחמה הייתה בגדר "פאר האומות" ומוקד תרבותי של עמים שלמים.
28/07/2007  |  ראובן ימרום  |   מאמרים
אמנון דנקנר משמש עדיין עורך מעריב. אמרתי עדיין, מכיוון שלמרבה הצער, כל יום שחולף מדרדר עוד יותר את עיתון מעריב והופכו לעיתון של ביבים. רשימתו האחרונה בטורו האישי (יום ו', 27.07.07), מבטאת את נזקו של האיש המושחת הזה - העומד בראש העיתון השני בגודלו במדינה.
28/07/2007  |  יואב יצחק  |   מאמרים
משפטי עוצמה חביבים על פוליטיקאים משום היותם קליטים ומעבירים את המסר בצורה חיובית לדעת אומרם, תוך שהלה נזקק למאמצי שכנוע מזעריים בעיקבותם. זכורים ולא לטובה אותם משפטים כדוגמת "פינוי גוש קטיף הוא טוב לביטחון ישראל", של מר שרון מאביב 2005. ושוב זכינו למשפט עוצמה ממש כעת, עת התראיינה שרת חוצנו אצל צמד הגריאטרים מערוץ 10, זה מקרוב הפכו אתרוגנים.
28/07/2007  |  אהרון רול  |   מאמרים
מלחמת ארה"ב בטרור הצמיחה עד עתה שתי דמויות גבורה טלוויזיוניות: רב"ט ג'סיקה לינץ' בעירק, ורב"ט פאט טילמן באפגניסטן. טילמן, כוכב פוטבול בקבוצת ה"אריזונה קרדינאלס", החליט לוותר על חוזה של 2.3 מיליון דולר לעונה, והתנדב ליחידת-עילית של הריינג'רס כדי ללחום במה שנותר מצבא הטליבאן המוסלמי. גיוסו זכה לסיקור נרחב במדיה האמריקנית ואת הפוסטרים שלו, בהם חבש כומתת ריינג'ר שחורה, ניתן היה לראות בכל לשכת גיוס. היתה זו הפעם הראשונה, מאז מלחמת העולם השנייה, בה זנח כוכב את קהל מעריציו והתגייס לצבא.
28/07/2007  |  אריק פורסטר  |   מאמרים
לא הבן ולא הנכד
27/07/2007  |  אברהם (פריצי) פריד  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il