א.ק.ט - איגוד העובדים בקולנוע ובטלוויזיה פנה (יום ה', 15.5.03) לאהוד אולמרט, סגן רוה"מ ושר התמ"ס בשאלה - למה המשרד שבראשו הוא עומד, שאמור לעודד את התעשיה הישראלית ואת העובד הישראלי, לא רק שאינו נותן תמריצים לתעשיית הקולנוע, כמקובל בכל ארצות אגן הים התיכון, אלא אף מפקיר את תעשיית הקולנוע והטלוויזיה והעובדים בה, לכך שפרנסתם נגזלת בידי עובדים זרים - או אלה שמגיעים לארץ לעבוד במקום העובדים הישראלים, או אלה העובדים בארצותיהם לשם "מייצא" אולמרט עבודה, כדבריהם.
"מדוע מפלה אולמרט את תעשיית הקולנוע לעומת תעשיות אחרות, הזוכות לתמיכה ממשלתית על-מנת שימשיכו לפעול בארץ? האם תעשיית הקולנוע, שהינה תעשיה שפרנסת מאות משפחות, תלויה בה הינה נחותה לעומת תעשיות אחרות?", שאלו נציגי האיגוד.
נציגי האיגוד ציינו, כי החברה המרכזית למשקאות יוצאת בימים אלה לצלם פרסומת לקוקה קולה ברומניה.
לדבריהם, המגמה של המפרסמים להוציא את עבודת הצילום והפקת סרטי הפרסומת שלהם מחוץ לגבולות מדינת ישראל הולכת ומתגברת. בחודשים האחרונים צילמו כמה מהחברות הישראליות המובילות את הפרסומות למוצרים שלהם בחו"ל. בהן חברות המתגאות בהיותן "תוצרת כחול לבן" ביניהן: אסם, שטראוס, פוקס, תנובה, יפאורה, עלית, פרטנר ואחרות.
"כל פרסומת ישראלית המצטלמת בחו"ל גורמת לפגיעה במאות עובדים ישראלים: לא רק צלמים, שחקנים, מאפרות, תאורנים, וכו' אלא גם עובדי כל השירותים הנלווים - חברות לבניית תפאורות, חברות לציוד, שירותי קיטרינג, חברות הסעה וכו'", אמרו.
עוד אמרו: "יותר מ-40% מהפרסומות המופקות במהלך 3 השנים האחרונות מופקות בחו"ל. פרסומות אלה מעסיקות עובדים זרים בחו"ל, וגורמות ל"בריחה" של מיליוני דולרים ממעגל התעסוקה בישראל - מעגל תעסוקה שגם כך סובל מפגיעה חמורה.
ציבור הצרכנים בישראל, הצופה בפרסומות אלה, לצד מסעות ההסברה המעודדים אותו "לצרוך כחול לבן", לא מודע לעובדה כי כל פרסומת היוצאת להצטלם בחו"ל פוגעת בפרנסת מאות משפחות ישראליות".