גוגל מפרסמת השבוע לראשונה כלי חדש בשם
DoubleClick Ad Planner 1000 list, אשר מספק את רשימת 1000 האתרים הפופולריים ביותר באינטרנט, בהתבסס על נתונים סטטיסטיים שאוספת החברה ממקורות שונים, כמו סרגל הכלים שלה Google Toolbar, שירות Google Analytics data וחברות צד שלישי. על-פי הרשימה, פייסבוק הוא האתר הפופולרי ביותר כיום באינטרנט, עם כ-540 מיליון משתמשים שביקרו בו בחודש אפריל.
הרשימה מספקת את מספר המשתמשים הייחודיים שגלשו לכל אתר (ולא המספר הכולל). משמעות הדבר היא שבפייסבוק גלשו בחודש אוגוסט כ-35.2% מכלל הגולשים באינטרנט. בנוסף לכך, הרשימה מציגה גם את מספר הדפים שנצפו בכל אתר ואתר. גם בנושא זה פייסבוק ממוקמת במקום הראשון, עם כ-570 מיליארד דפים נצפים בחודש אחד. מיד לאחריה ברשימה נמצאת יאהו!, עם 490 מיליון גולשים ייחודיים ו-70 מיליארד דפים נצפים. מספר זה משקף שיעור של 31.8% מהגולשים באינטרנט.
במקום השלישי נמצא האתר live.com של
מיקרוסופט עם 370 מיליון גולשים (24.1%) ו-39 מיליארד דפים נצפים. במקום הרביעי wikipedia.org עם 310 מיליון גולשים (20%) ו-7.9 מיליארד דפים נצפים. במקום החמישי msn.com של מיקרוסופט עם 280 מיליון גולשים (18.1%) ו-11 מיליארד דפים נצפים ובמקום השישי האתר הרשמי של מיקרוסופט, microsoft.com, עם 230 מיליון גולשים (14.8%) ו-3.3 מיליארד דפים נצפים.
גוגל מפרסמת את רשימת 1000 האתרים המובילים באינטרנט כדי לסייע ללקוחות המפרסמים דרכה לבחור את האתרים המובילים באינטרנט לפרסום. עם זאת, סביר להניח שהרשימה תעניין הרבה גולשים נוספים, מלבד אנשי פרסום. כמו-כן, ראוי לציין כי החברה ניסתה להציג נתונים אובייקטיביים ככל שניתן, ולכן מראש לא הכלילה את האתרים שבבעלותה ברשימה (סביר להניח שהאתר הרשמי של גוגל, הוא האתר המוביל באינטרנט כיום).