|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?
קבוצת ירדן
איפה כדאי ללמוד בינה מלאכותית?

דרמה במשפט צחי הנגבי

הנגבי זוכה משוחד בחירות <br>ומירמה אך הורשע בעדות שקר

בית משפט השלום בירושלים זיכה את ח"כ הנגבי מעבירות של שוחד בחירות, מרמה והפרת אמונים אך הרשיע אותו בעבירה של מתן עדות שקר הפרקליטות צפויה לערער על פסק הדין בשל חשיבות התיק למלחמה בשחיתות
13/07/2010  |   איציק וולף   |   חדשות   |   פרשת הנגבי   |   תגובות
הנגבי בבית המשפט

פרקליטו של הנגבי, יעקב וינרוט [צילום: פלאש 90]

אב בית-הדין, השופט יואל צור [צילום: פלאש 90]

עיקרי החלטת השופטים בתיק הנגבי:
זוכה מעבירה של מרמה והפרת אמונים
זוכה מעבירה של מתן שוחד בחירות לחברי מרכז הליכוד
הורשע על-פי דעת רוב במתן עדות שקר

בית משפט השלום בירושלים זיכה את יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ צחי הנגבי, מעבירות של מרמה והפרת אמונים ומעבירה של שוחד בחירות אך הורשע בעבירה של מתן עדות שקר. את הכרעת הדין הקריא ראש ההרכב, השופט יואל צור, שישב בתיק יחד עם השופטים אריה רומנוב ועודד שחם.

בהכרעת הדין נכתב כי ככל שמדובר בעבירה של מרמה והפרת אמונים, ביחס להנגבי, נחלקו השופטים לשלוש דעות: דעת השופט צור היא שיש לזכות את הנגבי, דעת השופט רומנוב היא שיש לבטל את האישום שהוגש נגדו בהקשר זה, ודעת השופט שחם היא שיש להרשיע את הנגבי.

דעת הרוב בעניינו של הנגבי היא, כי הוכח שעבר עבירה של מרמה והפרת אמונים. דעה זו גוברת על דעת המיעוט הגורסת שיש לזכותו. עם זאת, מכיוון שלעניין תוצאות המחלוקת הקיימת בין שופטי הרוב בשאלת קבלת טענת ה"ההגנה מן הצדק" שהעלה הנגבי, הרי שהדעה המקלה עם הנגבי גוברת על זו המחמירה עימו. התוצאה הנובעת מכל האמור לעיל היא, שבכל הנוגע לעבירה של מרמה והפרת אמונים המיוחסת להנגבי, הוחלט לבטל את האישום.

באשר לעבירות הנוספות המיוחסות להנגבי באישום הראשון: שוחד בחירות וניסיון להשפיע על בעל זכות הצבעה - דעת השופטים צור ורומנוב היא, שיש לזכות את הנגבי מביצוען של עבירות אלה. דעת השופט שחם היא, שיש להרשיע את הנגבי בעבירות אלה, ככל שהן מתייחסות לפרסום שנעשה ב"מרכז העניינים". התוצאה היא, שביחס לשתי עבירות אלה הוחלט, ברוב דעות, לזכות את הנגבי.

ביחס לאישום השני נגד הנגבי בעבירות של עדות שקר ושבועת שקר –
דעת השופטים רומנוב ושחם היא, שעלה בידה של הפרקליטות להוכיח, מעבר לספק סביר, את שהיא מייחסת להנגבי באישום זה.

השופטים רומנוב ושחם סבורים, כי יש לראות את התצהיר שמסר הנגבי ואת העדות שהעיד בעל פה, כמכלול אחד. מאידך, דעת השופט צור היא שהפרקליטות לא הוכיחה מעבר לכל ספק סביר עדות שקר או שבועת שקר מצד הנגבי.

בשל כך, ובשל מחדלי חקירה שהיו באשר להוכחת אישום זה, החליט השופט צור לזכות את הנגבי מעבירות האישום השני. התוצאה היא, שהוחלט, ברוב דעותיהם של השופט רומנוב ושחם, וכנגד דעתו של השופט צור, להרשיע את הנגבי בביצוע עבירה של עדות שקר.
הכרעת דין: ת"פ 4063/06 מ"י נ' צחי הנגבי ואח' (חלק א')
חלק א' מתוך הכרעת הדין בפרשת המינויים - צחי הנגבי ושמואל הרשקוביץ
הכרעת דין: ת"פ 4063/06 מ"י נ' צחי הנגבי ואח' (חלק ב')
תקציר הכרעת דין: ת"פ 4063/06 מ"י נ' צחי הנגבי ואח'

ראיות חד-משמעיות - אין אחריות פלילית למינויים

עוד קבע השופט צור כי הראיות שהובאו בתיק הנגבי מצביעות חד-משמעית על הממצאים הבאים שמובילים למסקנה שהוא אינו נושא בכל אחריות פלילית לעניין המינויים שנעשו במשרדו:

  • היועצת המשפטית של המשרד, גב' רות רוטנברג לא ראתה במה שנעשה במשרד משום מעשה חריג.
  • העברת מועמדים מהשר ואנשי לשכתו אינה עולה לכשעצמה לכדי מינוי פוליטי שכן איש לא הגביל את הדרג המקצועי להעמיד לצד מועמד השר ולשכתו מועמדים אחרים.
  • לא הנאשמים ולא אנשי לשכת השר לא אמרו לדרג המקצועי כזה ראה וקדש, ואיש מהם לא איים בסנקציות אם המועמד לא יתקבל.
  • בפועל עשרות רבות של מועמדים שקורות חייהם הועברו ע"י הנגבי או הרשקוביץ או אנשי לשכת השר לא התקבלו.
  • לא רק שהיועצת המשפטית לא אמרה דבר לשר בעניין העברת המועמדויות למיניהן אלא שגם חשבת המשרד, גב' אליאב, לא עשתה כן. מבחינתה לא היה משנה מהיכן מגיעים המועמדים ובלבד שיעמדו בתנאי הכשירות ושיהיה צורך בהעסקתם.
  • גורן, שהיה מנכ"ל המשרד, הוא עצמו נקלט במשרד בזמן ששריד שימש כשר, ומונה למנכ"ל ע"י השרה דליה איציק. הוא, לטענתו, ידע שלחלק מהמועמדים בהם טיפל הייתה זיקה פוליטית, אך הוא לא מצא פסול בכך, נוכח העובדה שכל המועמדים היו צריכים לעבור את מבחן הכישורים ונוכח העובדה שהם מילאו אחר צרכים אמיתיים של המשרד.
  • בכל התקופה של כהונת הנגבי כשר לא נמצא מזכר פנימי אחד שאנשים רשמו לעצמם או שרשמו זה לזה או במישור החיצוני בעניין העברת המועמדויות הללו. לא הייתה התכתבו למשל בין היועצת המשפטית לחשבת, בין הורוביץ-הסמנכ"ל למינהל לבין נציבות שירות המדינה, וזאת למרות שמדובר בתיק מתועד ביותר.
  • איש לא היה נתון תחת פחד כלשהו. את היועצת המשפטית של המשרד אי-אפשר היה לפטר, אי-אפשר היה לפטר את הורוביץ כי הוא היה כפוף מבחינה מקצועית לנציבות שירות המדינה. לא הייתה כל מניעה לבוא לשר ולהפנות את תשומת ליבו לליקוי שבהעברת מינויים. גב' בינה בראון למשל הייתה משנה למנכ"ל ודלתו של הנגבי הייתה פתוחה לאנשים כמותה ומעולם היא לא העלתה טענה או רשמה מזכר כלשהו בנושא העברת המועמדויות.
  • עשרות רבות של קורות חיים שקיבלה לשכת השר אפילו לא הועברו לדרג המקצועי. אילו הייתה מוטיבציה פוליטית, הרי שלא היו דורשים כלל כישורים והיו מקבלים לעבודה את כל מי שהגיש קורות חיים ללשכה.
  • בזמן הנגבי מונו כ-260 איש ורבים מה למשרות זוטרות שלא טעונות מכרז ולא טעונות תהליך תחרותי. ברוב אותם מינויים הנגבי לא נקף אצבע.
  • יש חובה לזכור את האווירה הנורמטיבית ששררה בעת ביצוע הפעולות הנטענות בכתב האישום ואסור להחיל עליהן נורמות שפותחו לאחר מכן.
  • לפני 2004 איש מנושאי הדין היינו כל היועצים המשפטיים, כל החשבים, כל השרים, כל הסמנכ"לים למינהל, כל המבקרים הפנימיים, כל אלה לא ראו בהצגת מועמדים ע"י השר משום פגם ולו גם פגם מינהלי.
  • העברת מועמדות ע"י שרים לא היו נחלתו של שר אחד או מפלגה אחת. היא הייתה נהוגה אצל כולם. גם מבקרת המדינה ציינה באחד מדוחותיה (דוח 48) שהעובדה לבדה שחברי הוועד ידעו שסגן השר מעוניין במינויו של עובד מסויים לתפקיד האמור, אין בה פסול, זאת הנורמה מה שהיא דרשה הוא שיופעל שיקול דעת. אם שיקול הדעת ניטל לחלוטין כי אז הדיון והמסקנות והמינוי הם חסרי תוקף. מבקרת המדינה דנה במישור הפגמים המינהליים, ואין היא אומרת שמינוי פוליטי הוא שוחד בחירות.
  • להנגבי לא הייתה "תוכנית אב" לבצע מינויים פוליטיים כפי שטענה המדינה. אילו הייתה לו תוכנית כזו לא היינו מוצאים 49 מינויים מתוך 260 אלא הרבה יותר.
  • הנגבי לא דיבר על זיקה פוליטית של מועמד כלשהו, לא התערב במינוי, לא כפה דבר על הדרג המקצועי ולמעשה הותיר שיקול דעת לדרג המקצועי. יעל אליאב, החשבת של המשרד, העידה שבחרה בבן עמרה (אחד ממועמדי הנגבי) בשל נתוניו. או טול למשל את המינוי של איפרגן, כמנהל אגף החינוך. איפרגן היה פעיל במפלגת העבודה. משנמצא שהיו לו כישורים בתחום החינוך, הוא מונה אך בשל כישוריו.
  • הנגבי לא עשה דבר כדי לכפות את המועמד שנפסל. אם ניטול, למשל, את המקרה של יובל כהן, שהגיע להנגבי בכך ששניהם למדו אצל אותו מורה קראטה. המועמדות שלו הופנתה לראש אגף ים וחופים, ומר אמיר כהן החליט שלא לקבל את המועמד. מר כהן הלין בפני השר שהוא נפסל אך השר השיב לו שהוא לא יכול לעשות דבר. גם בכל המקרים האחרים כשנפסל מועמד, הנגבי לא עשה דבר כדי לכפות את המועמד שנפסל.
המאשימה לא הראתה קצה של ראיה שמדובר בשוחד או טובת הנאה שצמחה או תצמח להנגבי. באף עדות אין קישור של מינוי עם טובת הנאה כלשהי.

"לא היה מקום לכתב אישום ומשהוגש - בוטל"

השופט צור ציין כי בנושא המינויים הפוליטיים ניתן לקבוע 3 רמות:

"יש רמה שאם המינוי לא תקין, הוא בתחום האסטתי. יש רמה שנייה שאם המינוי לא תקין הוא בתחום המשמעתי ויש רמה "שחורה", כלשונו.

לדבריו, בתקופת הנגבי הנורמה הייתה שכל עוד שלא נשלל שיקול הדעת של הגוף הממנה אין בכך אפילו פגם מינהלי. מועמדויות שהעביר השר לא היו פסולות גם לא לפי דוח מבקר המדינה. "גם אם השר היה אומר אני מעוניין במינוי לא היה בכך משום עבירה", ציין.

עוד קבע כי לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה הוציא הוראת יועץ והוצאה הוראת תקשי"ר הבעיה נפתרה. הפסיקה העמימות בנקודה זו. אף כי, כפי שראינו לעיל, עדיין יש עמימות בנושאים אחרים הנוגעים לעבירה של מרמה והפרת אמונים.

"השימוש בנורמה הפלילית צריכה להיות שיורית היינו להשתמש בה אחרי שכלו כל הקיצין; מה שלא נעשה במקרה דנן. יש הבדל בין מינוי פוליטי לבין העברת מועמדות. הנגבי לא כפה את המועמד. הוא העביר להחלטת הדרג המקצועי וקיבל את החלטתו ללא עוררין", כתב בהכרעת הדין והוסיף כי הפרקליטות לא הראתה קצה של ראיה שמדובר בשוחד או טובת הנאה שצמחה או תצמח להנגבי. "באף עדות אין קישור של מינוי עם טובת הנאה כלשהי", ציין.

לדברי השופט צור, בשל העמימות הנורמטיבית שהייתה בתקופת הנגבי ובשל העובדה שהעברת מועמדויות של עובדים ע"י שרים ואנשי לשכתם הייתה נורמה רווחת, ידועה, שאיש לא פעל לתקן אותה אלא בשנת 2004, לא היה מקום להגשת כתב אישום כנגד הנאשמים. "משהוגש, הנני מחליט לזכות את הנאשמים מהעבירה של מרמה והפרת אמונים", לשון הכרעת הדין.

הבדל תהומי בין הנגבי לשמעון שבס

השופט יואל צור קבע בהכרעת הדין כי קיים הבדל תהומי בין המינויים הפוליטיים שביצע צחי הנגבי לבין פרשת שמעון שבס שהורשע בקידום ענייניהם של חבריו לעסקים בעת שהיה מנכ"ל משרד ראש הממשלה.

"ההבדל בין פרשת שבס למקרה דנן הוא הבדל תהומי. שבס מצוי היה בניגוד עניינים פסול בגין עצם הטיפול בעניינם של חבריו לעסקים. מדובר היה בסיטואציה פסולה מיסודה. זו הייתה גם עמדתם של "שומרי הסף" בתקופה הרלוונטית לאישום של שבס. בעניינו של השר הנגבי לא כך. השר יכול היה להעביר מועמדים לידי הדרגים המקצועיים ובלבד ששיקול דעתם לא ישובש. השר הנגבי לא שם לו למטרה לשבש את שיקול דעתם. להיפך, הוא חזר ואמר והצהיר שעל הדרג המקצועי לבחון את התאמת המועמדים. כך הוא גם הבהיר לכל מי שפנה אליו", קבע.

עוד ציין כי גם אם מינויים פוליטיים מהווים עבירה של הפרת אמונים, הרי שאי אכיפת החוק במשך שנים רבות באופן קבוע וללא תגובה פלילית מצד הרשויות, יוצרת מצב בו הגורמים הממנים אינם יוצרים את הצד הנפשי שקשור לעבירה.

"אין זה צודק והוגן, לשנות מצב קיים ולהחילו על הנאשמים שלפנינו, כשאין הוראת חוק מפורשת, האוסרת על מינויים פוליטיים; לא יתכן ליתן הכרעה שיפוטית, הקובעת כי עסקינן בעבירה פלילית, על מעשים שנעשו עוד טרם הוצאה הנחייה המזהירה לבל יעבור אדם עבירה פלילית בגין מינוי פוליטי ובמיוחד שעה שעד היום נקבעות הוראות המנסות להגדיר מהו מינוי פוליטי אסור", קבע.

איכות השלטון: דרוש קלון על עדות השקר

בתגובה להכרעת הדין של בית משפט השלום בירושלים אומרים בתנועה לאיכות השלטון כי בהתחשב במהות העבירה שבה הורשע – עדות שקר – יש להטיל עליו קלון.

"צחי הנגבי הורשע בעבירת עדות שקר אשר מקורה בעתירת התנועה לאיכות השלטון שהוגשה לוועדת הבחירות כנגד הפרסום בעיתון "ליכודניק" תחת הכותרת "השר צחי הנגבי שיא לאומי במינוי חברי ליכוד". בהתחשב במהות העבירה במעמדו ותפקידו של הנגבי סבורה התנועה כי יש להטיל קלון ועל הנגבי ללכת הביתה", אמר דובר התנועה שוקי לבנון.

לדבריו, התנועה לאיכות השלטון פונה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בדרישה לבקש מבית המשפט להטיל קלון בגין עדות השקר וכן לערער על הזיכוי מאישומי שוחד, מרמה והפרת אמונים.

דריכות במערכת הפוליטית האם יוטל קלון
[צילום: פלאש 90]

העבירות שבהן הואשם הנגבי חמורות ביותר: מירמה והפרת אמונים, שוחד בחירות, מסירת עדות שקר ושבועת שקר. כתב האישום ייחס להנגבי מינויים פוליטיים בתקופת כהונתו כשר מטעם הליכוד במשרד לאיכות הסביבה. על-פי כתב האישום, מדובר במינויים במשרד של למעלה מ-80 חברי מרכז ליכוד ומקורבים.

הפרשה נחשפה על-ידי מבקר המדינה דאז, השופט (בדימ.) אליעזר גולדברג. בדוח משנת 2004 כתב המבקר כי התנהלותו של הנגבי "רמסה ברגל גסה את החוק ואת כללי המנהל התקין".

בכתב האישום נטען, כי פעילותו במסגרת משרד איכות הסביבה נעשתה "תוך ניצול משאבים ציבוריים לטובת אינטרסים פוליטיים ואישיים שאינם מתיישבים עם טובת הציבור". כמו-כן נטען, כי הנגבי פעל לכאורה במהלך כהונתו "לקידום מינויים של עשרות חברי מרכז ומקורביהם, כל זאת במטרה לזכות באהדתם ובתמיכתם הפוליטית של החברים, וכדי לחזק את כוחו הפוליטי במרכז".

הנגבי, באמצעות פרקליטו עו"ד יעקב וינרוט, טען לאורך כל המשפט כי המינויים הפוליטיים היו באותה עת נורמה וכי מעשיו לא נעשו בכוונה פלילית. אחד הטיעונים המרכזיים שלו היו שעצם חשיפת המינויים נעשתה לאחר שפרסם מודעה שבה התגאה במינויים הללו. תצהיר השקר שהגיש ביחס לאותה מודעה שעל פיו לא עמד מאחורי פרסומה הוא התצהיר שבגינו הורשע במתן עדות שקר.

גם במערכת הפוליטית המתינו בדריכות רבה למוצא פיהם של השופטים. זאת מכיוון שאם אכן ייגזר כי דבק בהנגבי הקלון הוא יורחק מפעילות ציבורית למשך שבע שנים לפחות. בכך יוכרע עתידו הפוליטי של מי שנחשב לאחד מבכירי מפלגת קדימה ואשר יושב בימים אלה בראש ועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

בעקבות זיכויו של הנגבי מתכוונים בפרקליטות המדינה לערער מייד לבית המשפט המחוזי. האופן שבו מתייחסים אל התיק הוא כאל "תיק הדגל במאבק בשחיתות הציבורית, וספינת הדגל במאבק בעניין המינויים הפוליטיים", כלשון גורם בפרקליטות. זיכוי בתיק, אם יהיה, ישפיע גם על ההכרעה בעניין המינויים הפוליטיים שביצע ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט.

תאריך:  13/07/2010   |   עודכן:  13/07/2010
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הנגבי זוכה משוחד בחירות ומירמה אך הורשע בעדות שקר
תגובות  [ 27 ] מוצגות   [ 27 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
רדיפה פוליטית
13/07/10 08:46
 
ומסכים
13/07/10 12:36
 
אליהו חיים
13/07/10 16:49
2
פרופסור חסידים
13/07/10 08:49
3
דגכ
13/07/10 10:17
 
שיקרה בתיק רמון
13/07/10 11:03
4
הדר ל
13/07/10 10:38
5
צח כשלג
13/07/10 10:41
6
שם הרשע! קוהלת.
13/07/10 11:00
7
PROFESSOR HASIDIM
13/07/10 11:39
8
ישמעאל
13/07/10 11:56
9
ועוד בשבועת שקר!!
13/07/10 11:58
10
קורןנאוה טבריה
13/07/10 12:08
11
פלילי שהורשע היום
13/07/10 14:03
12
גיזמו בון
13/07/10 14:20
13
יש מיש
13/07/10 14:42
14
רוצים מנהיג שקרן
13/07/10 14:59
15
יוסי מ.
13/07/10 14:59
16
ישע
13/07/10 15:20
17
חניבעל
13/07/10 15:47
18
דב בינדר
13/07/10 18:00
19
הניה
13/07/10 22:19
20
אורערץ
13/07/10 22:45
21
עילי
13/07/10 23:12
22
נצחון הפרקליטותת
14/07/10 00:00
 
לורה סרור
17/07/10 06:28
23
לורה סרור
17/07/10 06:12
פורום: פרשת הנגבי כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יזם הנדל"ן דוד בארי מניו יורק נכנס למלונאות בישראל. בארי רכש בנין טמפלרי ישן, בן 3 קומות, במצב מוזנח, ברחוב לוחמי הגיטאות, המושבה הגרמנית חיפה. הוא ישפץ וישמר את הבניין, ויבנה על יתרת המגרש מלון בן 6 קומות, 45 חדרים. הבנין הטמפלרי ישולב במלון.
12/07/2010  |  אלעזר לוין  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את החוק להסדרת מעמדן של החוות בדרך היין בנגב. ההצעה עברה ברוב של 26 בעד מול 6 מתנגדים ובהצבעה עליה השתתפו 5 שרים.
12/07/2010  |  איציק וולף  |   חדשות
ביה"ד האזורי בתל אביב, בראשותו של השופט יצחק לובוצקי, קבע (יום ב', 12.7.10) כי ההסתדרות הינה ארגון העובדים היציג בש.ל.ה. - חברה של שירותי בריאות כללית הכוללת שירותי רפואה משלימה ואלטרנטיבית ומעסיקה יותר מ-3,000 עובדים.
12/07/2010  |  עופר וולפסון  |   חדשות
הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים אישרה (ב', 12.7.10) בניית 32 יחידות דיור חדשות בשכונת פסגת זאב מזרח. מדובר באישור ראשון של חלק מפרויקט לבניית 220 יחידות דיור סמוך לגדר ההפרדה ולכפר הפלשתיני חיזמה.
12/07/2010  |  איציק וולף  |   חדשות
האם יהיו בקרוב נכים זכאים לקבל קרקע חינם בנגב? ועדת השרים לחקיקה תומכת בהצעת חוק בעניין אותה הגיש חבר הכנסת משה (מוץ) מטלון מישראל ביתנו, ולפיה יתאפשר לנכים לבחור להתגורר באזור הנגב, בקרקע שיקצה לכך מנהל מקרקעי ישראל ללא תשלום.
12/07/2010  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   פרשת הנגבי  /  מי ומי  
השופט: מרוב עצים לא רואים את הנגבי   /  רותי אברהם
מזוז: דחינו הצעה לעסקה עם הנגבי  /  איציק וולף
הנגבי: לא תהיה עסקת טיעון  /  רותי אברהם
איסור ניגוד עניינים  /  ענבל בר-און
הקלון שלנו  /  איתמר לוין
מה רוצים מצחי הנגבי  /  דודו אלהרר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
צמיחתו של גאון צבאי: היינץ גודריאן; התרבות הצבאית הפרוסית; פיתוח ה"בליץ קריג" בצבא גרמניה בין שתי מלחמות העולם; חשיבות השילוב בין תיאוריה ופרקטיקה; איך יחיא סינוואר הָמַם את ישראל;...
איתמר לוין
איתמר לוין
הכנה מעולה בתיקי תביעות קטנות מאפשרת לרשמת הבכירה מיכל בר לסיים אותם ללא צורך בשמיעת הוכחות. יש שופטים הנוהגים אחרת, אך אין לפסול גם גישה זו
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 מתעלמת מחלקת המדינה מהאידיאולוגיה הפנאטית, חיסולית ודתית ביסוד תפישת העולם, החזון, המדיניות והטרור של חמאס ואש"ף, כפי שמתועד במסמכי היסוד שלהם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il