"אדם יורד מהרכבת ולא יודע לאיזה אוטובוס לעלות, כדי שיביא אותו למחוז חפצו. במידה רבה הדבר הזה קרה בגלל הפרטת הקווים. כיוון שיש כבר כמה וכמה מפעילים, אין יד אחידה מכוונת, והאנדרלמוסיה גדולה ביותר. הדבר הזה, כאמור, קורה בגלל העברת קווי השירות למפעילים שונים. זה יצר קושי גדול מאוד בקבלת מידע לציבור ובתכנון נסיעה מוסדר". כך האשימה חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (העבודה), במהלך אישורה בכנסת בקריאה ראשונה של הצעת החוק אותה הגישה יחד עם חבר הכנסת
יריב לוין (ליכוד), באשר למוקד המידע האחוד בתחבורה הציבורית.
יחימוביץ' תקפה את רפורמת הפרטת קווי התחבורה הציבורית, ואמרה כי היא נעשית בלי לבדוק באמת האם כשחברה פרטית מפעילה קו תחבורה ציבורית היא נותנת שירות יותר טוב. "התשובה היא שהיא נותנת שירות יותר רע, כיוון שאי-אפשר לחסוך במחירו של אוטובוס. אוטובוס עולה 1.2 מיליון שקלים. אז איפה חוסכים? חוסכים בשכרו של הנהג, שמרוויח היום נאמר 28 שקלים בשעה, מרוויח נהג ותיק של דן, היום הוא ירוויח 20.70 בקו המופרט. כך יושג החיסכון. גם ההפסקות לצורך הליכה לשירותים לנהגים מקוצצות. השירות נעשה גרוע יותר, וכך מכל ההפרטה האובססיבית הזאת של כל מה שזז, הציבור יוצא נפסד. אנחנו כאן מנסים בכל זאת לשים איזשהו סדר בכאוס, כדי שהשירות לציבור לא ייפגע".
על-פי הצעת החוק יוקם מאגר מידע ארצי, שירכז את מכלול המידע שנוגע לפעילות התחבורה הציבורית על כל סוגיה, וינגיש את המידע לציבור הרחב, הן בבית והן ברחוב, באופן שישים קץ לבלבול ששורר היום, כך שיתרחב ויתייעל השימוש בתחבורה הציבורית.
הצעת החוק תביא להקמתו של מאגר מידע ארצי אחד, של כל התחבורה הציבורית - הרכבות, רכבת קלה, תחבורה ציבורית וכן הלאה - שיופעל באמצעים משוכללים מאוד ועל-פי קריטריון אחיד לכל מפעילי השירות. המידע יסופק ללא תשלום באמצעות הטלפון, האינטרנט, מערכות מידע אלקטרוניות, אשר יופיעו על צגים דינמיים בתחנות האיסוף. כלומר, בתחנת האוטובוס יהיה צג דיגיטלי שיאמר לנוסעים מתי מגיע האוטובוס הבא. עוד אומר שעל-פי הצעת החוק יהיו לפחות 200 תחנות בשנה שישולטו בשילוט דיגיטלי.
החקיקה הנוכחית, שעל יתרונותיה וחסרונותיה
עמדנו כאן ב-News1 בהרחבה, מקודמת במקביל לפעולתו של המוקד האחוד, שהרצתו בתשלום כבר החלה ותושק רשמית באוגוסט.