|   15:07:40
דלג
  אדוארד אטלר  
עיתונאי מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
הונדה NSX

שואלים את אדוארד

שאלות ותשובות בענייני רכב
05/08/2010  |   אדוארד אטלר   |   חדשות   |   מקור ראשון   |   תגובות

אתם שואלים, אני עונה: נשאלתי כמה פעמים איזה כלי תחבורה הייתי בוחר כדי לחזק את אוסף המכוניות הצנוע שלי (שתי הונדות, זוג אלפות וניסאן). זוהי שאלה קשה יותר מכל אלו שהגיעו עד כה ליחידת קשרי החוץ 'שואלים את אדוארד'. אחרי פקעת של התלבטויות נעניתי לרחשי ליבי ובחרתי בהונדה NSX. היא מיושנת מעט וייצורה הופסק אמנם, אך עדיין ניתן להשיגה בארה"ב, שם היא מופיעה כ'אקורה NSX-R'. חלק מהסימפטיה אליה נובע מהעובדה שנהג המירוצים המוכשר והמנוח איירטון סנה לקח חלק בתכנונה.

בנוסף ל-NSX (בצבע לבן מאט אופנתי), הייתי רואה בחצר שלי אופנוע דוקאטי 848 בגרסת hardcore אבו. אומנם אני פוחד מאופנועים, אך הגיע הזמן לעשות שימוש בקסדה שנותרה לי מתקופת מרוצי הראלי-קרוס באשקלון.

בחירתי זו בדוקאטי נשענת על סוללת טיעונים, שהראשי שבהם הוא כוחו של מנוע שני הצילינדרים מסוג L-Twin, המגיע ל-140 כ"ס. גם צבעו של דוקאטי זה, אפור-כהה המושת גם על בלוק המנוע, מושך את חוש הטעם. דגם חדש זה יהיה ניתן להשגה עוד בסתיו הקרוב, במדינות נאורות שבהן קשיש המתחיל לצפצף על ערך החיים יכול לקנות את האביזר הבוגדני ללא מכס ועם הנחה לעיתונאי זר.

  • ינון זית, נגוהות: מה אתה אומר, באופן עקרוני, על שימוש בתוספים לצורך תחזוקת הרכב באופן שוטף, גם כאשר אין בעיות ספציפיות? כגון שימוש בתוסף של LM לניקוי מערכת הדלק בכל טיפול עשרת אלפים, או תוספי שמן מנוע שלLM או xado כל 100 אלף ק"מ?

    אני יודע שיש יצרני רכב או יבואנים שממליצים על זה. האם זה רק לצורך העשרת חשבון הבנק שלהם, או שיש בזה משהו? האם זה יכול אף להזיק לרכב?


תשובה: שמן המנוע המודרני מכיל כבר את התוספים הנדרשים לצורך תחזוקתו השוטפת (תרתי משמע) של המנוע. כך שבעיקרון, מומלץ למזוג תוסף רק אם נדרש מהמנוע לעמוד במאמץ מיוחד - פעילות ספורטיבית למשל.

השימוש בתוספים שציינת הופך חיוני עם הזדקנות הרכב. קל וחומר לנוכח העובדה שבשוק הישראלי אין שמנים המיוצרים במיוחד למנועים למודי-קילומטראז'. נהגים היפוכונדרים (כמוני) למדו למזוג תוסף LM לשמן החצי סינתטי LM 40W10, כדי להעלות את דרגת ה'סינתטיות' של שמן זה.

לתוסף xado, כפי שכבר דיווחתי כבר, השפעה מסתורית. סופר לי אף מקרה של סובארו פורסטר שסבלה מרעשים בדיפרנציאלים, במנוע ובגיר, והשתתקה משמעותית בעקבות השקייתה ב-xado.
באשר לתוספי דלק: איכות הדלק בארץ, הירודה למדי, מצדיקה בהחלט שימוש בהם. צריך רק לבחור תכשיר של חברה ידועה לא פחות מאשר LM או קסטרול.

  • ליאת נוקד: איזה רכב מומלץ למשפחה עם ארבעה ילדים קטנים? התקציב הוא עד 50 אלף שקלים, וכמובן, כמו שכולם רוצים, שהרכב יהיה בטוח וחסכוני בדלק. מה אתה מציע?


תשובה: מומלץ מיניוואן. אם לא מולטיפלה, שהיא פיבוריטית הבית, אז אחת כמו רנו סניק בעלת שבעת מקומות או פיז'ו 307 בעלת קיבולת אוכלוסין דומה.
אופציה אחרת היא קיה קרניבל.

  • ליאור: אנו משפחה המתגוררת בשומרון. בכוונתנו לרכוש סוזוקי אלטו חדשה, אך לפני הקנייה אנו מתלבטים: האם מנוע ה-1,000 סמ"ק שלה יצליח בהתמודדות עם העליות בשומרון והעליות לירושלים? היינו מעוניינים לדעת מה דעתך.


תשובה: בעיקרון, אלטו היא מכשיר תנועה עירוני. היא עשויה אומנם לעמוד בחיי הטפסנות שאתם מייעדים לה, ובלבד שלא תועמס עליה המשפחה כולה. נכון שהיא עשויה להתמודד עם העליות בגבורה גם אם תכבידו עליה את העומס המרבי - אך אז היא תסבול מהשימוש המרובה בהילוכים הנמוכים (מה שיתבטא גם בצריכת הדלק).

  • בחיסוי שם: אנו משפחה עם חמישה ילדים ב"ה, ומחפשים מיניוואן בעל שבעה מקומות. אחרי הרבה בירורים, הגיעו לקו הגמר מיצובישי גרנדיס וסיטרואן C4 פיקאסו. מדובר בגרנדיס 2008, 50 אלף ק"מ, יד ראשונה מליסינג ב-115 אלף שקלים. גם הסיטרואן פיקאסו היא 2008, יד ראשונה מליסינג, 80 אלף ק"מ ב-97,700 שקלים.

    הגרנדיס כנראה גדולה יותר, אבל לפי מה שקראנו, הסיטרואן חסכונית יותר בדלק. אנחנו נוסעים בסביבות 15 אלף ק"מ בשנה.
    בהנחה שהמצב המכני של שתיהן טוב, מה עדיף? מובן שהמחיר של הפיקאסו נוח לנו יותר. האם הוא מתחרה מול הגרנדיס?


תשובה: אין ברירה אלא להתיישב בכל אחת מהמועמדות בהרכב משפחתי מלא, ולבדוק אם הגישה הקלה למושב השלישי אכן מצדיקה בחירה (הגיונית) בגרנדיס. אם תוכלו להסתפק ברווחה שמציעה פיקאסו, קחו אותה, משום הטעמים שציינתם.

  • דני בנט: בתקופה האחרונה יש לנו (זוג + ארבעה ילדים) בעיית צריכה עם הרכב, יונדאי H1 דיזל אוטומטי מפואר שנת 2005, שעשה 100 אלף ק"מ. אנחנו תושבי חיפה והאוטו נוסע בעיקר בעיר, עם מיזוג. הצריכה היום היא כ-5 ק"מ לליטר סולר.
    היינו במוסך מורשה של יונדאי והם עשו 'איפוס מחשב' (ללא תשלום), ולא נראה שזה עוזר. הם אמרו שאם הצריכה המוגברת ממשיכה, צריך (נדמה לי שאמרו) שיפוץ משאבת דלק או מחשב. סיפור של 3,000 שקלים מינימום. אני לא קונה את הסיפור הזה, ובטוח שיש מוסכים רציניים יותר שיכולים לבדוק לי את הבעיה.
    מה המלצתך לגבי הצריכה המוגברת? האם אתה מכיר מוסך אמין בחיפה שיכול לבדוק את זה?


תשובה: בקשו שמומחה להזרקות יבדוק את מצב המזרקים. אפשר שהם נפגעו עקב שימוש בסולר מפוקפק.

  • אבי: אני עומד לקנות רכב לשם נסיעה של 30 ק"מ ביום (הלוך וחזור לעבודה), בתקציב מרבי של 15 אלף שקלים. הדרישות הן עלות תחזוקה נמוכה ככל האפשר (רכב אמין) וצריכת דלק נמוכה. על נוחות ובטיחות אני מוכן להתפשר.

    חבר, שבבעלותו פיאט פונטו בת 12 בערך, המליץ לי על רכב כמו שלו - הפונטו שלו כמעט לא רואה מוסך, הטיפולים זולים מאוד וצריכת הדלק, לטענתו, היא בערך ליטר ל-18 ק"מ. בתקציב שלי אני יכול גם להשתדרג לפונטו ספייס, מודל 2001-2. שאלותיי הן:
    • 1. האם לדעתך המלצותיו של חברי נכונות, או שהוא במקרה נפל על רכב טוב?
    • 2. מה דעתך על הספייס? האם היא מהווה שדרוג או טובה פחות?
    • 3. האם יש דגמים קטנים, זולים, אמינים וידניים אחרים שיכולים להתאים לדרישות?

תשובה: מכתבך הוא הזדמנות להודות שלא המלצתי די על פיאט פונטו. עם מעט מזל, גם פונטו שאיננה ספייס תספק את חבילת השינוע הצנועה שאתה מבקש. בקש מחברך (שצודק בהמלצותיו) שיעזור לך לברור מועמדת ראויה.

אם תיתקל בקשיים בחזית האיטלקית, אפשר ללכת על סוזוקי סוויפט או משהו מבית מאזדה/דייהטסו.

  • צבי: כבר פניתי אליך בעבר בשאלה זו, לגבי רכב שבעה מקומות מומלץ, אולם עדיין לא מצאתי משהו שמניח את דעתי. העניין הוא שכל רכבי המיניוואן משנים 'סבירות' (כלומר 2004 והלאה) עולים המון כסף - בסביבות 80 אלף שקלים (אני מתכוון למאזדה 5, MPV, מיצובישי גרנדיס, קיה קרנבל וכו').

    שאלתי היא: האם כדאי רכב כלשהו שהוא בעל שבעה מקומות, אבל לא עלה לדרגת מיניוואן, כמו למשל פיז'ו 307 סטיישן (ודומיה), שהיא זולה יותר? האם זהו רכב אמין ונוח לשבעה אנשים? להרבה אנשים יש הסתייגות מפיז'ו ורנו, והם ממליצים רק על יפניות, שהן יותר אמינות, אך כאמור די יקרות במחירן ובצריכת הדלק שלהן.

    ומה דעתך על רכבי שבעה מקומות אחרים - רנו סניק, יונדאי טרג'ט, ניסן סרנה, או שמות אחרים?


תשובה: פיז'ו 307 או רנו סניק אמורות בהחלט להניח את דעתכם, ובלבד שתיסעו בהרכב מלא לטיולים וכדומה, ולא ביומיום.

  • אלישיב: חבר סיפר לי על רכב שבו האורות הגבוהים נכבים ונדלקים אוטומטית. האם אתה מכיר את סוג הרכב?


תשובה: במספר רב של דגמים מותקן פטנט המדליק את הפנסים בערוב היום או בכניסה למנהרה. לא נתקלתי עדיין באוטומט המחליף בין אורות נמוכים לגבוהים.

  • נתן, רחובות: בתשובתך למכתבו של יעקב ליברמן ('שואלים את אדוארד' 16.7.10) חזרת שוב על המלצותיך לשמירה על אורח חייו של הטורבו, וכמובן הסכמתי עם דעתך. ברצוני להגיב על נושא הטורבו המשופץ שכנראה הורכב ברכבו של יעקב.
    בשל מחירו הרב של טורבו מקורי מוצעים בשוק תחליפים, אשר לעתים קרובות לא עומדים במשימה לאורך זמן. גם שיפוץ הטורבו, שהיה נפוץ בשעתו במכוני שיפוץ, לא הצדיק לרוב את עצמו. על-מנת לשבור את שוק התחליפים, הקימו חברות רכב רבות מפעלי שיקום לחלקים יקרים - שבהם מביאים את המכלולים המשופצים לרמת אמינות שאינה נופלת מהרמה הנדרשת מהחלק המקורי. תעיד על כך האחריות הניתנת למכלול המשוקם, הזהה לאחריות הניתנת על החלק החדש.

    ולמרות איכותו, מחיר מוצר ה-exchange הוא רק כ-30-50 אחוזים ממחירו של החלק המקורי. לשם כך דרושים למפעלים החלקים המשומשים, שאותם הם ישקמו לאחר בדיקה מדוקדקת של חלקי המכלולים, כדי שיעמדו בתקן הגבוה הנדרש. לעתים, כאשר אין למפעלים די חלקים פגומים, מספקים יצרני הרכב גם מכלולים חדשים לחלוטין במחירי exchange, וזאת כדי לשכנע את הלקוחות להשתמש רק בחלקים מקוריים.

    למרות האמור לעיל, חלקים ומכלולים רבים אינם מיוצרים על-ידי יצרני הרכב, אלא אצל יצרנים גדולים המתמחים במערכות אלו. למשל: גירים, מערכות בלימה, מערכות אוויר ומערכות חשמל. במקרים אלו אפשר בהחלט לקנות את החלפים אצל סוכן חברת הייצור המקורית - אך יש לבדוק היטב את המקור, מאחר שבשוק מסתובבים זיופים רבים הנראים זהים כמעט למוצרים המקוריים.

    למרות שאני בא מתחום הרכב הכבד, אני מניח שדבריי מתייחסים גם לרכב הקל יותר.

פורסם במקור: דיוקן, מקור ראשון
תאריך:  05/08/2010   |   עודכן:  05/08/2010
אדוארד אטלר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שואלים את אדוארד
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמוליק123
19/03/15 11:38
2
ליה
15/07/15 21:00
3
הלל קוריק
28/07/15 19:12
4
פורת
6/01/16 21:49
5
אריאל אורבך
17/05/16 08:44
6
דוד28
26/01/17 22:43
7
דוד28
26/01/17 22:43
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כולנו כבר התעייפנו מסאגת ההעברה של ססק פברגאס מארסנל לברצלונה. הקטאלונים החלו לחזר אחרי קפטן התותחנים עוד לפני המונדיאל, חיזור שגרר קרבות קשים בין שני המועדונים. בהתחלה היה זה ז'ואן לאפורטה שניסה להחזיר את שחקן הבית, וגם עם חילופי המשמרות בנשיאות סנדרו רוסל לא הירפה. למרות נסיונות השכנוע, ארסן ונגר הצהיר שאין מבחינתו מקום למו"מ, ועל כן ססק התייצב היום (חמישי) לאימון פתיחת העונה של התותחנים שהתקיים מול 10,000 אוהדים באיצטדיון האמירויות.למרות החששות מכעס האוהדים על הקפטן שלהם, האוהדים קיבלו את ססק בתשואות רמות וקראו לו להישאר במועדון.  פברגאס, שלמרות פירסומים כי ייזום שיחה עם המנג'ר הצרפתי בנוגע למעבר לאלופה הספרדית, כנראה השלים עם העובדה שאת העונה הבאה לפחות הוא ייבלה בלונדון והחל בהכנות לקראת העונה החדשה שבפתח, אותה ייחלו התותחנים באנפילד אצל ליברפול ב-15 באוגוסט.

מלבד פברגאס מי שעוד חזר להתאמן אחרי חופשה ארוכה הוא רובין ואן פרסי, ששיחק מול חברו לקבוצה בגמר המונדיאל. בגזרת הרכש, נראה שונגר עדיין לא שלם עם החלק האחורי של קבוצתו ובנוסף ללורן קוסלייני שהגיע מלוריין ינסה לצרף את אמיר ספאחיץ' ממונפלייה ובנבחרת בוסניה.

ארבעה ימים אחרי הניצחון הגדול על איטליה במשחק שפתח את מוקדמות אליפות אירופה 2011, ושלושה ימים לפני המשחק הביתי הראשון של נבחרת ישראל מול לטביה, אריק שיבק וחניכיו ממשיכים בהכנות הקדחתניות להתמודדות כדי להמשיך במומנטום ולרשום ניצחון שני בבית.

אחד השחקנים היותר חשובים לנבחרת הוא הסנטר יניב גרין, אחד הבודדים בסגל שיכול להתמודד עם שחקני הפנים של מונטנגרו כשיגיע הרגע. הבעיה היא שההכנה של גרין לא הייתה אידיאלית, הוא היה פצוע וחזר לעניינים רק לפני שבוע ובשלב זה חסר לו כושר משחק.


סוכנות הידיעות האירנית פארס הודיעה (יום ה', 5.8.10)) על הקמת אתר אינטרנט חדש של ממשל אחמדינג'אד הכולל קריקטורות הלועגות לשואת היהודים.
05/08/2010  |  עופר וולפסון  |   חדשות
באזור קיבוץ גת התנגשה רכבת נוסעים במיניבוס שנכנס למפגש מסילה. נהרגו 7 בני אדם, כולם חרדים, וכעשרים נפצעו, בדרגות פציעה שונות - אחד קשה, שניים בינוני והשאר קל. בהרוגים גם אישה הרה, ילדים בני 4 ו-6 ומתנדב של זק"א. כל הנפגעים הם נוסעי המיניבוס שהגיע מבית שמש. מהרכבת עצמה פונו 3 נפגעי חרדה.
05/08/2010  |  עידן יוסף  |   חדשות
עיר הבה"דים של צה"ל בנגב יוצאת לדרך. בית המשפט העליון ביטל היום (ה', 5.8.10) את צו הביניים שהוציא בינואר 2008 נגד בניית העיר. זאת, לאחר שהתברר שהמדינה נענתה לשתי דרישותיה של עמותת אדם טבע ודין, שצו הביניים הוצא לפי דרישתה: המדינה אכן העבירה את הדיון בהקמת העיר להליך התכנוני הרגיל, וכן הזמינה תסקיר מפורט על הזיהום האפשרי - שתי הדרישות שהיוו את הבסיס לתביעות העמותה.
05/08/2010  |  אלעזר לוין  |   חדשות
עיר עם ועדת אכלוס  /  אלישיב רייכנר
שואלים את אדוארד  /  אדוארד אטלר
עניין סמנטי  /  גדעון דוקוב
מכור  /  אריאל שנבל
הפאם-פטאל של הבנאלי  /  חגית כהן
סיפור הצלחה: 20 הנשים המשפיעות בישראל  /  יניב שלום
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il