|   15:07:40
דלג
  איילת פישביין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

חשיפה: דוח ביקורת בעבודה <br>מגלה עבירות של פרץ וכבל

דוח של מבקר מפלגת העבודה חושף עבירות לכאורה על כללי מינהל תקין שבוצעו על-ידי עמיר פרץ ואיתן כבל בקמפיין לכנסת ה-17 נטלו הלוואות ללא כיסוי והשתמשו בכספים באופן בלתי תקין
05/10/2007  |   איילת פישביין   |   מאמרים   |   סדום ועמורה   |   תגובות
פרץ הרים טלפון ולקח הלוואה של 8 מיליון. כבל אישר חריגה של חצי מיליון ללא אישור מפלגת העבודה

   יואב יצחק
הקופה של פרץ

   יואב יצחק
הקופה של פרץ (2)

דוח של מבקר מפלגת העבודה, אברהם סולומון, המתפרסם כאן לראשונה, חושף עבירות לכאורה שבוצעו על-ידי יו"ר מפלגת העבודה לשעבר ח"כ עמיר פרץ ומזכ"ל המפלגה ח"כ איתן כבל - במהלך קמפיין הבחירות לכנסת ה-17. הדוח מאשש, למעשה, שורה של פרסומים כאן ב-Nfc עוד לפני הבחירות לכנסת, בהם התרענו, בזמן אמת, מפני מעשיהם של פרץ-כבל:


מהדוח עולה כי פרץ לקח הלוואה של 8 מיליון שקל מבנק דיסקונט בשיחת טלפון אישית לבנק, ללא אישור. האישור להלוואה ניתן לאחר מעשה, באיחור של כחמישה חודשים, ההלוואה התקבלה ביולי 2006, והאישור התקבל רק בנובמבר 2006. על כך כותב סולומון בדוח: "אישור לקבלת ההלוואה, לאחר שהיא נתקבלה, ללא דיון מוקדם במזכירות הלשכה, אינו נוהל תקין לדעתי".

גם המזכ"ל איתן כבל עבר לכאורה עבירה דומה. על-פי המופיע בדוח, הוא אישר חריגה מהתקציב בסך חצי מיליון שקל - ללא דיון וללא אישור מוסדות המפלגה, נגד הבטחה שמיד אחרי הבחירות יציג מקור תקציבי לכיסוי החריגה.

סולומון ציין עוד כי פרץ וכבל השתמשו בניגוד להוראות, בסכום של כ-2.5 מיליון שקלים, שהמדינה העבירה למפלגת העבודה לצורך תשלום לעובדי הקלפיות. לעבירה זו מתייחס סולומון בסלחנות ומציין כי בבחירות 1999 עברה העבודה עבירה דומה מבלי שמבקר המדינה דאז נזף בה על כך. דוח סולומון נמסר למזכ"ל כבל כבר לפני מספר חודשים - ב-11.02.07, אבל עד כה הוא לא נדון בקרב חברי המפלגה.

לא ניתן אישור לחריגה של 7 מיליון שקל

מדוח סולומון עולה עוד, כי במהלך קמפיין העבודה לכנסת ה-17 בניהולו של מנהל הקמפיין איתן כבל, בוצעה חריגה של 7 מיליון שקל מבלי שניתן לכך אישור ממוסדות המפלגה. הקמפיין עלה למפלגה כ-40 מיליון שקל, והותיר אחריו גירעון של 17 מיליון שקל, שרק לחלק ממנו, 10 מיליון שקל, ניתן אישור. תקציב הבחירות המאושר היה בתחילה 23 מיליון שקל, אבל במהלך הבחירות ביקש כבל אישור רטרואקטיבי להגדלת ההוצאות מ-23 ל-33 מיליון שקלים, וקיבל אותו. אולם כאמור, לחריגה הנוספת של כ-7 מיליון שקל לא ניתן אישור.

משרד רואי החשבון של העבודה "זיו האפט" התריע על החריגה, והודיע שמעבר לסכום של 34 מיליון שקלים הוא מסיר מעצמו אחריות לכל חריגה מהתקציב. למרות זאת, כבל ופרץ הוסיפו לחרוג. מקור במפלגת העבודה טוען כי פרץ וכבל שיעבדו, נגד ההלוואות שלקחו, את רוב התקציב השוטף של המפלגה מהכנסת. המקור ציין כי תחת ניהולו של כבל עלה הגירעון התזרימי של המפלגה ל-800 שקלים בחודש בעוד שכאשר אופיר פינס שימש כמזכ"ל, עמד הגירעון על 100 אלף שקלים בחודש בלבד.

מנגנון כספים חשאי

עמיר פרץ נבחר לראשות העבודה בשנת 2005, לאחר מסע בחירות אישיות נרחב, עם איתן כבל כראש מטהו. מאחר שהתרומות המדווחות למבקר המדינה היו זעומות, רבים תהו מי מימן את המסע ואיך התנהל המימון. התעלומה עדיין לא נפתרה, אבל במפלגת העבודה יש החושדים שקופת המפלגה היא זו שמימנה, לאחר מעשה, לפחות חלק מעלות הפריימריז של פרץ, וזאת על-ידי תשלומים ששולמו במהלך קמפיין הבחירות לכנסת, לשורה של ספקים שקודם לכן עבדו עם פרץ בפריימריז.

תשלומים אלה לא בוצעו דרך מנגנון הכספים הרגיל של מפלגת העבודה, אלא דרך מנגנון כספים מיוחד, שהוקם לצורך ניהול הבחירות, והופעל על-ידי פרדי כהן, גזבר הבית של פרץ, שמונה לגזבר מטה הבחירות. כהן עבד יחד עם רואה החשבון דורון ארגוב, כאשר רוב החוזים שנעשו עם הספקים, וכמעט כל השכר של עובדי מערכת הבחירות, הועברו דרך המנגנון "שלו" ולא דרך מנגנון המפלגה.

במהלך הבחירות, העסיק ארגוב עוזר, שישב בחדר סגור ונפרד בבית מפלגת העבודה, וניהל מטעמו את הטיפול במקבלי שכר וספקים. החשבוניות והמסמכים הועברו מבית מפלגת העבודה למשרדו של רואה החשבון ארגוב תחת מעטה סודיות, מבלי שלאנשי גזברות העבודה ניתנה רשות לגשת אליו ומבלי שהם קיבלו דיווח על הקף החוזים ותנאיהם.

חוזים עם ספקים לא עברו ועדת מכרזים

עו"ד רונאל פישר, יועצו המשפטי של פרץ בפריימריז, נשכר כיועץ משפטי למטה הבחירות של העבודה, והוא זה שערך את רוב ההתקשרויות עם ספקים ונותני שירותים שקיבלו כספים דרך המנגנון של פרדי כהן ורואה החשבון דורון ארגוב. זאת למרות שבמקביל העסיקה מפלגת העבודה בשכר חודשי יועץ משפטי משלה - עו"ד אלדד יניב, גזבר משלה בהתנדבות - משה כהן, ורואה חשבון משלה - משרד זיו האפט.

ההתקשרויות עם הספקים ונותני השירותים שקיבלו כסף דרך פרדי כהן לא נעשו, ברובן, דרך ועדת מכרזים. מסיבה זו יושב-ראש ועדת המכרזים יוסי פורת הגיש את התפטרותו לכבל עוד במהלך מסע הבחירות.

  • יוסי פורת: "אין לי מושג מי אישר את ההתקשרויות האלה. אני יודע שאני עובד בצורה מסודרת וכשהרגשתי שאין נהלים ברורים, ביקשתי להתפטר".

היו התקשרויות עם אנשים ידועים כמו רונאל פישר ודורון ארגוב. מי אישר אותן?

  • יוסי פורת: "זה לא עבר דרכי".

ביקשת לראות את ההתקשרויות האלה?

  • יוסי פורת: "אני בכלל לא ידעתי שהן קיימות, וזו אחת הסיבות להתפטרותי. אני ראיתי רק התקשרויות לציוד משרדי, לא התקשרויות מהסוג הזה".

מה היה הנוהל של ההתקשרויות הללו?

  • יוסי פורת: "היה נוהל ברור, ואני שיננתי אותו לכל החברים ולחברי וועדת המכרזים, אבל היו הרבה מאד דברים שנעשו ללא ידיעתי. אני לא יכולתי לקחת אחריות על דברים שאין לי מושג שהם קורים, ולכן התפטרתי".

האם קופת העבודה נוצלה למימון הפריימריז של פרץ?

ההסתרה והחשאיות של ההתקשרויות והתשלומים לספקים ונותני שירותים בבחירות העבודה לכנסת, באמצעות המנגנון החשאי עוקף ועדת מכרזים, של פרדי כהן, הותירו במפלגת העבודה חשד כבד שמדובר במנגנון שניצל את קופת העבודה כדי לתגמל אנשים שעבדו בשביל פרץ בפריימריז וביניהם את עו"ד רונאל פישר.

גזבר הבחירות פרדי כהן מכחיש בתוקף את החשד. לטענתו, בשתי מערכות הבחירות היו רבים שעבדו כמוהו למען פרץ - בהתנדבות ללא שכר: "אני עבדתי בהתנדבות במשך כל התקופה. נגמרו הבחירות, סגרתי את כל הדוחות, הגשתי למבקר המדינה שנתן דוח חיובי. גם להתנדב וגם מחפשים אותי - מה זה הדבר הזה? גם בפריימריז עבדתי בהתנדבות. אני - לא עניין אותי כל הפרוצדורות שלהם. אמרו לי עם מי לעבוד - ואיתו עבדתי".

כהן מדגיש כי כל פעולותיו בוצעו בהוראת איתן כבל: "תפני לאיתן כבל, הוא הסמכות", טען כהן, והוסיף: "עבדנו עם 3,000 ספקים. אני יודע מי הם? מי השמות? כל מי שבא - שיעבוד. מה איכפת לי. אני לא ראיתי אותם בכלל. אני, מה ששמו לי על השולחן - עבדתי מולו. אני גזבר. מה אני - מנהל חשבונות? מי שקבע את החברות זה הוועדה. נגיד שהחליטו שהם רוצים לעשות הסכם עם מישהו וצריך לעשות את ההסכם - אני עושה את ההסכם, אבל אני לא הבאתי את האיש. לא איכפת מי האיש הזה בכלל, לא ראיתי אותו ולא איכפת לי כמה הוא מקבל. יגידו לי: 'תן לו מאה אלף דולר' - אני אתן לו מאה אלף דולר. הכל באישור המזכ"ל והכל עבר דרכו".

ברשימת הספקים שעבדו למען עמיר פרץ בשתי מערכות הבחירות נמצאים השמות הבאים:

  • חברת אפקטיב בבעלות שמואל כהן, שהיה מנהל אגף התקשורת בהסתדרות וניהל את קמפיין הפריימריז של פרץ, הועסקה בחוזה בבחירות העבודה לכנסת. כבר בשלבים הראשונים של הבחירות, קיבלה החברה כסף והוחלפה בחברה אחרת.

  • חברת פרודקטיב של דני חורי - סיפקה חומרי פרסום בהקפים גדולים למטה הבחירות של העבודה לכנסת. חורי סיפק שירותים דומים באמצעות חברות אחרות, גם לפריימריז של פרץ.

  • איש הסאונד ליאור אבני - עשה את רוב ההפקות לפריימריז של פרץ ואחר כך עבד בבחירות לכנסת.

  • חברת השמירה שומר ישראל, שיו"ר הדירקטוריון שלה היה לאון ליטיניאנסקי מועמד פרץ ברשימה לכנסת, הועסקה בפריימריז של פרץ ובהמשך במטה הבחירות לכנסת של העבודה.

בין מקבלי השכר במטה הבחירות של העבודה היו אנשים כדוגמת משה פרץ מנתיבות, הפוקד הראשי של מטה עמיר פרץ בפריימריז בנתיבות. לאחר הפריימריז, עם הקמת מטה הבחירות לכנסת, קיבל פרץ רכב צמוד ושכר. חבורה של כ-20 צעירים בראשות אורי רמתי, ליוותה את פרץ בפריימריז ולאחר שנבחר, בהוראת גזבר מטה הבחירות פרדי כהן, סופקו להם רכבים, שכר ודמי קופה קטנה במזומן.

כבל סובל מחלומות בעתה

"הכל חרב. אני חי כבר שנתיים מהיד לפה, אבל הגענו למצב שאי אפשר לשלם יותר משכורות ראש השנה לעובדים. אי אפשר לעשות יותר תוכניות הבראה. צריך תוכנית שיקום. אני לא ישן בלילה, אני מתעורר בחלומות בעתה" - הודיע בדרמתיות מזכ"ל מפלגת העבודה ח"כ איתן כבל בישיבת מזכירות הלשכה שהתקיימה לפני ראש השנה.

כבל הוסיף שהמפלגה עומדת בפני פירוק וכי אינה יכולה לתפקד עקב חובות אדירים בסך כ-123 מיליון שקל שגורמים לשיתוקה. מסקנתו הייתה כי יש למכור את כל נכסי המפלגה ולפטר את רוב עובדיה. עתה דורשים במפלגת העבודה לבדוק את תרומתם של כבל ופטרונו עמיר פרץ לקריסת המפלגה.

פישר, פרץ וכבל - שותקים

  • עמיר פרץ סירב להגיב והפנה את Nfc לאיתן כבל, שגם הוא נמנע מלמסור תגובתו. בהקשר זה יש לציין שכבר בנובמבר 2006, בעקבות פרסומיו של יואב יצחק, פנתה תנועת אומ"ץ למבקר המדינה בבקשה לבדוק חשדות לניהול בלתי תקין של בחירות העבודה לכנסת. המבקר הודיע אז כי יבדוק את התלונה אולם עד כה לא פורסמו תוצאות הבדיקה.

  • דובר מבקר המדינה מסר כי הבחירות בעבודה נבדקו ונמצאו תקינות. עוד מסר הדובר כי במהלך הבדיקה הועלו חשדות על התנהלות לא תקינה בבחירות, אולם לא הומצאו לכך ראיות.

  • עו"ד רונאל פישר מסר בתגובה: "יש לי תחושה שמבססת עצמה על כללי האתיקה שיחסיי עם לקוחותיי נשארים שם ועל כן כל שאלה הנוגעת לעניין זה יכולה להיות מופנית רק לצד השני".

תאריך:  05/10/2007   |   עודכן:  06/10/2007
איילת פישביין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חשיפה: דוח ביקורת בעבודה מגלה עבירות של פרץ וכבל
תגובות  [ 24 ] מוצגות   [ 24 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אליקו
5/10/07 08:49
2
צפנת פענח, סדום
5/10/07 09:16
3
אמנון לוי
5/10/07 09:16
 
אחמד גולשטיין
5/10/07 09:33
4
מערכניק לשעבר
5/10/07 10:09
5
א.ל. רמת-גן
5/10/07 10:37
6
חבר
5/10/07 11:08
7
לקוח מרומה
5/10/07 11:20
8
שימשיכו ככה...
5/10/07 11:37
9
לדביקות באולמרט !
5/10/07 12:31
10
ערימות הזבל
5/10/07 14:05
11
מיכל מירושלים
5/10/07 14:07
12
יואל ראש העין
5/10/07 19:47
13
אמנונן
5/10/07 21:05
 
מהציבור האיכפתי
6/10/07 08:03
14
מאומ"ץ
5/10/07 21:32
15
תימני מודאג
6/10/07 11:04
 
יעלי12
8/10/07 22:21
16
דוד מירושלים
6/10/07 16:36
17
גד
7/10/07 00:16
18
לאיילת המכוונת...
7/10/07 06:50
19
אמיר --- חיפה
7/10/07 07:42
20
צדק
8/10/07 07:44
21
בטי
8/10/07 16:27
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לפני כארבעה שבועות שהה מנכ"ל yes, רון אילון, בארה"ב. באחד הימים הוא קיבל שיחת טלפון: "יש שיבושים בשידור הלווין". בתחילה, סברה החברה כי מדובר בשיבושים אקראיים, כאלה שיתוקנו בהקדם. כעבור יממה כבר היה ברור שלא מדובר בבעיה נקודתית חולפת, ואילון עלה על מטוס ושב במהירות ארצה.
04/10/2007  |  איילה צורף  |   מאמרים
יש משהו לא ראוי, מוסרית, ערכית, פוליטית, בהצעה של אינטרסנטים שונים, שחלקם מציגים את עצמם כמי שמודאגים באמת מן האפשרות שדעתו של ראש הממשלה תשתבש עליו בגלל הצורך להתכונן לחקירות של המשטרה - במקום להיות פנוי לטפל בענייניו הכואבים של הציבור כולו - לעכב אותן עד לסיום הקדנציה שלו. יכול להיות שבארצות אחרות, בצרפת, למשל, יצרו הפוליטיקאים מנגנון מן הסוג הזה, אבל לא יכול להיות ספק שבמדינת ישראל מצב כזה אסור לו שיתקיים. משום בחינה שהיא.
04/10/2007  |  ד"ר חיים משגב  |   מאמרים
יושב לו שם בן-אליעזר, במלוא כובד משקלו, אל מול המראיינת הנוחה ביותר מבחינתו, מפראבדה (ידיעות אחרונות בלע"ז) ואומר, טעיתי. מהלך ההינתקות החד-צדדי היה טעות. לא ההינתקות, אלא החד-צדדיות. היינו צריכים למסור את השטח לידי גורם אחראי עם ערבויות בינלאומיות.
04/10/2007  |  ד"ר יובל ברנדשטטר  |   מאמרים
אולי מעל לכל - שמחת תורה הוא חגם האהוב של הילדים, ולא בכדי. אחרי ככלות הכל זהו יומם הגדול, שבו בלבד הם זוכים להפוך לשווי-זכויות למבוגרים. שכן, "שמיני עצרת", כפי שהוא קרוי במקורות, הוא היום היחידי בשנה שבו הם יכולים לעלות לתורה וגם לשאת אותה בידיהם ב"הקפות" הנערכות בחג ובמוצאיו.
04/10/2007  |  ראובן לייב  |   מאמרים
אולמרט חייב ליצר תוצאות, הבית הפרטי נשרף. על אף המיליונים המושקעים, מכבי אש לא מצליחים לכבות את הלהבות, ועכשיו גם המים הורסים את כל מה שהאש לא הרסה, כל מגדל הקלפים שבנה אולמרט עם חבריו עיתונאי החצר במשך שנים מתמוטט ונעלם, חבורת הכלומניקים שפרשו ממפלגת העבודה ומהליכוד, בהשאירם מאחוריהם את הדובדבנים שבקצפת, מבינים פתאום את אפסותם המהותית, הציבורית והאלקטוראלית.
04/10/2007  |  אפרי הלפרין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il