בעקבות פרסומים בתקשורת על אודות רשימת המועמדים האפשריים למשרת המפקח על הבנקים, אשר חלקם מכהנים היום בתפקידים בכירים במערכת הבנקאית, פנתה (יום ד', 6.10.10) התנועה לאיכות השלטון לנגיד בנק ישראל,
סטנלי פישר, למפקח על הבנקים,
רוני חזקיהו, ולחברי וועדת האיתור לתפקיד המפקח על הבנקים הבא, במטרה למנוע מצב של
ניגוד עניינים מובנה במינוי אפשרי, שינבע ממהותו הטבעית של תפקיד הפיקוח על הבנקים ומהיחס בין תפקיד זה לתפקידים בכירים באחד משני הבנקים הגדולים, האוחזים היום בכ-60% מהפיקדונות והאשראי במשק הישראלי.
אחד מהמועמדים המרכזיים שהועלו הוא זאב נהרי, המשנה למנכ"ל בנק לאומי. התנועה לאיכות השלטון הדגישה כי "בעניינו של מר נהרי, מדובר על מועמד שמילא שורה של תפקידים בבנק לאומי במשך עשרות שנים. עובדות אלה מקשות עוד יותר על הימנעות מאותו ניגוד עניינים מובנה שתואר לעיל ובולט עד כמה הסכם ניגוד עניינים אינו יכול להפיג את החששות המוצגים".
"ככל שמשרת המועמד באחד הבנקים הגדולים בכירה יותר, גובר ניגוד העניינים המובנה", כתבה התנועה. "עולה החשש כי בעל תפקיד בכיר באחד מהבנקים הגדולים, אשר מפוקח על-ידי המפקח על הבנקים, המתמנה לתפקיד זה, ללא כל תקופת צינון ימצא עצמו במצבים של ניגוד עניינים אינהרנטי, מטבע תפקידו החדש, הדורש ממנו פיקוח נטול פניות על אותו מוסד בו עבד שנים ארוכות, פיקוח שנועד לוודא שהמוסד עומד בתוכניותיו, יעדיו ודיווחיו על מצבו העסקי של הבנק".
איכות השלטון הדגישה כי פנייתה לא נועדה כדי לערער על איכותו או כישוריו של מועמד מבין המועמדים שהוזכרו בתקשורת, אלא להתריע מפני ניגוד העניינים המובנה במינוי מפקח על הבנקים שטרם מינויו היה בעל תפקיד משפיע באחד מהבנקים, ובייחוד באחד מהבנקים הגדולים, וזאת ללא כל תקופת צינון מינימלית.
התנועה הזכירה כי "במשרות ממשלתיות אחרות, תקופת צינון נחשבת כאמצעי יעיל ומוכר להגנה מפני אותם מצבים בהם תפקידו הקודם וקשריו של מועמד יכולים להשפיע על תפקודו התקין והיעיל. אומנם זוהי אינה דרישה פורמאלית לתפקיד המפקח על הבנקים, אך על-רקע תיאור התפקיד ומהותו זו נראית דרישה שאמורה להיות מהותית, שמטרתה להבטיח פיקוח יעיל ותקין".
עוד הוסיפה התנועה כי הסכם ניגוד עניינים, הנהוג במצבים בהם יש התנגשות בין אינטרסים של גוף פרטי ואחת מרשויות השלטון, לא ירפא את הפגם המהותי שבבסיס מינוי כמתואר, היות שפיקוח על הבנקים הוא מהות המינוי.