|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

עלייה באיומים על המשתמשים באינטרנט

בדוח שפרסמה CA, מזהירה החברה מפני מתקפות ממוקדות לגניבת זהות, עלייה בסיכונים האורבים במשחקים מקוונים ופרצות חדשות בתוכנה - בזמן שבני משפחה רבים יותר יעשו שימוש באינטרנט. כן צופה החברה שמספר המזיקים יוכפל
10/10/2007  |   מערכת PCאון מערכת PCאון   |   מאמרים   |   תגובות
   רשימות קודמות
  המהפכה בשוק התקשורת המקומי
  עולם ללא נייר
  הקשר בין אלחוט לרשת הארגונית
  אתגרים חמורים ל-Data Center
  חשיבות המיתוג בחברות היי-טק

בדוח שפרסמה מזהירה חברת CA מפני עלייה בהיקף ובמורכבות של האיומים על משתמשי אינטרנט ביתיים, ובכלל זה מתקפות ממוקדות לגניבת זהות, סיכונים רבים יותר במשחקים מקוונים ופרצות חדשות בתוכנה. עוד צופה החברה כי מספר המזיקים יעלה פי שניים.

התחזית לאמצע השנה שפרסמה CA ביחס לאיומים באינטרנט מבוססת על נתונים שאסף צוות עולמי של חוקרי מזיקים ב-Security Advisory Team של CA. הדוח מזהיר כי הפשע המאורגן, ההתפתחויות הטכנולוגיות והמאמצים המתמשכים של מפתחי המזיקים עלולים לפגוע בבטיחות ובביטחון של משתמשי המחשב הביתיים.

ככל שגוברת החשיבות של המחשב כמרכז משפחתי לבידור ותקשורת כן גדלה החשיפה של משתמשי המחשב הביתיים לאיומים. החשיבות של הדוח שפרסמה CA נובעת מכך שאף מחשב, מערכת הפעלה או תוכנה אינם חסינים לחלוטין מפני מתקפות, והמשתמשים עלולים להיחשף אליהן בלא יודעין.

"כל משתמשי האינטרנט חייבים להכיר את האופי והחומרה של האיומים המקוונים - ובמיוחד אמורים הדברים בגיימרים, משתמשים ברשתות חברתיות, קשישים, בני נוער והורים" אמר בריאן גרייק, סגן נשיא לחקר איומים בחברת CA. "למרות שלכאורה שולטים המשתמשים הצעירים באינטרנט טוב יותר מהוריהם, חשוב להסביר למשתמשים הצעירים כיצד להגן על הפרטים האישיים וכיצד להיזהר מפני גורמים עוינים ברשת - משום שהם מקפידים הרבה פחות על כללי הבטיחות ברשת".

בין התחזיות שמופיעות בדוח לאמצע השנה שפרסמה CA ביחס לאיומים באינטרנט:

1. ישתלם יותר לגנוב פרטי גישה למשחקים מקוונים מאשר פרטים של חשבונות בנק. הגיימרים חשופים למתקפות כבדות. המזיק השני בתפוצתו השנה נועד לגנוב סיסמאות למשחקים. הדמויות והכסף הווירטואלי נמכרים תמורת כסף אמיתי באתרי אינטרנט מחתרתיים, שמתחרים בשוקי הסחר הלגיטימיים.

    2. המספר של "תרמיות הפישינג בפילוח מדויק" (spear-phishing) יגדל וגניבות הזהות ישברו שיאים חדשים. כמעט 3.25 מיליון אמריקנים כבר גילו שפרטיהם האישיים שימשו להנפקה של כרטיסי אשראי חדשים
  • . נוכלי הפישינג עוברים למתקפות ממוקדות יותר ומפלחים את הקורבנות הפוטנציאליים על סמך גיל, מאפיינים סוציו-אקונומיים וכדומה.

3. בהשוואה לשנה שעברה, יעלה השנה מספר המזיקים בשיעור של 132%; הסוסים הטרויאניים ימשיכו להיות הנפוצים ביותר. החוקרים של CA Security Advisor מדווחים כי מתוך המזיקים שנתגלו בין החודשים ינואר ויוני 2007, הגיע השיעור של הסוסים הטרויאניים ל-65%, השיעור של התולעים ל-18%, של הווירוסים ל-4% ושל כל שאר המזיקים יחד ל-13%.

4. דפדפן Firefox של Mozilla לא ייחשב עוד לבטוח מ-Internet Explorer של Microsoft; התפיסה הרווחת, על פיה מערכת ההפעלה Mac OS X של Apple בטוחה מ-Windows של Microsoft, תתנפץ. Internet Explorer ו-Firefox מנהלים קרב צמוד - כשמאז תחילת השנה נתגלו בהם 52 ו-53 פרצות בהתאמה - בשני המקרים נתון גבוה בהרבה בהשוואה לשנה שעברה. במחצית הראשונה של השנה נתגלו 51 פרצות במערכת ההפעלה Mac OS X, 29 ב-Windows XP ו-19 ב-Windows Vista.

5. נוכלי הרשת יגבירו את השימוש בשיטה של "ריבוי השלבים" לפיתוח והפצה של מזיקים. מזיקים שכוללים מספר רכיבים - דוגמת דואר זבל שכולל סוס טרויאני - נחשבים ל-"משוכללים" יותר ומקשים על חברות האבטחה לגלות את המטען העוין. כן גובר השימוש בשיטות פחות ידועות להסתרה של מזיקים מפני תוכנות אבטחה - דוגמת packers או encryptors (שניים מבין חמישה המזיקים הנפוצים ביותר השנה).

6. ארגוני הפשע שפועלים באינטרנט יפעלו בשיטות שמזכירות חברות תוכנה לגיטימיות. לא עוד האקרים שמחפשים תשומת לב - כנופיות של פשע מאורגן מפעילות מפתחים, אנשי שיווק וערוצי הפצה. המקור של רבות מהכנופיות הוא במזרח אירופה ובסין.

7. ככל שמתרחבות הרשתות של התוכנות הרובוטיות (botnets), כן יגבר הסיכון למעקב מצד מפעילים (bot herders); המידע שייאסף על התנהגות הקורבנות ישמש לשיווק על סמך מאפיינים דמוגרפיים. ההיקף של המתקפות הממוקדות ישתווה לזה של מסעות השיווק הלגיטימיים הגדולים ביותר. על-פי ההערכות, מיליוני מחשבים ביתיים נשלטים כיום על-ידי תוכנות רובוטיות.

8. בעוד שתוכנות הפרסום (adware) וההשתלטות (hijackers) הולכות ונעלמות, ישלטו בקטגוריה של תוכנות הריגול (spyware) הסוסים הטרויאניים ותוכנות ההורדה (downloaders). הסוסים הטרויאניים הרב-תכליתיים הפכו לכלי המועדף על מפתחי המזיקים. גם האטרקטיביות של תוכנות ההורדה גוברת, וגרסאות חדשות אינן מסתפקות בהפצה של תוכנות ריגול, אלא מסוגלות גם להתגונן מפני ניסיונות הסרה.

9. העבריינים יגבירו את הניסיונות לנצל פרצות שיתגלו בכלים צנועים אך שימושיים, דוגמת Acrobat Reader של Adobe או Flash של Macromedia. אם יימשך הקצב הנוכחי, תירשם השנה עלייה של פי שניים במספר הפרצות שיתגלו ב-Reader וב-Flash.

10. יגברו המתקפות לניצול של נקודות תורפה ברשתות חברתיות. הרשתות החברתיות אינן חשופות אך ורק למתקפות "המקובלות" על אתרי אינטרנט, דוגמת הזרקת SQL (או SQL Injection), מתקפות צולבות (cross-site scripting) וזיוף כתובות (forgeries), אלא גם לניסיונות של גורמים עוינים להקים בהן דפים שכוללים קוד עוין או קישורים זדוניים. המתקפות מתפשטות במהירות ברחבי הרשת החברתית, משום שכולם מקושרים לכולם. גם רשתות חברתיות סלולריות חשופות למתקפות, הטרדות ושאר מפגעים.

נוכח התמונה הקודרת, מגישים המומחים של CA Security Advisor שורה של המלצות:

הניחו לטכנולוגיה להגן עליכם -

1. יש להגן על כל המחשבים בבית באמצעות כלים נגד ווירוסים (anti-virus), תוכנות ריגול (anti-spyware) ודואר זבל (anti-spam).

2. יש להשתמש בפיירוול אישי ולהגדיר אותו באופן שיאפשר ליהנות בבטחה ממשחקים מקוונים.

3. יש לאבטח את נתב הרשת.

4. יש לעדכן את התוכנות באופן שוטף.

5. יש לקבוע בדפדפני האינטרנט הגדרות אבטחה מחמירות.

6. יש לגבות נתונים.

7. יש להשתמש בסרגל כלים נגד פישינג.

אמצו כללים לגלישה בטוחה -

1. אין לפתוח הודעות דואר מגורמים לא מוכרים.

2. יש לוודא שאתרים של בנקים, דואר אינטרנט ומוסדות פיננסיים מאובטחים היטב.

3. יש להצפין נתונים רגישים - במיוחד במחשבים נישאים.

4. יש לגלות יחס זהיר למסרים מיידיים.

5. יש להימנע ככל האפשר מרשתות לחילופי קבצים (P2P).

6. אין למהר ולתת לאחרים להשתמש במחשב האישי.

7. יש לפעול בזהירות רבה כשמשתמשים במחשבים ציבוריים.

שמרו על הילדים -

1. יש להורות לילדים שלא להשיב להודעות מפחידות, מפתות או טורדניות.

2. יש ללמד את הילדים כיצד לשמור על פרטיותם.

3. מומלץ להפוך את הגלישה באינטרנט לחוויה משפחתית.

4. יש להתקין כלים שמסייעים להורים לפקח על הגלישה באינטרנט, לסנן תכנים ולהגביל את זמן השימוש.

5. יש להסביר לילדים שלא כל מה שהם קוראים באינטרנט בהכרח נכון.

חברת CA‏‏ מספקת פתרונות לניהול המחשוב הארגוני, פתרונות תוכנה לניהול, תפעול, אבטחה, אחסון, מחזור חיים ושירות אשר מאפשרים שיפור היעילות, הביצועים והאמינות של מערכות מידע ארגוניות. חברת CA‏ נוסדה בשנת 1976 ומשרדיה הראשיים ממוקמים באיסלנדיה, ניו-יורק. החברה משרתת לקוחות ביותר מ-140 מדינות. הסניף הישראלי הוקם ב-1988 ומונה כיום כ-300 עובדים העוסקים בתחומי מחקר ופיתוח, שיווק ומכירות הדרכה והטמעה.
תאריך:  10/10/2007   |   עודכן:  10/10/2007
מערכת PCאון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עלייה באיומים על המשתמשים באינטרנט
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מומחה בתחום
11/10/07 02:43
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בערוץ השני בחדשות שש מיום 09.10.07 התקיים דיון בזליכה והתבטאויותיו. דני קושמרו שאל בעניין זליכה והתבטאויותיו כלפי מני וימימה מזוז. רזי ברקאי ואמנון אברמוביץ ניתחו ותקפו. כזכור, זליכה אמר בפרשת אולמרט ובנק לאומי שהוא אינו מאשים את ימימה מזוז בשחיתות אלא בחולשה ובעצימת עיניים וכי גם מני מזוז הוא אדם חלש. זליכה גם ציין שימימה קיבלה הצעה שאי אפשר לסרב לה - לכהן כיו"ר דירקטוריון הרכבת. ראוי להתייחס לראיון זה מכמה וכמה הבטים.
10/10/2007  |  שבתאי עזריאל  |   מאמרים
אירן הגבירה בחודשים האחרונים את מעורבותה הצבאית נגד חיילי ארה"ב בעירק. היא מציידת את חלק מהמליציות השיעיות בנשק מתקדם ומאמנת אותם בשטחה לפעולות נגד צבא ארה"ב. הפעילות הזו עשויה לדרבן את הממשל האמריקני לנקוט בפעולה צבאית נגד אירן כדי לנסות ולהשיג שתי מטרות צמצום סכנת הצטיידותה של אירן בנשק גרעיני וחידוש ההרתעה מול סכנת הטרור האירני. המלחמה בטרור העולמי של ארגון אל-קאעידה ובטרור השיעי של אירן עלולה להמשך שנים רבות ולהעסיק ארה"ב ומדינות המערב במקומות שונים על פני הגלובוס. האלטרנטיבה היא גרועה הרבה יותר, התגברות כוחו של האיסלאם הקיצוני והכתבת מדיניות פרו ערבית לקהילה הבינלאומית שתסכן גם את קיומה של מדינת ישראל.
10/10/2007  |  יוני בן מנחם  |   מאמרים
זו לנו מסורת, כבר שנה שנייה אנו חוגגים את יום הולדתה של רחל המשוררת. בשנה שעברה תשס"ז (20.09.2006) חגגנו בחצר סרגיי בירושלים ובשנה הנוכחית סוכות (01.10.07) תשס"ח חגגנו ביום עיון בחצר כינרת. האירועים לכבוד דמותה ויצירתה של המשוררת רחל נערכים תוך שיתוף פעולה בין המועצה לשימור אתריים בראשותו של המנכ"ל מר יוסי פלדמן לבין אגודת הסופרים בראשותו של היו"ר המשורר בלפור חקק.
לא ידוע לי ולמען האמת אין בכך חשיבות, האם גדעון ספירו מחזיק בתפקיד רשמי או כרטיס חבר בארגון השמאל הקיצוני "גוש שלום", די לי בהצצה בדברים שהוא כותב ומפרסם בקביעות, כדי לדעת שהוא חי באותה שנאת ישראלי. האיש הוא פובליציסט ותיק, לכן יש לראות בדבריו לא פליטת קולמוס אקראית אלא עבודה מחושבת של כותב מנוסה, מה גם שהמעיין במספר מאמריו ימצא, שהדימויים שהוא משתמש בהם חוזרים על עצמם: הקבלה בין היהודים לנאצים במגוון צורות.
10/10/2007  |  בועז מושקוביץ  |   מאמרים
בתקשורת פורסם, כי ועדת וינוגרד החליטה שלא לפרסם מסקנות אישיות, כדי שלא לעכב יתר-על-המידה את פרסום הדוח שלה.
10/10/2007  |  עו"ד משה מכנס  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il