|   15:07:40
  דב אבן-אור  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

שכל עקום

השכל הישר מורה כי אין נותנים נכסים מוחשים נגד "נייר"; ואין מוותרים על נכס ללא קבלת ערובות מוצקות, להבטחת התחייבויות מהצד המקבל
11/10/2007  |   דב אבן-אור   |   מאמרים   |   תגובות

1. על משקל ספרו של תומס פיין: "שכל הישר" (נכתב בשנת 1776 וכוון לאנשי "המושבות" הבריטיות באמריקה, כדי שיתעוררו וילחמו לעצמאות), אני מכתיר את מאמרי בשם: "שכל עקום"!

זהו התיאור המתאים לציבור היהודי בא"י, אשר רואה את הכתובת שעל הקיר, יודע כי קיים סיכון רב כי יובל לשחיטה ולמרות זאת ממשיך בשגרת יומו!

כוונתי להסכמה שכבר גובשה, אך טרם קיבלה גושפנקא פורמלית, לפיה: תוכרז לאלתר מדינה פלשתינית (שגבולותיה כבר נקבעו); ולצורך כך, הישוב היהודי ביו"ש "יתכנס" לשני גושים (גדולים באנשים, אך קטנים בקרקע).

הקמת מדינה זו, לא תותנה בעקרונות מפת הדרכים, אלו ייושמו בעתיד לאחר כינון המדינה, וע"י "זרועות הביטחון" של המדינה הפלשתינית (קרי - המשטרה הפלשתינית תאסוף את הנשק אצל החמאס, גדודי אל-אקצה, הג'יהאד האיסלאמי ודומיהם).

2. אין לי ספק כי גם המצויים בצד השמאלי של המפה הפוליטית ומגדירים עצמם - ציוניים, ערים לסכנות הצפויות מהקמת מדינה פלשתינית בין הים לירדן, קודם לביצוע השלבים המוקדמים המפורטים ב"מפת הדרכים" של נשיא ארה"ב!!

ואילו אלו המצויים מצידה הימני, מבינים וחשים את מלוא המשמעות של כינון מדינה ערבית בין הים לירדן, ובפרט - טרם ביצוע השלבים המוקדמים הנ"ל.

3. לפיכך, מדוע אנו - האזרחים היהודים, אמורים לאפשר לראשי השלטון, לגזור את גורלנו, מבלי לשאול את דעתנו (בחירות חדשות ו/או משאל עם)?

למה אתם מחכים, לראות על מסך הטלוויזיה את אולמרט לוחץ ידיים עם אבו-מאזן, בעקבות "הסכם רעיונות" חדש, ולחשוב שאלו לא יבוצעו?

לנסות ולשנות דעתם של ח"כ, שלא יתמכו בהסכם שיוגדר תחילה: "הסכם על מה להסכים" (קרי - Non Paper); כאשר הנכם יודעים כי אין לפנינו נציגים אמיתיים של העם, אלא רובם עסקנים - שאלמלא פעילותם במפלגתם, מעולם לא היינו שומעים את שמם.

לכן, אין סיכוי כי אלו ידחו הצעת חוק שתובא מטעם הממשלה ובה הכנסת תקרא לאשר יוזמת שלום של העולם "הנאור"! וכאשר זה יקרה, שוב תמתינו לראות כיצד השלטון מכין את כוחותיו (משטרה, שב"כ, צבא סדיר) כדי לבצע הליך פוליטי, שלא אושר כחוק (קרי - ע"י העם)?

4. אם כל זה אינו מעיד על שכל עקום, כנראה שכל הסרגלים ומדי-הזויות נשברו מרוב ניסיונות לעוקמם!

פרק א': מהו שכל עקום

5. תחילה נבחן שאלה משפטית: האם הכנסת הנוכחית רשאית להחליט בדבר הקמת מדינה ערבית בין הים לירדן?; האם היא רשאית לשנות את גבולות המדינה - דהיום?; האם היא רשאית להחליט בדבר הסרת ישובים יהודים ממקומם?! תשובתי היא לאו מוחלט, ולהלן נימוקיי:

א. החלטות גורליות שכאלו, אמורות להתקבל רק ע"י מוסד נבחר אמיתי; אצלנו, השלטון "נגנב" מהעם, בשנת 1949, כאשר האסיפה המכוננת שנבחרה, כדי לחוקק חוקה (קרי: שיטת שלטון ומשפט) פיזרה עצמה ללא חקיקת חוקה, תוך הכרזה על עצמה - ככנסת ראשונה! חקיקת חוקה ע"י הכנסת הנוכחית, לא תהא חוקית, כיוון שלצורך כך יש לקיים בחירות מיוחדות ל"כנסת מכוננת"!

ב. מצע של מפלגה לקראת בחירות לכנסת, הינו חוזה בין ציבור בוחרים ובין המפלגה; ולכן כאשר המצע לכנסת ה- 17 לא כלל - במפורש, אפשרות של כינון מדינה ערבית נוספת בין הים לירדן, לא כלל שינוי גבולות, לא כלל סילוק ישובים יהודיים; אזי אף הצעת חוק ברוח הנ"ל, לא אמורה להיות מונחת על שולחן הכנסת! ואם תונח, זו הצעה לא לגיטימית, ואם ההצעה תהפוך לחוק, לפנינו חוק לא חוקי ולכן בטל מאליו!

ג. מה הטעם לקיים חוק כאשר המחוקק והרשות המבצעת, אינם ממלאים את תפקידם?! למרות שאלו יודעים היטב את האמור בס"ק א' ו-ב' דלעיל (לרבות המחלוקת בבג"צ, בהלכת בנק מזרחי נ' מגדל; שבה השופט מישאל חשין קבע שאין לכנסת סמכות לחוקק חוק יסוד אלא רק לאסיפה מכוננת, ואילו הנשיא דאז - אהרן ברק - החליט שיש); ולמרות זאת הממשלה והכנסת ממשיכים לפעול בניגוד למגילת העצמאות, לחוקק חוקי יסוד - למרות שאין חוקה, וליזום הצעות חוק מנוגדות למצעים שעל-פיהם נבחרו מפלגות!

ד. אין טעם לעתור לבג"צ, נגד הממשלה ו/או הכנסת, שכן בג"צ יוצר יש מאין; דהיינו: מתעלם מהנחות יסוד בדמוקרטיה, פועל בניגוד למגילת העצמאות, ומפרש חוקים עפ"י רוח חבריו, שלרוב - מנוגדת לחלוטין לרצון המחוקק, ולרצון רוב העם.

דוגמאות לא חסרות; אישור למכירת חזיר, מניעה מלסגור עסקים הפועלים בימי שבת וחג (למרות שאלו מצויים על קרקע חקלאית וללא אישור לשימוש חורג); והכי חמור (מבחינתי), הודאה של השופט (בדימ.) מישאל חשין (זמן קצר לאחר פרישתו), כי בג"צ נמנע מלהורות על הגשת כתבי אישום נ' אריאל שרון (בפרשת האי-היווני), שכן אלמלא כך, "ההינתקות" לא היתה מתבצעת, והרי רוב העם רצה בביצועה! (זו פוליטיקה "במיטבה" בביהמ"ש העליון!)

6. אין ספק כי מתנגדיי יאמרו: גם מנחם בגין ואריאל שרון פעלו בניגוד למצע מפלגתם לפני הבחרם; אכן זה נכון, אך שתיקת הכבשים (שלנו) דאז, אינה מכשירה את השרץ דהיום.

7. הדרך היחידה שנותרה לציבור השפוי, החפץ חיים, הינה דרישה חד-משמעית - כלפי "השלטון", לשינוי מיידי ב"כללי המשחק" (קרי - בחירות מיידיות ל"כנסת מכוננת", ומשאל עם בכל עניין גורלי).

"משום-מה", רוב האנשים מגיעים לשלב זה ונעצרים, וכאן נכנס לתמונה השכל העקום! הכיצד?; כאשר שופט במשחק כדורגל הינו חד-צדדי, ושולף כרטיס צהוב ו/או אדום - כדי לסייע לאחת הקבוצות, אין לפנינו משחק ספורטיבי!

אולם, כאשר כך מנהלים מדינה, האזרח - נעצר, מביט לצדדים ולאחור, לראות מי עמו והיכן ממתינים "השוטרים"! קרי - למרות שהשלטון מבקש לקבוע מסמרות בעניין גורלי - מבלי שקיבל הסכמת העם, האזרח חושש לחצות את הרוביקון, אלא ממתין כדי שמאן-דהו יבנה עבורו גשר!

והיותר חמור, גם אם גשר לא יבנה, כיוון שאין די "עובדים" ועקב כך הפרט עלול למות (ובמיתות איומות), הוא יעדיף לא לעשות דבר, ובלבד שלא להחשף כבונה הגשר! האם זה לא שכל עקום, מאד עקום! האם לא כך נהגו אבותינו באירופה לפני השואה - בהחלט כן! לכן, מדוע בעלי השכל העקום דהיום, העזו לבקר את יהודי הגולה, כאשר אלו הלכו כצאן לטבח למחנות ההשמדה?!

פרק ב': מהו שכל ישר

8. השכל הישר מחייב כי בנושא הסכמי שלום הכוללים - ויתור על קרקע, קביעת גבולות קבע, סילוק ישובים וכד', העם יחליט באופן פרטני (בחירות מיוחדות או משאל עם, שבהן יצביעו רק אזרחים שיחתמו על הצהרה כי: מדינת ישראל הנו הבית הלאומי של העם היהודי).

השכל הישר מורה כי אין נותנים נכסים מוחשים נגד "נייר"; ואין מוותרים על נכס ללא קבלת ערובות מוצקות, להבטחת התחייבויות מהצד המקבל.

9. א. לפיכך, תחילה יש לדרוש בחירות מיידיות לכנסת "מכוננת"; כאשר מצעי המפלגות יבהירו היטב מהי הדרך העתידית של כל מפלגה, והפיקוח על הבחירות לא ייעשה ע"י נציגי המפלגות בכנסת הנוכחית, אלא ע"י גוף מיוחד שאינו פוליטי, אך גם אינו משפטי! ועד לכינון כנסת חדשה, לא תתקבל אף החלטה "גורלית".

ב. היה והכנסת לא תחוקק חוק לפיזורה עד חודש מרץ 2008, ומאידך תתבקש לחוקק חוק לעניין כינון מדינה פלשתינית, אזי - זכותו של כל אזרח, להודיע על הפסקת הכרתו בה - כנציגות העם, וכל המשתמע מכך!

ואם השלטון יראה בכך - מרי, ויפעיל את "החוק" למעצר המתנגד, בכך תהא עילה - לביטול הלגיטימיות של השלטון! קרי - האזרח יהא רשאי לעשות את שנעשה לפני שלוש שנים - באוקראינה, לפני 15 שנה ברוסיה ולפני 18 שנים בצ'כיה; וכוונתי "למהפכת קטיפה"!

10. אשר על כן, צאו לכל הפגנה, השתתפו בכל מחאה - ואל תאמרו: נשק זה כבר נוסה בעבר! הפגנה אינה ולא הייתה נשק חלוד, רק מי שאינו נוטל בה חלק - הוא שמחליד!

תאריך:  11/10/2007   |   עודכן:  11/10/2007
עו"ד דב אבן-אור
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שכל עקום
תגובות  [ 13 ] מוצגות   [ 13 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שאול אבידור
11/10/07 13:09
 
ולא מהפתרון
12/10/07 10:28
 
שאול אבידור
12/10/07 13:11
2
יורם סמואל
11/10/07 13:15
 
לרחובות להפגין
12/10/07 10:32
3
דב אבן אור
11/10/07 19:19
 
שאול אבידור
12/10/07 01:29
4
גואל
12/10/07 07:08
5
צלילה
12/10/07 09:43
6
דב א"א
12/10/07 10:54
7
דורון ט
12/10/07 12:09
 
שאול אביודר
12/10/07 13:19
8
דב א"א
12/10/07 14:25
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מזיכרוני מהימים בהם חבשתי את ספסל הלימודים, ומהשיחות שלי עם ילדי, אני יודע שלא ניתן לעבוד על הילדים. הם יודעים בדיוק מה שווה כל מורה, ואין לכך כל קשר לשכר שלו. הם יודעים איזה מורה מגיע מוכן לשיעור, ואיזה משתדל לאחר כדי שהשיעור יארך פחות זמן כי ממילא אין לו מה להגיד. הם יודעים מי משקיע מעבר לשעות הלימודים, ומי מקדים לסיים את השיעור כדי לחזור לכוס התה שלו בחדר המורים. הם יודעים מי שולט בחומר, ויכול לענות להם על שאלות מעבר לחומר הלימוד, ומי סיים זה עתה הסבה מקצועית, ומתמקד בציטוטים מספר הלימוד, ובהקצאת עמודי התרגילים שיש לבצע מתוך חוברות התרגול.
11/10/2007  |  קובי לירז  |   מאמרים
נח היה איש ישר ונפלא. מחנך את ילדיו ואוהב את אשתו. הוא ומשפחתו מהווים אי של שפיות, אי של נורמות ערכיות ומוסריות ראויות במציאות חברתית מזעזעת: מנהיגים מושחתים, חברה מופקרת מינית, רוצחים מהלכים חופשי ועולם כמנהגו נוהג.
11/10/2007  |  אדמונד חסין  |   מאמרים
שר החוץ של ספרד מיגל מוראטינוס פרסם, לפני כמה ימים, מאמר בעיתון "אלקודס" היוצא לאור במזרח ירושלים שבו התגאה ביוזמתו לכנס ועידה שתעסוק בתופעת ה"אסלאמופוביה" - הפחד מדת האיסלאם שפשטה בעולם.
11/10/2007  |  יוני בן מנחם  |   מאמרים
כתבה ב-Ynet אימתה שמועה שמסתובבת כבר די הרבה זמן במקומות אחרים. מרצ שוקלת לצאת לקניון הבגדים הפוליטי ולבחור חליפה חדשה."יו"ר המפלגה, ח"כ יוסי ביילין, מוביל בחודשים האחרונים יוזמה שתשנה את דימויה של מרצ ממפלגה סוציאל-דמוקרטית המזוהה עם השמאל המדיני, למפלגה ירוקה המקדמת נושאי איכות סביבה."
11/10/2007  |  עו"ד משה גולדבלט  |   מאמרים
מדינה שבה מורה בתיכון בעלת תואר שני ו-20 שנות וותק מרוויחה 6,000 ש"ח בחודש (ידיעה בידיעות אחרונות) היא מדינה בתהליך התפוררות.
11/10/2007  |  גורי גרוסמן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il