|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

הכל אודות תערוכת "רכב ויותר" <br>

כל המציגים וכל המכוניות, כל ההבטחות וכל האכזבות; המחיר - 60 ש"ח לאדם, ו-45 ש"ח לחיילים ולוועדי עובדים
19/04/2003  |     |   מאמרים   |   תגובות
   רשימות קודמות
  מישנתו של השר ליברמן
  לתפוס אמריקה בקדילאק
  לא נוסעים בשבת
  שתיגמר כבר המלחמה!
  פיגוע בכרמל


טרקטורון טורף

כשהוא רכוב על סיפון וולוו מסידרת 90 החדשה, אומר לנו דורון גילר, מגלה וממציא תערוכות הרכב הישראליות כי 6 מיליון שקלים הושקעו בתערוכת "רכב ויותר", הנערכת בין ה-19 ל-21 בחול המועד פסח בגני התערוכה בתל אביב.

מחיר הכניסה לתערוכה: 60 ש"ח לאדם, ו-45 ש"ח לחיילים ולוועדי עובדים.

"כל יבואן מ-18 הייבואנים המשתתפים בתערוכה השקיע בממוצע כ- 100 אלף שקלים. הכפל הסכום פעם ראשונה במספר המציגים שהינם יצרנים וייבואני אביזרי רכב, ופעם שנייה להוספת השקעתי שלי בסכום הזהה, והגעת לסכום כולל של כ-6 מילוני שקלים," הוא אומר בחיוכו המפורסם.

גילר מעולם לא הצטיין בדיקנות יתר, והפעם ניכר כי הוא מוסיף אפס אחד לפחות מה שמעולם לא פגם בהצלחה המסחרית. השנה מושק מוצר חדש, "בינאלת" רכב, אשר תשלים את תערוכת 'אוטומוטור' הוותיקה - המוצר בן כתריסר השנים.

"איך לא חשבנו על זאת קודם", יגידו יזמים מתחרים אשר הותירו את הבמה לתערוכה שנתית אחת ויחידה בשוק הרכב הישראלי, הניצבת בבדידות מזהרת כתופעה לה ניתן להשוות רק את מחירון הרכב הלאומי של לוי יצחק.

תערוכת "רכב ויותר" נערכת כולה בשטחים הפתוחים של מגרשי התערוכה, כיאות לתערוכת רכבי שטח ופנאי. אולמות התצוגה נותרו סגורים, ולכן ניפקד מקומם של עזרי האמון הנהוגים בתערוכות הרכב הבינלאומיות, אותם מסכי וידאו ענקיים ותצוגות אור קוליות מאלפות. החסכון במוליטמדיה מעמיק את התהיה על היקף ההשקעה המוצהר.

יש להזהר מלחטוא בהשוואת התערוכות הישראליות לארועים בעלי שם דומה הנערכים בחו"ל. ישראל היא מדינת סוחרים ולא תעשיינים, והגורם האנושי הוא החשוב ביותר בנופה המוטורי. לזכותו של בעל רכב השטח הישראל ניתן לאמר בביטחה - בלתי מעוגנת בעובדות אמפיריות, כי הקילומטרז' שהוא עובר בדרכים בלתי סלולות, גבוה בשיעור ככל עולמי.


נערוך סקירה בכיוון שעון של כל התצוגות בתערוכה.

1. מיד עם הכניסה מקבלת את פני הקהל תצוגת כ ל מ ו ב י ל - כ ל מ ו ט ו ר. קבוצת הרכב מפגינה הפעם את מלוא עוצמתה, על מותגיה מרצדס, מיצובישי ויונדאי. על מדרגות אולמות הקונגרסים החדשים ניצב לו הגי'פ G וו'גון הוותיק במשעולי העולם והחדש בישראל, ולצידו המרצדס המוכר מסידרת M. תחתן שתי נציגות לסידרת סמארט מוביל.

כלמוטור לא מדגישה משום מה את ניצחונות מיצובישי בראלי פריז דאקאר, אך הגדילה לעשות עם כניסתה לפרויקט "נבחרת מיצובישי לראלי דאקאר 2004". שלל קינגים בגרסאות קצרות וארוכות ניצבים בשורה ארוכה ליד מגנום וספייסוו'גון חדש, כשמולם בנה עידו "המשפר הלאומי" מחדרה, את תצוגת יונדאי.

עידו 4X4 עושה זאת כיאות לגבר גדול ומנוסה כמותו. הוא הביא 3 באגים מבית היוצר המקומי, כולל אחד עליו ניתן להרכיב שבכת קרור על פי הזמנת נותן החסות (פטנט המוכר עוד מהסרט סאלח שבתי).

מוקד עניין נוסף בקבוצת כלמוביל הוא האוולושין האדומה של נהג המרוצים גו'ני ווסברג, אשר כמעט והתייבש במרוץ הראשון בעונת נועם היימן 2003. ווסברג נהג ללא נווט, ולקראת הסיבוב הבא הוא מבטיח להתאמן כיתר מתחריו בסיבוב הקודם. המיצובישי האדומה נוצחה אמנם על-ידי הסובארו הכחולה, אבל עדיין נותר מקום רב על גבי המרכב למדבקות ספונסרים עתידיים.

2. התצוגה הבאה בסיבוב היא של חברת ק י א הדרום קוראנית. החברה מביאה שלל רחב של גירסאות צמד המיני-ואן קרנס וקרניבל, וצמד הגי'פים ספוטג' וסורנטו. אין בתצוגה חדש, הכל וותיק וטוב, וטוב שיש נציגות לסמל"ת - ייבואנית פיאט ולנצי'ה.

סובארו אימפרזה STI

8. במעלה השביל מציגה ס ו ב א ר ו שלל דגמי 4X4 בהם מתחה החברה: אאוטבק ניפלאות בעלות מנוע בוקסר בנפח 3 ליטר, פורסטר טורבו בגירסאות מגוונות, ובמרכז התצוגה אימפרזה STI WXR כחולה ומבטיחה.

תצוגת סובארו ככל יתר מתחרותיה, היא כאמור מעיין מגרש חניה קטן וחגיגי. מעל המכוניות תמונת סטילס גדולה של הנמר מפירסומת הטלויזייה המאוד מוצלחת, אותה לפחות ניתן היה להקרין בפני המבקרים. קשה להאמין כי הפירסומת אינה מוקרנת לנוכח הביקורת שהביעו כלפיה גורמי בטיחות בדרכים.

9. מול סובארו ניצבת תצוגת חברת מ ט ר ו - ייבואנית אופנועי ושלל ריכבי השטח של י מ א ה ה, קווסאקי וסאן יאנג, אך בשלב הראשון ניראה שם משום מה מיגוון מצוצמם למדי של מיולים וסירות.

10. סדנת השיפור של ר י ג ר מציגה כיצד אפשר להפוך כל מכונית לרכב ספורט מרשים, בהשקעה נמוכה יחסית.

11. ב. מ . וו ונציגתה המקומית ק מ ו ר רכב, מעמידה בין העצים את רכב השטח מדגם 5X, ולצידו 4 אופנועי שטח

וולוו 90

17. במרכז תצוגת קבוצת מ א י ר, חשיפה ישראלית לוולוו מסידרת 90 החדשה. שלישיית גירסאות לדגם המצעיד את וולוו לפלח ריכבי השטח, לאחר שנידחקה על-ידי רנו ממעמדה כמובילת הבטיחות העולמית.

7 המקומות שמציעה וולוו בדיגמי הסטיישן המוגבהים, תסייע בלא ספק במכירה לאלה המבקשים לחסוך יחסית לפולקסווגן טוארג. המכונית השוודית צנועה בהרבה במידותיה החיצוניות, בעוד שרק 5 נוסעים יכולים להתרווח בתא הנוסעים הגרמני.

18. קבוצת מ כ ש י ר י ת נ ו ע ה מפגינה את כל עוצמתה של ייבואנית הגי'פים הראשונה לישראל. רק לקרייזלר מותר לקרוא בשם גי'פ לרכיבי השטח שלה, ויש שם גי'פים מסוג שירוקי וגרנד שירוקי, ואפילו רנגלר.

19. הרחק לכיוון הביתנים הסגורים ניתן לראות כי ישראל אינה רק מעצמת מסחר, כי אם יש לה גם ייצור מקומי. הבאגי ט ו ם ק א ר השובב המיועד גם לנערים בני 16 בעלי רשיון צעיר, מקבל עתה מספר שיפורים, ובהם תא מתכתי סגור בעל מיזוג אוויר.

פולקסווגן - טוארג

3. ביתן פ ו ל ק ס ו ו ג ן הוא אולי המושקע ביותר בתצוגה. לישראל הובאו עתה מגרמניה 3 יחידות של גי'פ הטוארג החדש למדי, אשר הושק לעולם בתערוכת פריז לפני פחות מחצי שנה. לרגל כניסת קבוצת צ'מפיון לפלח הגי'פים הוקם אולם משופע ומיוחד, ובו אפילו קיר מסכי וידאו הנדיר בקרב תצוגות המתחרים.

4. ה ד ס ט י נ ט ו ר הוא כעת המחשב היחיד בישראל הנותן רמז לתוכנות הניווט הפשוטות, שהפכו בחו"ל לחלק אינטגראלי מעולם הרכב והנהיגה. בישראל זה עדיין לא עובד. הנהגים נאלצים לשאול עוברי אורח לכתובת הנידרשת, ונענים בתשובה "איפה אמרו לך".
הדסטינטור מופיע בגירסאות כביש ושביל, ולא, גם בעתיד הוא לא ימכר כתוכנה נפוצה על גבי CD. למה? משום שהמפתחים אומרים שברצונם למכור יותר מדיסק בודד...

5. ל נ ד ר ו ב ר מציגה קשת מגוונת של דגמים, כיאות לאחד מיצרני השטח המובילים בעולם. בימים אלה עובר מסע צ'לנג' G 4 בין יבשות העולם, בלא שהדבר מקבל תהודה תקשורתית כלשהי בישראל.

אך גם בגני התערוכה יש חדש על הדשא: בשורת עם ישראל לעולם מתמקדת בתחום מיגון הרכב, גי'פים מסוג דיפנדר במשקל של עד 4 טון, ממוגנים לעייפה בברזל וקרמיקה.

עוד בתצוגת חברת המזרח ריינג' רובר מתוח פנים שהופיע כאן עוד בפסח הקודם, לצד דיסקברי
ודיפנדרים משופרים, עליהם מנצח גוי' בירן ביד אמונה.

לרובר שלל גירסאות משופרות לדיגי הכביש הוותיקים, והם עוד ישובו ויתפסו את מקום הראוי בכביש.

6. ס ק ו ד ה ו ס י א ט מציגים את הפן העממי והצעיר יותר של פולקסווגן. בתצוגות ניפרדות מהטוארג ניתן לראות את הסקודה אוקטביה סטיישן וגירסת ה-4X4 למרוצי הראלי העולמיים. יש גם איביזה חדשה של סיאט, צהובה ובוהקת ללא רעש וצילצולים.

7. ביתן א ס פ י ר מציג פיתוחים ישראליים מקוריים למיגוני גחון. הצלחת החברה מוכיחה כי הישראלי אכן מוריד את רכבו לשטח, שם הוא זקוק להגנה על האברים המוצנעים שלא ניתן למגן גם כנגד מיטעני חבלה טיבעיים.

"הצלחת התערוכה נימדדת בין השאר בכמות שקיות הניילון עמוסות האביזרים והשמנים לרכב, איתם חוזרים המבקרים הביתה", אמר פעם המארגן דורון גילר. ספק אם הפעם יחזרו כאשר מגן גחון במשקל 50 ק"ג באמתחתם, החשיפה למוצרים תוכל לחסוך למטיילי השטח סכומים ניכרים במונחי תיקון שלדות מעוקמות.

רנו אספאס

12. מולה מציגה סוכנות ק ר ס ו את אחד מכלי הרכב המעניינים בתערוכה - האספאס החדשה, אשר נחשפה לעולם רק בתערוכת הרכב הבינלאומית שנערכה בספטמבר בפריז. המיניואן של רנו היה הראשון מסוגו באירופה, ותצוגתו מעידה שאולי גם יובא ארצה באופן מסודר.
לצד רנו סניק 4X4 מהגירסה הקודמת, ניתן לראות כי קרסו הפכו למעצמת שטח במונחים ישראליים, אם שלל דיגמי השטח של נ י ס ן: טרנו בגירסאות מגוונות, וכן X טרייל הקטן ופטרול הענק.

13. ק ש ר י מ י מציגה שלל טרקטורונים.

14. סוכנות ט ל ק א ר שלרמי אונגר, מציגה שלל דיגמי סאנג יונג, ובהם טנדר חדש המבוסס על המוסו הוותיק. לטנדר שטרם נחשף לציבור תא נוסעים מרווח, ותא מיטען קצר ועמוק במיוחד.
בין שלל דיגמי השטח ניתן לראות גם גי'פ קורנדו בגירסה קרבית של צבא דרום קוריאה, וכן טריוס קטן המזכיר כי גם ד י י ה ט ס ו עדין על המפה.

15. כל קונצרן GM, יצרן הרכב הגדול בעולם, מאוזכר על גבי הדשא הישראלי רק באמצעות הזברות הצהובות של מסע איסוזו צ'לנג'.

16. ל ו ב י נ ס ק י מביא שלל טרקטורונים.

לסיכום:

חדשות בתערוכה ובכביש הישראלי - פולקסווגן טוארג ופורשה קיין, וולוו 90', רנו אספאס, אוקטביות רבות מינוע, מרצדס מסידרת G הוותיק וטנדר מוסו החדש למהדרין.

מה חסר: בולטות בהעדרותן חברת יוניון מוטורס נציגת טויוטה בישראל, על מלכי השטח שלה מדגם לנדקרוזר לגירסאותיו. הבעייה נעוצה במחסור מכוניות לאספקה, בעייה הפוכה מזו של חברת דלק מוטורס, משווקת נעדר אחר - הגי'פ של מזדה.

עוד בולטת בחסרונה התייחסות כלשהי לאכות הסביבה, אופניים, מסלולי שבילים, שמירה על חופי ישראל וכל יתר הנושאים הקשורים ביעודם של ריכבי השטח והפנאי.

צפיפות רבה צפוייה על גבי מדשאות גני התערוכה, הכל השנה בחוץ ותמיד כייף להיות על הדשא בחברתן של מכוניות מצוחצחות.

עם מוזיקה וקריינות של טל שביט ליד מסלול המכשולים, צפוייה חגיגה של ממש, ורק שיהיה לאן לנסוע ושלא ירד גשם בחול המועד.

תאריך:  19/04/2003   |   עודכן:  19/04/2003
עמוס באר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לפני שבע שנים, נפל לי בפעם הראשונה האסימון - אפשר לבלות מחוץ לבית, לפגוש אנשים, לשוחח, לפלרטט, לתמוך ולהיתמך, לעזור ולהיעזר, לריב ולהשלים, לבלות ולנוח גם מבלי לקום מהכסא שמול המסך והמקלדת.
19/04/2003  |  חנה בית הלחמי  |   מאמרים
בעת הקראת גזר הדין במשפטו של סמנכ"ל "גמולות" לשעבר, אלון צברי, שהורשע בהרצת מניות, קבלת שוחד ומעשי מרמה, ונדון לשמונה שנות מאסר - מהן שנתיים בפועל, התייחס השופט עודד מורדיק לבעית התארכותו של המשפט.
18/04/2003  |  אריה אבנרי  |   מאמרים
הקרב העיקש סביב אי מינויה של פרופ' נילי כהן, מאוניברסיטת ת"א, לשופטת בית המשפט העליון - גרר את נשיא בית המשפט העליון פרופ' ברק לסערה ציבורית לא קטנה.
16/04/2003  |  עו"ד אברהם פכטר   |   מאמרים
הסיפור המזעזע שקראתי בעיתון ידיעות אחרונות על "קבלני פיטורים" הוא זה שבסופו של דבר גרם לי לכתוב מאמר זה. לא רק בגלל גועל הנפש מהיחס לאנשים אלא מעצם העובדה שדרך פיטוריהם של המורים ממחישה בצורה ברורה את הצורך הדחוף של חברתנו בבעלי מקצוע זה.
16/04/2003  |  אילן יוגב  |   מאמרים
בראיון שנתן ראש הממשלה לארי שביט ב'הארץ' אתמול ובראיון שאמור להתפרסם מחר ב'מעריב', מדבר ראש הממשלה על וויתורים כואבים לפלשתינים אם.. ואם… ואם. אם הם ילחמו בטרור באופן יעיל, אם הם יוותרו על זכות השיבה ואם הם יהיו קצת יותר דמוקרטים.
16/04/2003  |  דני רשף  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il