|   15:07:40
דלג
משה מכנס עורך דין   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

שמעון פרס וההיגיון של חמאס

בהכריזו כי אין היגיון בשיגור קסאמים ע"י חמאס, לאחר ה"הינתקות", העניק שמעון פרס לגיטימציה לשיגור קסאמים לפני ה"הינתקות", ולא הצליח להפריך את ההיגיון שבפעולות חמאס
01/11/2007  |     |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
אין היגיון

שמעון פרס, האיש שרבים מדי בישראל סוגדים לגאונותו שאין לה סוף, נאם בשדרות ואמר דברים שהם איוולת ורשעות גם יחד: אין היגיון בירי הקסאמים ע"י חמאס, לאחר ה"הינתקות".

מה פירוש "אין היגיון"? האם לפני ההינתקות היה "היגיון" בהפגזת ישובים אזרחיים, במטרה להרוג בתושביהם, והאם היה "היגיון" בפיצוץ אוטובוסים, מסעדות, תחנות אוטובוס, תחנות טרמפים, מועדונים ושאר מקומות הומי-אדם, במטרה לרסק את אברי הנשים, הילדים והגברים הנמצאים בהם, רק משום שפעולות רצחניות אלו נעשו לפני ה"הינתקות" הפושעת?

בכך העניק פרס, בהבל פיו, לגיטימציה לטבח היהודים שנעשה לפני ה"הינתקות". אותו טבח היה אפוא, אליבא דפרס, הגיוני.

חרף דבריו של הנשיא שמעון הראשון, יש היגיון רב בפעולות חמאס. זה שנים רבות מסמאים פרס וחבריו את עיני הציבור בישראל בטענות הכוזבות, שלפיהן "יש פרטנר" ויש ערבים הרוצים בכריתת הסכם שלום עמנו, ורק אנחנו בטפשותנו וברשעותנו איננו מאפשרים זאת.

לאחר שערפאת, נוכל ופושע בינלאומי עם קבלות, התחייב למחוק מהאמנה הפלשתינית את "הסעיפים הקוראים להשמדת ישראל" - ניסוח סתמי המאפשר פלפולציה והתחכמות בדבר מהות הסעיפים הללו, ופרס ללא ספק הבין זאת בעת חתימת ההסכמים - עלו דרישות בכנסת ובציבור שלנו כי התחיבות זו תמומש. לערפאת לא היתה שום כוונה לשנות באמנה שלו אף פסיק אחד, לבטח לא בתחומים הקשורים ליחסים עם ישראל. הערבים, בניגוד ליהודים שהם תמיד חכמים-בעיניהם ויודעים תמיד להמציא מחדש את הגלגל, מכבדים מאוד את המילה הכתובה והנאמרת, והיה ברור לו כי עמו לא יסלח לו על מחיקת סעיפים חשובים בטרם נמסרה כל "פלשתין" לשלטון ערבי. הסעיפים הרלוונטיים של האמנה הפלשתינית, לא שונו.

פרס, שהכריז על "המזרח התיכון החדש", ואשר בימי אוסלו העליזים לא בוש בכתיבת ספרים על פעולותיו כשר החוץ תוך כדי מילוי תפקידו - מעשה לא-מוסרי מובהק, שכן לכאורה היה לו עניין לכוון את פעולותיו להגברת הסנסציה שמעוררים ספריו - מכר לעם ישראל "לוקש" גדול, בדמות הטענה שהסעיפים הרלוונטיים נמחקו מהאמנה הפלשתינית.

שמעון פרס יודע היטב כי לחמאס יש היגיון משלו, היגיון ברזל שאינו רוקד לפי החליל של האיש שאינו בוחל בהטפת מוסר בתכיפות למשתמטים מגיוס לצבא, למרות שהוא עצמו היה ראש וראשון למשתמטים מגיוס. לחמאס יש אמנה משלו, שכמובן לא שונתה, והיא מהווה מסמך נאצי לכל דבר בהתייחסותה הגזענית ליהודים ובהצגתם כגזע נחות.

חמאס, ולצידו ארגון הג'יהאד האיסלאמי, לא ינוח ולא ישקוט כל עוד מדינת היהודים עומדת על תילה. הם בוחנים אותנו כל העת, מכירים היטב את מנהגינו ואת משוגותינו, ומבחינים על נקלה כי מנהיגינו עשויים מחומרים רכים ומסיסים. בדיוק כמו חיזבאללה, מנהיגי חמאס הבחינו זה-מכבר כי היהודים מבינים רק את שפת הכוח, וכי דרוש לחץ עקבי ורצוף להסתלקותם מכל קו אדום שעליו הכריזו. אדרבה, הראו לי מפלגה ציונית אחת, מהליכוד ושמאלה, שלא נסוגה מכל קו אדום שעליו הכריזה בקול גדול. הרי אפילו נתניהו דוגל בסיסמת הכזב "שתי מדינות לשני עמים", ומסכים בגלוי לחלוקת ארץ ישראל שממערב לירדן.

הערבים כולם הבינו זה-מכבר, כי אם הלחץ על ישראל אינו פועל מיד, יש להגבירו: לחטוף חיילים, להפגיז ישובים אזרחיים ולאיים. הצהרות אולמרט בפתיחת מלחמת לבנון השנייה, כי לא ינהלך מו"מ עם ארגוני טרור, היוו חלק מאמות המידה לחיזבאללה ולחמאס, שכן כיום מוכן אולמרט הכושל למכור אפילו את סבתו כדי שהחיילים החטופים יוחזרו. לצערנו, נשיא המדינה ושום בעל-תפקיד אחר אצלנו אינו מגיע אף לקרסוליו של מנהיג כמו צ'רצ'יל, שידע לנאום באוזני עמו, לא נאומים שמטרתם הבנה ללבו של האויב, פיוסו ותחנונים שישלים איתנו, אלא ההפך הגמור: הבטחת דם, יזע ודמעות במלחמה באויב, קריאה למאמץ ציבורי משותף להתגבר על הקשיים, והבטחה להילחם באויב עד מיגורו.

שמעון פרס יודע היטב כי, אפילו נמסור את שדרות עצמה לשלטון חמאס, לא תיפסק המלחמה בישראל וביהודים. הוא מבין היטב כי אין "חפים מפשע" מעבר לגבול עזה, שכן במלחמה האויב הוא כל עמו. כך הבינו בעלות הברית במלחמת העולם השנייה, בהפציצם ובהחריבם את ערי גרמניה על תושביהן ה"חפים מפשע", וכך נוהג כל עם. יתר על כן, פרס יודע היטב כי העם ה"פלשתיני" אינו נאנק תחת שלטון חמאס שנכפה עליו, אלא בחר בשלטון זה ברוב קולות גדול, בבחירות הדמוקרטיות האמיתיות הראשונות שנערכו בעולם הערבי. שלטון חמאס הוא איפוא פופולרי בעיני עמו, ואנו יודעים שקשיים ולחצים קיימים גם תחת שלטון דמוקרטי-לכאורה, כמו אצלנו.

שמעון פרס יודע היטב, כי גם אצל חביבנו, הצדיק הידוע מכחיש השואה, מחמוד עבאס, ואצל אחשדרפניו המושחתים, שוררים אותה תקווה ואותם רצון ושאיפה לראות במחיקת ישראל מעל המפה. העובדה שהאבו-מאזנים עונדים עניבות ומחייכים, אינה משנה את התמונה לכל מי שעיניו פקוחות. אצלם ואצל שלטון חמאס גם יחד נמשכת תעמולת הזוועה התקשורתית נגד ישראל, גם בטלוויזיה ה"ממלכתית" שלהם, וכל מעשיהם מכוונים אך ורק - אך ורק - להסגתנו לאחור עד החלשתנו הגמורה, שלאחריה תבוא מכת המוות.

עובדה היא כי עד היום לא קם איש ממנהיגי ערב והודיע לבני עמו, בערבית: בני עמי היקרים, הגיעה השעה להשלים עם ישראל, ולהכיר בהיותה מדינת היהודים. טפשים שבינינו יודעים לחזור ולומר: עלינו להבין את אבו-מאזן ואת שאר מנהיגי ערב, שאינם יכולים לומר דברים מפורשים כאלה באוזני בני-עמם. זוהי שטות ואיוולת. לא יכון שלום בין שני עמים, כאשר האחד שואף לסלק את משנהו מעל המפה מטעמים אידיאולוגיים ודתיים ואילו האחר זועק מבוקר עד ערב כי עז רצונו בשלום.

כאשר השנאה מושרשת עמוק בלבות בני העם הערבי, אין חשיבות למנהיג, גם אם יכריז באוזני העולם כולו כי הוא רוצה בטובתה של מדינת ישראל - ואיש מהם אינו אומר כך. המנהיג הוא תמיד בן-חלוף, ובהסתלקותו מסיבה כלשהי תצוץ מחדש שנאת העם לישראל וליהודים. וכאשר הטלוויזיה מפמפמת שנאה תהומית וגסה, אנטישמיות פרועה והסתה בוטה, לליבות הערבים מינקותם, אין סיכוי שיקום דור הרוצה בשלום עם ישראל. זוהי האמת העירומה, וכל קשקושי ממשלתנו המושחתת, שלמנהיגיה חשבונות אישיים משלהם, לא יועילו לכסותה מפני אדם שעיניו פקוחות.

את האמיתות הללו, שקשה להסבירן לעולם, במיוחד לאחר שתיקתה האינסופית של ממשלת ישראל, היודעת רק להתנצל - אפילו על דברים שאינם באשמתה, כמו מותו (?) של הילד אחמד א-דורה - היה על שמעון פרס להכריז באוזני העולם, ולצורך זה בלבד להתרוצץ מארץ לארץ. אך הוא יודע היטב, כי הפופולריות העולמית הגדולה שלו, כביכול, מבוססת על ההכרה כי הוא האחראי להחלשתה העצומה של ישראל בהסכמי אוסלו, וכי הוא זה שהעניק לגיטימציה וכוח אדיר לערפאת ולחבר מרעיו, ובכללם לאבו-מאזן. מה תימה בכך שאוהבים ומעריצים אותו, שכן הוא נתפש בעולם במחליש את ישראל ולא כמחזקה?

היה מקום לטעון כי "אין היגיון" במעשי חמאס, רק אילו פעלה ישראל כראוי וכיאה, לחסל חיסול ממוקד את כל מנהיגי חמאס, הג'יהאד האיסלאמי ושאר המחבלים. גם במקרה כזה, הגיונם של הערבים אינו בהכרח זהה להגיוננו. אך מה בצע לנו בחיסול המנהיגים, אם חברת החשמל שלנו מספקת ותוסיף לספק, בפקודת ממשלת ישראל והיועץ המשפטי שלה, את החשמל להפעלת המחרטות לייצור הקסאמים ואת הדלק למנועי הטנדרים המסיעים את משגריהם?

אצלנו הושבת מקור לא-אכזב לצחוק, בהסתלק מאיתנו פולי ז"ל, אך לערבים נשאר מקור-צחוק שאינו אכזב: הוויכוחים בין היהודים לבין עצמם, בשאלה האם הפסקת החשמל לכל הרצועה, שבתי החולים שלה יכולים להפעיל גנרטורים, היא מעשה מוסרי העומד בדרישות המשפט הבינלאומי. ולא זו בלבד, אלא שיש בינינו הטוענים בשכנוע עצמי גדול, כי עלינו להעדיף מבצע צבאי קרקעי, שיביא בהכרח שפך-דם רב בצידנו ולא-מעט גם בצד הערבי האזרחי, על פני ניתוק החשמל ואספקת הדלק. ישפך דם ככל שיישפך - אך זה, לדעת היהודים החכמים הללו, פתרון מוסרי יותר. ככל שיגבר הצחוק אצל הערבים, והוא גובר והולך לשמע ויכוחים אלה, כן יגבר ההגיון המוצק שבבסיס פעולות חמאס.

לפיכך, שמעון פרס גלגל עיניו בהתחסדות צבועה, בטענו באוזני תושביה המוכים של שדרות כי "אין היגיון" בהפגזתם הקבועה בטילי קסאם. ההגיון ידוע לו היטב, והוא הגיונו של מי שיש לו כל הסיבות להאמין כי שנוא-נפשו היהודי עומד להתכופף, אם רק ילחצו עליו במידה המתאימה ולא ירפו. ההתכופפות של ממשלות ישראל נמשכת ולא תיעצר, כפי שהוכח מאז שנת 1974, ושמעון פרס ישב מרבית השנים הללו במשלה בתפקידי ראש הממשלה, שר החוץ או שר הביטחון.

שמעון פרס הוא הוותיק בין המנהיגים העוסקים בעקביות בכיפוף גבותינו, וכפועל יוצא מכך גם בהגברת ההגיון שבפעולות חמאס.

תאריך:  01/11/2007   |   עודכן:  01/11/2007
עו"ד משה מכנס
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שמעון פרס וההיגיון של חמאס
תגובות  [ 16 ] מוצגות   [ 16 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שאול אבידור
1/11/07 09:54
2
ירדנה
1/11/07 10:05
3
האמת כואבת
1/11/07 10:05
4
BELL
1/11/07 10:14
5
הרופא המגיב
1/11/07 12:41
 
משה מכנס, עו"ד
1/11/07 14:52
 
לטיפול הנדרש?
1/11/07 17:05
6
החמאס 100% הגיון
1/11/07 14:15
7
הניה
1/11/07 15:24
 
פרס טוב לחמס
1/11/07 20:57
8
ClearVision
1/11/07 15:31
9
הנץ משדרות
1/11/07 20:50
10
גם פרס במנוולים?
1/11/07 22:35
11
אהודי
2/11/07 13:06
12
דורון ט
2/11/07 16:50
13
rafil
3/11/07 11:25
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיתוס ראשון
01/11/2007  |  יעל לוטן  |   מאמרים
בשבוע שעבר ארחה לשכת המסחר והתעשיה ב"ש והנגב את מפכ"ל המשטרה "הטרי" רב-ניצב דודי כהן. במהלך המפגש נשא דברים, בין היתר, ראש עיריית רהט, טלאל אלקרנאווי. בדבריו קבל אלקרנאווי, בצדק לטעמי, על ההכללה הגורפת והגסה שעושה האוכלוסיה היהודית בנגב לבדואים בשעה שהיא מסווגת אותם כעבריינים. לטענתו של אלקרנאווי, עבריינים יש בכל מגזר, כולל במגזר הבדואי, ולכן על האוכלוסיה הנורמטיבית, יהודית ובדואית כאחת, לסייע למשטרה למגר את העבריינים ונגזרת מכך את העבריינות.
01/11/2007  |  עמוס שריג  |   מאמרים
ההלכה היהודית רואה במצוות פדיון השבויים את אחת מהמצוות החשובות ביותר. הרמב"ם כתב כי "פדיון שבויים קודם לפרנסת עניים ולכסותן, ואין לך מצווה גדולה כפדיון שבויים, שהשבוי הרי הוא בכלל הרעבים והצמאים והערומים, ועומד בסכנת נפשות."
01/11/2007  |  זאב קם  |   מאמרים
היסטוריונים וסוציולוגים שיבקשו לבדוק היכן התרחשו בימי קדם מפגשים אישיים וחברתיים מכריעים, יצטרכו להקדיש תשומת לב רבה לבארות המים. התורה לבדה מספרת לנו על שלושה מקרים בהם נוצרו משפחות ממפגשים כאלו, ולא סתם משפחות.
01/11/2007  |  איתמר לוין  |   מאמרים
צר לי לאכזב את הקורא אך אין המאמר עוסק בעיקרו בנושא המדיני ובוועידת אנאפוליס. יקשה המקשה וישאל אם כך מדוע נבחרה כותרת מאמר זה? ובכן ישנן קשר ישיר וגורדי בין שביתת המורים או יותר נכון חוסר האמפתיה למורים ומנהיגם לוועידה אומללה זו.
01/11/2007  |  אהרון רול  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
מחבלי הפתח: נפגיז במאות טילים  /  איציק וולף
צה"ל מציג: קסאמים בחצר בית הספר  /  איציק וולף
דיווח: מוחמד דף משותק  /  יהונתן דחוח-הלוי
מזרח אל.איי תחילה  /  עו"ד אופיר פלק
לא משלמים כסף על דיבורים  /  יוני בן מנחם
האם אפשרי הסדר בירושלים?  /  יהונתן דחוח-הלוי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il