"בימים אלה החל להפעיל האגף למעונות יום במשרד התמ"ת שירות חדש אשר מטפל בבקשות של ההורים לגבי רישום ילדיהם ובחינת זכאותם להשתתפות המדינה בשכר הלימוד". כך אומרת מנהלת אגף מעונות יום ומשפחתונים במשרד התמ"ת תמר אלמוג.
תמר אלמוג מציינת כי השירות מופעל באמצעות מערכת ממוחשבת חדשה, ויאפשר לראשונה להורים להגיש בקשות לתמיכה וקביעת דרגות הסבסוד עבור ילדים השוהים במעונות יום, במשפחתונים ובצהרונים מוכרים גם באופן מקוון.
המוקד מפעיל 30 עמדות מאוישות ב-4 שפות: עברית, ערבית, רוסית ואמהרית וייתן מענה ישיר להורים, יסייע להם במילוי השאלונים, בהגשת הבקשות לתמיכה (סבסוד ילדים) ויספק להם מידע על מצב הטיפול בבקשות - מספרי הטלפון של המוקד הם כוכבית 2969 או 1-2222-969 - ולפיכך יתקצר באופן משמעותי זמן הטיפול בבקשות לדרגות סבסוד מכ-84 ימים בממוצע ל-14 יום והטיפול באמצעות טופס מקוון יתקצר ל-48 שעות.
מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי, ציין כי "אחד מיעדי המשרד הינו שיפור השירות לאזרח וכי באמצעות המוקד החדש יחול שיפור משמעותי ברמת השירות לציבור ובאיכות השירות". עוד מציין קדמי כי "שירותים אלו שיספק המשרד באמצעות המוקד יתרמו לשיפור משמעותי ברמת השירות להורים ולארגונים המפעילים את המסגרות המוכרות, לקיצור משמעותי בזמן הטיפול בכל בקשה ובמתן מענה טלפוני ישיר ומהיר".
באתר משרד התמ"ת
www.moital.gov.il/rishum מפורסם המידע לגבי השירות, קישוריות לסוגי המידע השונים בתחום כגון: סרטון הדרכה למילוי שאלון ההרשמה, הנחיות למילוי השאלון, קישור לטופס מקוון, סימולאטור לחישוב דרגת הזכאות, ברור דרגת הזכאות, טבלאות שכר הלימוד לתשע"א, קישור למידע של האגף למעונות יום ומספרי הטלפון של המוקד החדש.
מספרי הטלפון של מוקד הטלפוני החדש של מעונות יום הינם:
כוכבית 2969
1-2222-969