נייקי ישראל, נציגתה של נייקי העולמית, מרחיבה את פעילותה בישראל ומשיקה 4 חנויות קונספט (Nike Store) בהשקעה של כמיליון ש"ח לחנות.
החנויות החדשות, יפעלו ב-3 מוקדים מרכזיים: בקיריון בקרית ביאליק, בקניון המרינה החדש ארנה בהרצליה ובקניון מול הים באילת. בשנה הקרובה יוחלט על מיקומה של חנות נייקי נוספת וזאת כחלק ממדיניות נייקי העולמית הרואה בישראל יעד אסטרטגי חשוב במפת נייקי העולמית, מאמינה בפוטנציאל השוק הישראלי.
החנויות החדשות ינוהלו על-ידי חברת סקאל ספורט ויעוצבו בהתאם לקונספט חנויות Nike Store באירופה. חנות אחת כבר נפתחה בקניון רמת אביב לפני כשנה, והיא מנוהלת על-ידי מגה ספורט.
איתן סרנוף, מנכ"ל נייקי ישראל: "פתיחת החנויות נועדה לתגבור הנוכחות הקמעונאית ורמות תצוגה של מוצרי נייקי וזאת על מנת להשלים את ההשקעה של נייקי בשיווק.. החנויות מציגות תפיסה חדשנית בתצוגת מוצרי הספורט ומעניקות חווית קנייה ייחודית.. בחנויות נציע רמות מחירים כמו בחו"ל, במטרה שלקוחותינו ייצאו נשכרים הן מרמת המחירים והן מקולקציה רחבה ועדכנית ביותר".
מיקום אסטרטגי
החנות בקיריון משתרעת על שטח של כ200- מ"ר והיא ממוקמת בשדרה המרכזית, בסמוך לשער הכניסה (שער 7) והיא מאופיינת בחלונות ראווה גדולים, מפתח כניסה נוח ומרווח, תקרה גבוהה היוצרת חלל פנימי גדול ותכנון פנים המקל על הלקוח להתמצא בשלל המוצרים והקטגוריות.
החנות בקניון ארנה החדש בהרצליה, על שטח של 150 מ"ר, ממוקמת כחנות פינתית עם שתי חזיתות גדולות במיוחד, בתוך מתחם חניות צעיר וטרנדי במערב הקניון.
החנות הדרומית, בקניון מול הים באילת, על שטח של 220 מ"ר, ממוקמת מול זארה, באזור החדש של הקניון ומציעה 250 דגמים במחלקות נשים, גברים וילדים. שלוש החנויות מנוהלת על-ידי סאקל ספורט.
רקע - נייקי
נייקי נוסדה בשנת 1972 לפני כ-30 שנה, והנה חברת הספורט הגדולה בעולם לייצור ושיווק מוצרי ספורט - נעלי ספורט, ביגוד ספורט וציוד. נייקי מובילה ומשקיעה בטכנולוגיה מהמתקדמת בעולם.
סך מכירות נייקי העולמיות נאמדות בכ-9.5 מיליארד דולר. 54% מהמכירות נעשו בארה"ב, כ-27% באירופה וכ-19% בשאר מדינות העולם. בישראל נייקי הינו מותג הספורט הבינלאומי היחידי הפועל שלא באמצעות זכיין.
שחור ולבן - על האסטרטגיה והעיצוב של נייקי
כל חנות בנויה ומעוצבת בהתאם לקונספט חנויות נייקי באירופה, בצבעי שחור ולבן - עיצוב נקי המאפשר ביטוי מלא לקולקציות הביגוד, הנעליים והאביזרים, כך נמסר מנייקי. התצוגה בחנות ובחלונות הראווה תשתנה אחת לחודשיים במקביל לשאר חנויות נייקי באירופה.
התאורה בחנות, המוסיקה, אמצעי התצוגה ושטחי המכירה, כולם חושבו ועוצבו כדי להנעים את זמנם של הקונים. החנות למעשה משמשת כפלטפורמה שיווקית - כל סוגי המוצרים מוצעים למכירה, הקמפיינים השיווקים המפורסמים בטלוויזיה הופכים לחלק אינטגרלי של החנות, מוקרנים ומושמעים סרטונים, תמונות, מוזיקה וצבע.
עוד נמסר מנייקי, כי העובדים בחנות עברו הדרכה קפדנית וממושכת, העוסקת במורשת נייקי, בטכנולוגיה החדשנית של המוצרים ובנהלי עבודה, הכל כדי לאפשר להם לתת את השירות הטוב והמקצועי ביותר.
על מחירי המוצרים בחנות
נייקי ישראל ביצעה מהפכה בתמחור המוצרים והוזילה אותם בכ-25% מאז כניסתה לפעילות בארץ. מחירי המוצרים כיום זהים לממוצע המחירים בחו"ל, ולעתים זולים יותר. אין כבר צורך לחכות שאחד מבני המשפחה או החברים ייסע לחו"ל כדי לבקש ממנו נעליים או מוצר אחר של נייקי במחיר סביר. בחנות נייקי - סקאל ספורט תמיד ניתן יהיה למצוא את הקולקציה האחרונה והעדכנית של נייקי, במחירים הוגנים ועם השרות המצוין של רשת סקאל ספורט.