|
מיסז'ניקוב. מודאג מהמצב הגיאו-פוליטי איזורי [צילום: סיון פרג´]
|
|
|
|
|
"45 מיליון שקלים יושקעו בסדרת מסעות פרסום שיעלו בשבוע הבא במטרה לבדל את תדמיתה של ישראל ממדינות האזור, ולחזקה כיעד בטוח, נגיש ואטרקטיבי לתיירות" – כך הודיע שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב בפתיחת הביתן הישראלי ביריד התיירות הגדול בעולם ITB, המתקיים בברלין, גרמניה.
סדרת מסעות הפרסום תימשך מספר חודשים במספר מדינות המהוות מקור לתיירות לישראל ובהתאם לקהלי יעד מוגדרים, ובהם: ארה"ב, רוסיה, גרמניה, אנגליה ומדינות סקנדינביה. בנוסף תתבצע פעילות שיווקית ממוקדת מול הקהל היהודי בצרפת, הנוהג לנפוש במדינות צפון אפריקה בתקופת הקיץ, במטרה למצב את ישראל כיעד חלופי לתיירות למדינות אלו.
מיסז'ניקוב הודיע כי בחודשים הקרובים יתגברו נציגי משרד התיירות, הפועלים ב-17 לשכות בעולם, את פעילותם מול אנשי תעשיית התיירות במטרה להגדיל הפעילות מול ישראל. "פעולות שהתבצעו בשבועות האחרונים מול תעשיית התיירות ברוסיה ובאוקראינה, כבר הוכיחו שישראל נתפשת כחלופה עבור תיירים המבקרים לנפוש באזור במזרח התיכון", אמר השר.
ינואר-פברואר 2011: גידול של 7% במס' המבקרים
בחודש פברואר 2011 הגיעו לישראל כ-220,000 מבקרים, ירידה של 2% לעומת פברואר 2010. יחד עם זאת, מדובר בגידול של 10% לעומת פברואר 2010 במספר התיירים ששהו בישראל יותר מלילה אחד, וגידול של 2% בתיירות הקרוזים, עמה הגיעו לישראל 13,000 תיירים.
לעומת זאת, בשל האירועים במצרים, צנח מספר המבקרים החד יומיים דרך מעברי הגבול היבשתיים ב-83% לעומת 2010 ועמד על כ-5,000 כניסות בלבד. עוד 2,600 מבקרים חד יומיים, הגיעו לישראל דרך האוויר (גידול של 24%).
מתחילת השנה, בחודשים ינואר-פברואר הגיעו לישראל 466,000 מבקרים – עליה של 7% לעומת 2010 וגידול של 13% (388 אלף) בתיירים ששהו בארץ יותר מלילה אחד.