|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

חשיפה: 5 מיליון ש"ח פיצויי <br> פרישה למנכ"ל - בתחבולה

עוד על מעללי מנכ"ל גילעד, רו"ח יעקב זילברברג: כיצד הצליח להוציא בדרכי עורמה ותחבולה חמישה מיליון ש"ח כפיצויי פרישה כיצד הוטעה הדירקטוריון וכיצד שיתפו פעולה עו"ד טייטלר והיו"ר פומרנץ
30/12/2007  |   יואב יצחק   |   תחקירים   |   פרשת גילעד   |   תגובות
זילברברג, חמישה מיליון ש"ח

יואב יצחק
ההוראה של ענתבי: להדיח את המנכ"ל ואת יו"ר גילעד

המנכ"ל והיועצת המשפטית זייפו פרוטוקול חברת גילעד
יואב יצחק
תחקיר Nfc חושף: המנכ"ל יעקב זילברברג סידר לעצמו 3 מיליון דולר כהטבה ממכירת קרנות/קופות גילעד לחברת הראל; פרוטוקול העסקה זויף * זילברברג שותק * עו"ד טייטלר וחברת גילעד מכחישים
לרשימה המלאה

חשיפה חדשה ונוספת בפרשת גילעד: מנכ"ל חברת גילעד, רו"ח יעקב זילברברג, "סידר" לעצמו בראשית 2007 פיצויי פרישה בסכום כולל של חמישה (5) מיליון ש"ח, מחברת גילעד, למרות שבפועל טרם פרש. יתרה מכך: הליכי האישור בדירקטוריון החברה בוצעו באופן בלתי תקין, מבלי שלדירקטורים הובא המידע המלא והאמיתי, ותוך-שהמנכ"ל נוקט בדרכי עורמה ותחבולה כדי לעקוף את אורגני החברה, לרבות את ועדת הביקורת ואת האסיפה הכללית.

פרשת הפיצויים שלהלן הינה מקרה נוסף בשרשרת השחיתויות בחברת גילעד, אותן חשפנו כאן בהרחבה. בעקבות התחקיר המקורי שפרסמנו כאן, שעיקרו: 12 מיליון ש"ח שסודרו לזילברברג, במרמה ובתחבולה, כ"דמי תיווך" ובמסווה של ייעוץ לחברת הביטוח הראל, כבר הורה המפקח על שוק ההון במשרד האוצר, ידין ענתבי, להדיח את זילברברג ואת היושב-ראש, אברהם פומרנץ, וזאת לאחר שהיועצת המשפטית, עו"ד מאורה טייטלר, פוטרה לפני מספר ימים, בעקבות החשיפה. דירקטריון גילעד זומן בבהילות לישיבה דחופה ביום א' (30.12.07), בשעה 10:00, כדי להדיח את השניים.

פיצויי פרישה שלא כדין

זילברברג מכהן בתפקיד מנכ"ל החברה החל משנת 1996, ובמקביל כיהן בתפקיד דירקטור בחברת גילעד. בסוף 2006 החלה החברה בעריכת שינוי מבני, שעיקרו: פיצול קרן הפנסיה (גילעד א' וגילעד ב') והקמת חברה-מנהלת.

זילברברג היה ונותר מנכ"ל החברה, אך למרות זאת, עם ייזום השינוי הוא דרש פיצויים כאילו הוא מפוטר מהחברה. עו"ד מאורה טייטלר, היועצת המשפטית של גילעד - שתיפקדה בעיקר כמקורבתו וכאשת סודו של זילברברג - התגייסה גם הפעם כדי לסייע לו. בישיבת הדירקטוריון, שדנה בנושא השינויים המבניים, היא ציינה כי לזילברברג יש חוזה אישי עם החברה, "המקנה זכויות לפנסיה תקציבית ולא כעמית בקרן. ברור שהון עצמי של כ-1.1 מיליון ש"ח [שנותר בקופתה של חברת גילעד, י.י.] לא יספיק למלא את ההתחייבויות ארוכות הטווח, שבמהותן הן התחייבויות ביטוחיות בהתאם לחוזה של המנכ"ל... המנכ"ל הולך להיפגע הכי הרבה מכל השינויים הצפויים... הוא זכאי לפנסיה תקציבית. אי-אפשר להעביר נושא ההתחייבויות לחברה המנהלת שתוקם. יהיה צורך בחתימת הסכם חדש עמו ובו יבוטל ההסדר של פנסיה תקציבית, מדובר בהרעת תנאים לעתיד. יהיה צורך לשלם את ההתחייבויות לעתיד שנצברו לזכותו עד כה... ממועד כניסת השינויים לתוקף יהיה צורך בחתימת הסכם חדש."

במהלך הדיונים, טען זליברברג כי החוזה האישי שלו עלול לפוג, למעשה, עקב המעבר המתוכנן למבנה של חברה-מנהלת. נטען, כי במבנה החדש המתוכנן לא ניתן עוד לשלם לו פנסיה תקציבית על-ידי החברה המנהלת (המקורית), ולכן יש לסיים איתו לאלתר את הסכם ההעסקה הנוכחי ולחתום עימו הסכם חדש (עם פנסיה צוברת), ועיקר העיקרים: את כל זכויות הפרישה שנצברו לזכותו הוא דרש לקבל לאלתר.

עו"ד מאורה טייטלר, כמו גם זילברברג, ידעו היטב כי מדובר בנימוק דחוק ביותר. למרות זאת, הם פעלו בצוותא-חדא כדי להוציא בתחבולה חמישה מיליון ש"ח, כפיצויי פרישה, ובמקביל - להימנע מדיון מעמיק ופתוח יותר בנושא. ואכן, התרגיל הצליח מעל המשוער: הדירקטוריון, שסמך על היושב-ראש - אברהם פומרנץ, וגם על המנכ"ל ועל היועצת המשפטית, מינה אקטואר לבדיקת סכום הפיצויים המבוקשים, וחודשיים לאחר מכן (21.02.07) אישר רשמית את התשלום בפועל של פיצויי הפרישה. חמישה מיליון ש"ח הועברו במזומנים לרשותו של זילברברג, על-אף שמצבו בפועל לא השתנה.

הדירקטוריון הוטעה

נקדים ונאמר: הדירקטוריון הוטעה על-ידי האישים הנ"ל, בדרכי עורמה ותחבולה. זילברברג עשה זאת בליווי משפטי צמוד של עו"ד טייטלר, ונקט את המהלכים הבאים:

  • ההתפטרות בלא נימוק - ביום 29.12.06 שיגר זילברברג מכתב לדירקטוריון ובו כתב: "הריני להודיע על התפטרותי מדירקטוריונים הבאים: 1) גילעד - גמלאות לעובדים דתיים בע"מ. 2) גילעד - קרן פנסיה מקיפה בע"מ. 3) קרן השתלמות לעובדים ליד גילעד בע"מ". במכתבו לא נימק את ההתפטרות, למרות חובותיו של דירקטור על-פי חוק החברות, הקובע: "דירקטור ימסור את הסיבות להתפטרותו".

  • עיתוי ההתפטרות - עיתוי שיגור מכתב ההתפטרות דווקא ביום 29.12.06 לא היה מקרי. יום קודם (28.12.06) דן הדירקטוריון בפעולות שיש לבצע, נוכח השינויים המבניים בחברה במתחייבים מכוח שינויי החקיקה - שחייבו פיצול קרן הפנסיה והקמת חברה-מנהלת. במסגרת זו דן הדירקטוריון, כלאחר-יד, בבקשתו של זילברברג לקבל פיצויי פרישה, והחליט למנות אקטואר ויועץ משפטי חיצוני כדי לבחון את סכומי הכסף הנדרשים.

  • הדיון המכריע - ביום 21.02.07 התכנס שוב הדירקטוריון לדון, בין היתר, בבקשת זילברברג. במעמד זה הודיע היושב-ראש, פומרנץ, כי זילברברג "הודיע לי בכתב לאחר ישיבת הדירקטוריון הקודמת ב-28.12.06 על פרישתו מחברותו בדירקטוריון גילעד וזאת מסיבות אישיות". הודעה זו נוגדת את העובדות, שכן: בהודעתו לא נימק זילברברג את סיבת התפטרותו. ולא בכדי, כפי שיובהר בהמשך. הדיון בבקשת זילברברג נמשך בישיבת הדירקטוריון דקות ספורות בלבד. חברי הדירקטוריון קיבלו, ללא עוררין ובלי שאלות "מיותרות" את חישובי האקטואר וחוות-דעת משפטית, ואישרו למנכ"ל הסדר פרישה נדיב ביותר, הזוקף לזכותו חמישה מיליון שקלים במזומן, ובכפוף לתשלום מיסים. כל זאת, כאמור לעיל, מבלי שהמנכ"ל התפטר ו/או פוטר למעשה מהחברה, ובעוד הוא ממשיך לעבוד בחברה תחת הסכם העסקה חדש.

  • המנכ"ל עקף דיון בוועדת הביקורת ובאסיפה הכללית כמתחייב בחוק - כל המהלכים שלעיל לא ננקטו לחינם, כאמור, על-ידי זילברברג - ובשיתוף פעולה מצד היועצת המשפטית והיושב-ראש. התרגיל המסריח נועד להשיג את המטרה הבאה: למנוע מחברי ועדת הביקורת של החברה ומהאסיפה הכללית לדון בעצם זכאותו לקבל פיצויי פרישה; וכן - בסכומי הפרישה. ד"ר דוד האן, בפניו הובא נושא זה קובע בחוות דעתו שהוגשה לדירקטוריון - בעקבות חשיפה הפרשה ב-Nfc, כי "כל הבקיא בדיני חברות יודע אל-נכון, כי כל שינוי בתנאי כהונה והעסקה של נושא-משרה שהוא דירקטור בחברה טעון אישור הן של ועדת-הביקורת של החברה, הן של הדירקטוריון והן של האסיפה הכללית של החברה (ראו סעיפים 270(3) ו-273 לחוק החברות). ברם, אם רו"ח זילברברג חדל, באמצע המהלך המשפטי בעניינו, "משום מה", לכהן כדירקטור, הוא חוסך לעצמו את הצורך לעבור דרך האסיפה הכללית טרם שיאושר לו הסדר הפרישה וקבלת הכסף. זוהי הקלה עצומה וזירוז גדול של מהלך העניינים. קשה לי לראות בכך צירוף מקרים. מכל מקום, לא זילברברג, ולא אף אדם אחר לצורך העניין, לא עידכן את הדירקטוריון מה באמת פשר התפטרותו מן הדירקטוריון".

בסופו של דבר

ההליכים שלעיל, כפי שבוצעו על-ידי זילברברג בסיועם של עו"ד טייטלר והיושב-ראש פומרנץ, נעשו כדי לאפשר למנכ"ל לקבל פיצויי פרישה בסכום עתק של חמישה מיליון ש"ח, למרות שזכאותו לכך מוטלת בספק גדול. הכסף הופרש לטובת זילברברג ושולם למעשה, לאחר שזילברברג הצליח, בדרכי עורמה ותחבולה, לתעתע באורגני החברה:

  • דיווח כוזב - לדירקטוריון נמסר דיווח כוזב כאילו זילברברג הודיע במכתבו שהוא פורש מגלל סיבות אישיות, למרות שבמכתב ההתפטרות הוא לא נימק כדין את סיבת/עילת ההתפטרות;

  • התרגיל הגדול - התפטרות מהדירקטוריון איפשרה לזילברברג למנוע את הבאת עניינו לדיון בוועדת הביקורת ובאסיפה הכללית. בכך סוכלה זכאותם ואף חובתם של אורגנים אלה לבחון, לגופו של עניין, את זכאותו לקבל פיצויים.

  • זילברברג הונה את עמיתי הקופות - אופן התנהלותו של זילברברג מעידה, כי במקום לפעול לטובת עמיתי הקופות, הוא דאג בראש ובראשונה להוצאת כספים מכספי העמיתים, במרמה ובתחבולה.


המפקח על הביטוח בודק פרשה זו, בעקבות החשיפות ב-Nfc. בימים הקרובים יוכרע, האם יעביר המפקח, ידין ענתבי, את הפרשה בכללותה לחקירת משטרה.

תאריך:  30/12/2007   |   עודכן:  30/12/2007
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חשיפה: 5 מיליון ש"ח פיצויי פרישה למנכ"ל - בתחבולה
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עפרר
30/12/07 11:15
2
ש.ר
30/12/07 11:42
3
ביתן אתי
30/12/07 11:47
4
ליאורה דרבי
30/12/07 12:27
5
עו"ד דן לרר
30/12/07 12:57
6
הניה
5/01/08 11:48
7
ד. מקובסקי
6/01/08 04:24
פורום: פרשת גילעד כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בראשית השנה חשף Nfc חשד לניגוד עניינים מצד מנהל המכון הביולוגי בנס ציונה, ד"ר אביגדור שפרמן, בנושא החיסון נגד אנתרקס, עתה נחשף חשד דומה לגבי אחד היועצים של פרויקט האנתרקס: ד"ר איתמר שליט.
28/12/2007  |  איילת פישביין  |   תחקירים
הפרקליטות הגדישה בימים אלה את הסאה - גם בהחלטה שקיבלה וגם בכזבים שפרסמה. בהודעה שפרסמה (20.12.07) מסרה הפרקליטות, כי "אין מקום לפתוח בחקירה פלילית נגד עמותת התזמורת הסימפונית ירושלים או בעלי תפקידים בעמותה", לרבות נגד עו"ד יחזקאל ביניש. ההחלטה נומקה: "בהסתמך על התשתית העובדתית הקיימת בתיק, ובהמשך לחוות הדעת אשר נכתבה בעניין, לפיהם לא נמצאו ממצאים המבססים חשד לעבירה פלילית". ברשימה שלהלן נציג גם את הראיות לעבירות, וגם את השקרים של הפרקליטות.
22/12/2007  |  יואב יצחק  |   תחקירים
בית המשפט לענייני משפחה מעולם לא היה מקום נינוח לבני זוג. לרבים הוא בבחינת סוף דרך לקשר ארוך שנים, שדה קרב לחלוקת מזונות, ולא פעם גם הסיכוי האחרון לראות את הילד. בית המשפט לענייני משפחה בכפר סבא - הוא כבר סיפור בפני עצמו: הם קוראים לעצמם "נפגעי מֶקָייס", הם הכירו לאחרונה רק במקרה, וכיום הם יוצאים במסע התארגנות תקדימי נגד שופטת בישראל. המטרה המוצהרת: "לעורר את מערכת המשפט לפעולה".
20/12/2007  |  יוסי עבדי  |   תחקירים
ועדת הכלכלה של הכנסת אומנם דחתה את הצעת שר התחבורה, שאול מופז, להאריך את שעות העבודה של נהגי משאיות ואוטובוסים מ-12 שעות המותרות כיום על-פי החוק ל-15 שעות, אך בחברת אגד כלל לא ממתינים ובניגוד לחוק, דורשים מן הנהגים לעבוד מעל ל-12 שעות.
18/12/2007  |  איציק וולף  |   תחקירים
מרכז רבין, שהוקם להנצחת רבין ומורשתו, נמנה עם המבנים היותר מפוארים והיותר יקרים בארץ. מדוח שהוגש לאחרונה לרשם העמותות מתברר כי עלות הקמתו הגיעה לממדים כה גדולים עד שהעמותה "למען הקמת מרכז רבין" נאלצה להודיע כי לא תוכל להשלים את הפרויקט אלא אם כן תצליח לגייס עוד כ-8 מיליון דולר.
13/12/2007  |  איילת פישביין  |   תחקירים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il