ארז רול מנכ"ל חברת לאפייט סוכנויות בע"מ הציג את קולקציית חזרה לבית הספר 2003 עם המותגים המובילים: אוניל, נמו - דיסני, פאואר ריינג'רס ומלך האריות, בגירסתו החדשה. לאפייט השקיעה השנה מיליון דולר בהפקות ושיווק קולקציות מוצרי חזרה לבית הספר.
רול אמר, כי שוק החזרה לבית ספר מוערך בכ-400 מיליון ש"ח מתוכו שוק מוצרי הנייר של חזרה לבית ספר, מוערך בכ-200 מיליון ש"ח.
רול ציין עוד, כי מוצרי החזרה לבית הספר הממותגים, ואלו המשלבים דמויות מאויירות, מיועדים בעיקר לקבוצת הגיל של 6-16. רול מעריך, כי שוק מוצרי החזרה לביה"ס הממותגים (לא כולל תיקים), מגלגל מדי שנה כ-50 מיליון ש"ח.
רול ציין, כי חברת לאפייט בונה את מותגי חזרה לבית הספר שלה לאורך שנים ומשקיעה בכך מאמצים רבים. בלאפייט מעניקים לציבור הלקוחות קולקציות מורכבות אשר כוללות את כל הציוד הדרוש לילד בבית הספר ב'ליין' המועדף עליו.
כמו כן, ממצבת לאפייט את מוצרי חזרה לבית ספר 2003 כקולקציית אופנה וכך גם התייחסות הצרכנים אשר מבקשים להראות את טעמם האישי באופנה גם באמצעות מוצרי החזרה לבית ספר האישיים. לקראת שנת הלימודים 2003 חתמה לאפייט על זכיונות בלעדיים לשיווק מוצרי חזרה לבי"ס עם חברת דיסני, וחברת אוניל.
רול אמר, כי כ-40% מההורים לילדים בגילאי בית הספר היסודי ו/או חטיבת הביניים מתכוונים השנה להוציא עד 400 ש"ח על מוצרי חזרה לבית הספר.
השנה החלו משווקות בשוק חזרה לבית הספר, מחברות ממותגות עם כריכת פלסטיק. ארז רול ציין, כי הוא באופן אישי תומך במכירת מוצרי חזרה לבית הספר העשויים מנייר איכותי שהינו ידידותי לסביבה לעומת כריכות הפלסטיק, ושמח כי הרוב המכריע בקרב ההורים - 65.1% תומך בהעדפה זו.
לדבריו, נראה כי השנה רוב הילדים "נטשו, את המחברות הרגילות הקלאסיות לטובת מחברות הנושאות מותגים ידועים, כ-80% מההורים סבורים כי ילדיהם יעדיפו מחברות ממותגות על פני מחברות רגילות ללא מותג, כאשר יותר ממחצית מהם - 57.5% מעדיפים מחברות ממותגות של חברת "דיסני".
הסקר נערך עבור חברת לאפייט סוכנויות בע"מ באמצעות מכון הסקרים "שווקים פנורמה" בקרב מדגם ארצי מייצג של 513 נשאלים.
רול מעריך, כי כל תלמיד מחליף את תיק ביה"ס בממוצע אחת לשנתיים. מחיר ממוצע של תיק ביה"ס עומד על 200 ש"ח ואילו מחיר חבילת מוצרי כלי כתיבה ממותגים הכוללת מחברות, קלמר, יומן, גלגל עטיפה, קלסר, מדבקות, תיקי גומי, מערכת שעות, עומדת על 50 - 100 ש"ח. בנוסף, מדי שנה נמכרות כ-10 מיליון מחברות ממותגות בישראל, וכן, כמיליון יומני תלמיד.
מחירי קולקציית מוצרי אוניל לדוגמה:
תיקי גב- 129 ש"ח
קלסר - 17 ש"ח
מדבקות - 7 ש"ח
יומן - 35 ש"ח
מחברות- 3 - 6 ש"ח
מחברות פוליפרופילן 5A /4A 7-15 ש"ח ספירל
מחברת 4A ספירל- 12 ש"ח
ארגוניות - כ- 59 ש"ח
קלמרים - 20-30 ש"ח
מוצרי "מוצאים את נמו" ו"מלך האריות":
מחברת 40 דף: 3 ש"ח
יומן תלמיד: 20 ש"ח
יומן מהודר: 35 ש"ח
גליל עטיפה: 10 ש"ח
מדבקות מחברת: 5 ש"ח
מחירים לדוגמא למוצרי פאואר ריינג'רס:
מחברת 40 דף: 3 ש"ח
קלסר פוליו: 15 ש"ח
מערכת שעות גדולה: 5 ש"ח
יומן סקווטש: 20 ש"ח
יומן תלמיד: 15 ש"ח
קלמר עגול: 15 ש"ח
את מוצרי חזרה לבית ספר הממותגים של לאפייט סוכנויות בע"מ ניתן להשיג ברשתות השיווק, בחנויות פופ מכשירי כתיבה ובקניונים.