קואופרטיב אגד עבר לשימוש בכרטיס חכם בגוש-דן. נוסעים שברשותם כרטיסיות נייר יוכלו להחזירן ולקבל זיכוי. אולם בדיקת News1 מעלה כי מדובר בזיכוי במחיר הפסד.
עד היום, יכול היה נוסע שקנה כרטיסייה לחסוך כסף, ולנצל את הניקובים שנותרו בה גם אחרי התייקרות למשך תקופה בלתי מוגבלת, למעט הניקוב הראשון בכרטיסייה.
מחלקת פניות הציבור, הקופות ועמדות הנפקת הכרטיס החכם הונחו לשלם לנוסעים המחזירים כרטיסיות את המחיר המינימלי, קרי: מחיר הכרטיסייה המקורי לחלק במספר הניקובים כפול מספר הניקובים שנותרו.
חישוב ההחזר באופן זה פוגע בנוסעים, שכן הוא מונע מהם את הזכות לחסוך - כפי שיכלו לעשות מלכתחילה. בבחירת חישוב זה בדווקא, דחה אגד אופציות אחרות לחישוב, ובהן:
- מחיר כרטיסייה כפי שהוא לאחר עידכון התעריף (בין אם התייקר ובין אם הוזל) לחלק במספר הניקובים כפול מספר הניקובים שנותרו;
- מחיר נסיעה בודדת כפי שמופיע על הכרטיסייה כפול מספר הניקובים שנותרו;
- מחיר נסיעה בודדת כפי שהוא כיום כפול מספר הניקובים שנותרו.
דובר אגד, רון רטנר, מבהיר כי במסגרת הרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש-דן מאפשר אגד החזרה של כרטיסיות לצורך קבלת החזר. החל ב-17.7, ולמשך חודש, ניתן יהיה לקבל זיכוי בכל קופות אגד בגוש-דן ובכל עמדות הנפקת הרב-קו. נוסעים שלא יצליחו לממש את הליך הזיכוי במהלך פרק זמן של חודש יוכלו לשלוח את הכרטיסיות למחלקת פניות הציבור של אגד ולקבל זיכוי. את כתובת מחלקת פניות הציבור, רשימת הקופות ועמדות הנפקת הרב-קו ניתן למצוא באתר האינטרנט של אגד.
כדי לברר האם הכרטיסיות עם הקוד שברשותם יקבלו החזר, לא יעמוד לרשות הנוסעים מוקד לבירורים, והם יידרשו להגיע עצמאית. כמו-כן, החזר הכרטיסייה שלא נוצלה יינתן במזומן, וטעינתו לכרטיס החכם לא תתאפשר.