כפי
שהבטיח משרד התחבורה, במלאת שבועיים לפעימה השנייה בארגון-מחדש של התחבורה הציבורית בגוש-דן, מתבצעת התחלה של מקצה שיפורים. עדיין אין מדובר בפעימת התיקון המובטחת, שביצועה נקבע לאמצע חודש ספטמבר.
מקצה השיפורים יחל ב-5 באוגוסט, והוא נקבע על-סמך לקחי הימים שחלפו מיום תחילת הרפורמה. הרשימה המתפרסמת כאן נסמכת על נתונים שהעביר דובר משרד התחבורה ופורסמו לראשונה בחדשות10:
- קווים שיחזרו למסלולם טרם הרפורמה: 9, 43, 67.
- קו חדש שיקשר בין בני ברק לבית החולים שיבא: 134.
- קו 61 ייכנס לרחוב הירדן במסלול שהיה טרם הרפורמה.
- קווים 72/172 יחזרו לעבור דרך דיזנגוף ובכך יהיו דומים מאוד למסלולי 1 ו-2.
- קווים 26 ו-126 יסעו דרך צומת הולץ והמסגר ובכך יחדשו את החיבור בין בת ים לבית ספר שבח ורכבת ההגנה.
- קו 39 וקווים נוספים יתחילו לפעול במוצאי שבת.
- קו 40 (הנוסע מהמרינה בבת ים לרמת החי"ל בתל אביב למסוף עתידים) יועתק למסוף האוניברסיטה, במטרה לצמצם את עומס האוטובוסים במסוף ולהציע שירות נוסף עבור הסטודנטים.
- קו 289 – לבקשת תושבי חולון ורמת החי"ל, מסלול הקו יצור קשר ישיר בין חולון וצפון תל אביב לבית חולים איכילוב.
- יחודש קשר ישיר בין בת ים ותחנה מרכזית בתל אביב ובין רח' יפת ביפו למרכז רפואי בת ימון (לא מצוין איך).
- תגבור שירות לרחוב יוספטל בבת ים (לא ברור איך יתבצע).
- חיבור בין שכונת עמידר לשדרות ירושלים בבת ים (אין פירוט איך יתבצע).
- קשר ממרכז חולון למרכז רפואי בת ימון ולשכונת ג'סי כהן. שיפור החיבור בין יפו ג' וד' לשדרות ירושלים ורח' המחרוזת על-ידי העברת קווים 37 ו- 41
- ביטול קו 22 משכונת המשתלה בתל אביב.
- לא מתוכננת החזרת קווים שבוטלו.
בארגון הצרכנים "תחבורה בדרך שלנו", שבאדיבותו הועלו הנתונים, אומרים כי מניתוח ראשוני של השינויים נראה שהמגמה היא מבורכת ואכן מדובר בשיפור כמה דברים אקוטיים. למשל, יהיה חיבור בין בני ברק לתל השומר, יחזור חיבור בין חולון לדיזנגוף סנטר ולרחוב דיזנגוף, 26 במסלולו החדש יהווה תחליף מסוים ל-86 שבוטל (ובחלקים מסוימים של המסלול אף מהיר יותר). החזרת קו 43 לרמת יוסף ונאות רחל וקו 61 לרח' הירדן וקו 67 למסלולו הייתה הכרחית וכל קו שיפעל במוצאי שבת הוא הכרחי וכן ירבו (בתנאי שהתדירות תעלה). הדבר היחיד שלדעתם אינו חד-משמעי הוא החזרת קו 9 למסלולו, וזאת מאחר שהקו במסלולו החדש סיפק קישור טוב לאזור עזריאלי, לקריית הממשלה ולמחנה הקרייה בעוד שלקרליבך וליצחק שדה יש כיום את קו 239 שעם החזרת קו 9 עלול להפוך למעין קו רפאים.
ב"תחבורה בדרך שלנו" הוסיפו שעדיין יש צורך בשיפורים נוספים כגון, תדירויות ותיאום לוחות זמנים.