רשות המיסים הורשתה לקיים מכרז לשכירת למעלה מ-3,000 מ"ר עבור פקיד שומה נצרת, תוך קביעת התנאי לפיו המשרדים יהיו בעיר נצרת בלבד ולא בה או בנצרת עילית. כך קבע (10.7.11) סגן נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, יצחק כהן.
חברת נ.ע מעלות העיר והחברה לפיתוח נצרת עילית עתרו נגד המכרז, בטענה שהוא פוגע בעיקרון השוויון. עוד טענו, כי אין כל הצדקה עניינית למקם את המשרדים דווקא בנצרת וכי ניתן למקם אותם גם בנצרת עילית.
מינהל הדיור הממשלתי (במשרד האוצר) טען בתגובה, כי מדובר ביישום החלטת השר סלאח טריף משנת 2001, לפיה יישמר הסטאטוס-קוו במיקום משרדי הממשלה בנצרת ובנצרת עילית, שכן פקיד השומה שוכן כיום בנצרת. על-פי הנתונים שנמסרו לבית המשפט, מינהל הדיור שוכר בנצרת משרדים בהיקף של 13,546 מ"ר, לעומת 40,923 מ"ר בנצרת עילית. לדברי מינהל הדיור, יישום מדיניות ממשלה אינו פוגע בעיקרון השוויון.
כהן פותח את פסק דינו בביקורת קשה על מינהל הדיור: "ללא קשר לתוצאה להלן, לא יעלה על הדעת כי מדיניות הנוגעת לציבור רב כל כך תתנהל בדרך קלוקלת כפי כאן, ללא שקיפות או פרסום כהלכתם ובעיקר באשר לנגזר לתנאי הסף ולמדיניות שנגזרה מתנאי סף זה (מדיניות הרשות ע"י שָר) וכפי כאן, בסופו של יום, ייווצר מצב לטענות להכא ולהתם. אין לקבל זאת בחברה מודרנית דמוקרטית ומתוקנת, זאת אף בטרם נגיעתי במהלך ככזה".
לדברי כהן, שתי שאלות עיקריות הצריכו הכרעה: האם מדיניות הסטאטוס קוו היא בבחינת
הנחיה מנהלית או תקנה מינהלית בעלת אופי תחיקתי המחייבת פרסום והסמכה מפורשת בחוק? והאם יש בתנאי הסף בדבר תיחום הנכס המוצע לשטחה העירוני של העיר נצרת משום פגיעה בעיקרון השוויון באופן המחייב את ביטולו?
כהן השיב על שתי השאלות בשלילה. לדבריו, מדיניות הסטאטוס קוו אינה "תקנה" המחייבת עיגון פורמלי, אלא חלק מסמכותו של שר לקבוע מדיניות. כהן אומנם קובע שחלה חובה לפרסם את קיומה של מדיניות זו, אך אין בהפרת חובה זו כדי להביא לפסילת המכרז.
עוד קובע כהן, כי עיקרון השוויון במכרזים פירושו יכולת שווה להתמודד בו. אין בכך כדי למנוע ממפרסם המכרז לכלול בו תנאי סף, כגון המיקום הגיאוגרפי של הנכס אותו הוא מבקש לרכוש. "מדובר בדרישה עניינית אשר הולמת את התכלית הציבורית שנועד המכרז להשיג", הוא אומר על המכרז הנדון. הדרישה למיקום המשרדים בנצרת היא לתכלית ראויה ומהווה תנאי ענייני וסביר, קובע כהן.