|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

המחאה בדרך לשולחן עגול: נתניהו לא ייפגש עם המוחים

בהסתדרות לוחצים להפסקת המחאה בתוך יומיים ראש-הממשלה לא מסכים להיוועד עם ראשי המחאה, ושולח אותם להידבר עם משרד האוצר המוחים הביעו נכונות לשולחן עגול הנשיא מרגיע: "המחאה לא תהיה לשווא"
01/08/2011  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   המחאה החברתית   |   תגובות
יקפלו את האוהל? [צילום: AP]

יושב-ראש ההסתדרות עפר עיני דוחף לסיים את המחאה החברתית בתוך יומיים, ודורש מן המפגינים לנסח מסמך דרישות בטרם ייגשו לדיוני שולחן עגול עם נציגי משרד האוצר.

במהלך היממה האחרונה התגלעה מחלוקת בין ארגוני המחאה, שבסופה הודו המיליטנטים שבהם כי הגזימו כאשר דרשו להיפגש עם ראש הממשלה מול מצלמות התקשורת. נתניהו מצידו אינו מעוניין לפגוש אותם, ושולח אותם להידבר עם ראשי משרד האוצר.

נשיא המדינה שמעון פרס אמר כי הדור הקודם בנה לעומק, והדור הצעיר רוצה לבנות לגובה. בנאום שנשא (יום ב', 1.8.11) באירוע לציון 70 שנים לייסוד הפלמ"ח, הדגיש כי הפלמ"ח ירשם כתחייה שעליה תיבנה קומה נוספת של המְרָאה מצד הדור הצעיר.

ברק: זיכוי ממס הכנסה על מטפלת

יושב-ראש מפלגת העצמאות השר אהוד ברק הצדיק בישיבת הסיעה את התביעה להביא לכך שיהיה דיור בר השגה, ושאזרחים לא יצטרכו לעבוד עשר שנים כדי להשיג דירה. "הציפייה - שתימצא הדרך להוריד את המיסים העקיפים (הרגרסיבים), שמענישים את החלשים, והרבה פחות נוגעים ליותר חזקים, ובכך תימצא הדרך לחלק אחרת את הנטל בצורה יותר שווה ומתאימה למציאות. הדברים הללו קשורים גם למחירי המזון, הדלק, לשירותים האלמנטאריים האחרים שמרכיב המיסוי העקיף מקופל בהם", אמר.

הוא הציע לבחון אפשרות שזוג צעיר יקבל זיכוי ממס הכנסה על ההוצאות למטפלת או לטיפול בילדים. "זוהי הוצאה שקשורה בהכנסה, והשכל הישר אומר שזה צריך להיות מוכר כזיכוי במס. אני חושב שגם משכנתה לזוג שרוכש את דירתו הראשונה צריכה להיות מוכרת במס הכנסה. כל הדברים הללו הם דברים שהמדינה צריכה לשקול אותם במעשים ולא בדיבורים".

נתניהו: לפתוח את פלומבת הביורוקרטיה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי כדי שיהיו יותר דירות, יש להסיר חסמים המונעים תכנון דירות ושיווקן. "צריך לפתוח את הפלומבה של הביורוקרטיה", אמר נתניהו בישיבת סיעת הליכוד והוסיף כי הממשלה מסיימת שנתיים של עבודה מאומצת להשלמת הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל ולהקמת ועדות הדיור הלאומיות.

נתניהו נאם בכנסת לרגל יום האזכרה לז'בוטינסקי ואמר כי ישראל הפכה למעצמה טכנולוגית והיא משגשגת כלכלית. "בד בבד עם השגשוג התעוררו גם בעיות חברתיות וכלכליות שעל המדינה לתת להן מענה". נתניהו ציין כי משנתו של ז'בוטינסקי שמה כיעד ראשון את "קיר הברזל" – הדיפת האויב, אך הוא ידע לדבריו, כי הביטחון נשען על הכלכלה.

עוד אמר נתניהו כי ז'בוטינסקי העמיד את מיגור העוני והרעב בראש סדר העדיפות החברתית. "על מדינת ישראל לדאוג לחמשת הממ"ים אך על הכלכלה להיות חופשית".

נתניהו ציין כי בכלכלה פתוחה עלול להיווצר מצב של היעדר תחרות בשוק. "במצב זה, על הממשלה לעודד את הסקטור הפרטי ולהבטיח שהשוק יפעל בתחרות. אנשי העסקים הם אלו המפרנסים את חמשת הממ"ים". עוד אמר כי "אנחנו מחויבים לתקן עיוותי השוק בצורה מדודה ואחראית כדי שלא נכרות את העץ ממנו אנחנו קוטפים את הפרי".

בהתייחסו למשבר הנוכחי, ציטט נתניהו את ז'בוטינסקי ואמר כי הוא האמין "שמשטרים דמוקרטיים חופשיים מסוגלים לתקן עצמם וזה מה שאנחנו עושים עכשיו". נתניהו הזכיר את הקרטלים הקיימים בממ"ים של מעון ומזון והדגיש כי הממשלה פועלת "להקל על הביורוקרטיה החונקת". כמו-כן אמר נתניהו כי כשיש כסף בקופה, אפשר לתקצב רפורמות ולטפל גם בממ"ים האחרים, כולל מ' המרפא ש"ייפתר כי יש לנו משאבים".

ראש האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני (קדימה), אמרה בנאומה כי במשך שנים עיוותו את משנתו של ז'בוטינסקי וכי צדק חברתי אינו מונופול של השמאל.

לדבריה, כשז'בוטינסקי מדבר על היחיד, "זו תפיסה העוסקת בזכויות יסוד של האדם- חלק מהכבוד המגיע לאדם, שאינו מותנה בשאלת היותו רוב או מיעוט , בשאלת עמדותיו או היותו עני או עשיר".

עוד אמרה לבני כי "התחרות אינה אידיאולוגיה בפני עצמה ואם היא אינה פועלת, חובת הממשלה להתערב ולא להתנער מאחריותה".

בהתייחסה לחמשת הממ"ים אמרה לבני כי מ' המורה אינו רק לאימהות עובדות אלא חלק מתפיסת הזכויות ליחיד לעתיד ולמימוש פוטנציאל בלי קשר למקום הולדתו. כמו-כן קראה לבני לנתניהו לקחת את המונופול אותו הזכיר על הקרקע ולנצלו לייצר מעון לכל אזרחי ישראל. היא הוסיפה ותהתה מדוע אם יש משאבים- ממתינים הרופאים בחוץ?

לבני הדגישה את אמונתו של ז'בוטינסקי בזכות האדם לומר את דעתו ואמרה כי אסור שהכנסת תסתום פיות. "מה שראינו בכנסת הוא ההיפך. התנהלותה הדורסנית של הקואליציה חייבת לקחת גם היבט מוסרי של התנהלות רוב".

פרס: "הם בנינו, לא אסירינו"
[צילום: מארק ניימן/לע"מ]

הנשיא פרס עמד על ההבדלים בין הדור של אז לצורכי הדור של ימינו תוך שהוא מתייחס לגל המחאה החברתית: "הוא חש שהכותרות של העבר אינן משקפות את צרכיו הוא ואינן מתייחסות לעתיד שלו. הוא למד אחרת, הוא חי אחרת, הוא עובד אחרת והוא זקוק לסדר עדיפויות שיהלום את עדיפויותיו הוא. הוא מכבד את הוריו, אבל מסרב להיות מגודר בעולמם. הם בנינו, לא אסירינו!"

"בעיניי זהו דור נפלא, הרוצה בתיקון עולמנו ובתיקון עולם", המשיך הנשיא. "הוא אינו אדיש לערכים אבל סבור שהנכסים צריכים להתחלק בצדק. ללא סתירה בין המאמץ לבין התגמול. יש לו קדימות משלו. הוא יודע שהביצות יובשו ואין צורך לייבשן שנית. והוא יודע שהולכת ונוצרת קומה חדשה שעליה יש לבנות.

"אינני חרד לזהותו היהודית. אני מאמין שהוא יחזיק בתעודת הזהות ההיסטורית שלנו. הוא יוסיף נתיב מבלי לאבד את הדרך...הדמוקרטיה שוב אינה מצומצמת לחופש ביטוי. היא מאפשרת היום גם ביטוי עצמי. ומעל להבחנה של שמאל וימין מרחפת קריאה משותפת - לצדק חברתי ולשלום מדיני", דברי פרס.

קודם לכן נועד הנשיא עם נציגי המחאה החברתית שנענו לבקשתו להידבר עם כל הגורמים במשק מוקדם ככל האפשר. פרס אמר כי יש לשנות את סדר העדיפויות ולחלק את הכנסות המדינה על-פי הצרכים האמיתיים. הוא אמר לנועדים עימו: "המחאה שלכם לא הייתה ולא תהיה לשווא, כי היא אמיתית וכבשתם את לב העם במחאה דמוקרטית, ללא אלימות והוכחתם כי קיים דור צעיר ואיכותי בישראל שלא מפחד להשמיע קול, לפעול ולתבוע את זכויותיו".

ריבלין: חושש מגלישה לאנרכיה

"המאבק המתחולל ברחובות איננו רק עוד מאבק כלכלי אלא זעקה על אובדן אידיאולוגי", כך אמר (ב') יושב-ראש הכנסת ראובן (רובי) ריבלין באזכרה לז'בוטינסקי במליאת הכנסת. לדבריו, "ז'בוטינסקי ידע להבחין כבר אז בין ליברליזם סוציאלי לקפיטליזם דורסני והבין שהאינדיבידואלי עשוי להידרס בתחרות הפרועה של השוק החופשי. משנתו החברתית-כלכלית של ז'בוטינסקי הקדימה לשרטט את דמותה של מדינת הרווחה, עוד לפני שהיה זה מושג מקובל. חמשת הממ"ים שעומדים בלב משנתו הם אלה המתנופפים היום על דגלי המחאה: הזכות למעון, למזון, למרפא, למורה ולמלבוש."

"ז'בוטינסקי ראה בזכויות האלה מצפן חברתי מוסרי ואת חובתה היסודית של המדינה כלפי אזרחיה. המחאה הנוכחית היא הזעקה לחמשת המ"מים, מחאה שהימין הנאמן למורשתו של ז'בוטינסקי מבין אותה ומאמץ אותה אל ליבו. היא מבטאת את הדרישה להשיב את דמותה של החברה הישראלית כמדינת רווחה וכחברה צודקת."

לדברי ריבלין, "בעשורים האחרונים נראה שזנחנו את היסודות האידיאולוגיים מהם ינקנו את השראתנו. אסור להתעלם מכך שניהולה של הכלכלה הישראלית ברמת המאקרו, נעשה ביד רמה והצעיד את ישראל לשיעורי צמיחה יוצאי דופן, ולשיעור אבטלה מהנמוכים בתולדותיה. בעוד שמדינות סביב ספגו פגיעה אנושה במשבר הכלכלי האחרון, ביניהן יוון, ספרד, אירלנד ואף ארה"ב, מדינת ישראל, בזכות העומדים בראשה, צלחה את המשבר ביציבות מעוררת השתאות. אולם נדמה שמרוב שיקולי מאקרו לא הבחנו כיצד הפלנו חללים במיקרו, בכל הנוגע לדיור, למערכת החינוך ולמעמדו הירוד של המגזר הציבורי."

יו"ר הכנסת אמר עוד: "לפתחן של הממשלה הזאת והכנסת הזאת מונחת ההזדמנות לתקן את הדרוש תיקון, ולפתור את המשבר המצטבר. עלינו לאפשר לממשלה הנוכחית להמשיך בעבודתה המאומצת והנמרצת למען רווחתו של הציבור כולו. תלמידי ז'בוטינסקי אינם צריכים לצאת מעורם כדי להיענות לאתגר הזה, אלא לשוב הביתה לבית מדרשו של ז'בוטינסקי."

ריבלין הזהיר מפני גלישת דפוסי המחאה: "אני חושש היום, ממה שאני מזהה כניצנים של אנרכיה. עלינו לזכור, כי לצד הזכות הקדושה של המחאה למשחק הדמוקרטי כללים קדושים משלו. אוי ואבוי לנו, אם המחאה הנוכחית תגלוש לפסים של הרס וחורבן, אם האנרכיה תחליף את הדמוקרטיה."

תאריך:  01/08/2011   |   עודכן:  02/08/2011
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המחאה בדרך לשולחן עגול: נתניהו לא ייפגש עם המוחים
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
רחב מהמסעדה
1/08/11 21:02
2
פועה
1/08/11 21:02
3
חיותה .
1/08/11 21:57
4
ישע
1/08/11 22:43
5
עברנו את פרעה..
2/08/11 01:54
6
עין החמור
2/08/11 15:13
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הסתדרות העובדים הלאומית קוראת (יום ב', 1.8.11) להנהלת חברת סטימצקי להפסיק לאלתר את מה שהיא מכנה "נסיונותיה של סטימצקי לפגיעה בחופש ההתארגנות של העובדים.
01/08/2011  |  עופר וולפסון  |   חדשות

זה לא היה משחק ששתי הקבוצות ירצו לזכור אבל בסיומו, הפועל חיפה ובני סכנין נפרדו בתיקו 1:1 במסגרת המחזור הראשון של גביע הטוטו. אזארוב כבש למארחת ואלון בוזורגי הישווה בדוחא הריק. לכל אחת מהן יש כרגע נקודה אחת בבית שכולל גם את מכבי חיפה (0 נקודות) ואת קרית שמונה (בראש הבית עם 3 נק').

שתי הקבוצות לא נראו מוכנות לליגת העל אבל אחרי 21 דקות, היה זה קוסטדין אזארוב שממשיך ביכולת הטובה מהעונה שעברה, שכבש את ה-0:1 בנגיחה אחרי בישול של ראדי (היה הבולט בסכנין). במחצית הראשונה המארחת היתה טובה יותר אבל עדיין לא הרשימה.  ערן לוי העלה הילוך וסידר לחבריו הזדמנויות טובות. אחרי ההרחקה של אמבמבה בדקה ה-64, החיפאים ניסו לנצל את היתרון המספרי ובדקה ה-86 זה השתלם להם אחרי שאלון בוזורגי המחליף קבע שיוויון.


הנה סיפור קטן ומוזר, שלמרות סופו הטוב - עדיין מותיר סימני שאלה. העיקרי שבהם: כיצד החליט בנק הפועלים, על דעת עצמו, כי הוא זכאי לפרוע צ'ק עליו נכתב "למוטב בלבד".
01/08/2011  |  איתמר לוין  |   חדשות
רק 67% מהילדים בעלי צרכים מיוחדים ביישובים קטנים מקבלים שירותים בקהילה לעומת 93% מבני גילם בערים הגדולות. כך עולה (יום ב', 1.8.11) מנתונים שהציגה מחלקת המחקר והמידע של הכנסת, לקראת דיון מחר בוועדה לזכויות הילד בזמינות השירותים לילדים אלו.
01/08/2011  |  עופר וולפסון  |   חדשות

בעוד ששאלת המעבר לאירופה או לליגה הסינית עדיין מרחפת באוויר, קובי בראיינט ממשיך לעשות כותרות. כוכב הלייקרס, שאמר כי לא שוחח במשך שבועות עם אנשי בשיקטאש הטורקית, צפוי להיפגש עימם השבוע בלוס אנג'לס. בינתיים יצא הממבה השחורה להגנתו של לברון ג'יימס, כוכבה של מיאמי.

ב-NBA ממתינים כבר 8 עונות לדו קרב מרתק בין בראיינט לג'יימס הנחשב בעיני רבים ליורשו. ג'יימס, שעזב ברעש גדול את קליבלנד והצטרף לדוויין ווייד במיאמי בקיץ שעבר, ספג ביקורות רבות מכל עבר מאז "ההחלטה" המפורסמת ביולי 2010, והפופולאריות שלו בירידה חדה, גם לנוכח הפסד ההיט 4:2 לדאלאס בסידרת הגמר שהסתיימה לפני חודש וחצי.


01/08/2011  |  אייל גרוסברד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
אלון קוחלני
אלון קוחלני
חוק חדש של ה-EU יחייב קציני הציות בחברות העושות שימוש ב-AI ולנהל סיכוני ציות העולים מרגולציה זו (The Artificial Intelligence Act)
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il