מאז תחילת הפעלתה הציבורית של הרכבת הקלה בירושלים, מוצבים בתחנות נבחרות של הרכבת הקלה עשרות מדריכים מיוחדים אשר מסייעים למוגבלים להשתמש ברכבת, להכיר אותה ולהתמצא בסביבתה.
צוותי המדריכים, המכונים "צוותי הנגישות", הוכשרו על-ידי צוות תוכנית אב לתחבורה בשיתוף
משרד התחבורה להגיש הכוונה וסיוע אישי למוגבלים המתקשים בראייה, בשמיעה, בהליכה ושאר פעולות בסיסיות.
המדריכים המגויסים למשימה הם סטודנטים בתחומי הטיפול והשירותיות, כגון: רפואה, עבודה סוציאלית, קלינאות תקשורת וריפוי בעיסוק. צוותי הנגישות, אשר לובשים אפודות בצבע כחול בהיר ובוהק הנראה למרחוק, הונחו ליזום ולהגיש עזרה לכל מוגבל לרבות קשישים, ופעילותם מתאפיינת בסבלנות, במתינות וברגישות גבוהה לציבור.
צוותי הנגישות פועלים בימים הראשונים להפעלת הרכבת הקלה בתחנות נבחרות באזורים בהם נוסעים בעלי צרכים מיוחדים רבים, כגון: המרכז הרב-שירותי לעיוור (מרש"ל), התחנה המרכזית,
יד שרה והר הרצל.
הצוותים עברו הכשרה מיוחדת לעבודה עם אנשים עם מוגבלות, ביוזמת האגף לנגישות ולפרויקטים מיוחדים במשרד התחבורה ובסיוע האגף לקשרי קהילה בתוכנית אב לתחבורה י-ם. "זהו פרויקט ערכי וחשוב" אמר אמנון אליאן, ראש האגף. "ירושלים חוגגת ומתחדשת, ותפקידנו לוודא שכולם יוכלו להשתתף בחגיגה וליהנות מהשירותים החדשים שמציע מערך התנועה החדש בעיר וכמובן שכולם יוכלו לנסוע ולהגיע ליעדיהם בקלות. אנו רואים בכך חובה וזכות מן המדרגה הראשונה".
"הפעילות בתחום הנגישות בתחבורה הציבורית בירושלים מהווה עבורנו מודל למידה וחיקוי לערים נוספות בישראל", אמרה עו"ד איריס ברקת, הממונה על נגישות ופרויקטים תחבורתיים במשרד התחבורה. "אנו מצויים בעיצומו של תהליך לשיפור מתמיד בתחום זה בכל רחבי הארץ וירושלים מסמנת עבורנו אבן דרך משמעותית בתהליך זה".
מדריכי הנגישות הינם חלק ממערך של כ-350 דיילי הסברה של משרד התחבורה ושל חברת "סיטיפס" זכיינית הרכבת הקלה, אשר פרוסים ברחבי העיר ולאורך תוואי הרכבת ומדריכים את הנוסעים.