עובדי הרכבת פותחים בעיצומים. החל מהערב (יום ד', 21.9.11), צפויים עיכובים בהגעת הרכבות וביציאתן בכל רחבי הארץ. העיצומים ננקטים במסגרת מאבקם של ועד העובדים וההסתדרות לנסות ולהכתיב ל
רכבת ישראל כיצד להתנהל. העובדים הודיעו כי יפעלו "לפי הספר" - יבדקו כל רכבת לפני יציאתה ולא יאיצו את המהירות כדי לעמוד בלוח הזמנים.
נציגי ההסתדרות והעובדים הודיעו על השיבושים לאחר שלדבריהם הפגישה בינם לבין נציגי האוצר וההנהלה לא הניבה את השינוי לו ייחלו בעמדת האוצר.
במהלך הפגישה היום, הציע יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, לנציגי האוצר וההנהלה לפנות לשר התחבורה ישראל כ"ץ לפני פתיחת העיצומים ובטרם ינקטו בעמדה נחרצת. נציגי האוצר וההנהלה דחו את בקשתו.
יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה ארדעי, אמרה לאחר הפגישה כי "המאבק הזה הוא למען הזכויות של הדור הבא של עובדי הרכבת".
ברכבת ישראל מאשימים את העובדים בשביתה פוליטית וכוחנית שנועדה להראות עד כמה שולט הוועד בחברה. בתגובת הנהלת הרכבת נאמר:
"לצערנו, ועד העובדים של רכבת ישראל פוצצו את המו"מ שהיה היום ונועד לדון בסוגיית האחזקה. הנהלת הרכבת הגיעה למו"מ במטרה להדבר ולפתוח בדיאלוג שקוף וכן עם העובדים. בתוך כך, ההנהלה ונציגי הממשלה הגיעו לדיון במטרה להציג בפני נציגות העובדים את המהלכים המבטיחים ביטחון תעסוקתי, ולהבטיח שאף עובד לא יפוטר, ויתרה מכך להציג את כוונות הרכבת לגייס עוד מאות עובדים נוספים לרכבת ישראל.
ממהלך הדיון הסתבר כי ועד העובדים ונציגי ההסתדרות באו שלא במטרה למצות את הדיון בעניין, אלא הדגישו כי כל מטרתם היא לחזק את כוחו של הוועד ולהוכיח מי באמת שולט בחברה.
הנהלת הרכבת רואה בהתנהגות כוחנית זו זלזול מחפיר הן בטובת העובדים והן בציבור הנוסעים. צר לנו, כי אינטרסים צרים הנוגעים לפוליטיקה של שליטה הם המניעים את ועד העובדים ולא דאגה אמיתי וכנה לצרכי העובדים וציבור הלקוחות. אנו מקווים כי הועד לא ינקוט בצעדים דורסניים שישפיעו על ציבור הנוסעים.
ממשרד האוצר נמסר: "לצערנו, ועד עובדי הרכבת מעדיף שוב, לנקוט בעיצומים כוחניים במקום לבוא בהידברות אמיתית. המהלכים בהם, בוחר הוועד פוגעים קודם כל, בציבור הנוסעים, אזרחי המדינה ואנו מצרים על כך.
"המשך התנגדותו של הוועד להגיע לפתרון, מבהירה כי כל רצונו הוא להגדיל את כוחו כוועד על-חשבון טובת החברה והציבור".