|
כרטיסי אשראי. לעודד צרכנות נבונה [צילום: AP]
|
|
|
|
|
החל בחודש מרס הקרוב יפורט בדפי הפירוט של כרטיסי האשראי גם שם הספק כפי שהוא מוצג ללקוחות, וכן יצוין האם במעמד ביצוע העסקה הוצג כרטיס האשראי.
השינויים נועדו למנוע מקרים בהם הספק מוכר בשם מסחרי אחד, בעוד ברישומי המנפיק ובדפי החשבון הוא מוצג בשם אחר. אי-התאמה בין השניים מקשה על הלקוח לאמת את נכונות המידע המופיע בדוח הפירוט החודשי, וגורמת לעיתים לבירורים מיותרים מול הספק ומנפיק הכרטיס.
בנוסף, יכול הלקוח להגביר את ערנותו ולשפר את יכולתו לעקוב אחר עסקות שבהן לא הוצג כרטיס בבית העסק (למשל, עסקות המתבצעות באמצעות טלפון או אינטרנט). בעסקות אלו גובר החשש מפני שימוש לרעה בכרטיס האשראי על-ידי צד שלישי ועל כן הפניית תשומת הלב אליהן חשובה.
סימון מאפייני העסקות בדף הפירוט החודשי מסייע להגנה על הלקוח, שכן בהתאם לחוק, כאשר מתעורר חשש לשימוש לרעה בכרטיס האשראי יכול הלקוח, בתוך 30 ימים מיום שנמסרה לו ההודעה על החיוב, לפנות אל המנפיק ולבטל את החיוב, וזאת בכפוף לבדיקת עובדות המקרה.
הפיקוח על הבנקים סבור, כי יש חשיבות רבה בהרחבת המידע שעל מנפיק הכרטיס למסור ללקוח, כדי לעודד את הציבור להתנהלות צרכנית נבונה.