ביום ראשון תצאנה שתי ועדות לסיור ברכבת - ועדת המשנה לכוח אדם וועדת הכלכלה של הכנסת. הראשונה תגיע לתל אביב סבידור, והשנייה לראש העין.
כנראה שהאחת לא ידעה על הסיור של חברתה, אחרת קשה להבין מדוע לא התאחדו לסיור משותף. מה שבטוח הוא ההבדל בן מטרות שני הסיורים.
בעוד שוועדת הכלכלה יוצאת לסיור מקצועי, כדי ללמוד ולהבין באמת את הבעיות של הכנסת חיילים לרכבת בימי ראשון בבקור (36% מכלל הנוסעים!), ועדת המשנה לכוח אדם יוצאת לגרד כותרות.
מדוע בוחרת ועדת המשנה, בראשות ח"כ מירי רגב, להגיע לסבידור. שום דבר לא באמת יקרה שם. שירות ההסעיות לחיילים ייצא מתחנות אחרות, כמו למשל מראש העין, ולכן בחירת המקום הלא-רלוונטי מעידה על כך שאין באמת כוונה אמיתית לעמוד מקרוב על מה שיתרחש.
על המניעים הפופוליסטיים של מירי רגב כבר כתבנו. היא אפילו מזמינה את כולם להגיע לסיור ברכבת. לא שמענו על ועדה פרלמנטרית שמזמינה את הציבור הרחב לבוא ולהתגייס כביכול למען החיילים.
אבל מה לגבי
שאול מופז, יו"ר ועדת חוץ וביטחון שהחליט להצטרף לסיור. כשר תחבורה לשעבר הוא היה כל כך מנותק ממצב התחבורה הציבורית. אז אל תתפלאו על כך שהוא אינו יודע שהיום במקום לשבת על מושבים באופן נורמלי, חיילים עומדים בימי ראשון בבוקר בשירותים מרוב צפיפות ברכבת, וחלקם אפילו לא מצליחים לעלות עליה. אבל ככה זה כשיש לך פריימריז על הראש. במוצ"ש החליטה גם
ציפי לבני לרכוב על הגל וטענה שאחרי
הדרת נשים יש גם הדרת חיילים.
ההסדר של הסעת חיילים בימי ראשון באוטובוסים במקום ברכבת הוא מצוין, גם אם ynet וגרורותיו יספרו לכם שלא. לא סתם לא תמצאו כתבי תחבורה שיאמרו לכם שמדובר במהלך רע. תרשו לי לנחש שבניגוד לתחזיות הקודרות, ההסדר האמור יפעל מצוין למעט אולי תקלות נקודתיות. אבל ספק אם ה"עיתונאים" הללו יציגו לכם את האמת. מי שוודאי יקבלו שם כותרות הם מופז ורגב. אבל כגודל התהילה תהיה גודל הנפילה. ככה זה כשהמגדל היחיד שלך הוא מגדל של קלפים. מזל שצה"ל לא נכנע לכותרות העיתונים.