שני פיצויים, האחד בסך 200 שקלים והאחר בסך 100 שקלים, תשלם
חברת קווים לנוסע שאוטובוס שלא עצר לו. כך פסק שופט בית המשפט לתעבורה בפתח תקוה,
שלמה (אטינגר) נחשון. מדובר בסכומי פיצוי נמוכים מאוד יחסית למקרים דומים בהם גובה הפיצוי היה גבוה בהרבה.
הנהג לנוסע: לא היית בתחנה
פסק הדין ניתן כמעט שלוש שנים אחרי מועדי הארועים - במאי וביוני 2009. הנוסע יוסף עדן התלונן על כך שאטיא יצחק, נהג קו 84 חלף על פני התחנה בשדרות ירושלים בפתח תקוה מבלי לעצור. לטענתו, בשני המקרים אף סימן לנהג וקרא לעברו, אך הנהג המשיך בדרכו ממושב מזור לכיוון התחנה המרכזית בפתח תקוה. הנהג טען להגנתו כי לא היה אף נוסע בתחנה.
ההגנה, שיוצגה בידי עו"ד אבנר בורוביק, טענה באחד המקרים כי הנהג נסע במהירות 10 קמ"ש והעירה שבעוד הנוסע כותב באחת התלונות כי המתין בסביבות השעה 13:00 המדינה לא השתמשה במילה "בסביבות" והזדרזה לקבוע שמדובר בשעה 13:00, בעוד שהאוטובוס עבר במקום שתי דקות וחצי לפני. נציגת התביעה, עו"ד אורנה רשף, הציגה בדיון הוכחות על כך שהנהג אכן לא עצר בתחנה.
במסגרת הסדר טיעון, הודה הנהג של חברת קווים, והשופט נחשון הרשיע את החברה ומחק את הנהג מהתביעה. עם זאת, העונש שנגזר על החברה על המקרה הראשון היה 4,500 שקל קנס ועוד 200 שקלים פיצוי לנוסע, ובמקרה השני 2,500 שקל קנס ועוד 100 שקלים פיצוי לנוסע - למרות שבמקרה זה אף ציין כי נגרם לו הפסד בשעת עבודה בשל האיחור שנגרם.
קנסות ופיצויים נמוכים יחסית
מדובר בקנסות נמוכים מאוד יחסית לקנסות הנהוגים בתחום אי-עמידה בתנאי רישיון, אי-הפעלת שירות סדיר ואי-עצירה בתחנה לאיסוף נוסע, הנעים בדרך כלל בין 9,000 שקלים ועשויים אף להגיע ל-30,000.
הפיצוי שניתן לנוסע נמוך אף הוא יחסית לתיקים דומים אחרים בהם מפוצים נוסעים בסכומים של כמה מאות שקלים ולעיתים אף יותר מאלף שקלים. שני הפיצויים הנוכחיים לנוסע, בסך 300 שקלים יחד, אף פחותים מן הסכום שקיבל הנוסע עבור עצם עדותו. כידוע, בתיקים בהם מתלונן נוסע ל
משרד התחבורה הוא אינו צד בתיק, ורק משמש כעד מטעם התביעה. על עדותו זו הוא מקבל מן המדינה החזר הוצאות בסך 130 שקלים.
בתום הדיון העיר השופט נחשון בהומור לנוסע שהתלונן, כי להבא יחזיק שלט גדול שעליו כתב "אני כאן".