|
אליעזר שקדי. קיטון של 9% בנפח השוק של אל-על [צילום: סיון פרג´]
|
|
|
|
|
חברת התעופה אל-על הציגה היום (ד', 21.3.12) את הדוחות הכספיים לרבעון הרביעי של שנת 2011 ולכל השנה. מהדוחות עולה כי החברה הציגה עלייה של כ-4% בהכנסות ל-2.02 מיליארד דולר, אך רשמה הפסד של 49.4 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 57.1 מיליון דולר בשנת 2010.
באל-על מסבירים את ההפסד עקב עליית מחיר הדלק הסילוני בשיעור של כ-41% בשנת 2011, ומאובדן נתח שוק בשל התחרות הגוברת, בעיקר בגלל יישום מדיניות "שמיים פתוחים".
ההוצאות התפעוליות בשנת 2011 הסתכמו ב-1,764.9 מיליון דולר לעומת 1,584.6 מיליון דולר בשנת 2010, גידול של כ-11%. בנוסף, נפח השוק של אל-על קטן השנה ב-9% בהשוואה ל-2010 והסתכם ב-33.9%.
הרווח הגולמי של החברה ירד ב-28 אחוז ב-2011 והסתכם בכ-278 מיליון דולר בהשוואה ל-387 מיליון דולר ב-2010.
ההפסד התפעולי הסתכם בכ-43.3 מיליון דולר, לעומת רווח מהפעלה של כ-88 מיליון דולר אשתקד. ההון העצמי נכון ליום 31 בדצמבר 2011, הסתכם בכ-162 מיליון דולר, לעומת כ-248 מיליון דולר נכון ליום 31 בדצמבר 2010.
קיצוץ בשכר הבכירים
עלות שכרו של מנכ"ל אל-על, אליעזר שקדי, הסתכמה בשנה שעברה ב-2.85 מיליון שקל. החברה הבהירה כי שקדי, אשר החל לכהן כמנכ"ל בתחילת 2010, ויתר על 20% ממשכורתו החל בדצמבר 2011 ועד דצמבר 2012, ולכן משכורתו הנוכחית עומדת על 96,681 שקל לחודש.
כחלק מהיערכות לקראת 2012, החליטו חברי דירקטוריון חברת התעופה על קיצוץ של 20% משכרם, וחברי הנהלה הורידו את השכר ב-10%. בנוסף, בעת האחרונה ויתרו על שכר בין 3%-7.5% כל בעלי החוזים האישיים בחברה.
מנכ"ל החברה אליעזר שקדי ציין כי "השנה הייתה מאוד לא פשוטה, נעלמו מהמפה מספר חברות תעופה אשר סיימו את דרכן בעת האחרונה. אנחנו מחויבים ונערכים למאמץ מתמשך ורציני להתמודדות עם השינויים בכלכלה בישראל, באירופה ובעולם, עם המצב הפוליטי הלא יציב במזרח התיכון, עם תנאי השוק המאתגרים ועם התחרות".