תעשיית הטלפונים הסלולריים ממשיכה לצמוח זה הרבעון השני ברציפות - כך עולה מנתוני חברת המחקר והייעוץ העולמית גרטנר גרופ.
ברבעון השני של 2003 הסתכמה מכירת הטלפונים בכ-114.9 מיליון יחידות, גידול של 12% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. מדובר בגידול במכירות של כ-2% לעומת הרבעון הראשון של 2003.
נוקיה, שמכרה הרבעון כ-41.2 מיליון מכשירים, המשיכה לשלוט בשוק והגדילה את נתח השוק שלה ל-35.9% בעקבות הצלחתה להגדיל את אחיזתה בשוק ה-CDMA ולהגדיל את נתח השוק באסיה-פסיפיק, מרכז ומזרח אירופה, המזה"ת ואפריקה.
סוני אריקסון צמחה במפתיע בנתח השוק שלה לכ-5.5% ברבעון השני, בעקבות גידול במכירות ביפאן והצלחה יחסית עם מכשיר ה-T610 במערב אירופה. החברה מכרה כ-6.2 מיליון מכשירים הרבעון.
מוטורולה, מובילת השוק בסין, נפגעה מה-SARS ונתח השוק שלה ירד ל-14.6% עם מכירות רבעוניות בהיקף של כ-16.7 מיליון מכשירים. מוטורולה סובלת מתחרות חדשה של נוקיה בשוק ה-CDMA ומהגדלת האחיזה של נוקיה בסין.
סמסונג מכרה הרבעון כ-11.3 מיליון מכשירים ונתח השוק שלה נאמד בכ-9.9%, סימנס רשמה נתח שוק של כ-7% ומכירות של כ-8.05 מיליון מכשירים. יתר יצרני המכשירים בעולם התחלקו בכ-27.1% מהמכירות בשוק.
בגרטנר מצפים כי בשוק הסיני יחול קיצוץ בייצור של הספקים המקומיים, ומיזוגים בין ספקים מקומיים ידללו את מספר השחקנים בשוק.
בגרטנר סבורים כי אם יימשך הקצב הנוכחי של ייצור וצריכת הטלפונים הניידים במהלך המחצית השנייה של השנה, השוק הגלובלי יחווה צמיחה חזקה עד סוף השנה, לאחר שנתיים של קיפאון בשוק.
ב-2002 נמכרו כ-423.4 מיליון מכשירי סלולר בעולם, גידול של 6% בהשוואה להיקף המכירות ב-2001. ארבעה מתוך חמשת יצרני המכשירים המובילים הגדילו את נתח השוק שלהם ב-2002 לעומת 2001, כשסמסונג נהנתה מהגידול החד ביותר במכירת מכשירים - 47.6%.
סמסונג, שמכרה כ-28.2 מיליון מכשירים ב-2001 הצליחה למכור ב-2002 כ-41.6 מיליון מכשירים ולהגדיל את נתח השוק שלה מ-7.1% ל-9.8%.
נתח השוק של נוקיה הגיע ב-2002 ל-35.8% בהשוואה ל-35% ב-2001, מוטורולה הגדילה את נתח השוק שלה מ-14.8% ל-15.3% וסימנס הגדילה את נתח השוק שלה מ-7.4% ל-8.2%. סוני-אריקסון הפסידה נתח שוק ב-2002 וירדה מכ-6.7% ל-5.5% ב-2002.