עקב עבודות להכפלת קו הרכבת קריית מוצקין-נהריה, נעצרה תנועת הרכבות לגליל המערבי למשך כשבועיים. במקצת פרק זמן זה תופסק גם תנועת הרכבות לקריית מוצקין, ולא תתאפשר גם נסיעה ברכבת מ/אל תחנות לב המפרץ, חוצות המפרץ וקריית חיים.
החל מהיום (ו', 4.5.12), הופסקה תנועת הרכבות, בשני הכיוונים, צפונית לתחנת חיפה (מרכז השמונה) בקו המגיע לעכו ולנהריה. תנועת הרכבות לקריית מוצקין תתחדש במוצאי שבת, 12 במאי, ולעכו ולנהריה - במוצאי שבת שאחריו - 19 במאי.
שירות הסעיות (שאטלים) יופעל רק בשבוע השני, בעת השבתת הרכבות בקו נהריה-קריית מוצקין. ב
רכבת ישראל אומרים כי אלו הן הנחיות הרגולטור, קרי:
משרד התחבורה, שדואג במקום לתגבור האוטובוסים של חברות התחבורה הציבורית.
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה ל-News1: "תגבור התחבורה הציבורית נעשה בהתאם לנוהל השבתת רכבת המשותף למשרד התחבורה ורכבת ישראל. במסגרת הנוהל, ישנו תגבור מאסיבי של קווי התחבורה הציבורית בקטעים הרלוונטיים. במקרה הצורך, ניתן חיזוק לתגבור באמצעות חברות פרטיות ("שאטלים") בהתאם לנוהל השבתת רכבת".
יצוין, כי המימון להפעלת שירות ההסעיות נותן משרד התחבורה ולא רכבת ישראל. גם במשרד התחבורה מבינים כי קשה מאוד להפעיל שירות הסעיות במקטעים ארוכים, מכמה סיבות:
- חלק מתחנות הרכבת אינן תחנות מרכזיות. הפעלת אוטובוסים בשטחן תיצור גודשי תנועה קשים באזורים שאינם מורגלים בכך;
- מספר הנוסעים בקו לרכבת מרכז הוא כפליים או פי שלושה אם לא למעלה מכך ממספר הנוסעים בקו לקריית מוצקין. הפעלת שירות חינמי בסדר גודל שכזה מכביד על הקופה הציבורית.