|   15:07:40
דלג
  אפרים הלפרין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

נבצרות מטעמי בריאות וביטחון

לא בגלל הפרוסטטה, ואפילו לא בגלל המלחמה. אהוד אולמרט לא כשיר ולא מתפקד
23/05/2008  |   אפרים הלפרין   |   מאמרים   |   פרשת אולמרט   |   תגובות
נבצר יותר מאריק שרון. אהוד אולמרט [צילום: פלאש 90]

דברים אלה נכתבים מתוך כאב אמיתי, הגיעו מים עד נפש.
יומני אולמרט ושולה זקן אשר טפח מהם פורסם היום באתר האינטרנט של הארץ מגדישים את כל הסאות.

מעניין כמה זמן ייקח לחבורה הנחשלת והכושלת המנהיגה אותנו, להבחין בזאת, הדגל השחור מתנוסס כבר זמן רב.

מיום ליום הוא גדל ומתעצם, והם, חסרי הבינה האלה - לא רואים כלום, או יותר נכון - רואים הכל מקרוב ומחרישים.
חבריא, יש לנו ראש ממשלה נבצר, במלוא משמעות המילה.

וזאת משתי סיבות עיקריות.


סיבה א' בריאותית.

התופעה אותה אנו מגלים יותר ויותר מיום ליום היא תופעה חולה, חולה מאד. מדובר באדם מאד מאד בכיר, שר בממשלת ישראל וראש עיריית ירושלים לשעבר, אשר רק כמה שנים לפני כן ניצל בעור שיניו מהדין הפלילי, והוא, משחק באש - ובמקביל מרסס בנזין ואלכוהול.

נניח שאין לו קווי מוסר, נניח שהוא לא מתיימר להיות יפה נפש, נניח שהוא באמת ובתמים לא דופק חשבון לציבור. אבל לעצמו הוא דופק? (ולא התכוונתי לקצב), לאשתו הוא דופק חשבון? לילדיו? שר בממשלה המקבל באופן שיטתי (ואפילו באופן לא שיטתי) מעטפות במזומן, מאות אלפי דולרים, וגם עשרות, ואפילו שטרות בודדים, הוא לדעתי איש חולה, ממש כמו מהמר כפייתי, ממש כמו מי שמכור לאלכוהול ולסמים - אלה גם אלה נבצר מהם מלכהן בתפקידי מפתח.

אם אני משווה את מידת בריאותו של שרון ביום בו עבר התפקיד למר אולמרט, ולאורך כל התקופה מאז, אני יכול לומר כי לעומק דעתי, רמת נבצרותו של שרון, פחותה מרמת הנבצרות של אולמרט - מבחינה בריאותית - כן מבחינה בריאותית.

כמובן שאף רופא לא יסכים אתי, כי סימני החיים שמפגין אולמרט רבים יותר מסימני החיים של שרון, אך ככל שנחשפים הפרטים, ולו הייתי צריך לשקול בין השניים הייתי אומר חד-משמעית, כי משרון, במצבו לא תצמח לנו כל תועלת, ולא ייגרם לנו כל נזק, מאולמרט לא נשיג שום דבר, אך נזקו ענק, ענק!!!

אגב, גם נבצרותו של קצב, הייתה והינה גם בריאותית, הפרשיות בלשכתו של קצב הן פרשיות חולות, חולות מאד.


סיבה ב' ביטחונית

אני חוזר ואומר שהדברים נכתבים מתוך כאב עמוק, ומתוך אמונה עמוקה בנכונותם.

ונחזור לעניין קצב, מה פוצץ את פרשת קצב? כולנו זוכרים שקצב הוא זה שפנה לרשויות, כי סבר לפחות על-פי טענתו שאחת מעובדות לשכתו מנסה לסחוט ממנו כספים.

ככל שהיה שם ניסיון סחיטה, הניסיון נכשל.

אבל סיפורי קצב (ואפילו אם מדובר בהגזמות) נמשכים כבר שנים על גבי שנים, ומי יודע כמה ניסיונות סחיטה הצליחו?

וניסיונות סחיטה לא תמיד מתבטאים בסטיפות.

לפוליטיקאי לא נוח לשלם מכיסו לכל מיני נודניקים והוא משלם מקופת הציבור, לעתים ביושר לעתים לא. יש ג'ובים, ויש כספי תמיכה, ויש עמותות, ויש תקציבים, ויש ויש ויש, תקציב המדינה יכול לסחוב עליו הרבה סחטנים עד שהמדינה תקרוס. ובל נבלבל בין סחטנות מובהקת על-פי חוק העונשין לעומת "סחטנויות" פוליטיות, פרי משאים ומתנים קואליציוניים ואחרים.

ונחזור לאולמרט.

נניח שאיזה אדם חלקלק וחמקמק היה מתייצב במשרדו של אולמרט, נאמר חודש לאחר שנכתבו הסכומים ביומן, היה מתקבל שם בכבוד מלכים כי מכירים אותו בלשכה ומציג לאולמרט צילום מדפי היומן, מה היה עושה ראש הממשלה?

  • אפשרות א' - זורק את האדם לכל הרוחות ואומר לו "לך חפש ת'חברים שלך בצ'ק פוסט, פרסם מה בראש לך, העיקר תעוף לי מהרשתית."
  • אפשרות ב' - עוצר אותו במעצר אזרחי על ניסיון סחיטה באיומים ומזמין את המשטרה.
  • אפשרות ג' - אומר לו תן שבוע למחשבה, ואז נדבר.
  • אפשרות ד' - אומר לו, תקשיב, כל הכסף הלך לצדקה, הכל כל בסדר, הפרסום הזה רק יזיק למדינה - כל מי שיפרסם זאת ייחשב כאידיוט וכמטומטם שניהם ביחד וכל אחד לחוד.

ונניח שהאדם השתכנע לנקוט באפשרות ד', זה לא נורא, הכל הלך לצדקה, ישראל עם רחמן, יש לו חזקת הכפות. (או החפות או השפוט - Whatever)

מה לדעת הקוראים, ולדעת חבורת הפוליטיקאים המאד מוגבלת המנהיגה אותנו יקרה, כאשר אותו אדם ירים יום אחד טלפון ללשכה, ויבקש שיעזרו לבת אח שלו שרק גמרה עבודה סוציאלית להתקבל לעבודה במשרד של כבוד השר?, כי הרי מדובר בצדקה, הבחורה גמרה, חייבים ניסיון, היא רק התחתנה השנה, וכרסה בין שיניה, והבעל אבוי יזם הייטק בשלב ה SEED ואין מה לאכול, והזוג הצעיר נאלץ לאכול כל יום במסעדות (על תעריף עסקי הם מקפידים - רק בשבת הם דופקים 600 ש"חלמנה, טוב אין עסקי בשבת) ואז פונים לקופת הצדקה, אותה קופה שמשמאלה ומימינה נשפכו מאות אלפי הדולרים.

ושלא יקשקשו לנו במוח, כולם או לפחות רובם שם יודעים על הכול, לפחות על הרוב, ושותקים, והם או יזמים בפני עצמם, או אידיוטים גמורים, או שותפים, או חמור יותר סחטנים.

איך התמנה הירשזון לתפקיד שר האוצר? לדעתי, אין לי שום הסבר המתקבל על הדעת, למעט האפשרות שהם מחזיקים בביצים איש לרעהו. איך התמנה בראון לאותו תפקיד, לדעתי אין לי כל הסבר המתקבל על הדעת, אלא אם הם מחזיקים בביצים איש לרעהו. איך שותקת העיתונות, ביצים. איך מחזיקה הממשלה ביצים. איך שותקים חברי הכנסת, ביצים. איך הקואליציה מחזיקה. ביצים, איך נציבות שרות המדינה חיה עם כל אלה, ביצים. (על-פי חוק ההזדמנויות השוות - הפסקה מתייחסת לגברים ולנשים מידה שווה)

ואז מגיע פרקליט מדינה אמיץ אחד, ואולי אולי סוף סוף יעשה לכולם מקושקשת. (ואני מתפלל שלא אתבדה)
ואתה, הי אתה, ראש השב"כ, הלו!! דיסקין!!, תקשיב לי, עזוב את דיכטר, הוא פוליטיקאי תקשיב לי, לאספסוף!!! הסחטנות, אין כל חובה שתסתיים בגבולותיה הצרים של מדינת ישראל. יש לנו אויבים מרים וקשים, אשר משפרים את יכולותיהם יום יום, ויומנים כאלה ודאי יכולים ליפול גם לידיהם, ואם יבוא מישהו ויאמר כי הפצצה כבר התפוצצה, אחזור לפרק הראשון, פרק הבריאות, ואומר כי לדעתי, ולהבנתי התחקות אחר דפוסי ההתנהגות של מר אולמרט וגונדתו, מעידה שגילנו רק את קצה קצהו של הקרחון.

  • מי שרואים אותו שותה הרבה ויודעים שהוא שיכור - שותה ודאי גם כאשר אנחנו לא מסתכלים עליו.
  • מהמר כפייתי ודאי מהמר הרבה יותר מכפי שאנחנו רואים.
  • מי שחולה במחלת הגרידיות הסטיפית ותפסנו אותו בגין כמה מקרים, יש ודאי המון מקרים אחרים בהם לא תפסנו אותו עדיין.

משחר התמנותו של ראש הממשלה, ועוד הרבה לפני כן - נבצר ממנו מלמלא את תפקידו, הן בהיבטים של בריאות והן בהיבטים של ביטחון, ראש הממשלה חייב ללכת, ואנא ייקח עמו, בביצים, את כל אלו שלדעתי אוחזים בו, ואת כל אלה שלדעתי הוא אוחז בהם (ולדעתי רק המעטים והטובים יישארו).

כאמור הכתוב נכתב מתוך כאב אמיתי - ובמטרה לשים קץ לסבל מיותר ומאוד מכאיב שנפל עלינו, להציב לנו, ובייחוד לבכירינו, מראה מול העיניים, אולי סוף סוף נזדעזע מהכיעור הרב והמסוכן ונעשה את מה שמצופה מאתנו לעשות מאז שוליית הקוסם נטלה את השרביט - ולפני כל פעולה אחרת, לקחת מהשוליה את שרביט הקסמים, על-מנת לנטרל את העוצמה המאד מסוכנת שבידיו, אשר אינו שולט בה, כי לדעתי סולם הערכים והאיזונים שלו, ללא כל ספק - לקוי מאד, משובש עד כדי כך שהינו חסר כל תקנה.

כאמור, נבצרות מטעמי בריאות וביטחון.

נ.ב בעדותו של יורם טורבוביץ' בפני ועדת וינוגרד הוא סיפר לוועדה על הדממה ששררה בלשכת ראש הממשלה במהלך המלחמה ושם הוא אומר: "אתה שומע ברדיו מה קורה ואתה בטוח שבטח בלשכת ראש הממשלה זה בית משוגעים. בפועל אתה סוגר את הדלת ללשכתו של ראש הממשלה, ויש דומיית מוות. או הוא ישנו ועוד ארבעה אנשים – או שהולכים לחדר הישיבות. זה לא איזה כוורת מלחמתית" .

מעניין מה קורה כעת בלשכה. האם גם כעת, ערב חקירתו המכריעה של אולמרט יש דומיית מוות בלשכה? או אולי הלשכה לוחשת וגועשת עורכי דין ועיצעס גיברס לחקירה של מחר ולפעילויות בבית המשפט בשבוע הבא.

והרי ברורים סדרי העדיפויות, כשמתים חיילים יש דממת מוות בלשכת ראש הממשלה, כאשר ראש הממשלה נחקר אז מתעוררות הלשכות.

זה שיקול דעת!!, אלה סדרי עדיפויות נכונים!!.

תאריך:  23/05/2008   |   עודכן:  23/05/2008
אפרי הלפרין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נבצרות מטעמי בריאות וביטחון
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כל מי שמדבר על כך שישראל היא מדינת העם היהודי, שוכח עובדה אחת: במדינה הזאת, ישראל, חיים אזרחים בני עמים שונים, לא רק יהודים. לציבורים אזרחיים אלה יש צרכים ייחודיים וכדי שצרכים אלה ימצאו פתרון הוגן והולם, יש לגבש תפישת עולם חדשה, נקודת איזון חדשה, גם בתוך קרן קיימת, לגבי כל סוגי האוכלוסיות.
22/05/2008  |  פרופ' ראסם ח'מאיסי  |   מאמרים
כבמטה קסמים נשלפים בזה אחר זה השפנים מן הכובע: יש שיחות שלום עם סוריה, ויש רמז הרגעה לאלמנת גיבור-דמשק, אלי כהן; יש מגעים עם החמאס; ויש באופק גם מבצע צבאי רחב היקף בעזה למיגור הטרור.
22/05/2008  |  ראובן לייב  |   מאמרים
המשטרה מנהלת חקירה מקפת נגד ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בחשד שקיבל שוחד מאיש העסקים משה (מוריס) טלנסקי. אחת השאלות שהוצגו: מה קיבל טלנסקי בתמורה לכספים שהעביר לאולמרט. חוקרי המשטרה חיפשו רחוק מהפנס - מידע שיצביע על עסקות, היתרי בניה וכו'. ואולם, מבדיקת Nfc עולה, כי התמורה שקיבל טלנסקי נראית היטב באור הפנס. נפרט זאת להלן.
22/05/2008  |  יואב יצחק  |   מאמרים
מנהיגים ישראלים ואמריקנים נוהגים להשתבח בידידות המופלאה וביחסים המיוחדים שבין שתי המדינות. יעידו על כך ריבוי המפגשים בדרג בכיר, הסיוע הצבאי הנדיב לישראל ושיתוף הפעולה המדיני והאסטרטגי. אבל בעיני רוב הישראלים, המפגש הראשון עם הממשל האמריקני ונציגיו הרבה פחות מלבב. הוא נעשה בתור להוצאת ויזה, שבה מחויב כל אזרח ישראלי שרוצה לבקר בארצות הברית.
22/05/2008  |  אלוף בן  |   מאמרים
זה עלול לקחת שנים של עבודה קשה, ריצות אינסופיות והוצאות ניכרות למצוא משקיע שיעזור לקחת את העסק שלך משלב התכנון לשלב הביצוע. אבל, מה אם לא היית צריך לחכות? מה אם לא היית צריך לחפש משקיעים אלא להיפך, הם היו מגיעים אליך?
22/05/2008  |  רו"ח שי באטון  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il