|   15:07:40
דלג
  יפעת גדות  
עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

חלב עזים - לא רק בחג שבועות

אוסף הוכחות מדעיות ומחקרים על תרומתו של חלב עזים לבריאות חלב העזים משדרג את מעמדו מתרופת סבתא לטיפול מונע ממשי
20/05/2012  |   יפעת גדות   |   חדשות   |   חגים ומועדים   |   תגובות
חלב עזים. אבן-יסוד בתזונה הים-תיכונית [צילום: יח"צ]

הבולט בין מנהגי חג השבועות הוא אכילת מאכלי חלב. למנהג זה ניתנו הסברים רבים, אחד מהם הוא שכאשר קיבלו בני ישראל את התורה לא יכלו לאכול מיד בשר, כי נדרשות לכך הכנות רבות כמו הכשרת הכלים, בדיקת הסכין, שחיטה, ניקור, הוצאת הדם והם לא היו ערוכים לכך, ועל כן אכלו מאכלי חלב. הסבר נוסף הוא שהחלב מסמל את הנתינה של הגדול לקטן, של אם לבנה, ובדומה לכך התורה היא מתנה של השם לעמו ויש אף סימן נוסף והוא שחלב בגימטריה הוא 40, מספר המסמל את מעמד הר סיני, שכן על-פי המסופר בתורה, משה שהה בהר סיני 40 ימים.

חשוב לדעת כי חלב עזים שימש בעבר כמקור תזונה משמעותי באזור המזרח התיכון והמדבר, אולם נראה כי בשל המודרניזציה המתפתחת נשכחה תרומתו המשמעותית כמקור תזונתי חשוב והיותו מאבני היסוד בתזונה הים-תיכונית, הידועה כתורמת לבריאות ואריכות ימים.

בחוגים מסוימים מקובל לחשוב שעל-מנת ליהנות מיתרונותיו הבריאותיחם של חלב עזים צריך לשתות חלב עזים ישירות מעטין העז. אולם חשוב לדעת כי ברוב המחקרים שנערכו ברחבי העולם בשנים האחרונות, נעשה שימוש בחלב עזים מפוסטר, דבר אשר הוכיח כי גם לחלב עזים מפוסטר יש יתרון בריאותי במניעת מחלות. יתרה מכך, קיים סיכון בשימוש בחלב עזים שאינו מפוסטר, בין השאר האפשרות לחלות בברוצלוזיס, שהיא מחלה זיהומית ממושכת וקשה, הדורשת טיפול אנטיביוטי ארוך, ובדיוק לשם כך קיימת הוראה של משרד הבריאות האוסרת למכור בארץ חלב לא מפוסטר.

חלב עזים מחזק את המערכת החיסונית

מחקר מרתק שנערך באוניברסיטת בארי באיטליה קבע כי חלב עזים מחזק את המערכת החיסונית. המחקר בדק כיצד מגיבים תאים אנושיים כאשר הם נחשפים לחלב עזים והסתבר כי למרכיבים בריאותיים הנמצאים בחלב עזים יש השפעה מיטיבה במיוחד על תפקוד כדוריות הדם הלבנות של תאי דם אנושיים בגוף האדם. לכדוריות אלו תפקיד חשוב במערכת החיסונית וביכולתן לשמור על גוף האדם מפני מחלות.

במהלך המחקר נבדק המנגנון המשפיע על תפקוד כדוריות הדם הלבנות בדמם של אנשים בריאים. תהליך הבדיקה התבצע באמצעות הוספת חלב עזים לתאים אנושיים של כדוריות דם לבנות. המחקר קבע כי הגברת הייצור של רכיבים אלה בתאי הדם הלבנים מעודדת את פעילות המערכת החיסונית כנגד מצבים דלקתיים שונים בגוף האדם ויכולה להיות בעלי השפעה קלינית בקרב קשישים, חולים כרוניים, חולי סרטן ואנשים בעלי מערכת חיסונית חלשה. המחקר פורסם בכתב העת המדעי הבינלאומי לפרמצבטיקה, ה-Current Pharmaceutical Design.

חלב עזים מרפא אפטות בפה

מחקר ישראלי ייחודי אשר נערך ביוזמת ד"ר אורית הדר מבית החולים לילדים בריטיש קולומביה, קנדה, וד"ר דן מירון, מהמרכז הרפואי העמק בעפולה, בחן את ההשערה שבאמצעות חלב עזים ניתן לקצר את משך הופעת התסמינים ולהקל על הכאב אצל ילדים, אשר לקו במחלה נגיפית בחלל הפה. אוכלוסיית הנבדקים כללה ילדים מגיל שנה ועד שבע שנים, אשר פנו לקבלת טיפול רפואי לאחר שחלו והתלוננו על כאבים בפה וחוסר רצון לאכול.

כל ילד קיבל לביתו בקבוק חלב עזים מפוסטר וקבוצת הביקורת קיבלו חלב בקר, ללא פרטים מזהים. הילד נדרש לשתות או לשטוף את הפה בחלב שבבקבוק 6-4 פעמים במהלך היממה ובתום 24 שעות להשליך את החלב לפח. החוקרים גילו כי בקרב הילדים אשר טופלו בחלב עזים ניכר שינוי משמעותי יותר בהרגשה הכללית במהלך היממה של הטיפול והם נזקקו פחות לתרופות להקלת חום או כאבים, בהשוואה לחבריהם בקבוצה שטופלה בחלב בקר. הבדלים אלו נמצאו משמעותיים סטטיסטית. כמו-כן נמצא כי ילדים אשר טופלו בחלב עזים, שתו והסכימו לאכול יותר מאשר חבריהם בקבוצה המקבילה.

חלב עזים מגן מפני זיהומים ומנטרל חיידקים

מחקר שנערך באוניברסיטת אוסקה שביפן, קבע כי חלב עזים מסייע בהגנה מפני דלקות וזיהומים שמקורם בחיידקי כולירה ורעלני בוטולינום. המחקר בחן את הקשר שבין רכיבים ייחודיים הקיימים בחלב העזים לבין השפעתם על המערכת החיסונית בגוף האדם. מדובר ברכיבים שומניים ייחודיים, הנקראים גנגליאוזידים, המצויים בסוגי חלב שונים וידועים ביכולתם לנטרל את ההשפעה המזיקה של חיידקים ולהגן מפני דלקות וזיהומים. רכיבים ייחודיים אלו נקשרים לקולטנים של רעלנים, המופרשים מהחיידקים ועל-ידי כך מנטרלים את פעילותם המזיקה על מערכות שונות בגוף האדם. החוקרים גילו כי חלב עזים הראה יעילות של 100% בנטרול חיידק הויבריו כולירה והסיקו כי לחלב עזים תרומה משמעותית ביותר נגד חיידקים העלולים לגרום לנזק עצבי, לדלקות ולזיהומים גם בהשוואה לחלב-אם וחלב פרה. המחקר פורסם בכתב העת המדעי לביוכימיה ומטבוליזם Glycoconjugate Journal.

חלב עזים עוזר בספיגת סידן

מחקר מדעי שנערך באוניברסיטת מאסי שבניו-זילנד קבע, כי צריכה של חלב עזים מסייעת לספיגת מינרלים, לגדילה ולהתפתחות העצמות. המחקר, שנערך בקרב חולדות מעבדה, בדק את השפעת הצריכה של חלב עזים, המועשר בחיידקים פרו-ביוטיים ופרה-ביוטיים, על צפיפות העצם ודלדול העצם לטווח הארוך. לחולדות בקבוצת הביקורת ניתן חלב סויה. אחר החולדות נערך מעקב שכלל, בין היתר, צילומי רנטגן ובדיקת צפיפות עצם, ניתוח הרכב הגוף וספיגת מינרלים.

מסקנת המחקר הראתה, כי צריכה קבועה של חלב עזים משפרת משמעותית את ספיגת הסידן והזרחן ומשפרת את שמירת ערכיהם בגוף. עוד נמצא, כי בקרב החולדות, שהוזנו בחלב העזים המועשר, התקבלה צפיפות עצם גבוהה יותר לעומת החולדות בקבוצת הביקורת. גם הרכב המינרלים וצפיפותם בעצמות עמוד השדרה המותני היו גבוהים משמעותית בקרב החולדות שהוזנו בחלב עזים מעושר ותרמו לחיזוק העצם. מסקנת החוקרים, אשר התבססה על פעילותו של חלב העזים והרכבו התזונתי הייחודי, כי צריכה קבועה של חלב עזים עשויה לתרום לספיגת ושימור המינרלים, החיוניים לגדילתה ולהתפתחותה של העצם, ולשימור צפיפות העצם וחוזקה. המחקר פורסם בכתב העת הבינלאומי למדעי המזון והחקלאות, ה-Journal of the Science of Food and Agriculture.

יודגש כי בכל המחקרים שהוזכרו נעשה שימוש בחלב עזים מפוסטר, הניתן לרכישה בכל מרכול בישראל.

תאריך:  20/05/2012   |   עודכן:  20/05/2012
יפעת גדות
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חלב עזים - לא רק בחג שבועות
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פוריה
20/05/12 18:27
2
אייל589
17/07/12 13:26
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות

מהראן לאלה לא ירצה לזכור את העונה הזאת. חלוץ הפועל תל אביב שסיים חוזה היה פצוע, סבל אולי יותר מכולם מהסכסוך עם אלי טביב ומעבר לכך, פשוט לא הצליח למצוא את אותה יכולת שהפכה אותו לסיפור סינדרלה ויקיר האוהדים בבלומפילד. אותו חלוץ שהיה בתקופת גוטמן אימת הקבוצות הגדולות וכבש שערים חשובים כל כך במשחקי הדרבי ומול מכבי חיפה, בקושי ראה דשא העונה וגם כשכן שיחק, הרבה להחמיץ. בסופו של דבר הוא סיים עם ארבעה שערים בליגה, שנייים באירופה, חמישה בגביע הטוטו ואחד בגביע המדינה.

"זו העונה הכי קשה בקריירה שלי", אמר לאלה בראיון לאתר ערוץ הספורט, "נתתי את הנשמה שלי למועדון והיחס שקיבלתי בתמורה היה מחפיר. אני לא יודע מה רצה ממני טביב עד עכשיו. רצו אותי באירופה אבל סירבו לשחרר אותי ואז נפצעתי וזה הלך. הקטע הקשה ביותר היה כשהכניסו את עדן שרם, שחקן של הנוער, לפניי למרות שהתחממתי דקות ארוכות. אני לא אוהב לדבר על עצמי ותמיד שומר על צניעות אבל היה לי מקום בהרכב של הפועל בכל כך הרבה משחקים. אני לא מבין למה שיחקתי".
 
"גם כששיחקתי הייתי נכנס לעשר דקות או רבע שעה. חלוץ צריך ביטחון ודקות משחק. כשאני נכנס בארבע אפס לטובתנו, אני לא יכול למכור כלום. אני לא יכול להיות חילוף דקה 70 או 80. טוטו ועומר חלוצים טובים אבל אני מחזיק מעצמי. שאחרים ישפטו על פי היחס שקיבלתי. אין משחק שפתחתי בו ולא הבקעתי, לך תבדוק. היו משחקים שפתחתי, הבקעתי ומשחק אחר כך שיחקתי ארבע חמש דקות. זה לא הגיוני. אני בא בטענות רק לעצמי כי הייתי נאיבי. אהבתי את המועדון אהבת אמת ונתתי את נשמתי. אין מאמן אחד שלא היה בהפועל ואמר לי שהוא בונה עלי. אני מתאמן טוב טוב, נותן את הנשמה ואז מגיע המשחק ומתעלמים ממני.


20/05/2012  |  מוטי פשכצקי  |   חדשות
אחרי תקופה לא פשוטה של ירידות שערים חדות בני"ע של קבוצת אי.די.בי, בעל השליטה נוחי דנקנר יכול לחייך היום. הדיווח על מתווה העסקה למכירת השליטה בכלל תעשיות מקפיץ את המניות ואגרות החוב של אי.די.בי בבורסה, בשיעורים חדים של עד 17%; התשואות יורדות בהתאם. בשיחה ראשונה עם "גלובס" לאחר ההודעה על העסקה אומר דנקנר כי יש לקבוצה מספיק נזילות לעמוד בהחזר החובות עד סוף שנת 2014, ומפרט את תוכניותיו לעתיד.
20/05/2012  |  עדי בן ישראל  |   חדשות
שירות הביטחון הכללי חשף בסיוע צה"ל ומשטרת ישראל, חוליית מפגעים, שכללה צעירים, תושבי רמאללה וסביבתה, אשר ביצעה מספר ניסיונות חטיפה, בנסיבות מחמירות, של אזרחים ישראלים, לצורך מיקוח על שחרור אסירים פלשתינים.
20/05/2012  |  איציק וולף  |   חדשות
בנק לאומי יפצה רוכשי דירות במודיעין על ליקויי בנייה ועל חלק מן האיחור שנגרם במסירת הדירות, בשל קריסתה של החברה שהקימה את הבתים ואשר לה העניק ליווי פיננסי. כך קבע (15.5.12) שופט בית משפט השלום בירושלים, אברהם רובין.
20/05/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר (יום א', 20.5.12) שלוש שנות מאסר בפועל על עו"ד חאלד דסוקי, אשר הבריח בשנת 2009 לכלא מכשירי טלפון סלולריים וכרטיסי SIM לזיאד קוואסמה, חבר חמאס שריצה עונש מאסר ממושך.
20/05/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   חגים ומועדים  /  מי ומי  
מהגליל למטבח הביתי: גבינות מיוחדות  /  עידן יוסף
ההכנות לחג ישוב הולכות ונשלמות  /  מרסל הדר
מאפים לחג השבועות  /  עידן יוסף
האיש מאחורי הקלעים  /  מאיר אינדור
חוברה לה יחדיו  /  יאיר קראוס
מדוע ירושלים שייכת לנו?!  /  שירן חכמון
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il