|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

הקנסות ברכבת הקלה לא יפחתו

יוזמת החקיקה להפחתת הקנסות ברכבת הקלה בשיעור של 44% נדחתה בוועדת השרים לחקיקה לאחר שהללו העדיפו את עמדת משרד האוצר על פני זו של משרד התחבורה אייכלר: להקים מיד ועדת ערר לבדיקת קנסות הרכבת הקלה
21/05/2012  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
תחנת רכבת בבירה. הנוסעים שבויים [צילום: פלאש 90]

עידן יוסף
הצעה: קנסות ברכבת הקלה יופחתו ב-44%

הצעת החוק של ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), המבקשת להפחית את הקנסות בסך 180 שקלים המוטלים על נוסעי הרכבת הקלה בירושלים ל-100 שקלים, נדחתה (יום א', 21.5.12) בוועדת השרים לענייני חקיקה, בשל התנגדות משרד האוצר. זאת למרות ששר התחבורה ישראל כ"ץ הביע בפומבי תמיכה בהצעה.

"הרכבת הקלה לא טובה לירושלים"

חברת מועצת העיר ירושלים ומחזיקת תיק התחבורה לשעבר, יעל ענטבי, אומרת כי עזבה לפני חצי שנה את התיק בגלל הרכבת הקלה. "היא לא טובה לירושלים", אמרה ענטבי במהלך שיון בוועדת המשנה של ועדת הכלכלה לתחבורה ציבורית. "היום אנחנו רואים איך היא מתפקדת, כאשר הכישלון המרכזי הוא שלרוב הנוסעים זמן ההגעה ליעד התארך".

היא אף ציינה כי בחוזה בין הזכיינית סיטיפס למדינה נקבע כי מספר הנוסעים יעמוד על 140 אלף ביום. לדבריה, כיום מספר הנוסעים עומד על 70 אלף ביום והמשמעות היא, לפי ההסכם, שהמדינה משלמת 62% מעלות הנסיעה של 70 אלף הנותרים כדי להגיע ליעד של 140 אלף נוסעים. "מדובר ביותר מ-80 מיליון שקל בשנה, אני לא יודעת מי צפה 140 אלף נוסעים ביום, ויכול להיות שצריך להקים ועדת חקירה על כך", אמרה ענטבי.

היא אף ביקשה להשאיר את רוב קווי האוטובוס בעיר במתכונתם הנוכחית והוסיפה: "אל תהפכו את התושבים לשבויים של הרכבת הקלה".

"ההסכם עם סיטיפס נעשה על גב הנוסעים"

ח"כ אורי מקלב אמר כי הנוסעים צריכים לקבל סעד אפילו מבג"ץ, מאחר שההסכם עם סיטיפס נעשה על גבם. "מי שהוביל את ההסכם זה משרד האוצר, ומשרד התחבורה היה שחקן משנה. הבעיה היא שכל מי שמתעסק בנושא לא משתמש בתחבורה הציבורית, ולא יכול להרגיש מה שעובר על הנוסעים. השאלה היא האם התחבורה הציבורית כיום נותנת מענה, האם היא זמינה יותר, נגישה יותר ואמינה יותר - והתשובה היא לא", דבריו.

גיל יעקב מארגון 15 דקות - ארגון צרכני תחבורה ציבורית ירושלמי - הוסיף גם הוא כי הבעיה היא ההסכם עם סיטיפס שמונע תחרות ברכבת הקלה. "בסוף כל הקווים יהיו קווים מזינים, והמשמעות היא שאנחנו מזון ששולחים לרכבת הקלה ונצטרך לנסוע בה בלית ברירה. ההסכם עם סיטיפס הוא לא לגיטימי, כי טובת הנוסע היא זו שצריכה לעמוד במרכז". עידו נווה מקבוצת המחאה נגד הרכבת הקלה - "רכבת תקלה" - הוסיף כי בירושלים יש קרטל של אגד וסיטיפס, ומסקר שעשה אתמול בקרב כ-50 נוסעים ברכבת הקלה הוא מצא ש-96% מהם רוצים חלופה של אוטובוס לרכבת. הוא אף ביקש מחברי הכנסת להצטרף למאבק ברפורמה. נציג המנהל הקהילתי ביובלים, ברוך בריימר אמר כי סקר דומה שנערך בקריית יובל מצא שהתושבים ניזוקים מהשינוי.

מאות נוסעים פנו לבטל את הקנס

סמנכ"ל הכספים של סיטיפס, רביב סובל, אמר כי המדינה השקיעה כ-4 מיליארד שקל בהקמת הרכבת הקלה, וצריך להוסיף עוד השקעה קטנה כדי לשפר את המערכת ולהגביר תדירויות. הוא התייחס לנושא הקנסות והודה כי יש מאות פניות של נוסעים שמבקשים לבטל את הקנס שקיבלו. לדבריו, הזכיינית הורתה שלא לחייב בריביות ולהקפיא הליכי הוצאה לפועל מכל מי שטרם קיבל תשובה לפנייתו. סגן מנהל אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, דרור גנון, אמר כי המשרד עדיין לא קיבל מהזכיינית תשובה באשר לבקשה להפעיל ועדת ערר משותפת למשרד ולזכיינית.

נציג התושבים בגבעת מרדכי, יחיאל אמיתי, טען כי יש כוונה לבטל את קו 6 ולשנות את המסלול של קו 17 ולבטל את הכניסה שלו לשכונה. הוא ציין כי תושבי השכונה זקוקים לתחבורה ציבורית ל-34 נקודות מרכזיות, בהן אזור קריית הממשלה. לדבריו, החלופה המוצעת תדרוש מהציבור להחליף שני קווי אוטובוס ולהשתמש ברכבת הקלה, בנסיעה שתימשך 40 דקות במקום 8-7 דקות בקו הקיים. "יש הסכם בין הממשלה לסיטיפס שלפיו הממשלה תשלם לזכיינית אם לא יהיו מספיק נוסעים ברכבת", אמר אמיתי. גנון השיב ואמר כי קו 6 לא יבוטל ואם ישתנה המסלול של קו 17 הוא ייתן מענה לנקודות החשובות לתושבי השכונה ואף נקודות נוספות.

גנון התייחס לנושא השינוי הצפוי בתחבורה הציבורית ואמר כי בתחילת יולי תפורסם המפה של כלל הקווים. מנהלת אגף פיקוח פיננסי במשרד התחבורה, גילי קניגסבוך, התייחסה לנושא כרטיס חופשי יומי ואמרה כי מדיניות המשרד היא לעודד השימוש בכרטיס. באשר לירושלים, הסבירה, הנושא נמצא בבחינה כלכלית נרחבת שתארך מספר חודשים.

היו"ר ישראל אייכלר סיכם את הדיון וביקש תקבל ממשרד התחבורה את מפת הקווים החדשה לפני ביצוע השינוי בפעימה השנייה. הוא אף קרא שלא לבטל קווים עד שהרכבת הקלה לא תוכיח את עצמה. כמו-כן, ביקש ח"כ אייכלר לקבל את ההסכם שנחתם בין סיטיפס למדינה ולזרז את ההליכים להסדרת כרטיס חופשי יומי בירושלים ולהקים באופן מיידי ועדת ערר בשיתוף עם משרד התחבורה שתטפל בנושא קנסות הרכבת הקלה.

תאריך:  21/05/2012   |   עודכן:  21/05/2012
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הקנסות ברכבת הקלה לא יפחתו
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ירושלמי
21/05/12 18:10
 
איצקו
22/05/12 07:57
 
עזרא מועלם
23/05/12 04:43
2
זאב12345
22/05/12 07:42
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ועדת הכספים אישרה (יום ב', 21.5.12) הוראת שעה, לפיה תבוטל ועדת המניות של בנק לאומי שפעלה החל מ-2009 ושמינתה דירקטורים לבנק מטעם המדינה. את מקומה בייצוג עמדת המדינה בהצבעות דירקטוריון הבנק ובבחירת חבריו, תמלא חברת "מ.י נכסים", שהיא חברה ממשלתית ושבדירקטוריון שלה יש רוב לאנשי האוצר.
21/05/2012  |  עופר וולפסון  |   חדשות
סימנים של האטה? הייצור התעשייתי בחודשים ינואר-מרס 2012 רשם ירידה של 5.5% בחישוב שנתי, ירידה המיוחסת רובה ככולה לענפי ההיי-טק שרשמו ברבעון הראשון צניחה בשיעור שנתי של 12.9% בייצור. כך עולה (יום ב', 21.5.12) מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
21/05/2012  |  עופר וולפסון  |   חדשות
סגן נשיא בית המשפט המחוזי מרכז, אילן שילה, הקפיא (יום ב', 21.5.12) ל-21 יום את ההליכים נגד חברת היל"ת תקשורת, בעלת המותג Hallo לשיחות בינלאומיות ולשיחות סלולריות. עוה"ד גיא גיסין ואיתן ארז מונו לנאמנים לתקופת ההקפאה והצטוו להמשיך להפעיל את החברה.
21/05/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
המדד המשולב למצב המשק בחודש אפריל עלה ב-0.2 אחוז. כך עולה (יום ב', 21.5.12) מנתוני בנק ישראל.
21/05/2012  |  עופר וולפסון  |   חדשות
אוהד כהן נבחר לתפקיד מנהל מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת. כך החליטה ועדת הבוחנים לבחירת סמנכ"ל סחר חוץ במשרד התמ"ת בראשות מנכ"ל משרד החוץ רפי ברק. כהן יסיים תפקידו כנספח המסחרי של משרד התמ"ת בוושינגטון ויחליף בתפקיד את סמנכ"ל סחר חוץ לשעבר בתמ"ת, בועז הירש, שמונה לפני כחודשיים למנכ"ל שירות התעסוקה.
21/05/2012  |  עופר וולפסון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il