|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

למה כ"כ קשה להגיע לבר-אילן?

תכנון לא מספק של התחבורה הציבורית לאוניברסיטה ולתל השומר מגביל את הנוסעים לשם נייר עמדה חדש מציע דרכים לפתרון הנגישות
26/06/2012  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
אוניברסיטת בר אילן. דרך קשה

נייר עמדה שמפרסם (יום ג', 26.6.12) ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל מונה את ליקויי הנגישות התחבורתית בתחבורה הציבורית ומפרט הצעות אופרטיביות לשיפורם באזורי אוניברסיטת בר-אילן ותל השומר.

נגישות ממערב ראשל"צ ומראש העין

הסקירה מצביעה על תדירות נמוכה של קווים עירוניים, על קווים בינעירוניים שפועלים שעות בודדות ביום ועל היעדר נגישות ישירה בתחבורה הציבורית למקומות מתפתחים במהירות, כגון: מערב ראשון לציון וראש העין. המחברים ממליצים להוסיף קווים חדשים וישירים ממערב ראשון לציון ומראש העין, לתגבר משמעותית את תדירות הקווים מהשרון וממודיעין, שפועלים היום בשעות השיא בלבד, ולתגבר את תדירותם של קווים עירוניים החולפים באזור.

בית החולים שיבא הוא בית החולים הגדול ביותר בישראל, ובין הגדולים במזרח התיכון. עבור 7,000 עובדיו, הברירה הסבירה היחידה היא הגעה ברכב הפרטי, דבר הגורם לגודשי תנועה כבדים בכניסות לבית החולים ברבות משעות היום. מצב דומה קורה לעשרות אלפי עובדים ולומדים באוניברסיטת בר-אילן ולמשרתים במחנה תל השומר. זאת בעקבות ליקויים חמורים בנגישות מקומות אלה בתחבורה הציבורית.

על-פי הסקירה, תושבי מערב ראשון לציון, בשכונות המאכלסות כ-100 אלף תושבים, שרוצים להגיע לאזור תל השומר בדרך ישירה יכולים לעשות זאת 3 פעמים ביום בלבד - בשעות הבוקר המוקדמות ולכיוון אחד בלבד, בעוד שבשאר שעות היום עליהם לנסוע נסיעה ארוכה ופקוקה למרכז העיר ולהחליף שם לקו 164 שמגיע גדוש מרחובות.

בדומה להם, לתושבי ראש העין, שמונה כ-40 אלף תושבים ועשויה להכפיל את אוכלוסייתה בתוך שנים מעטות, אין דרך להגיע לאזור ללא מעבר בפתח תקוה. כך אפוא, דרך שאורכת כ-20 דקות ברכב פרטי, עשויה להתארך עד שעה וחצי בהגעה בתחבורה הציבורית.

4 נסיעות מרעננה
5 נסיעות מכפר סבא

גם מזלם של תושבי השרון לא שפר, כאשר מרעננה יוצאות 4 נסיעות בלבד בשעות הבוקר המוקדמות, מכפר סבא - 5 נסיעות, ומי שרוצה להגיע מנתניה אחרי השעה 08:00 יצטרך לנסוע דרך תל אביב או להסתמך על קו מאסף ופתלתו שנוסע 7 פעמים ביום. גם הקווים העירוניים הסדירים אינם יעילים די הצורך: חלקם פועלים בתדירות נמוכה, רבים מהם מסיימים את פעילותם בשעות מוקדמות או פועלים בתדירות נמוכה שאינה משרתת כראוי את עובדי בית החולים, ואת המבקרים הזקוקים לתחבורה ציבורית בשעה מאוחרת. כתוצאה מכך, נוצר מצב של כדור שלג שעל פיו חוסר האטרקטיביות של התחבורה הציבורית יוצר ירידה בביקוש, וזו מובילה לירידה בהצע.

הסקירה הוכנה בשיתוף ארגון "מגמה ירוקה", ומטרתה היא לשפר את התחבורה הציבורית לאוניברסיטת בר-אילן. לדברי כותב הדוח וסמנכ"ל ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל, דני קומיסר, "היעדר מערכת תחבורה ציבורית ראויה לאזור תל השומר גובה מרבים מאיתנו מחיר כבד, תרתי משמע. נוטים לדבר על 'הקו הכחול' של הרכבת הקלה' שיגיע לאזור, אך הדבר יקרה בעוד 7 שנים לכל הפחות, בעוד שאת המחיר של תחבורה ציבורית לא יעילה אנו משלמים מדי יום ביומו. תחבורה ציבורית טובה היא חלק מהקטנת יוקר המחיה ואנו מצפים ממקבלי ההחלטות להסדרה מהירה של הנקודות הבעייתיות לפי המתווה שאנו מציעים".

המאבק בנושא זוכה לעידוד מצד הנהלת אוניברסיטת בר-אילן, הנהלת בית החולים שיבא, אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת בר-אילן והתאחדות הסטודנטים הארצית. השאיפה של מארגני המסע הציבורי בנושא היא להעביר את הנושא לדיון בדרגים הגבוהים.
נייר עמדה: הצעות אופרטיביות לשיפור התחבורה הציבורית באזור אוניברסיטת בר אילן, המרכז הרפואי ע"ש שיבא ומחנה דורי (מחנה תל השומר)
בחלק המערבי של בקעת אונו, שזכה לכינוי "תל השומר", שוכנים שלושה מוסדות על-אזוריים המשרתים אוכלוסייה של עשרות אלפי אנשים: אוניברסיטת בר אילן, המרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא ומחנה דורי (מחנה תל השומר). התחבורה הציבורית לאזור לא התפתחה כלל בפרופורציות המתאימות להתרחבות האורבנית המקומית וכן לא עונה על הביקושים הרבים, למרות ההתרחבות המשמעותית במספר הנוסעים ובעיקר סטודנטים באוניברסיטת בר אילן. התחבורה הציבורית משרתת בעיקר את האוכלוסיות שידם לא משגת לקנות רכב: חיילים, סטודנטים לא מבוססים הלומדים לתואר ראשון, קשישים המגיעים לבדיקות בבית החולים, מתגייסים וחיילים המשרתים במחנה או חיילים להם משמש הבסיס כבסיס אם. שאר האוכלוסייה (בעיקר אנשי סגל בית החולים והאוניברסיטה וקציני ונגדי הבסיס) נאלצת בעל כורחה להשתמש ברכבה הפרטי. מצב זה יוצר עומסי תנועה כבדים מאוד בשעות השיא הפוגע בפריון העבודה ובאיכות החיים והסביבה של תושבי האזור. בנוסף, עבור מעמד הביניים (כסטודנטים לתארים מתקדמים, עובדים זוטרים של בית החולים, קצינים ונגדים צעירים) פוגע השימוש ברכב הפרטי באיתנות הכלכלית ומהווה נטל נוסף המעלה את יוקר המחייה. שיפור ניכר בתחבורה הציבורית לאזור הינו הכרחי ומהווה חלק מיישום של עקרונות הצדק החברתי. נייר עמדה זה, שנכתב על ידי ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל בשיתוף וסיוע מקצועי של פעילי תא אוניברסיטת בר אילן של מגמה ירוקה מנתח את המצב הקיים של התחבורה הציבורית באזור תל השומר ומציע הצעות אופרטיביות (לרבות מסגרת לוחות זמנים ותדירות) לשיפור התחבורה הציבורית באזור. חשוב לציין שלמרות שקיימים הבדלים מספר בין התחבורה הציבורית לאזור אוניברסיטת בר אילן ולאזור תל השומר גופא (בית החולים והמחנה הצבאי), מאפייני המערכת ובעיותיה דומים, וכך גם הפיתרון המוצע. ניתוח המצב הקיים, מראה שהבעיה העיקרית נובעת מתחבורה לקויה ליעדים פרבריים ובינעירוניים. ישנם יעדים, כמערב ראשון לציון, שלמרות התפתחותם האורבנית המואצת באוכלוסייה צעירה, אינם זוכים לקישור ישיר הלכה למעשה. ערים אחרות, כערי השרון ומודיעין זוכות לקישור מוגבל באמצעות קווים הנוסעים בתדירות נמוכה ובשעות השיא בלבד; זאת ללא התחשבות במאפיינים ייחודיים של דפוסי הנסיעה ליעדים אלה (למשל, סטודנטים שמתחילים ללמוד בשעות הצהריים או מבקרים בבית החולים וצריכים לחזור בשעות הצהריים המוקדמות הביתה). הנגישות הישירה, המוגבלת, יוצרת לחץ על קווים עירוניים מזינים (כ-68 ו-70), כאשר בקטעים מסוימים נוצרים "צווארי בקבוק" של אנשים הנוסעים בקטעים קצרים על מנת לבצע מעבר לקווים בינעירוניים. בנוסף, ישנם קווים עירוניים בעלי מסלול אטרקטיבי, אך בעלי תדירות נמוכה (למשל קווים 56, 69 ו- 168) שמן הראוי לתגבר אותם. לאחר ניתוח מצב קיים ובהתחשב בדפוסי היוממות של המבקרים במוסדות אלה, גיבשנו רשימת המלצות אופרטיביות. ההמלצות מתבססות ברובן על דוגמאות קווים עירוניים ובינעירוניים מצליחים הפועלים באזור, תוך חתירה לשירות אחיד בכל אזור בעל מאפיינים דומים. יש לציין, כי לא מדובר בסכום משמעותי להוספת תשומות. השאלה העיקרית תבוא לידי ביטוי בהתמודדות עם שינוי מהלכי חשיבה טיפוסיים בקרב מקבלי ההחלטות.

תאריך:  26/06/2012   |   עודכן:  26/06/2012
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
למה כ"כ קשה להגיע לבר-אילן?
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שבתאי עזריאל
27/06/12 08:17
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ועדת המכרזים בראשות המנכ"ל יוני בן מנחם, התכנסה הבוקר לבחירת מנהלי חטיבת ההנדסה של הטלוויזיה ושל "קול ישראל" אחרי שנים בהן לא התקיימו מכרזים לתפקידים אלו.
26/06/2012  |  מירב ארד  |   חדשות
שר האנרגיה והמים עוזי לנדאו, גילה (יום ג', 26.6.12) כי משרדו, ביחד עם רשות המים, מתכוונים להוציא לפועל פרויקט נרחב לשיקום נחלי ישראל. הדברים נחשפו במסגרת הוועידה השנתית השלישית לצמיחה ירוקה. לדבריו, כעת כשמדינת ישראל עברה למשק מים מבוסס התפלה, התוכנית יכולה לצאת אל הפועל.
26/06/2012  |  עופר וולפסון  |   חדשות
החיסכון בעלויות השנתיות במדינות בהן חוקי חבישת קסדה נאכפים הוא כמעט פי ארבעה מזה שבמדינות ללא חוקים אלו. כך על סמך נתונים של המרכזים למניעת ובקרת מחלות (CDC). חוקים אוניברסליים בנושא חבישת קסדה דורשים מרוכבי האופנועים ומהנוסעים לחבוש קסדה בכל נסיעה. חוקים חלקיים בנושא דורשים רק מרוכבים מסויימים, כמו מצעירים מתחת לגיל 21.
26/06/2012  |  יפעת גדות  |   חדשות
היום לפני 36 שנה, ב-27 ביוני 1976, נחטף מטוס "אייר פראנס", שהיה בדרכו מישראל לפריס, כשעליו 258 נוסעים. לאחר חניית-ביניים באתונה הונחת המטוס בבנגזי, לוב ואחר-כך באנטבה, אוגנדה.
26/06/2012  |  יפעת גדות  |   חדשות
בית משפט השלום בפתח-תקוה התיר לפרסם (יום ג', 26.6.12) פרטים הנוגעים לפרשה חמורה במשטרה אשר נחקרת בימים אלה במחלקה לחקירות שוטרים.
26/06/2012  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il