בסוף שנת 1991, הסדיר
משרד התחבורה, בשיתוף משרד העבודה והרווחה, את הפעלת קווי התחבורה הציבורית בשבתות ובמועדי ישראל בכל הארץ. לתקנות בנושא צורפה רשימה נלווית שפירטה את קווי האוטובוס הרבים. אולם מאז ועד היום, בטווח של 21 שנים, לא עודכנה הרשימה.
מאז 1991 עברו חלק ניכר מקווי האוטובוס מאגד ומדן, שהיו היחידות בשוק, למפעילות תחבורה ציבורית פרטיות. יתרה מכך, חלק ממסלולי הקווים שונו, נוספו חדשים ובוטלו אחרים.
הרשימה אינה מתפרסמת באתר משרד התחבורה או ברשומות, ולא ניתן לאתר אותה באינטרנט. כבר בסוף שנת 2008 ביקש News1 ממשרד התחבורה את הרשימה ונענה בשלילה. נמסר לנו כי בימים אלה מכינים רשימה חדשה, ולכשזו תפורסם יתאפשר לנו לעיין גם ברשימה הישנה.
הזמן חלף והרשימה לא עודכנה. פנינו באמצעות הוועדה לפניות ציבור של הכנסת, אז בראשות ח"כ
אורי מקלב, וב-22 ביוני 2010 קיבלנו תשובה (באיחור של חצי שנה!) מגבי נבון, מנהל אגף תחרות במשרד התחבורה. נבון הסביר כי 150 קווים הורשו לנסוע בימי שבתון. אולם לנוכח פתיחת הענף לתחרות, עובדים על הכנת רשימה מעודכנת הנמצאת לקראת סיומה. הדברים נכתבו, כאמור, לפני שנתיים, בשנת 2010.
נבון גם ציין בתשובתו שמבדיקות עולה כי פחת משמעותית מספר הקווים, ובעיקר פחת מספר הנסיעות המבוצעות בימי מנוחה בקווים מטרופוליניים ועירוניים ובחלק מהם התקצר המסלול משמעותית.
חיכינו חיכינו, אבל רשימה מעודכנת לא פורסמה. פנינו שוב לוועדה לפניות הציבור, הפעם בראשות ח"כ
דוד אזולאי. התשובה הפעם הגיעה (14 במרס 2012) מאלכס לנגר, עד לא מכבר המפקח על התעבורה. לנגר השיב כי "הרשימה עודכנה ומועברת כיום לכלל המפעילים להתייחסותם". לדבריו, יפרסם משרד התחבורה את הרשימה לאחר גיבושה.
בירור מול כל החברות המפעילות תחבורה ציבורית מגלה כי עד היום, ארבעה חודשים אחרי הודעת לנגר לכנסת, לא קיבלה אף חברה את הרשימה המעודכנת להתייחסות.
במשרד התחבורה סירבו להגיב.