הכנסות קבוצת בזק ברבעון השני של שנת 2012 הסתכמו בכ-2.60 מיליארד שקל לעומת כ-2.89 מיליארד שקל ברבעון השני אשתקד - ירידה של כ-10.3%. כך עולה (יום ה', 2.8.12) מפרסום דוחותיה הרבעוניים.
עיקר הירידה בהכנסות הקבוצה מוסברת על-ידי ירידה במכירות ציוד קצה
סלולרי ומשחיקה בהכנסות משירותי סלולר בחברת-הבת פלאפון.
הרווח הנקי ברבעון השני של שנת 2012 הסתכם ב-263 מיליון שקל לעומת 330 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד, ירידה של 20.3%. הירידה במדדי הרווחיות מוסברת בעיקר על-ידי מחיקה חד-פעמית של כ-54 מיליון שקל הנובעת מהפסקת פרויקט מערכת ניהול קשרי לקוחות.
הפעילות הקווית של בזק התגלתה שוב כנקודה החזקה בשירותיה, כאשר מספר המנויים בתחום זה עלה ב-4.4% מול הרבעון המקביל, והסתכם ב-1.136 מיליון מנויים בסוף הרבעון השני. ברבעון זה גייסה החברה 15 אלף מנויי אינטרנט חדשים. ההכנסה הממוצעת למשתמש (ARPU) מאינטרנט הסתכמה ברבעון השני ב-80 שקל לחודש, בדומה לרבעון המקביל.
מספר קווי הטלפון, לעומת זאת, עמד על 2.33 מיליון, ירידה של 0.9% לעומת הרבעון השני אשתקד. ההכנסה החודשית הממוצעת לקו ירדה ל-73 שקל לעומת 77 שקל ברבעון המקביל אשתקד.
17 אלף מנויים נטשו
כאמור, חברת פלאפון הציגה את הפגיעה הקשה, והראשונית בלבד נכון לרבעון, כתוצאה מכניסת מפעילות הסלולר החדשות לשוק. הכנסות החברה ברבעון השני של שנת 2012 הסתכמו בכ-1.15 מיליארד שקל, לעומת כ-1.44 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד - קיטון של כ-20.2%.
מצבת המנויים של פלאפון ירדה במהלך הרבעון השני ב-17 אלף, ועמדה נכון ל-30 ביוני על 2.859 מיליון מנויים, לעומת 2.827 מיליון מנויים ב-30 ביוני 2011. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי (ARPU) עמדה ברבעון השני על 99 שקל, לעומת 97 שקל ברבעון קודם ו-109 שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של החברה נחתך ב-30.5% ל-194 מיליון שקל, לעומת 279 מיליון שקל ברבעון המקביל.
חברות נוספות בפורטפוליו של בזק:
- הכנסות חברת הלווין yes עלו ב-1.2% והסתכמו בכ-409 מיליון שקל ברבעון השני של שנת 2012 מספר המנויים הכולל של yes בסוף הרבעון השני של שנת 2012 עמד על כ-582 אלף לעומת כ-585 אלף בסוף הרבעון הקודם, וכ-581 בסוף הרבעון השני אשתקד. ההפסד הנקי ברבעון השני של 2012 הסתכם בכ-107 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-88 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד, עלייה בהפסד של כ-20.7%.
- הכנסות בזק בינלאומי ברבעון השני של שנת 2012, הסתכמו בכ-330 לעומת כ-332 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד - ירידה של כ-0.8%. הירידה בהכנסות נובעת מצמיחה במכירות שירותי האינטרנט של החברה על גבי תשתית הכבל התת ימי ורשת האינטרנט החדשה, שהושקו בתחילת השנה, והמשך צמיחה במכירת פתרונות התקשורת לעסקים. צמיחה זו קוזזה על-ידי השחיקה המתמשכת בהכנסות משיחות בינלאומיות ומפעילות העברת שיחות בין מפעילי תקשורת בעולם. הרווח הנקי של החברה ירד ב-16% ל-39 מיליון שקל, לעומת 46 מיליון שקל ברבעון המקביל.