|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

משרד התחבורה שוקל:

נסיעה באוטובוס תתייקר למימון מידע בתחנות <br>

יישום חוק המידע בתחנות האוטובוס מוסיף להתעכב. משרד תחבורה מודה כעת כי אנשיו לא הפנימו את ההשלכות שוקל את מימון עלויות היישום (עשרות מיליוני שקלים) מכיסו של הנוסע
12/08/2012  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
צומת גהה. מפעילים רבים מבלבלים את הנוסע

מחדל המידע בתחבורה הציבורית
עידן יוסף
משרד התחבורה מצפצף על חוק המידע בתחבורה הציבורית ולא פעל כיאות ליישומו אחרי שהבין את מה שכל בר-דעת מבין – העסק יקר ומורכב. ומי ישלם את מחיר המחדל? אנחנו
לרשימה המלאה

עידן יוסף
"בכירים במשרד התחבורה צריכים לעוף"

משרד התחבורה שוקל לייקר את תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית כדי לממן את יישום חוק המידע בתחבורה הציבורית (תיקון מס' 98 לפקודת התעבורה), המחייב את חברות התחבורה הציבורית להציג שילוט מידע בתחנות האוטובוסים. החוק נכנס לתוקף ב-1 בינואר 2012 אך עד היום לא יושם בשל גרירת רגליים מצד משרד התחבורה. לחלופין, נשקלת הגדלת הסובסידיה שנותנת הממשלה לתחבורה הציבורית ואולי אפילו שתי האפשרויות – גם ייקור התעריפים וגם הגדלת הסובסידיה.

הדברים עולים מתוך מכתב ששלח (16.7.12) עו"ד הרצל רבניאן, מנהל מחלקה בכיר בלשכת יועמ"ש משרד התחבורה במענה לפנייתה של עו"ד נירית לוטן מהתוכנית לצדק חברתי של הקליניקות המשפטיות באוניברסיטת תל אביב, והגיע לידי News1.

רבניאן קובע כי לא ניתן לעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו בתיקון לחוק בהיותם בלתי סבירים ולא ניתנים ליישום. הוא הודה כי הממונים במשרד התחבורה לא היו מודעים להשלכות המעשיות וכתב: "נראה כי בעת הליכי החקיקה של התיקון לחוק לא הובנו כראוי משמעויות התיקון מבחינת לוחות הזמנים שנקבעו בו".

60 מיליון שקל השקעה ראשונית

משרד התחבורה מסביר כי התיקון לחוק מטיל על מפעילי התחבורה הציבורית נטל כלכלי, ולכן קיימת חשיבות כי ביצוע התיקון לחוק יהיה ביעילות כלכלית מקסימלית, דבר האפשרי אך ורק על-ידי שיתוף פעולה בין המפעילים. עלות יישום החוק, על-פי אומדנים ראשוניים שבוצעו במשרד התחבורה מוערכת בכ-60 מיליון שקלים להצבת השלטים וכן עלות נוספת של כ-10 מיליון שקלים כל שנה לצורך אחזקה ועידכון של שלטי המידע הסטטיים בתחנות האוטובוס. עלויות אלו נקבעו בהנחת עבודה שהפרויקט יבוצע בשיתוף פעולה בין כל המפעילים. למשרד התחבורה אין ספק כי עלות זו תגדל במאות אחוזים ותוכפל אם התיקון לחוק ייושם באופן עצמאי על-ידי כל מפעיל בנפרד.

מפעילי התחבורה הציבורית פנו אל הממונה על ההגבלים העסקיים, דיויד גילה, בבקשה לקבלת פטור מהסדר כובל לצורך פעולתם המשותפת ליישום החוק. בחוות דעת שהוגשה לבקשת הממונה מטעם משרד התחבורה, תמך המשרד בבקשה. לדברי משרד התחבורה, דווח לו כי הממונה התנה את מתן הפטור בתנאים מגבילים, ולפיכך לומדים בימים אלה מפעילי התחבורה הציבורית את עמדת הממונה בעניין ושוקלים את האופן שבו יוכלו לפעול במשותף ליישום התיקון לחוק בגדר התנאים שקבע הממונה.

אולם מלשכת הממונה על ההגבלים העסקיים נמסר ל-News1 כי "בקשת הפטור של מפעילי התחבורה הציבורית נמצאת בבדיקת רשות ההגבלים העסקיים, ואנו ממתינים לקבלת כל הנתונים מהחברות".

אז למה זה עולה יקר?

הסיבה לעלות הגבוהה היא הדרישה להצבת מידע אינטגרטיבי ביחס לכל הקווים הפועלים בכל תחנת אוטובוס, שמחייב שיתוף פעולה בין המפעילים. לדעת משרד התחבורה, לא ניתן לבצע את השילוט על-ידי כל מפעיל בנפרד, וזאת ממספר טעמים:
  • שטח מצומצם להצבת השילוט – בתחנות אוטובוס בהן פועלים מספר מפעילים במקביל, עלול להיווצר מצב ששטח התחנה לא יספיק לכמות השלטים שעל המפעיל להציב על-פי התיקון לחוק;
  • פגיעה באיכות המידע לנוסע ובזמינותו – הצבת השילוט על-ידי כל מפעיל בנפרד אינה מאפשרת הצבת מידע אגרגטיבי (מצרפי) לנוסע, דבר הפוגע בשלמותו של המידע הנמסר לנוסע ובאיכותו. כלומר, יש להציב שלט מותאם לכל תחנה שבה עוצרים לכל הפחות ארבעה קווים.
חוק לתיקון פקודת התעבורה (מס` 98), התשע”א-2010
חוק זה מפרט את דרכי הצגת המידע לנוסעי תחבורה הציבורית
אוגדן הנחיות להצבת שילוט סטטי בתחנות אוטובוס (גרסה 1.2)
מפעילי התחבורה הציבורית מחויבים על פי חוק להתקין שילוט סטטי בתחנות השירות כשירות לציבור הנוסעים. משרד התחבורה הפיץ באמצעות מסמך הנחיות זה, הנחיות המגדירות את מבנה השלט, גודלו ותוכנו. בשלט מוצג מידע אודות הקווים העוצרים בתחנה, מידע הכולל לוח זמנים , מסלול הקו, רשימת התחנות בקו ומפת התמצאות של אזור התחנה.

לקריאת דברי פרשנות בנושא
תאריך:  12/08/2012   |   עודכן:  12/08/2012
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נסיעה באוטובוס תתייקר למימון מידע בתחנות
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
משה שטרית
12/08/12 23:57
2
קורןנאוה טבריה
13/08/12 07:10
3
shani
13/08/12 09:20
4
הנוסע המתמיד
13/08/12 09:28
5
מדינה הזויה
13/08/12 14:11
6
דאגנית
13/08/12 21:19
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות

קוראים להם "דרים טים" אבל במשך 35 דקות נראה שדווקא הספרדים נמצאים בחלום כשהם כפו על סוללת הכוכבים מארה"ב משחק שקול לחלוטין. זה לא ממש עזר כי גאסול, נבארו והחברים יישארו רק עם המחמאות כשהדרים טים עמדו במשימה וזכו בזהב אחרי 100:107 על ספרד.

על הנייר טורניר הכדורסל הוכרע עוד לפני שהחל, אבל כשכל העולם בטוח שתזכה בזהב בקלות, זה הופך את המשימה שלך לדבר הרבה יותר מסובך ומלחיץ. למרות זאת, האמריקנים לא התקשו בשום משחק בלונדון למעט בגמר וגם שם במאני טיים, הם ביצעו את העבודה.


תגובות חריפות במערכת הפוליטית לאיסור שהטילה המשטרה (יום א', 12.8.12) על חניכות תנועת בני עקיבא לשאת בעיר העתיקה בירושלים שלטים בהם נאמר "הר הבית בידינו".
12/08/2012  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
הארד הרוסי בכדורסל הוא המדליה היחידה בטורניר שיש בה חלק אמיתי למאמן. זוהי אמנם מדליה בה זכה ישראלי, אבל זוהי לא מדליה לישראל. ממש לא. לנו לא היה חלק בזה, רק לדייויד בלאט ולשחקנים שלו. כשלנו הייתה הזדמנות לתת בידיו את המפתחות, הם מיד נחטפו חזרה מידיו בטענה מגוחכת וחולפת שעדיין אין לו תעודה. מאז כבר למדנו שהוא מוסמך למשימות לא פחות סבוכות.

דייויד בלאט הוכיח שוב שהוא המאמן הטוב ביותר כיום בזירת הנבחרות ואחד הטובים בעולם, דווקא לאור החסרונות של רוסיה אל מול מתחרותיה. לא עומד לרשותו רכז כמו טוני פארקר, אין אצלו עתודות כשרון כמו לספרדים, לא משחק בשבילו סטאר התקפי מגוון בקנה המידה של ג'ינובילי, ובוודאי שאין לו סוללת כוכבים כמו לארצות הברית. מה שיש לו זו טביעת אצבע ברורה.


12/08/2012  |  דניאל שחק  |   חדשות
בית הדין הרבני בתל אביב קובע, כי יש לו סמכות לדון גם בגירושין של בני זוג שהתחתנו בנישואין רפורמיים ולאחר מכן בנישואין אזרחיים.
12/08/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
שופטים בכלל ושופטי בית המשפט העליון בפרט, נמנעים בדרך כלל משימוש בסימני קריאה. ללשון המשפטית המדודה והמאופקת יש אמצעים אחרים להביע מורת-רוח או הדגשה. אבל סחבת יוצאת-דופן גרמה לשופט בית המשפט העליון, צבי זילברטל, לצאת מגדרו ולעשות שימוש באותו סימן פיסוק נדיר.
12/08/2012  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il