|
מבשרת ציון. הצו המיוחל הגיע [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
סלילת הקו לירושלים התחילה מזמן-מזמן. לפני שלושה חודשים קבע המשרד להגנת הסביבה שהתלונות מוצדקות. מדוע אם כן השתהה בהוצאת הצו עד היום? האם שלושה חודשים של עבודות לילה אחר לילה ליד ביתו של אחד מבכירי המשרד היו עוברות בשקט ולו יום אחד? מסופקני.
|
|
|
|
כשלושה חודשים לאחר שהודיע המשרד להגנת הסביבה כי יפעיל את סמכויותיו על-פי דין ואף ישקול לפתוח בחקירה פלילית ולהגיש כתב אישום, בכפוף לראיות ולממצאי החקירה נגד קבלנים המבצעים עבודות רועשות בלילה בעבודות הרכבת לירושלים, מסר היום (ג', 14.8.12) המשרד למנכ"ל הרכבת, בעז צפריר, צו להפסקת העבודות להקמת קו הרכבת ירושלים - תל אביב במהלך שעות הלילה בסמוך למבשרת ציון. את הצו קיבלו גם קבלנים העובדים מטעמו - מנכ"ל חברת חופרי השרון ומנכ"ל חברת שפיר.
במשרד להגנת הסביבה מאשימים הנהלת הרכבת בכך שהתעלמה בעבר באופן בוטה ממספר פניות של המשרד בעניין. כתב News1 מזכיר, כי העבודות הרועשות קיבלו גיבוי תמוה מצדו של שר התחבורה ישראל כ"ץ שמעל בימת הכנסת אמר: "אין כאן שום הפרעה", זאת למרות שפקחי המשרד להגנת הסביבה סיירו קודם לכן עם נציגי הגוף המפקח על העבודות, ונוכחו שהרעש אכן מגיע לשכונות המגורים.
איסוף עדויות ומדידות רעש שביצע המשרד באזור בתי התושבים במבשרת ציון מצאי המשרד ותלונות תושבי האזור, מצביעים כי מעבודת הכלים הכבדים בשעות הלילה נגרם רעש חזק וחריג, המפריע לאורח החיים התקין של תושבי האזור.
אי-קיום הצו יהווה עבירה פלילית. המשרד להגנת הסביבה שב והודיע כי לא יתפשר ואם הצו לא יקוים, תיפתח חקירה פלילית של המשטרה הירוקה. הקנס המירבי בגין גרימת מפגע רעש עומד על 404,000 שקלים על כל לילה בו יופר הצו.
השר להגנת הסביבה,
גלעד ארדן, אמר כי "התושבים זכאים לשקט ושלווה בבתיהם בפרט בשעות הלילה.
רכבת ישראל אינה מעל החוק ולא אאפשר לה להרוס את איכות חיי תושבי האזור".