|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

מסמך: עדות אורי מסר בפרשת אולמרט <span style='font-weight:normal;'>[18.06.08]</span>

אוריאל מסר נחקר שוב ביאח"ה בפרשת הכספים שהחזיק עבור אולמרט מעדותו עולה: בראשית 2006 העביר מסר לאולמרט, באמצעות שולה זקן, סכום של 150 אלף דולר שנותר בכספת הסכום הועבר במזומנים בתיק מסר מפסיק את שיתוף הפעולה עם המשטרה להלן הפרוטוקול המלא
23/07/2008  |   יואב יצחק   |   מקורות   |   פרשת אולמרט-טלנסקי   |   תגובות
אורי מסר. הכל הולך לעיתון...

אוריאל (אורי) מסר נחקר שוב במשטרה ביום 18.06.08. עדות נוספת בסדרה ארוכה של חקירות שכבר התקיימו. מהעדות שלהלן שהגיעה ל-News1 עולה, כי מסר מפסיק את שיתוף הפעולה עם המשטרה. העילה לכך, לדבריו: ההדלפות מחקירותיו.

קודם שהפסיק את שיתוף הפעולה הוא מסר לחוקרי המשטרה מידע המפליל את אולמרט. כך לדוגמא, אישר מסר לחוקרים כי הוא העביר לאולמרט, באמצעות שולה זקן, סכום של 150 אלף דולר במזומנים - אותם החזיק בכספת עבור אולמרט.

מסר הודיע בחקירתו כי הוא קיבל כספים משולה זקן למשמרת עבור אולמרט. הכספים הוחזקו במה שמכנים החוקרים: 'קופת הדולרים המזומנים'. מדי פעם התקשרה שולה זקן וקיבלה עבור אולמרט חלק מהכספים.

מסר החליט להיפטר מהמזומנים בתחילת 2006, לאחר שמבקר המדינה החל בבדיקת שתי פרשות: פרשת כרמיה שנחשפה ב-News1 ופרשת מכרז ההשקעות שבדיקתה החלה בעקבות מידע מוכמן שהובא בפני מבקר המדינה.

פרוטוקול החקירה המלא [18.06.08]

אוריאל מסר ת"ז 004119251

18/06/08, 10:45, יאח"ה.

ראינו את הנ"ל לפני והודענו לו: אנו, קציני משטרה, רפ"ק איריס ברק ורפ"ק צחי חבקין, ממשיכים לחקור אותך באזהרה בכל הנוגע לייצוג שלך ו/או של מי ממשרדך מול משרד התמ"ת ו/או מרכז ההשקעות, בתקופה בה אהוד אולמרט כיהן בתפקיד שר התמ"ת.
כמו-כן אנו חוקרים אותך גם בחשד למעורבות בהעברות כספים שלא כדין ורישום כוזב במסמכי תאגיד. אינך חייב לומר דבר, אלא אם רצונך בכך, אולם כל אשר תאמר יירשם ועשוי לשמש כראייה. הימנעות מלהשיב לשאלות עשויה לחזק את הראיות נגדך. כמו-כן הודעתי לו על זכותו להיוועץ בעורך דין. לאחר שקרא את האזהרה והבין אותה, חתם מרצונו.

אורי מסר ביקש לומר לפרוטוקול: אני עד היום עניתי בגילוי לב לכל השאלות ששאלו אותי, הן און רקורד והן אוף רקורד, והנה אני מוצא לפני כשבועיים בכותרת ראשית בעיתון, דברים שדיברתי איתכם אוף רקורד, כאדם אל אדם. זה מבחינתי קו פרשת המים. זה פגע בי פגיעה קשה מאד, ולכן אני לא מתכוון להוסיף ולענות יותר על שאלות מעבר למה שעניתי עד היום, בעשרות או במאות אפילו שאלות.

הערת החוקרים: לאחר שהתייחסנו לדבריך בע"פ, אנו מסכמים: הפרסומים בתקשורת, בשלב מוקדם של החקירה, וההליך המשפטי בכלל, מפריעים גם לחקירה, ואנו אומרים זאת מבלי להשוות או להמעיט בפגיעה בך, כאדם, כתוצאה מהפרסומים. כאדם אינטליגנטי וכעו"ד אתה ודאי יודע, שגם כשנאמרים בחדר החקירה דברים שבין אדם לאדם, עדיין מדובר בחוקרים ונחקר. עד כה שיתפת פעולה בחקירה. אנו מקווים שתצליח לעשות את ההפרדה הנדרשת, בין הליך החקירה ובירור האמת, לבין הפרסומים בתקשורת, ולהמשיך לשתף פעולה בחקירה.

(רפ"ק צחי חבקין יצא מהחקירה).

תשובה: לי זה לא כל כך משנה כרגע, ולא כל כך מעניין אותי, מה מקור ההדלפה לעיתון. עצם העובדה שכל דבר שאני אומר כאן, מוצא את מקומו מייד, או מייד לאחר תקופה מסוימת, בתקשורת, במיוחד הדברים שנאמרו על-ידי בזמנו אליך, כאדם לאדם, מהווה, כמו שאמרתי, קו פרשת מים, ואני מסתפק בכל התשובות שעניתי לשאלות עד היום.

שאלה: אני מבינה, שאחרי הפרסומים, אתה תזכור שגם דברים שנאמרים כאדם לאדם כהגדרתך, הם חלק מהחקירה. אבל, למה שלא תשתף פעולה עם החקירה ותשיב לשאלות ענייניות?
תשובה: כמו שאמרתי, ראשית, כל מה שאני אומר פה, במוקדם או במאוחר ייצא לתקשורת. שנית, אני נפגעתי פגיעה קשה מאד, משהו נשבר בי ואי-אפשר לאחות אותו, ולכן אני אינני מתכוון להוסיף ולענות על שאלות מעבר למה שעניתי עד היום.
הערת החוקרת: בכל מקרה, נתחיל בחקירה.

שאלה: נחזור לנושא 'קופת הדולרים המזומנים' של אולמרט, שאתה שמרת עבורו, תחילה בכספת במשרדך ולאחר מכן בכספת בבנק לאומי. למי עוד היה מפתח לכספת במשרד?

תשובה: אין לי מה להוסיף על מה שאמרתי לעיל.

שאלה: למה אתה מתכוון?

תשובה: שאני לא מתכוון לענות יותר לשאלות. הסברתי לך למה, אני חושב שבצורה ברורה.

שאלה: מחומר החקירה שבידינו עולה, כי ב-24/12/03 טלנסקי נתן לשולה זקן סכום כסף גבוה, בסך 72,500 דולר. שולה העבירה 7,500 דולר מתוך סכום זה ישירות לאולמרט, ואת היתרה בסך 65,000 דולר העבירה אליך. נבקשך לפרט לגבי סכום גבוה זה ששולה העבירה אליך.

תשובה: אין לי מה להוסיף על מה שאמרתי לעיל.

שאלה: מה עשית עם הכסף לאחר שקיבלת אותו?

תשובה: אינני מתכוון להשיב.

שאלה: במהלך חקירותיך, מסרת כי שוחחת עם טלנסקי מספר פעמים על הכסף שטלנסקי העביר לשולה ולאולמרט, ושאחר כך הגיע לידיך. לדוגמה, בחקירתך מיום 30/04/08 גיליון 8 ש' 177-8, אמרת: "משיחות שלי עם טלנסקי יכולתי להבין שכספים שטלנסקי העביר לשולה זקן מועברים אליי למשמרת עבור אולמרט". על אילו סכומים שהועברו מטלנסקי שוחחתם ביניכם?

תשובה: אינני מתכוון להשיב.

שאלה: אתה לא משיב, אבל אתה יודע על אילו סכומים שוחחת עם טלנסקי. נכון?

תשובה: אני לא משיב.

שאלה: בחקירות קודמות מסרת, כי בראשית 2006 החלטת להפסיק לשמור עבור אולמרט את הדולרים המזומנים, ואת הסכום שנותר אצלך בכספת בבנק לאומי, בסך כ-150,000 דולר, החזרת לאולמרט באמצעות שולה זקן. אבקשך למקד מתי החזרת לאולמרט סכום זה. בתשובתך, אבקשך להתייחס גם למסמך המתעד את ביקוריך בכספת בבנק לאומי, המסומן איתי מילברג (4) 30/04/08.

תשובה: אינני מתכוון להשיב.

שאלה: מחומר החקירה שבידינו עולה, כי אתה היית נאמן בשני חשבונות בבנק לאומי, ששימשו לבחירות לתפקיד יו"ר תנועת הליכוד, שהתקיימו ב-02/09/99. אבקשך להתייחס לשלוש העברות כספיות מחשבונו של מוריס טלנסקי (חברת Israel Development Ltd.) ב-U-Bank, שמספרו 37548/9, לחשבון בבנק לאומי שאתה היית הנאמן בו, שמספרו 138200/19:
העברה ע"ס 60,000.25 דולר מיום 17/06/99, המתועדת במסמך המסומן לימור חקק (1) 26/05/08.
העברה ע"ס 50,000.25 דולר מיום 21/06/99, המתועדת במסמך המסומן לימור חקק (2) 26/05/08.
העברה ע"ס 25,000 ליש"ט, המתועדת במסמך המסומן לימור חקק (3) 26/05/08.
ניתן לראות, שהערות אלו מתועדות גם בדפי חשבון מס' 138200/19 "מסר אוריאל נאמן עבור אהוד אולמרט" המסומנים איריס ברק (1) + (2) 28/06/08, שאני מציגה לך כעת. נא התייחסותך.

תשובה: (עו"ד מסר עיין במסמכים). כבר דיברתי על ההעברות האלה בעבר. אין לי מה להוסיף על מה שאמרתי. אני רוצה להוסיף, איריס, ברשותך, שעל חלק גדול מהשאלות שנשאלתי היום כבר עניתי בעבר, ואין לי מה להוסיף על מה שאמרתי.
הערת החוקרת: השעה כעת 11:37. אוריאל מסר ביקש להתייעץ עם עורך דינו. בקשתו אושרה. החקירה חודשה בשעה 11:42, לאחר שמסר שוחח טלפונית עם עו"ד דולן.
שאלה: האם כעת, לאחר ששוחחת עם עורך דינך, תשתף פעולה עם החקירה ותשיב לשאלות?

תשובה: אני חוזר ואומר, בעקבות כל הדברים שאמרתי בפתיחת החקירה היום, שאינני מתכוון להשיב על השאלות, ולא מפני שאני חושש שהן יפלילו אותי, אלא בגלל הסיבות שפירטתי לעיל.

שאלה: כמו שאתה ודאי יודע, הסיבות שפירטת, דהיינו הפרסומים בתקשורת, אינם מהווים עילה חוקית להימנעות מלהשיב לשאלות החוקרים. העילה היחידה להימנע מלהשיב לשאלות, גם אם נשאלת שאלות דומות בעבר, היא החשש מהפללה עצמית. מדוע, אם כן, את המסרב להשיב לשאלות?

תשובה: מהסיבות שאמרתי לעיל. אפילו שזו לא עילה חוקית.

שאלה: ועורך דינך עומד מאחורי גישתך זו?

תשובה: כן.

שאלה: איזו מעורבות ו/או ידיעה הייתה לאולמרט לגבי העברות הכספים הללו, מטלנסקי לחשבון שבו היית נאמן, והשימוש שנעשה בכסף?

תשובה: אינני מתכוון להשיב על השאלה.

שאלה: אמרת קודם, שהפרסומים בתקשורת של דברים שאמרת בחקירות קודמות, הסבו לך נזק. איזה נזק עלול להיגרם לך מתשובות לשאלות שנשאלת היום, גם אם באיזשהו שלב בעתיד הדברים, או חלקם, ימצאו דרכם לתקשורת?

תשובה: ייגרם לי נזק. אמרתי, משהו נשבר בי, ואי אפשר לאחות אותו. אז זה בוודאי יפרסמו.

שאלה: כעת נחזור לנושא כיסוי הגרעון שהצטבר בחשבון של עמותת ירושלים המלוכדת. בחקירות קודמות מסרת, שהחוב כוסה באמצעות כספים שהועברו מטלנסקי, שהיו אמורים לשמש כביטחון בלבד, אך לבסוף, בראשית שנת 2002, משלא נמצא מקור אחר לכיסוי הגרעון, הכספים מטלנסקי שימשו בפועל לכיסוי החוב. נכון, שטלנסקי שאל אותך, מתי הכסף יוחזר לו?

תשובה: אין לי מה להוסיף על מה שאמרתי. נדמה לי שכבר עניתי על השאלה הזאת.

שאלה: אם כבר ענית, בוודאי שאין בעיה אם תענה שוב, נכון?

תשובה: אין לי מה להוסיף על מה שאמרתי.

שאלה: מה אמרת?

תשובה: אני לא זוכר.

שאלה: אז מאיפה הביטחון שאין לך מה להוסיף?

תשובה: מפני שאינני מתכוון לענות לשאלות. זה נובע מזה.

שאלה: מה הייתה הגדרת התפקיד שלך בבחירות לרשויות המקומיות ב-1998?

תשובה: אינני מתכוון להשיב. לשאלתך, האם תשובה לשאלה הזו תגרום לי נזק, אני משיב שבחרתי בקו מסוים ואני דבק בו. דרך אגב, גם על זה כבר השבתי.

שאלה: מדבריך, ומהסכם הקיזוז מיום 31/12/98, המסומן יוסי בנצקי (7) 22/05/08, שאני מציגה לך כעת, עולה, שהחשבון על שמך שמספרו 121200/60 שימש כביטחון לחשבון העמותה, שמספרו 117200/36. איזה מעקב נעשה ע"י הבנק, על-מנת להבטיח שהיתרה בחשבון 121200/60 לא יורדת, ושאכן יש מאיפה לקזז?

תשובה: (מסר משתהה בתשובתו) אלף, אני בהסתייגות שאני עונה כל הזמן – אין לי מושג. אני לא יודע איזה מעקב הבנק עשה או לא עשה, וגם לו ידעתי, לא הייתי משיב, בגלל הפתיחה של דבריי.

שאלה: אנו אומרים לך, שכל ה'קונסטרוקציה' המורכבת הזו, של החשבון על שמך מס' 121200/60 ששימש כביטחון לחשבון העמותה, נועדה מראש על-מנת לרמות את מבקר המדינה (ו/או כל גורם מבקר רלוונטי אחר), ולהסתיר את מקור הכספים האמיתי ששימש לכיסוי הגרעון בחשבון העמותה, דהיינו טלנסקי. תגובתך?

תשובה: אינני מתכוון להשיב. כבר עניתי מדוע.

שאלה: מדוע הסכמת לשלם את הקנס, שהשית מבקר המדינה על העמותה, במקום לכסות את הגרעון בחשבון העמותה עם הכסף שהצטבר בחשבון המקזז על שמך?

תשובה: אינני מתכוון להשיב.

שאלה: למה, זה יגרום לך נזק?

תשובה: כל דבר שיפורסם יגרום לי נזק.

שאלה: אם, כדבריך, אינך חושש מהפללה עצמית, הרי שסירובך לשתף פעולה עם החקירה, מהווה עבירה של הפרת הוראה חוקית ושיבוש מהלכי חקירה ומשפט. אני אומרת לך, שביצוע עבירות אלה על ידך, עלול לגרום לך נזק רב בהרבה מפרסום חלקים מחקירותיך, אם בכלל יהיה כזה. לכן, אבקשך להשיב לשאלות, ולהסביר כיצד יתכן שהסכמת לשלם את הקנס, שהושת על העמותה, במקום לכסות את הגרעון בחשבון העמותה עם הכסף שהצטבר בחשבון המקזז על שמך.

תשובה: אני מבקש שוב להתייעץ עם עורך דיני.
הערת החוקרת: אישרתי לעו"ד מסר להתייעץ עם עורך דינו. השעה כעת 12:10 והחקירה הופסקה.
החקירה חודשה בשעה 12:22 לאחר שמסר התייעץ שוב עם עורך דינו.
אני מבקש לומר, כי ע"פ עצה משפטית שקיבלתי, כל זמן שאני נחקר כחשוד, זכותי לא להשיב על שאלות, ללא קשר למה שאני חושב, או לא חושב. אני רוצה להוסיף, כי עצם העובדה שתשובותיי עלולות להפליל אותי... לא, תמחקי את זה.
הערת החוקרת: הסברתי למסר, כי ע"פ פקודת הפרוצדורה הפלילית, זכות השתיקה לא קיימת מעצם ההגדרה כחשוד, אלא רק כשהנחקר חושש שתשובותיו עלולות להפלילו. הצגתי למסר עותק מסעיף 2. (2) לפקודת הפרוצדורה הפלילית. מסר נועץ שוב עם עורך דינו, והחקירה חודשה בשעה 12:50.
נועצתי עם עורך דיני, והוא, באופן חד-משמעי, יעץ לי, שהסעיף הזה איננו חל עליי כחשוד בחקירה באזהרה, שבה כל דבר שאני עשוי להגיד, עלול להפליל אותי.

שאלה: אבל לדבריך, הימנעותך מלהשיב לשאלות, לא נובעת מעצם מעמדך כחשוד שנחקר באזהרה, אלא מכך שפורסמו בתקשורת כמה חלקים מחקירותיך הקודמות. איך זה מתיישב עם החוק?

תשובה: זה בפירוש נובע מכך שאני חשוד, שנחקר באזהרה, וכל דבר שאני אומר עלול לשמש כראייה נגדי.

השעה כעת 13:00 ואנו מפסיקים את החקירה. הזכרתי לעו"ד אורי מסר שלא ידבר על תוכן חקירתו עם גורם כלשהו, בין במישרין ובין בעקיפין, על-מנת שלא לשבש את מהלך החקירה, ובחתימתו הוא מסכים לכך.

תאריך:  23/07/2008   |   עודכן:  06/08/2009
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחקר בקרב מפוני גוש קטיף שנערך ביולי 2008 עבור ועד מתיישבי קטיף על-ידי מאגר מוחות - מכון מחקר ויעוץ בינתחומי בע"מ בניהולם של פרופ' יצחק כ"ץ - מנכ"ל, פרופ' ברוך מבורך - מנהל מדעי, וד"ר אמיר הורקין - מנהל המחקר.
החוק עוסק בחשיפת עבירות ופגיעה בטוהר המידות או במינהל התקין(תיקון מס‘ 2), התשס“ח–2008. יוזמי החוק: חברי הכנסת שלי יחימוביץ' (עבודה) ואריה אלדד (האיחוד הלאומי).
17/06/2008  |  כנסת ישראל  |   מקורות
נוהגים בחג השבועות לאכול מאכלי חלב. להלן רשימת הגבינות אשר קיבלו את אישור הרבנות הראשית לישראל.
06/06/2008  |  הרב יצחק כהן-ארזי  |   מקורות

בימים אילו הושק ע"י שתיל המדריך "הבחירות המקומיות – כלים לעבודה עם המערכת הפוליטית, התקשורת והזירה הציבורית". המדריך נועד לשמש ככלי עזר שימושי לפעילים ונציגי ארגונים לשינוי חברתי המבקשים להשפיע ולקדם מטרות ונושאים במסגרת מערכת הבחירות המקומיות. המדריך מציע מידע מקיף ושימושי על צירי הזמן השונים המאפיינים את תקופת הבחירות- הזמן הפוליטי, הזמן התקשורתי והזמן הציבורי, מציג את המאפיינים הייחודים של התקופה, ממפה אסטרטגיות רלוונטיות ונותן טיפים והמלצות לדרכי עבודה.
06/05/2008  |  שלומית ממן  |   מקורות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il