בית הספר לתקשורת בבר-אילן בשיתוף אגודת הסטודנטים יקימו חמ"ל הסברה בינלאומי. בעקבות הפרויקט התקיים היום (ב', 19.11.12) כינוס לגיוס סטודנטים, אליו הגיעו עשרות סטודנטים, דוברי שפות שונות. בכינוס השתתפו גם נציגי משרד החוץ ומשרד ראש הממשלה. החמ"ל יפעל במדיה החברתית ויהיה אחראי על הפצת תכני ההסברה של משרד החוץ וחיזוק תדמיתה של ישראל. הפרויקט יהיה בשיתוף בית הספר לתקשורת ואגודת הסטודנטים.
יורם מורד, מנהל המחלקה לדיפלומטיה דיגיטלית במשרד החוץ, הסביר תחילה על החשיבות שתופסות הרשתות החברתיות והשינוי שחל בתהליך ההסברה: "כמדינת ישראל יש לנו יותר להרוויח מהרשתות החברתיות. עד היום היינו תלויים במידה רבה בעורך של ה'ניו-יורק טיימס' או ה'וושינגטון פוסט', שהם לרוב מוטים ובעלי אג'נדה מאוד ברורה. היום אנחנו כבר לא מחויבים לעבור דרכם.
"גם אלו שלא נולדו לתוך המדיה החברתית או אפילו האינטרנט יכולים היום בהסבר והדרכה קצרה לצלול לתוך העולם הזה. הם יכולים לעשות זאת לבד. והדבר חשוב כי בעוד אנחנו כמשרד ממשלתי לא נהנים מרמת אמינות גבוהה. אתם, כאנשים פרטיים, נהנים מרמת אמינות גבוהה מאוד. אנחנו בעצם ניצבים בפני שינוי, הכוח עובר בחזרה אל האנשים", דברי מורד.
"מצליחים להכתיב את המסר"
אופיר גנדלמן, דובר ראש הממשלה לתקשורת הערבית, הסביר לסטודנטים את החשיבות של המדיה הערבית והרשתות הערביות: "חלק בלתי נפרד מהמבצע הזה הוא מלחמה על הנרטיב וההשפעה על הדרך שבה אנו מעבירים את המסר שלנו בתקשורת. ראש הממשלה
בנימין נתניהו מייחס חשיבות רבה גם למדיה הערבית. כיום יש לנו שלושה דוברים בתקשורת הערבית שנמצאים ומתראיינים אצלם באופן יומיומי".
גנדלמן שיבח את שיתוף הפעולה בין משרד ראש הממשלה, משרד החוץ ודובר צה"ל: "כיום יש שיתוף פעולה פורה בין משרדי הממשלה והצבא. תראו את רמת האיכות שמעלה דובר צה"ל ליו-טיוב. מדובר בחומרים ברמה גבוהה במיוחד. אנחנו מצליחים להכתיב את המסר. כל המסרים שאנחנו מעבירים הם אחידים וכל אדם שעולה לשידור מקבל דף מסרים ויודע בדיוק כיצד לענות על כל שאלה שהוא יישאל. אנחנו יודעים לשלוח כל אדם לאולפן המתאים. לא יקרה תרחיש בו אדם שאינו דובר אנגלית שוטפת יעלה לשידור ב-CNN".