|   15:07:40
דלג
  אפרים הלפרין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

אהרן ברק - קרדום לחפור בו

בשקט בשקט התקבל פס"ד אנטי חוקתי ממדרגה ראשונה בבית המשפט העליון, נגד אדם, אשר נגרם לו עוול, ואשר בית המשפט הכיר בעוול שנגרם לו, ואשר הוא מצא דרכים ראויות (לדעת הכותב) להביע מחאה על העוול שנגרם לו, ובית המשפט העליון דחה את בקשתו לערעור ומאשימו בפועל בהעלבת עובד ציבור
18/08/2008  |   אפרים הלפרין   |   מאמרים   |   תגובות
ברק. חכמת חיים

תודה ל-Nfc ותודה לעו"ד פנדריך ותודה לעו"ד דר אשר העלו את הנושא. אני אתייחס דווקא לפס"ד המפורט של השופטת פרוקצ'יה ואני מקווה שלא אחטוף תלונה במשטרה על העלבת עובד ציבור.

שופטי בית המשפט העליון ירשו ירושה גדולה ואמיתית מהנשיא הקודם ברק, הם ירשו חכמת חיים, הם ירשו פיילה ענקית של סמכויות, אשר בתקופתו נוהלו ויושמו באופן סביר אם לא למעלה מזה, אך כנראה שחוכמת חיים לא עוברת בירושה, וכאשר כאשר נוצר פער גדול בין הסמכויות הענקיות לבין החוכמה והניסיון ביישום אותן סמכויות ענק, נשברת המערכת, קורסת ומתמוטטת, כאשר היא לוקחת את כל המדינה איתה.

אב לילד עם מוגבלויות חשש שבעלי חנויות ניצלו את המוגבלות של בנו ונטלו ממנו בטענות שווא כספים באמצעות כרטיס האשראי שהיה ברשות הילד. בעקבות תלונות האב הוגש נגד אחד מבעלי החניות כתב אישום על קבלת דבר בתחבולה, זיוף והונאה בכרטיס אשראי - לא ברור מפסק הדין מה תוצאת ההליך הפלילי הזה, לפחות ברור כי מישהו במערכת אכיפת החוק מצא ראיות לכאורה ומצא יסוד נפשי די חזק ויציב - על-מנת להגיש כתב אישום נגד אחד מבעלי החנויות.

האב שהרגיש מאוד פגוע, הפגין מול החנויות, חילק כרוזים, ואז נוצרה קטטה שנויה במחלוקת, והגיעה משטרה. המפגין הובא לתחנה, על-פי עדותו, הוא נחקר בקשיחות, נכבל, ואף עדותו לטענתו לא נרשמה כפי שמסר אותה.

בסיום החקירה הורתה לו המשטרה שלא להתקרב לטווח של 50 מטר לחנות. האב המיוסר התלונן נגד השוטר במשטרה ובמח"ש.

באפריל 2002 שירת במילואים, ובא לבקר חבר הגר בסמוך לחנויות, ואז התלוננו בעלי החנויות שאיים עליהם בנשק. הוגש נגדו כתב אישום על איום בנשק, וב-2004 הוא זוכה, בית המשפט העדיף את הגרסא שלו על גרסת המתלוננים.

עקב התלונה וטרם נפסק הדין, שוחרר המתלונן ממילואים בגלל פניית המשטרה לגורמי צה"ל עם פירוט התלונה השקרית.

מאחר שהמשטרה לא טיפלה בשוטר אשר חקר את האב לראשונה, פתח האב בשביתת רעב מול תחנת המשטרה שבה משרת השוטר וכך כתב בשלט: "צריך לפטר את (שם השוטר המתלונן) בגלל שיתוף פעולה עם עבריינים כלפי אלה שהתלוננו נגדם. משטרה לא צריכה תפוחים רקובים".

וכאן קובע בית המשפט העליון, בפסק דינם פה אחד של השופטים פרוצ'יה ארבל וג'בראן, כי מדובר בהעלבת עובד ציבור - עבירה פלילית הנושאת ודאי עונש מאסר.

פסק הדין מאוד מאוד מקיף, מביא דוגמאות מכל העולם ומלואו, אך הוא מפקשש את עיקר העיקרים. אין ולא יכול להיות עלבון בדברי אמת, אפילו אין להם עניין לציבור, אין ולא יכול להיות בהם שום אלמנט של עלבון.

מי שנעלב מדברי אמת, יש להרחיקו ממילא מהשרות הציבורי, ודאי שאל לו להיעלב מאמירתם, נהפוך הוא, קיימת חובה להודות לאומרם על חשיפת האמת בפני הציבור, ובאמצעותם, תיקון דרכי הרשות, שיפור דרכי הרשות, ועקירת העשבים השוטים מן הרשות.

ומכאן שבסיסו של ההליך היה קודם לברר אם אמת בדברי האב, או יסוד של אמת בהם, ולאור החלטת בית המשפט, לפחות בעניין הנשק, רואים אנו כי מדובר בניסיון לסיכול ממוקד של אדם ישר ונחוש, ולכן ברור שאין כאן כל עלבון, נהפוך הוא, יש כאן פעולה חלוצית של אדם המנסה לנקות את מסדרונות השלטון, ממחלות שהשלטון לא מצליח להפטר מהן בעצמו.

הסתרת דברי אמת, העלמתם, ניסיון לטאטא אותם מתחת לשטיח הם העלבון, הם הם הסכנה הקיומית לאושיות השלטון, ואילו אמירות אמת (ואפילו רק אם יסודם באמת), של אב לילד מוגבל אשר על פניו לפי כל מה שנאמר בפסק הדין - נראה צודק ב-100% חייב היה לקבל את ברכת בית המשפט, את עידודו - ולא ההפך.

זהו מקרה מובהק שבמובהקים שבו נדרש מערער להגיש בג"צ על החלטה מסוכנת לדורות, הנוגדת בכל מרכיביה את זכויות היסוד שלנו, נגד שופטי בית המשפט העליון על-פי תקדים בג"צ 98/6654 הלפרין אפרים ואחרים נגד פקיד הבחירות לעיריית הרצליה ואחרים, בג"צ שלא כהרגלו, ובשל המחדלים לכאורה בכל הדיונים בשלום, במחוזי ובעליון, ייאלץ לדון באמיתות הדברים (חקירות ראשיות ונגדיות), מה שלא עשו הערכאות שלפניו (או לפחות לא עשו את זה נכון), וככל שהדברים אמת, ואפילו אם יש בהם רק יסוד אמת, יבטל הבג"צ את פסק דינו של בית המשפט העליון, כי כך ראוי שייעשה.

מומלץ להזעיק לשירות מילואים את כבוד השופט אהרן ברק, על-מנת שיישב בראש ההרכב. הייתי מצרף להרכב גם את השופט לינדנשטראוס, השופט במחוזי של התיק (מבקר המדינה דהיום) אשר ודאי יודע היום מה משמעות של ניסיון לסיכול ממוקד, ועד כמה מותר אז לנפגעים להביע את דעתם הנחרצת נגד הגורמים השלטוניים המסכלים לכאורה.

הייתי מציע לשופטים של בג"צ לצפות בסרט "חוות החיות" של ג'ורג' אורוול - טרם הם יושבים בדין. זוהי השפעה אידיאולוגית מותרת, לדעתי.

פסק הדין באמור לעיל: רע"פ 2660/05 אותו יש לעקר מעיקרו, אותו יש למחוק מההיסטוריה התקדימית שלנו. באמצעות הבג"צ ואולי גם כמה תפילות (התפילות אולי לא תעזורנה אך ודאי לא תזקנה)


ומכאן והלאה הצעת חוק של זהבה גלאון, יורי שטרן וח"כים אחרים לביטול הסעיף על פיו הורשע האב, ומכאן שפסק הדין ניתן אף בניגוד לרוחות המנשבות בכנסת:

הגנה מן הצדק

השופט חשין מעליב עובד ציבור: אולמרט מינה לשר המשפטים את האויב הגדול ביותר, והמתוחכם ביותר של בית המשפט.

השופט חשין מאיים באלימות תוך העלבת עבוד ציבור: זה ביתי - מי שירים יד על ביתי, אני אגדע את ידו.

השופט חשין מעליב עובד ציבור: ולא אתן לאיש לעמוד לשטן על דרכו של בית המשפט. ולכן, כלודר (גלדיאטור) בזירה, כל מי שינסה להרים יד על בית המשפט העליון, ואתה יודע היטב למה אני מתכוון, ואתה יודע היטב כיצד הסתיימו מלחמות הלודרים.

השופט חשין מעליב עוב ציבור: פיל אפריקני משתולל. ביניש: ביניש: פרידמן מפורר את עצמאותה של מערכת המשפט.

הנשיאה ביניש מעליבה עובד ציבור: פרידמן יביא לפוליטיזציה של העליון.

הנשיאה ביניש מעליבה עובד ציבור: "תוכניות מסוכנות משיקולים לא ענייניים", וכי הוא "מעורר ריב ומדון".

הנשיאה ביניש מעליבה עובד ציבור: "הן חולייה נוספת בשורה של צעדים שהינך נוקט, המעוררים ריב ומדון, ונועדו לפורר את המבנה הקיים של מערכת השיפוט ולכרסם במעמדו של מוסד נשיא בית המשפט העליון".

הנשיאה ביניש מעליבה עובד ציבור:"אני עדיין מקווה שיהיה בך הכוח להתעשת ולהגן על המערכת המשפטית, ולא תמהר לפגוע בתשתית שהונחה וטופחה מאז קום המדינה לבנייתה של מערכת המשפט מקצועית, עצמאית ובלתי תלויה".

הנשיאה ביניש מעליב עובד ציבור: שר המשפטים דניאל פרידמן עשה במשך שנים דמוניזציה לבית המשפט העליון.

יוסי שריד מעליב עובדי ציבור: "נכנסו לארגז הפרלמנטרי הרבה יותר תפוחים רקובים משהיו אי פעם בכנסת פרלמנטרית"

היו"ר לשעבר ריבלין מעליב עובדי ציבור: "הכנסת משולה לארגז של 120 תפוחים המכיל בתוכו 40 תפוחים רקובים שיוטב אם הם יצאו מקירבה"

מגזין הכיבוש מעליב עובדי ציבור: "ובעוד אנחנו קוראים על המג`ד, מתברר שמפקד האוגדה ידע גם הוא על האירוע מתחקיר ראשוני ובחר שלא לעשות דבר. האם גם הוא תפוח רקוב שלא מעיד על המערכת כולה? כמה תפוחים רקובים צריכים להתגלות על-מנת שנבין שמשהו לא בסדר במטע כולו?"

מישהו שמע פעם על הגנה מן הצדק??? וזוהי רק ההתחלה.

הצעת חוק של חברת הכנסת זהבה גלאון

הצעת חוק העונשין (תיקון - ביטול העבירה של העלבת עובד ציבור), התשס"ו-2006. ביטול סעיף 288 בחוק העונשין, התשל"ז-1977[1], סעיף 288 – בטל.

דברי הסבר:

הצעה זו באה לבטל את סעיף 288 לחוק העונשין, התשל"ז–1977, שקובע: "המעליב בתנועות, במילים או במעשים, עובד הציבור, או דיין או פקיד של בית-דין דתי או חבר ועדת חקירה לפי חוק ועדות חקירה, התשכ"ט– 1968, כשהם ממלאים תפקידם או בנוגע למילוי תפקידם, דינו – מאסר ששה חודשים".

מדינה דמוקרטית אינה יכולה להרשות לעצמה שסעיף אנכרוניסטי זה ישרוד בספר החוקים שלה, ובוודאי שלא ייאכף.

כאשר מדובר בחופש הביטוי, יש ערך רב, לביקורת על השלטון, לסוגיו.

חופש הביטוי אינו ערך מוחלט, הוא ערך חשוב, שיכולות להיות סיבות טובות להגביל אותו באיסורים פליליים, כשמדובר, למשל, במקרים נדירים של סכנה ממשית לפגיעה בבטחון המדינה, בסדר הציבורי, או ברגשותיהם של מיעוטים ומגזרים.

אך כאשר יש באיזשהו ביטוי ערך רב – ומנגד – קיימת אפשרות בדבר פגיעה שעשויה להיגרם, שאינה חמורה – יש להעדיף את חופש הביטוי.

לא ניתן להגן על אמון הציבור, על-ידי השתקה, או על-ידי הפעלת איסורים פליליים, על-ידי העמדת אנשים לדין על דברי ביקורת שהם השמיעו כלפי עובדי-ציבור, ועובדי-הציבור נעלבו.

לא יתכן, שגם כשהפרסום המעליב, לא נועד להעליב, אלא נעשה מתוך כוונה להצביע על ליקוי ולהביא לתיקונו, עובדה זו, אינה פוטרת מאחריות פלילית לעבירה זו, אם באופן אובייקטיבי, יש בתוכן הפרסום כדי להעליב.

לא יתכן, שהאיסור על העלבת עובד ציבור, יגן, להלכה, על עובדי ציבור, ובכלל זה, גם על אנשי ציבור, מפרסמים פוגעים ומעליבים, מעל ומעבר להגנה שנותן חוק "איסור לשון הרע" לכל האזרחים.

מוצע לבטל את המצב האבסורדי שנוצר, אשר בו דווקא הביקורת על אישי ציבור ועובדי-ציבור, מוגבלת יותר מהביקורת על אזרחים שאינם עובדי-ציבור, ולכן יש להוציא את סעיף 288 מספר החוקים.

הצעות חוק זהות של חבר הכנסת יורי שטרן וקבוצת ח"כים הונחו על שלחן הכנסת החמש-עשרה ומספרן: פ/1699 ו-פ/3754, וכן הונחה הצעת חוק זהה של המציעה ומספרה פ/1565. הצעת חוק זהה של המציעה הונחה גם בכנסת השש-עשרה ומספרה פ/229.

---------------------------------

הוגשה ליו"ר הכנסת והסגנים

והונחה על שולחן הכנסת ביום

י"ז באייר התשס"ו - 15.5.06

תאריך:  18/08/2008   |   עודכן:  18/08/2008
אפרי הלפרין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אהרן ברק - קרדום לחפור בו
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
י.ש
18/08/08 13:57
 
אחיך
18/08/08 14:18
 
שבתאי עזריאל
18/08/08 15:05
 
י.ש
18/08/08 18:20
 
אהרן ברק טיפש
18/08/08 22:10
2
אסור למוכה.
18/08/08 14:50
3
תיקון טעות
18/08/08 17:34
4
כנעני מ.
18/08/08 19:28
 
אפרי הלפרין
18/08/08 19:57
 
אל תקל ראש
18/08/08 23:38
 
אפרי הלפרין
19/08/08 03:50
5
גדעון אמיר
19/08/08 00:35
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות

18/08/2008  |  אלון דהן  |   מאמרים
בין מזרח למערב, בין אסיה לאירופה, שוכנת מדינה בגודל בינוני, בת כמה מיליון תושבים, וחולמת אמריקה. בשנים האחרונות היא עושה צעדים משמעותיים בתחומי הכלכלה, המינהל הציבורי והחברה כדי לצעוד אל המאה העשרים ואחת ולעבר עתיד של שגשוג וקידמה.
18/08/2008  |  אדי אהרונוף  |   מאמרים
הלילה הושלך רימון רסס נוסף באחד הרחובות השקטים בעירי נהריה, סמוך לטיילת שידעה אירועים דומים בעבר. על-פי הידיעה לא היו נפגעים, אך נגרם נזק רב. במקום מתגוררת, על-פי הפרסום, דמות ידועה למשטרה. טוב לדעת שמשהו בכל זאת ידוע למשטרה.
18/08/2008  |  עו"ד משה גולדבלט  |   מאמרים
זה מרגיז - זה מקומם, זה זועק לשמיים. בקיצור בושה, בושה וכלימה על המציעים את סעיפי התקציב הזה ועל אלה שיצביעו בעד.
18/08/2008  |  עו"ד אברהם פכטר  |   מאמרים
הספורט ממכר, וכמו שיכר, במינון מבוקר הוא טוב לבריאות ובמינון גבוה תרומתו יורדת, מתאפסת, ואף הופכת להיות מזיקה.
18/08/2008  |  ד"ר אברהם בן עזרא  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il