"הממשלה נכשלה כשלון חרוץ בהשגת פוליסות ביטוח בזמן מלחמה לאניות המפליגות לישראל וממנה". כך אמר (20.11.12) יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, ד"ר גד שפר. הוא דיבר בכינוס של כ-100 חברי האיגוד שנערך בתל אביב.
הדוברים בכינוס חשפו לראשונה, כי בשמונת ימי מתקפת הרקטות על ישראל, הופנו אניות נוסעים ואניות המובילות חמרים מסוכנים מנמל אשדוד לנמל חיפה. זאת, בשל סכנה לפגיעת רקטות באניות אלו. הדוברים אמרו כי אניות המטענים המשיכו להגיע לנמל, ושיבחו את בעלי האניות, ואת עובדי הנמל שהמשיכו בעבודתם הרגילה.
בעניין פוליסת הביטוח אמר ד"ר שפר: "לפני שש שנים מינתה הממשלה, על-פי דרישתנו, ועדה, בראשות המשנה לחשב הכללי באוצר, לבדיקת האפשרות לרכישת פוליסת ביטוח להובלה הימית לתקופת מלחמה. הוועדה המליצה באפריל 2007 ליצור פוליסת מדף, שבמקרה של מלחמה תשווק על-ידי מבטחי ל'לוידס למובילים הימיים, בתנאי שהממשלה תיטול על עצמה חלק מהסיכון. מאז ועד היום - חמש וחצי שנים ויותר! - לא נעשה דבר! האוצר הבטיח וחזר והבטיח לפעול בנושא, אך לא קיים!"
הביטוח התייקר ב-74 מיליון שקל במלחמת לבנון
דוברים בכינוס הזכירו, כי בעת מלחמת לבנון השנייה, ב-2006, גבו חברות הביטוח הבינלאומיות פרמיות מוגדלות בעד הובלה לארץ. הדבר הביא להתייקרות סך הפרמיות ב-74 מיליון שקל, בעיקר על חשבון היבואנים, שהם בעלי המטענים. המבטחים הם בדרך כלל חברות ביטוח בינלאומיות, ובעלי המטענים רוכשים אותן באמצעות ברוקרים של תאגיד ל'לוידס בלונדון.
הפרמיות מזנקות בכל מקרה של מלחמה באזור. מי שמשלם את החשבון הסופי הם במקרים רבים הצרכנים, כיוון שבעלי המטענים מנסים להעלות את מחירי המוצרים כדי לכסות את ההוצאה הבלתי צפויה.