את הנסיעה הזו תזכור גנט עדנה אלמי, תושבת עפרה, שעלתה לקו 143 בדרך לירושלים. אלמי, שעלתה בתחנת שער בנימין הגישה לנהג את התשלום עבור הנסיעה - 3.30 שקלים - 2 שקלים בודדים ועוד 13 מטבעות של 10 אגורות.
"הנהג הסתכל על המטבעות וזרק על אותן על פניי", מספרת אלמי. "הוא אמר לי שהוא לא מעוניין להסיע אותי ושאסע באוטובוס אחר. כששאלתי אותו למה הוא מתכוון ולמה הוא מדבר אליי כך, הוא שאל אותי בשיא חוצפתו אם הוצאתי את הכסף מקופת הצדקה ולמה אני נותנת לו כל כך הרבה כסף קטן. הסברתי לו שזה מה שיש לי - שאין לי חוסר בכסף, שלא ביקשתי ממנו שום טובה ושהוא חייב לקבל את הכסף".
הנהג המשיך בשלו, ואמר לנוסעת לרדת. "יש אחרי אוטובוס, תעלי אליו", דרש. אלמי לא ויתרה. לטובתה התערבו גם שאר נוסעי האוטובוס ואמרו לנהג שאינו נוהג כשורה ושמחובתו לאפשר לה להצטרף לנסיעה.
נוסעת שעלתה לפני אלמי שילמה בכסף קטן את כל הסכום, והנהג לא אמר לה על כך דבר וחצי דבר, מה שעורר את חמתם של הנוסעים וחשדם כי מדובר בהתנהגות נהוגה בגזענות. אחד הנוסעים שאל את הנהג אם הוא מתנהג אליה כך בגלל היותה בת העדה האתיופית. הנהג השיב בשלילה ולבסוף הסכים להעלותה לאוטובוס. "לבסוף הוא נתן לי קבלה ונכנסתי לאוטובוס מושפלת ובוכה. הרגשתי כל כך מבוזת ומבוישת, מול אוטובוס מלא באנשים", סיפרה.
את האוטובוס מפעילה בשירות
אגד החברה לפיתוח גוש עציון. תעריף הנסיעה המוזל אגב, כמחצית מתעריף נסיעה רגילה נובע מכך שמדובר באוטובוס ממוגן. יצוין, כי על-פי פקודת התעבורה חייבים נהגי התחבורה הציבורית לקבל גם תשלום בכסף קטן.
הנהג נשפט לחומרה
דובר אגד, רון רטנר, מסר כי "בירור פנייתה של הגברת עדנה גנט עדנה אלמי העלה, כי מדובר בקו אוטובוס ממוגן המופעל על-ידי החברה לפיתוח גוש עציון ולא על-ידי אגד". לדבריו, "בשל העובדה כי מדובר באירוע מטריד ומתוך רצון כן לעזור במציאת כתובת לתלונה, העביר אגד את פנייתה של הגברת אלמי לטיפול הנהלת החברה לפיתוח גוש עציון, המפעילה את קו השירות המדובר באמצעות אוטובוסים ממוגני ירי. בטוחני שהנהלת החברה תזמן את הנהג לבירור ותטפל בנושא ללא משוא פנים".
מנכ"ל החברה לפיתוח גוש עציון, אלי בנשימול, אמר ל-News1 כי את הדיווח על האירוע קיבל מבכיר מ
משרד התחבורה יום למחרת האירוע וכי פעל מיד לבדיקת התקרית. "הבאנו את הנושא לבירור במוסדות המשמעתיים של החברה, וכאשר נוכחנו כי מדובר באירוע לא ראוי ערכנו לנהג שימוע לפני פיטורים. הנהג טען את טענותיו, ומפיו זה נשמע אחרת. אף על-פי כן, מצאנו כי התנהגותו רחוקה מהסטנדרטים של החברה. אנו חברה צנועה שעובדת מול ישובים, שחשוב לה הקשר עם הקהילה וערכים של כבוד לזולת, ולכן מצאנו כי הנהג לא פעל כמצופה ממנו והוחלט לפטרו. הנהג, הנחשב סביר בהתנהגותו, הועסק בחברה בשנתיים האחרונות.
באשר לנוסעת שהושפלה, אמר בנשימול כי החברה מבקשת לפצות אותה על עוגמת הנפש, אך טרם הצליחה להשיגה [מערכת News1 תשמח לקשר ביניכם].