|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מיכי קסטנבאום
חלוק מגבת לילדים
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

נוכלים, קוף ומדענית האטום

חשיפת Nfc הובילה להסתעפות חקירה משטרתית שבה נמצא כי אדמות השרון בכלל ואדמות מעבר הקו הירוק בפרט משמשות כר פורה לנוכלים על עובדת הניקיון שהתחזתה למדענית אטום, ועל שיטת ה"קוף" של הנוכלים השמים את שופטי ישראל ללעג וקלס
07/09/2008  |   יואב יצחק   |   תחקירים   |   סדום ועמורה   |   תגובות
פולוחה סווטלנה

   יואב יצחק
כך ניסתה כנופיית יזמים למכור וילות בשטח פלשתיני

ביום 4 ביוני 2008 חשפנו כאן ב-Nfc פרשת הונאה מסועפת, שעיקרה: כיצד הצליחו יזמים, ספסרי נדל"ן, למכור לאנשים תמימים זכויות לא-להם על קרקעות מעבר לקו הירוק. את הקרקעות שאותן "רכשו" מחברה באיים הקריביים רשמו ה"יזמים" הזריזים בחברת אי נויס, אף היא חברה בקריביים.

היזמים שיווקו למעשה חלום: זכויות למגורים בעיר חדשה שייבנו. התוכנית, שהייתה ונותרה כמובן "על הנייר": 2500 (!) יחידות דיור באתר שייקרא: "קיימבריג של השומרון". בראש החברה הקריבית עמדה לא אחרת מאשר "עולה" אוקראינית ששמה סווטלנה פולוחה, ששימשה כ"קוף" לחבורת נוכלים.

המשטרה מתייחסת לאחרונה לפרשיות מרמה בנדל"ן בחומרה. ולא בכדי. התברר כי אדמות השרון בכלל ואדמות מעבר הקו הירוק משמשות כר פורה לנוכלים, עבריינים מסוגים שונים ומלביני הון בהיקפים גדולים.

יחידת יאח"א מרכז, בראשות פקד יורם סטוקמן, שחשפה לאחרונה כנופית גנבי זהות, ערכה גם כאן חקירה מהירה ויסודית של הפרשה, וזאת בעקבות תלונה שהוגשה. חלק מהמעורבים בפרשה ניסו לחבל במהלכי החקירה והמשפט, ואף ניסו להלך אימים על חוקרי המשטרה בדרך של איומים בהגשת תלונות נגדם למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש). אחד מאותם נוכלים לא היסס גם להתקשר למערכת Nfc ולאיים כי יבולע לנו בשל הדברים שפרסמנו.

להוותם של הנוכלים - תעלוליהם לא צלחו. החקירה הושלמה במהירות והחומר הועבר לטיפול הפרקליטות. התברר שהחקירה פתחה תיבת פנדורה בדבר פעילות עבריינית גדולה עוד יותר באזורים נוספים, לרבות אזור אריאל, עניינים שכעת נמצאים בחקירה נמרצת. הנה כי כן: בשורה של מקרים הביאה ערנות מוגברת מצד ראשי ערים ומועצות לבלימה של מעשי נוכלות מעין אלו המופיעים בכתבה. כבר כעת ברור שניצל כספם של עשרות משפחות. רבים אחרים שהשקיעו בתמימות את ממונם יצטרכו כעת לעבור תהליך מייגע של תביעות משפטיות. ספק גדול אם בשיטה שבנו הנוכלים השונים קיים סיכוי שמי מהרוכשים התמימים יראה את כספו בחזרה.

הנפשות הפועלות

במהלך החקירה בפרשת "קיימבריג של השומרון", התברר לפתע כי נגד "מוכרת הנדל"ן", חברת גי.בי.אף הקריבית ומנכ"ליתה רבת הכישורים, מתנהלים הליכים שונים בבית המשפט המחוזי בתל אביב. מתברר כי אותם יזמים פתחו בקטטה עם בעלי החברה הקריבית השנייה ש"מכרה" להם את זכויות הקרקע. הפרשיה עברה משופט עסוק אחד במחוזי למשנהו ולבסוף נחתה על שולחנה של כבוד השופטת רות רונן (בשא 11266.07, בשא 18412.07). באשר לפרטי הפרשה - חזקה עלינו שבית המשפט ימצא את ידיו ורגליו בסבך האספקטים האזרחיים של הפרשה. מכיוון שההליכים רק בראשיתם צפויות עוד עלילות רבות. מוכרי זכויות הקרקע טוענים כי בידיהם הקלטות וחומרים שונים שיחשפו את עומק ההונאה. הפן המדהים העולה מן הפרשה הוא: עד להיכן שוכללה שיטת "הקוף" ולאן מובלת בגינה מערכת המשפט הישראלית.

קופים עליך ישראל

משטרת ישראל נתקלת יותר ויותר בחקירותיה ב"קופים" המשאירים את מערכת אכיפת החוק חסרת אונים. התופעה התעצמה בשנים האחרונות: כאשר נערכו פשיטות על מכוני הימורים ומכוני ליווי הופיע בד"כ עולה מבוגר חסר כל שטען כי המכון בבעלותו ומופעל על-ידיו בלעדית, ללא שותפים. הבאתו של ה"קוף" אל בית המשפט הביאה כמעט תמיד לאותה תוצאה: בזבוז זמן וכסף. שכן, ה"קוף" מעורר את רחמי בית המשפט במסכנותו. גם לשוטרים ברור שמאחוריו צוחקים העבריינים כל הדרך אל הבנק, תוך לעג לשופטים ולשוטרים כאחד. רק עונשים חמורים שנגזרו על-ידי שופטים בעלי שאר רוח בדרבונה של הכנסת על עבריינים שנתפסו דרך "מחסום הקוף" כפי שנקראה השיטה בפי העבריינים הביאה לצמצום התופעה.

אך לא לעולם חוסן. העבריינים גילו כרי-פעולה חדשים ומבטיחים להשלשת הכנסותיהם. מערכת המשפט העמוסה לעייפה מאפשרת להם לעשות ככל העולה על דעתם, בלא שיינקטו נגדם אמצעים משפטיים מיידיים. וכך עובדת השיטה:

1) מכינים עסקות בהיקף גדול - רצוי עסקות נדל"ן. העסקות כוללות לרוב קומבינות סבוכות, או אף בלתי כשרות לחלוטין. עסקות אלו נערכות בעזרתם של עורכי דין שלעתים הופכים ל"שותפים במיזם", ולעתים אף חוצים את הקווים לחלוטין.

2) מוצאים "קוף" - בדרך-כלל רצוי עולה או תושב שהתאזרח שחותם על כל מסמכי העסקות, תצהירים, ערבויות ושאר מרעין בישין.

3) מבצעים את העסקות. אם קרתה תקלה, שולחים את ה"קוף" לחזית כשהוא מלווה בעורך דין שיתעתע במערכת המשפט, וינצל את העומס במערכת לגרירת העניין עד אין קץ וגמר.

4) אם השופט רחמן בן רחמן, סופק הקוף כפיים ומצהיר על מסכנותו, חוסר יכולת, חוסר הבנה בשפה או בהליך המשפטי, או סתם אומללות כללית. הקוף ו/או בא-כוחו המלומד מבקש איחוד תיקים ומגיע להסדר תשלום זעום הנמשך לנצח נצחים.

5) היה וצלח שלב 4, חוזרים לשלב 1 וחו"ח.

6) אם משטרת ישראל והפרקליטות מתעקשים והעבריינים נתקלים בחוקרים עקשנים ובשופט ראוי וחרוץ, נעלם ה"קוף". בדרך-כלל לאחת ממדינות ברית המועצות לשעבר, לאחר שקיבל סכום כלשהו בגין טרחתו לשמש "קוף".

7) לקורבנות שאיבדו את כספם אין נחמה. הם נותרים בלא כל, בלא סיכוי להגיע לדירה משלהם, ובמקרה הטוב מבחינתם נותר להם רק לחרוק בשיניהם ולהביע את דעתם על מערכת המשפט בסקרי פופולריות כאלו ואחרים.

הקוף(ה) שכופף(ה) שופטים במקום בננות
ה"משרד" של פולוחה

לדעת המשטרה, ה"קופים" עברו לאחרונה שדרוג. שוב אין מדובר בישיש חסר שיניים היושב במכון ליווי או קזינו ומצהיר בעלות על המקום כשהשוטרים פורצים פנימה. האופנה הקופית האחרונה כוללת אנשים בעלי רקע שיאפשר מראית עין של מרמה בלי שהקורבנות יעלו על-כך מיידית. במקרה של ניהול הליך משפטי יש צורך להיות חמוש ב"קוף פרזננטטיבי". למותר לציין שהנבחר צריך להיות בעל כושר היעלמות מהיר במיוחד - למקרה שזרועות החוק ירצו ויתעקשו לדעת מיהם העבריינים האמיתיים) אירוע בלתי שכיח במקומותינו). הביקוש לסוג כזה של קופים עולה בהרבה על ההיצע. השמועות גורסות שעם העלייה בביקוש עלו מעלה-מעלה המחירים עבור קופי-על.

לחלל הזה בו רב הביקוש על ההיצע נכנסה התושבת המתאזרחת, מרת סווטלנה פולוחה. מספר האנשים המקללים את מר גורלם מאז שפגשו אותה ואת שותפה לחיים עולה בהתמדה. שותפה הוא לא אחר מאשר עורך דין (לשעבר - לאחר שרישיונו נלקח) מתי פיכמן, שהינו בנוסף לכל גם פושט רגל רשמי.

מתברר שמרת פולוחה שהגיעה לארץ בסוף שנת 2000 הינה ממש כשרון נדיר שצפויות לו עוד גדולות ונצורות. כבר בשנת 2005 מונתה פולוחה (ע"י מי?) כנציגה, מורשית חתימה בלעדית (!) ומנכ"לית של חברת הנדל"ן גי.בי.אף, הרשומה באיים הקריביים (כתצהיריה לבית המשפט המחוזי!). בתפקיד זה חילקה מרת פולוחה צ'קים בסכומים של מאות אלפי שקלים מחשבון מוגבל.

הגברת פולוחה לא הסתפקה בחלוקת צ'קים חסרי כיסוי, כי אם גם מסרה ערבות אישית בסך של מיליוני(!) שקלים! תצהיריה שהוגשו לבתי המשפט השונים הינם מלאכת מחשבת: המהנדסת, כפי שהיא אוהבת להתכנות, מציגה עצמה כ"מדענית תואר שני לכורים גרעיניים" (או תהליכים טרמו-דינמיים) שגלתה עם הגיעה לארץ כי למרבה הצער אין בישראל כורים גרעיניים... אזי בחרה מרת פולוחה, לפי תצהיריה, לעבור הסבה מקצועית ולהפוך למנהלת חשבונות ראשית של חברות היי-טק. במקביל, כך מספרת הגברת בתצהיריה, היא עסקה בשלוש שנות מחקר ופיתוח של פטנטים במחזור פסולת ופתרונות חקלאיים. לא זו בלבד: מרת פולוחה רכשה - אליבא ב"כ עו"ד מאיר ברנע - "מבנה המשמש מעבדת פיתוח של חומרים ותהליכים... המעבדה הפלא ופלא ממוקמת בכתובתה של חברת הנדל"ן, הלא היא רחוב החמישה מס' 12 בראש העין, שם נמצא מבנה מוזנח מזמן המנדט.

בדיקת רישומי הטאבו לא מעלה שום מבנה הרשום על-שם הגברת. ביקור בכתובת שנמסרה לבתי המשפט מעלה כי מעבדת הפיתוח הוקמה כנראה על-ידי מהנדסי הבונקרים של החיזבאללה ר"ל, שכן אין שום סימן לקיומה, למעט זבל הפזור בכתובת הנ"ל. מתברר כי גם כאן לא טמנו הנוכלים ידם בצלחת וזהו מבנה שפלשו אליו בצורה בלתי חוקית, וגם כאן מתנהלים הליכים שיפוטיים נגדם...

כדי להמשיך ולתעתע בשופטים שאמורים להכריע בגורל הערבויות והצ'קים מוסיף ומצהיר בא-כוחה כי "בימים אלו משלימה גב' פולוחה הקמת מפעל (!) ליצור חומרים. וגו...".

מה יש לומר, ברוכים הבאים להתאחדות התעשיינים!

בשעות הפנאי - בין המצאה להמצאה, תכנון מערכות חילוף חום לכורים גרעיניים והקמת מפעל, עסקה מרת פולוחה במנכ"לות החברה הקריבית ובפרסום חוות דעת משפטיות על פסקי דין של בית המשפט העליון והמשפט הבינלאומי. הישגיה והשגותיה המשפטיים, לרבות חוות דעת על הפסיקה הבינלאומית ופסקי בית המשפט העליון, ניתנים לקריאה בעברית צחה ומשובחת באתר גי.בי.אף נדלן. קומ כמו גם בתצהירים מפולפלים בחתימתה שהוגשו לשופטי המחוזי.

למרבה הצער, בהליכים אחרים נוספים בהם מעורבת הגברת היא טוענת לשליטה חלקית בעברית ולשליטה טובה בשפת אמה, הלוא היא רוסית (אפשר גם באוקראינית בדיאלקט המתאים). ברצותה היא מפליאה בשליטתה בעברית, ובעת הצורך היא אינה מבינה מה רוצים ממנה דוברי שפת עבר. תצהירי ההבל הניתנים לפי צורכי השעה, הינם אפשריים רק משום שבתי המשפט אינם מסוגלים להצליב ולו אינפורמציה בסיסית (לתשומת לב הקוראה דורית ביניש - שמערכת המשפט שבאחריותה כבר הוציאה סכומי עתק מכספי משלם המיסים למחשוב המערכת ללא תוצאות נראות עד כה).

זוהי עוד דוגמה כיצד להתל במערכת עד אין קץ וגמר. התוצאה כמובן היא שמקרים של פשיעה חמורה ביותר אינם נידונים כראוי מחוסר זמן! אין ספק, זמן שיפוטי יקר למכביר יבוזבז עד אין קץ וגמר והשופטים בסיומו של יום ישימו את עצמם ללעג ולקלס בגלל חוסר היכולת המינימלי לוודא דברי שקר המונחים לפני חוטמם.

בטיב טעם סניף פתח תקוה, שם עסקה מרת פולוחה בניקיון (קטע עלום עד כה בקורות חייה הרשמיים), נשארו פעורי פה לנוכח ההישגים האדירים שהושגו בין סחבה לדלי. כנראה שם, בסניף הצנוע, התרשמו ממנה בעלי המניות העלומים של החברה הקריבית והחליטו באחת למנותה למנכ"ל ולבעלת זכות חתימה בלעדית על סכומים במיליוני שקלים.

עו"ד גבעון המייצג ארבעה מנפגעי פולוחה-את-פיכמן טוען שכל שיא חוצפה אפשרי נשבר גם במושגים ישראלים.

מנהל היי-טק בכיר, שגברת פולוחה מעידה במסגרת תיק שהנ"ל מנהל בפני כבוד השופט י. גייפמן (גם הוא במועמדים לבית המשפט המחוזי), מורט שערותיו כשהוא שומע את שמה של המנכ"לית הכבודה. לדבריו, מהנדסת האטום, חוקרת המיחזור, מנהלת החשבונות הבכירה, המנכ"לית והפרשנית המשפטית הבכירה (מחק את המיותר) מציגה עצמה באותה תקופת זמן ממש בבית משפט אחר כמסכנה חסרת כל וחסרת ישע, הכל לצורכי השעה.

ראש מועצת אלפי מנשה, חסדאי, שבשמו עשו הנוכלים שימוש ואף פרסמו באתר האינטרנט מידע שממנו אפשר היה להתרשם כאילו ברכתו נתונה להם, רותח מזעם. חסדאי טוען כי הזהיר זמן רב מפני הסיפורים שהפיצה חברת גי.בי .אף, מנכליתה והעומדים מאחוריה. חסדאי מסר עדות מפורטת בפני חוקרי המשטרה וסייע להם בפיצוח הפרשה.

עדים אחרים סיפרו ל-Nfc כי מדובר באישה חסרת מעצורים, מניפולטיבית, שאינה בוחלת באמצעים להשיג את מטרותיה.

הבעל כקורבן

כשמסכמים את הישגיה של מרת פולוחה בפני בתי המשפט השונים ובמעשי הטעיה ורמייה, חייבים להודות כי אלו ראויים לכל שבח ומהווים מופת לקליטת עלייה. אין ספק כי יש לכלול את הגברת בין מדליקי המשואות לתפארת מדינת ישראל בכלל, מערכת המשפט וקליטת תושבים אוקראינים מתאזרחים בפרט.

מי שהיה משועשע הרבה פחות ממצעד האיוולת וסיפורי הרמייה הוא בעלה של סווטלנה, אולג פולוחה, יהודי מאודסה, שהביא את אשתו המבוגרת ממנו במספר שנים ואת בתה לארץ. כשנה לאחר שהגיע לארץ יחד עם רעייתו ההרה, הוא חלה במחלה קשה. להוותו התברר לו כי לאשתו האוהבת שעד אז זכתה לאזרחות ותעודת זהות בגין יהדותו, תוכניות חדשות ומעניינות שאינן כוללות אותו.

לאחר שאיבד את כושר ההשתכרות, איבדה המנ"כלית הכבודה את עניינה בו ונמנעה מלטפל בו. לגרסתו, היא אילצה אותו לעזוב את ביתם והחלה ל "העניש" אותו בדרך של הרחקתו מבתו הקטנה. לתיאורו של מר פולוחה שניתן בפני Nfc, לקחה רעייתו מדי פעם את תרופותיו, וכך הפך לשבר כלי מוחלט. לדבריו, החליטה אשתו לעסוק במרמה ולשלשל לכיסה סכומי כסף גדולים ומהר ככל האפשר. מר פולוחה, שהינו היהודי היחידי במשפחה, קיווה לעסוק בארץ במקצועו כטכנאי מחשבים. הוא ראה לחרדתו כיצד חייו וכבודו נרמסים ובתו יחידתו כמעט ואינה רואה אותו. לטענתו, דרשה אשתו ממנו שישתתף במעשי המרמה שלה. אולי סברה שחולה במחלה קשה יהווה מטרה עוד יותר קשה למערכת אכיפת החוק.

לאחר כשנתיים של סבל קשה, לחץ מתמיד ואיומים קשים מצד אשתו, ולאחר שהתברר לו שאשתו חיה חיי אישות מלאים עם פיכמן ומסרבת להתגרש ממנו, אך לוקחת ממנו את המעט הזעום ששימש למחייתו, החליט פולוחה להתלונן במשטרה. לאחר שפנה לספר לשוטרים את כל הידוע לו על מעללי אשתו, יזמה אשתו, עתירת הייעוץ המשפטי או מוטב לומר יעוץ משפטי עברייני, מהלך מתוחכם: היא הגישה נגדו תלונה על אלימות במשפחה. כך מצא עצמו חולה קשה בטיפולים כימותרפיים במשקל של כ-50 ק"ג מסביר מדוע בלתי אפשרי שתקף את אשתו ובתה החסונה בת ה-21. במקביל ולאחר לבטים רבים פנה מר פולוחה לספר את סיפורו לעיתונות. סיפורו המצמרר של מר פולוחה על מעללי אשתו ומרעיה, תועד במלואו ואומת ע"י עדים נוספים. מלבד האלמנטים העבריינים, זהו סיפור של טרגדיה אנושית ואכזריות בלתי מובנת.

בין קטעי העדות המתועדים והמזעזעים שמסר טען מר פולוחה לשיטה חדשה ומקורית שהמציאה אשתו בניסיון לסחוט אותו, לאחר שדרש ממנה להפסיק את מעשי המרמה: "אם אתה תגיד מילה, אני אגיד למשטרה שאנסת את הבת שלי ואתה תמות בבית סוהר וגם לא תראה את ולריה (בתו הקטנה והיחידה)". מרת פולוחה ידעה היטב: מעצר היה עלול לגרום למותו של בעלה מחמת מצבו הרפואי הקשה.

אין זו הפעם הראשונה שמרת פולוחה השתמשה בשיטה זו. עדים טוענים שגם לפיכמן ניסיון דומה. על יתרונות הענק הגלומים בעשיית עסקות נדל"ן עם שכיבי מרע יכלה הגברת ללמוד רבות מבחיר לבה.

בפסק דין מיום 10.5.2005 דרשה השופטת אחיטוב הרטמן הדסה בתובענה בסך 3 מיליון ש"ח שהוגשה נגד פיכמן מתיתיהו, פיכמן ברכה ורודמן שרה (ז"ל) שיוצגו על-ידי מתי פיכמן (אז עוד עו"ד) שגם היה שותף לעסקה. פסק הדין מאיר באור יקרות את הדרך בה בחר פיכמן לנהל את ענייניו. במיוחד מאירה עיניים עדותו של בעלה של גברת רודמן ז"ל, עורך דין במקצועו.

ניצול מערכת אכיפת החוק על-מנת להעזר בה לביצוע מעשי פשע הוא דוגמה איך מסוגלים נוכלים מתוחכמים לנצל את חולשותיה של מערכת אכיפת החוק. בכל פעם שהצמד-חמד ושותפיו נתפסים בקלקלתם הם מיד מאיימים ומתלוננים על חוקריהם במח"ש בתקווה להרתיעם. בהליכיהם האזרחיים הם נוקטים בכל תעלול אפשרי של סחבת ועיכובים על-מנת להתיש את הצד שכנגד. זו בעיה מוכרת וידועה של מערכת המשפט שהציבור קץ בה לחלוטין.

בסיום הפגישות המתועדות עמו, סוכם עם פולוחה כי הוא יופנה למחלקת הרווחה של עיריית פתח תקוה ואף הומלץ לו לספר בפירוט את כל הידוע לו למשטרת ישראל. פולוחה קבע פגישות שבהן היה אמור למסור את כל הידוע לו ולאושש את החומר שמסר בעובדות נוספות, אך הדבר לא הגיע לכלל ביצוע, כפי שיפורט להלן.

העד נעלם

איומים על עדים הפכו לחזיון נפרץ במקומותינו. משטרת ישראל והפרקליטות יודעים כי רק תוכנית חזקה להגנת עדים מהסגנון הנקוט בארה"ב תאפשר לעדים להעיד ללא מורא. כמובן, עקב העלות היקרה של פעילות מסוג זה רק יחידי סגולה זוכים ליהנות ממנה.

לאחרונה מסתמנת תופעה מדאיגה של "היעלמות עדים". עד מרכזי "מתאדה" כלא היה והפרקליטות נאלצת להגיע להסדרים מגוחכים שכמובן גוררים ביקורת ציבורית נוקבת. לדוגמא, לאחרונה הסתיים משפט בגין הונאת נדל"ן גדולה בעסקת טיעון של מספר חודשי מאסר במקום בשנות מאסר לאחר שהעד המרכזי נעלם ואי-אפשר היה לאתרו.

פולוחה, במקרה שלפנינו, לא הגיע לפגישות שנקבעו עמו על-מנת שיטופל ע"י מחלקת הרווחה של עיריית פתח תקוה, ויחשוף את כל הידוע לו בפני חוקרי המשטרה. במקום זאת, הוא טלפן והודיע כי הוא מפחד וחושש לחייו. כל הניסיונות לאחר מכן לאתרו עלו בתוהו. אנשים שהכירו את פולוחה בחיי היום-יום ציינו כי ללא שום הודעה הוא פשוט נעלם.

לאשתו האוהבת היו מספר גרסאות: הראשונה בהן הייתה כי אין לה מושג היכן בעלה. האחרונה שבהן: היא רכשה לבעלה כרטיס טיסה לאודסה באוקטובר 2007 והיא אינה בקשר עמו.

למותר לציין כי אשתו לא טרחה, לפחות לגרסתה הראשונה במשטרה, להודיע על היעלמות בעלה. אין שום עדות המאוששת את דבריה כי מר פולוחה עצמו עלה אי פעם על טיסה לאודסה. הרעיון שאדם חולה ביותר שמטופל בישראל, וכל שנותר לו בעולמו הוא בתו הקטנה, יעזוב את ישראל ולא יקיים קשר עם בתו, הוא רעיון שנשלל מכל וכל על-ידי כל מכיריו. החשש שאירע לו הגרוע מכל הולך ומתחזק, מיום ליום.

קוף טוף הכל טוב

עלילותיהם ודברי גבורותיהם של הזוג פיכמן-את-פולוחה נידונים כעת בבתי המשפט. בסופו של עניין, למרות העומס הבלתי נסבל של מערכת המשפט, התעלולים המשפטיים השונים והמשונים והדחיות שמפעיל הצמד-חמד תוך ניצול של כל פרצה אפשרית, יבוא העניין לקצו.

כמות ה"טוקבקים" לחלקה הראשון של הכתבה ותוכנם מעלה כי הקו-פרודוקציה אוקראינה ישראל מוכרת למספר רב של אנשים ומעלה את זעמם באשר לאוזלת היד של מערכת אכיפת החוק. לכן, אין להוציא מכלל אפשרות כי מרת פולוחה תנקוט בשיטה בה נקטה שותפתה הקרובה ובת דודתה שגם היא הסתבכה בפלילים. זו, ללא היסוס מיותר, עשתה ו"יברח" - ככל הנראה בדרכון מזויף, כשמאחוריה שובל של תלונות במשטרה בגין מעשי מרמה, וצווי מאסר. גם כאן תוכל מרת פולוחה ללמוד רבות מבן זוגה.

בפרשיה שהוגדרה על-ידי כבוד השופטת יהודית אמסטרדם כהאי-לישנא: "נחשפה בפני בית המשפט פרשיה מדהימה של 'תעשיית חשבוניות'" (ת.פ 003983.97 ת.פ 6412.98 מ-10.9.2002). יש לכבוד השופטת דעות נחרצות על פיכמן. השופטת אמסטרדם הוסיפה: "על הצעתו של עו"ד פיכמן למאיר (הנאשם הראשי) לברוח מהארץ ודרך התנהלותו אמרה בצדק עו"ד ינאי (נציגת הפרקליטות): "מה שיש לי להגיד על מתי פיכמן אני מעדיפה לא להגיד כאן בפורום של ביהמ"ש".

העבריינים בפרשת מרמה ענקית זו נתפסו, אגב, לאחר מעקב סמוי ובילוש בעת שניסו לצאת מהארץ בהסתר ועלו על מארב שטמנה להם המשטרה בנתב"ג. מתברר שהשופטת אמסטרדם היא מסוג השופטים שעיניהם בראשם ועדיין מסוגלים להפעיל היגיון בריא.

אם תנטוש אותנו גברת פולוחה לאנחות, יש להניח שמעשיה הניבו לה תקבולים שיאפשרו לה חיי נוחות באוקראינה. שוטרי אוקראינה טרם שמעו את שם מח"ש, אך טיפולם בעבריינים עלול להיות שונה מהותית מהטיפול לו זכתה במקומותינו. אומנם כישרון אדיר עלול להיעלם מעמנו, אך אין להמעיט מערך התרומה האפשרית לתעשיית האטום האוקראינית (צ'רנוביל: אמרנו?).

ומה יהא על הנפגעים? האזרחים שנפגעו ומספרם עולה בהתמדה יאלצו לעבוד קשה ולשקם את שאבד. הם יאלצו לחכות לישועה ממערכת אכיפת החוק ולקוות שיש שופטים בתל אביב, לא רק בירושלים. ופיכמן - אנא הוא בא? כמאמר הנביא: היהפוך כושי עורו? כך יש להניח שפיכמן ימשיך לספק פרנסה בשפע למערכת המשפט ולעיתונות. פרשת גי.בי.אף וקיימבריג החדשה של המזרח התיכון הינם אגוז קשה מדי גם לברנש מיומן כמותו ועל גדולים ממידותיו הרעות. יתכן שקריירה מבטיחה ביזמות נדל"ן תסתיים בצורה המבישה שבה הסתיימה קריירה בעריכת דין.

תאריך:  07/09/2008   |   עודכן:  07/09/2008
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נוכלים, קוף ומדענית האטום
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הניה
7/09/08 11:58
2
א מ רול
7/09/08 13:29
3
חקירה נגד העבודה
7/09/08 14:24
4
מרק טווין
8/09/08 19:44
 
אותו חלק
26/10/08 19:40
5
מטורונטו
22/09/08 16:45
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראש המועצה המקומית בית אריה ויו"ר החברה לפיתוח, אבי נעים, ניצל לרעה את מעמדו ואת תפקידו לצורך קניית מגרש בבית אריה, וזאת תוך שהעלים עין ונמנע בפועל מחיובם של המוכרים לשלם הוצאות שאמורים היו לשלם לחברה לפיתוח שבראשה עומד אבי נעים עצמו. התוצאה: נעים הצליח לרכוש את את המגרש במחיר נמוך יחסית.
19/08/2008  |  איציק וולף  |   תחקירים
האם ארקדי גאידמק בקשיים? קשה לדעת, אבל די ברור שמצבו הפיננסי הרבה פחות טוב מכפי שהיה לפני שנה, ושההתנהלות שלו נראית בכל פעם תמוהה יותר.
12/06/2008  |  מיכאל רוכוורגר   |   תחקירים
שנים רבות אני טוען, שוב ושוב, כי העיתונות מושחתת לא פחות מאלה הפוליטיקאים אותם היא מוקיעה. שנים הרבה אני מצביע על עיתונאים ועיתונים מסוימים, שנותנים ידם לשחיתות בעצם התנהלותם השערורייתית והפסולה, כפי שנבהיר להלן.
24/05/2008  |  יואב יצחק  |   תחקירים
משהו רע הולך ומתעצם בעיתונות בישראל. תרבות השקר מתפשטת כסרטן. הבושה נעלמה כמעט לגמרי. עורכים ועיתונאים בכירים שנתנו ידם במשך כשנתיים, אם בשתיקה ואם במעשה, לצנזורה חמורה בכל הקשור לפרשות שחיתות של ראש הממשלה, אהוד אולמרט - אחד הבולטים שבהם הוא מרדכי גילת - מנסים עתה לרכב על גל ההצלחה ולגנוב לעצמם מעט מהתהילה. וכדי להשיג את מטרתם הם לא בוחלים בפרסום שקרים, בהטעיה ובנכלוליות.
10/05/2008  |  יואב יצחק  |   תחקירים
לפני זמן קצר הגישה תנועת אומ"ץ, שיש לי הכבוד לשמש כיו"ר הנהלתה, תלונה לראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב יוחנן דנינו, שבה ביקשה לחקור את מערכת יחסיו המורכבת של ראש הממשלה אהוד אולמרט במהלך עשרות שנות פעילותו הציבורית עם עורך הדין אוריאל מסר.
09/05/2008  |  אריה אבנרי  |   תחקירים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
יוסף קנדלקר
יוסף קנדלקר
מאז ועד היום איש לא מעז לקרוא לבן שלו המן, למרות ששמעתי על מישהו שקראו לו כך, אבל זה בגדר שמועה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il