מיום חמישי הקרוב (31.1.13) יחולו שינויי תנועה ביציאה ממתחם תחנת מרכזית המפרץ ומהסינימול בחיפה, בשל חנוכת האגף הראשון של מרכזית המפרץ החדשה: היציאה הקיימת מחניוני קניון הסינמול לשדרות הסתדרות בכיוון הקריות תחסם, והתנועה תופנה לכביש עוקף מרכזית. במקביל, תיפתח היציאה לשדרות הסתדרות בכיוון הקריות לבאים מרחוב ספיר ותתאפשר יציאה ישירה לכביש 75 לכיוון צומת יגור.
שינויים פנימיים גם במיקומי תחנות האוטובוסים העירוניים והבינעירוניים במתחם מרכזית המפרץ. שלטי הכוונה יוצבו כדי לסייע למשתמשי התחבורה הציבורית ולנהגים.
השינוי במיקום רציפי האוטובוסים הוא השלב הראשון בהקמתה של מרכזית המפרץ החדשה ונועד לפנות מקום למסוף הראשון של רכבת העמק, שתצא ממרכזית המפרץ עד לבית שאן.
מרכזית המפרץ החדשה תשתרע על שטח של כ-12,000 מ"ר ותכלול את כל מרכיבי התחבורה הציבורית הקיימים בסביבה - המטרונית, קווי האוטובוסים העירוניים והבין-עירוניים, גישה לתחנות רכבת לרכבת החוף ולרכבת העמק העתידית, גישה לרכבל העתידי וחניון לכלי רכב פרטיים.
האגף הצפוני של מרכזית המפרץ יהיה ממוזג ובן שתי קומות. בקומה התחתונה יהיו רציפי מטרונית ורציפי אוטובוסים בין-עירוניים, עם שלטי מידע דיגיטלי לציבור. הקומה השנייה תהיה תחנת המוצא לרכבת העמק.
האגף הדרומי שייפתח בשבוע הקרוב ישמש לרציפי הורדה והעלאה של אוטובוסים עירוניים. אגף זה יהיה פתוח, כדי לאפשר מעבר מהיר של אוטובוסים ונוסעים.
מתחם המרכזית יהיה סגור ומאובטח, סביבו תתבצע עבודת פיתוח נופי וגינון ותותקן תאורה דקורטיבית.
בצד הצפון-מערבי של פסי הרכבת הושלם לאחרונה חניון של כ-400 מקומות חניה לבאי התחנה. הגישה לחניות תהיה דרך צומת המכולות על כביש 22. ניתן יהיה לחנות ולעבור אל המרכזית באמצעות גשרון הולכי רגל המוקם בימים אלה ומתחבר ישירות לקומה השנייה של המרכזית באמצעות צמד מעליות. מרכזית המפרץ תהיה מונגשת לבעלי מוגבלויות, עם דרגנועים ומעליות.
תקציב הקמת המרכזית הוא כ-200 מיליון שקלים. מכרז להקמת האגף הצפוני ולעבודות הפיתוח צפוי להתפרסם באמצע 2013 וההקמה מתוכננת להסתיים בסוף 2015. בגמר ההקמה תתחזק חברת יפה נוף את המרכזית באמצעות חברת ניהול ואחזקה, בשיתוף עם מפעילות התחבורה הציבורית במשתמשות במתחם.